Kut situatie

18-02-2019 09:31 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum hier maar nu zit ik zelf even met iets. Ik zou graag jullie meningen/kijk hierop horen.

Ik heb/had 5 jaar een hele lieve en leuke vriend. Voor mij voelde het echt alsof we soulmates waren/zijn. Het eerste jaar was alles koek en ei, en toen begonnen de strubbelingen. Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in). Hij heeft mij veel vergeven maar vorige week maandag barstte de bom. Hij wilde niet meer. Dit zei hij op WhatsApp (we wonen niet samen). Hij zou die woensdag mijn spullen komen brengen en de zijne halen en dat was het dan. Voor mij kwam dit erg abrupt omdat we de dag ervoor nog goed hadden gepraat over 'ons' en alles oké leek te zijn. Ik vond het ook echt bizar dat hij dit even mededeelde dmv een appje...
Toen ik dit aangaf zei hij dat hij dan 2 weken wilde om erover na te denken. Dat zou dus tot volgende week maandag duren en zitten we nu op de helft.
Ik vraag hem regelmatig of hij al meer weet en zo, maar hij reageert gewoon niet. Dat doet mij echt pijn maar geeft me ook (valse) hoop. Ik denk dan, als hij er echt mee wil stoppen had hij dat alsnog wel gezegd en doet hij dat niet pas over een week. Ik denk ook dat hij niet reageert omdat hij vast wil houden aan zijn principe dat ik hem 2 weken met rust moet laten. Maar ik word gek. Ik ben goed bij mezelf te rade gegaan wat ik bij mezelf moet veranderen voor in de toekomst (al dan niet samen met hem) en ga dat ook doen. Het liefst blijf ik samen met hem maar dat hij me negeert vind ik zó pijnlijk.

Sorry voor deze hele lap tekst maar denken jullie dat hij me negeert omdat hij er écht nog over nadenkt of omdat hij het gewoon een beetje dood wil laten bloeden? Ik ben er letterlijk ziek van.... Hij is overigens 25 en ik 26.
CourtneyTT schreef:
18-02-2019 10:24
Overigens vind ik het uitmaken van een relatie via een appje wel erg triest.
Misschien voorzag hij wat er anders ging komen qua drama.

Of is het een hondenlul.

In beide gevallen is het uit en moet TO dit niet willen.
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:17
Oké, goed.. Dan is het misschien over. Maar ik heb aangegeven dat ik liever heb dat hij het nu uitmaakt als hij er toch al zeker van is dan over een week. En nog reageert hij niet. Dan is hij het toch nog aan het heroverwegen of niet?
Ik denk het niet, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet
Gegeven is wel dat als jij hem blijft bestoken met appjes terwijl hij heel specifiek om RUST heeft gevraagd niet gaat helpen.

Is zijn grenzen respecteren altijd al moeilijk voor je geweest
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Laat hem vanaf nu dan toch maar even met rust nog in de resterende tijd van die 2 weke. Hij heeft daarom gevraagd. Je hoort weleens dat mensen het gemis anders ervaren als ze echt even geen contact hebben. Daar waar jij nu iedere keer contact zoekt zal het geen gemis zijn, maar denk dat hij dan eerder irritatie opbouwt naar jou toe.

Liefdesverdriet is klote, maar laat het toe.....dat hoort bij het verwerken. Veel sterkte ook met het afwachten nog.
Het enige wat hij nu ziet is iemand die zijn verzoek niet respecteert. Ik snap dat je bang bent, in paniek.

Maar hoe wil je dat hij je ziet? Als een claimerige, pushy vrouw of als de vrouw waar hij toentertijd een relatie mee is aan gegaan?

En wat ik al aangaf, wil je deze relatie nog wel? Wat geeft t jou? Neem echt de tijd voor jezelf. Delete desnoods zijn nummer zodat je ook geen contact meer met hem kan opnemen.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
18-02-2019 10:24
Overigens vind ik het uitmaken van een relatie via een appje wel erg triest.
Ik vermoed dat 1234vijf verbaal veel sterker is dan die jongen. Of niet schuwt om hem emotioneel onder druk te zetten en hij daar niet tegen kan.

Ze geeft aan vaak de oorzaak te zijn van ruzies, maar dat het dan na een 'gesprek' weer ok is.

Maar dat is natuurlijk helemaal niet ok. Als je weet dat je dat doet 1234vijf, dan moet je daaraan gaan werken.

Het is respectloos om anderen steeds in ruzies te sleuren door jouw gedrag en dan te verwachten dat daarna alles weer ok is. Elke keer dat je dat doet maak je iets kapot, dat niet te repareren is met 'sorry'

Deze jongen is er klaar mee gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, had hem die rust gegeven, als iemand mij vraagt om rust geef ik hem die liever in het quadraat dan dat ik zijn verzoek negeer.

Zoek afleiding, doe al die dingen die je altijd al eens had willen doen, ga stappen met vriendinnen, maar laat hem met rust.
Kloddertje schreef:
18-02-2019 09:55
Ik denk dat hij je negeert omdat hij twee weken rust heeft gevraagd. Die jij hem niet geeft.
Dit TO.
Hij geeft duidelijk aan dat hij ruimte nodig heeft.
Het gaat echt averechts werken als jij hem dat niet geeft door te blijven appen en bellen.
Je overleeft het overigens echt ook wel zonder je vriend, probeer je wat minder afhankelijk te voelen van hem.
Dat voorkomt dat je hem gaat claimen (zo jaag je echt iedere man weg) en het is ook nog beter voor je zelfvertrouwen.
Een zelfverzekerde vrouw is voor een ander een stuk aantrekkelijker dan een aanhankelijke vrouw, geloof me..
Sterkte :rose:

Trouwens, misschien is het boek 'mannen komen van mars, vrouwen van venus' wel iets voor jou...
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 10:45
6.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
18-02-2019 10:37
Ik vermoed dat 1234vijf verbaal veel sterker is dan die jongen. Of niet schuwt om hem emotioneel onder druk te zetten en hij daar niet tegen kan.

Ze geeft aan vaak de oorzaak te zijn van ruzies, maar dat het dan na een 'gesprek' weer ok is.

Maar dat is natuurlijk helemaal niet ok. Als je weet dat je dat doet 1234vijf, dan moet je daaraan gaan werken.

Het is respectloos om anderen steeds in ruzies te sleuren door jouw gedrag en dan te verwachten dat daarna alles weer ok is. Elke keer dat je dat doet maak je iets kapot, dat niet te repareren is met 'sorry'

Deze jongen is er klaar mee gok ik.
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf aan de andere kant gestaan, mijn ex respecteerde mijn verzoek om rust niet, sterker nog, hij vond dat ik niet voor hem ging bepalen of hij wel of niet contact mocht opnemen. Let wel, het was toen al uit. Ik was op dat moment al overspannen en het gevolg van zijn gedrag was dat ik hem nooit maar dan ook nooit meer wilde zien.
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Heb je dan zelf niet door dat je nu keihard weer hetzelfde gedrag vertoont? Hij vraagt rust, jij blijft om aandacht vragen. Hij vraagt om rust, maar jij hebt behoefte aan iets anders, dus blijft om aandacht vragen.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
18-02-2019 10:24
Overigens vind ik het uitmaken van een relatie via een appje wel erg triest.
Is het aan de ene kant ook maar ik kan me ook wel voorstellen dat hij geen zin meer heeft in de confrontatie met haar omdat ze nogal een ruzie zoeker is.
Je ex heeft het even gehad met je. Misschien al jaren, als jij zo’n moeilijk mens bent. Hij maakt het niet voor niets uit. Hij is klaar met je en jij valt hem lastig.
Als hij je leuk had gevonden had hij het nooit uitgemaakt. Dat hij nu stil blijft zeg ook genoeg.
Ga er vanuit dat het voorbij is tussen jullie. En dat is maar goed ook, want jullie hadden zo te horen een vreselijke relatie door jouw irritante gedrag.
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Van de kant van je vriend kan ik me voorstellen dat het niet meer uitmaakt dat je veranderd bent, alles wat er al is gebeurd, gezegd en kapot gemaakt is niet meer terug te draaien en zal toch tussen jullie in blijven staan. Ik zou zeker niet met oplossingen komen, of met het feit dat je in therapie bent geweest, of dat jij niet zo bent, et cetera. Ik vermoed dat hij er al langer tegenaan heeft zitten hikken om het uit te maken, gun hem dan ook, voor zover dat nog mogelijk is, dat hij ook daadwerkelijk kan gaan zonder dat jij gaat smeken, beloven, bedelen om een tweede, derde of vierde kans en aan hem gaat trekken. Laat hem gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat is de reden dat je hem zijn rust niet gunt? Hij heeft er expliciet om gevraagd. Jij had toen ook de keuze om te zeggen dat je daar geen zin in had, maar kennelijk heb je toch ingestemd om er vervolgens op terug te komen.

En wat is de reden dat je pas nu inziet dat je bepaalde zaken wilt veranderen? Je hebt kennelijk vier jaar lang voor gedoe gezorgd. Ook nu heb je het alleen maar over jouw pijn en wensen. Waar is hij in dit verhaal? Hij heeft je kennelijk heel veel vergeven gedurende een erg lange tijd. Vergeven is een groot goed, maar vergeten is lastiger. Als dat zich jarenlang opstapelt, kan het je echt de vernieling in helpen. En dan kun je nu vallen over een sms-je, wat inderdaad niet bepaald chique is maar ik snap wel dat zijn emmer totaal is overgelopen.
Ik snap ook niet hoe je dit ‘abrupt’ kunt noemen. Hij is niet van steen he. Ook heeft hij een grens en het bereiken daarvan heeft nog opvallend lang geduurd.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:08
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen.

Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Houd een keer rekening met zijn wensen en gevoelens.

Hij wil jouw oplossingen niet meer horen. Hij wil zichzelf niet meer in een positie plaatsen waarin hij moet afwachten of je zijn grenzen weer gaat overschrijden. Wat je nu al aan het doen bent, door steeds contact met hem te zoeken.

Hou gewoon op hiermee. Er zijn geen 'oplossingen' voor egoïstisch en manipulatief gedrag. De enige oplossing is niet doen.

En eerlijk gezegd lijkt de therapie nog niet voldoende geweest. Anders was je er al mee gestopt. Dat je inzicht hebt,is mooi,maar ga alsjeblieft weer in therapie.

Blijkbaar kom je steeds weer situaties tegen die dit gedrag bij jou triggeren en dan ben je niet in staat jezelf te stoppen.
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Voor jouw gevoel, ja. Over zijn gevoel hoor ik je niet.
JIJ wilt duidelijkheid. Over zijn wensen en grenzen wals je heen. Je bent nog steeds egoistisch, of in ieder geval is je gedrag dat.
Dropdrop schreef:
18-02-2019 11:05
Houd een keer rekening met zijn wensen en gevoelens.

Hij wil jouw oplossingen niet meer horen. Hij wil zichzelf niet meer in een positie plaatsen waarin hij moet afwachten of je zijn grenzen weer gaat overschrijden. Wat je nu al aan het doen bent, door steeds contact met hem te zoeken.

Hou gewoon op hiermee. Er zijn geen 'oplossingen' voor egoïstisch en manipulatief gedrag. De enige oplossing is niet doen.

En eerlijk gezegd lijkt de therapie nog niet voldoende geweest. Anders was je er al mee gestopt. Dat je inzicht hebt,is mooi,maar ga alsjeblieft weer in therapie.

Blijkbaar kom je steeds weer situaties tegen die dit gedrag bij jou triggeren en dan ben je niet in staat jezelf te stoppen.
En dat inzicht is ook rijkelijk laat, na al die jaren. En het heeft er de schijn van dat het inzicht wellicht vooral een truc is om ex weer voor zich te winnen.
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Het is uit. Dat heeft hij al gezegd. Verder gaat deze post alleen over jou en jouw behoeften. Je ex is je geen verantwoording schuldig over dat het voor hem klaar is. Jij moet accepteren dat het klaar is en daar heb je hem niet bij nodig.
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Het is uit. Dat heeft hij al gezegd. Verder gaat deze post alleen over jou en jouw behoeften. Je ex is je geen verantwoording schuldig over dat het voor hem klaar is. Jij moet accepteren dat het klaar is en daar heb je hem niet bij nodig.
1ste jaar koek en ei en de volgende 4 jaar strubbelingen.
Hij maakt het uit.
Jij vindt dat te abrupt.
Hij wil 2 weken tijd.
Jij hebt in 1 week tijd al meerdere keren gevraagd of hij het al weet.

Dus als hij het in 1 week tijd weet is het niet meer zo abrupt? Of zeg je als hij niet meer wil, ja maar in 1 week tijd kun je zoiets toch helemaal niet beslissen?!
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn.
Echt?

Ik denk dat hij wel beter weet. En wat je hier vertelt toont het ook aan. Je bent wel zo, je hebt blijkbaar vooral geleerd jezelf voor de gek te houden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Stapje terug TO, haal diep adem....
Realiseer je dat jij met jouw gedrag al die jaren iemand anders een trauma hebt bezorgd. Dat jij jezelf "genezen" vind maakt niet goed wat je jaren en jaren hebt kapot gemaakt bij een ander.
Bedenk je dat hij in de toekomst moeite zal hebben met relaties en vertrouwen en altijd op zijn hoede zal zijn op mogelijke reacties.
Het gaat nu dus een keer niet om jou maar om hem.
Hij wil niet meer, hij wil rust om zich in alle verwondering af te vragen what the fuck er nu eigenlijk allemaal gebeurd is.
Om zijn wonden te likken en zichzelf te beloven nooooit meer met zo'n vrouw een relatie aan te gaan.
Wat jij nog kunt doen als laatste liefdevolle actie, is je egoïsme opzij zetten en hem loslaten.
Wat jij moet doen TO, is hele lange tijd alleen zijn zonder relatie en flink aan jezelf gaan werken.
S-Meds schreef:
18-02-2019 10:23
nee.
hij reageert niet.
dat kan van alles zijn; hij is ziek, druk, is aan het nadenken maar ik denk vooral dat hij Nu geen Zin heeft in Gedoe
+1
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Je hebt duidelijkheid. Je accepteert het echter niet.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
18-02-2019 10:53
Heb je dan zelf niet door dat je nu keihard weer hetzelfde gedrag vertoont? Hij vraagt rust, jij blijft om aandacht vragen. Hij vraagt om rust, maar jij hebt behoefte aan iets anders, dus blijft om aandacht vragen.
Precies! Jij zegt dat je verandert bent, jouw gedrag laat het tegenovergestelde zien. En dat is waar jou ex naar kijkt: naar jouw daden, niet naar jouw woorden.

Ik zou hem eerlijk gezegd zelfs begrijpen als hij helemaal niets meer laat horen. Nooit meer. Je respecteert zijn verzoeken en gevoelens al jaren niet en zelfs op het moment suprême draait bij jou het om jou, niet om hem, niet om jullie, alleen om jou. Ik zou hem volledig begrijpen als het bij hem vanaf nu om hem gaat en niet meer jullie, laat staan om jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven