Kut situatie

18-02-2019 09:31 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum hier maar nu zit ik zelf even met iets. Ik zou graag jullie meningen/kijk hierop horen.

Ik heb/had 5 jaar een hele lieve en leuke vriend. Voor mij voelde het echt alsof we soulmates waren/zijn. Het eerste jaar was alles koek en ei, en toen begonnen de strubbelingen. Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in). Hij heeft mij veel vergeven maar vorige week maandag barstte de bom. Hij wilde niet meer. Dit zei hij op WhatsApp (we wonen niet samen). Hij zou die woensdag mijn spullen komen brengen en de zijne halen en dat was het dan. Voor mij kwam dit erg abrupt omdat we de dag ervoor nog goed hadden gepraat over 'ons' en alles oké leek te zijn. Ik vond het ook echt bizar dat hij dit even mededeelde dmv een appje...
Toen ik dit aangaf zei hij dat hij dan 2 weken wilde om erover na te denken. Dat zou dus tot volgende week maandag duren en zitten we nu op de helft.
Ik vraag hem regelmatig of hij al meer weet en zo, maar hij reageert gewoon niet. Dat doet mij echt pijn maar geeft me ook (valse) hoop. Ik denk dan, als hij er echt mee wil stoppen had hij dat alsnog wel gezegd en doet hij dat niet pas over een week. Ik denk ook dat hij niet reageert omdat hij vast wil houden aan zijn principe dat ik hem 2 weken met rust moet laten. Maar ik word gek. Ik ben goed bij mezelf te rade gegaan wat ik bij mezelf moet veranderen voor in de toekomst (al dan niet samen met hem) en ga dat ook doen. Het liefst blijf ik samen met hem maar dat hij me negeert vind ik zó pijnlijk.

Sorry voor deze hele lap tekst maar denken jullie dat hij me negeert omdat hij er écht nog over nadenkt of omdat hij het gewoon een beetje dood wil laten bloeden? Ik ben er letterlijk ziek van.... Hij is overigens 25 en ik 26.
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:17
Oké, goed.. Dan is het misschien over. Maar ik heb aangegeven dat ik liever heb dat hij het nu uitmaakt als hij er toch al zeker van is dan over een week. En nog reageert hij niet. Dan is hij het toch nog aan het heroverwegen of niet?

Jij kan het gewoon ook uitmaken. Waarom wachten tot dat hij een beslissing neemt? Hou de eer aan jezelf.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
To, Volgens mij ben je iemand die graag alles wil krijgen zoals jij het hebben wil.
Zelfs het uitmaken van de relatie door jouw vriend moet gaan volgens jouw voorwaarden.
Misschien ook iets om over na te denken?
Thats about all I got to say bout that.
Dit heet toch de silent treatment? Google maar eens, dan ben je zo van hem genezen.
Lees jij de op nog eens goed Freja.
JustcallmeTuT schreef:
18-02-2019 14:28
Lees jij de op nog eens goed Freja.
Uit hetgeen ik gelezen heb maak ik op dat hij haar na vijf jaar relatie als een klein kind op de gang heeft gezet en zij tevergeefs heel hard op de deur bonst. Zo gaan volwassenen niet met elkaar om. Hij heeft geen respect voor haar, misschien wel om goede redenen, maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan als je van diegene houdt. Hij draaide na dat uitmaakwhatsappje weer bij en vroeg om twee weken rust, nadat zij hem smeekte, brr, zijn gevoelens zitten niet erg diep.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
18-02-2019 14:35
Uit hetgeen ik gelezen heb maak ik op dat hij haar na vijf jaar relatie als een klein kind op de gang heeft gezet en zij tevergeefs heel hard op de deur bonst. Zo gaan volwassenen niet met elkaar om. Hij heeft geen respect voor haar, misschien wel om goede redenen, maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan als je van diegene houdt. Hij draaide na dat uitmaakwhatsappje weer bij en vroeg om twee weken rust, nadat zij hem smeekte, brr, zijn gevoelens zitten niet erg diep.
Nee de gevoelens zitten niet diep want hij wilde het al eerder uitmaken, maar zij drong aan op een nieuwe kans.
Waarom hij nog 2 weken eraan plakt is me een raadsel.
freja schreef:
18-02-2019 14:35
Uit hetgeen ik gelezen heb maak ik op dat hij haar na vijf jaar relatie als een klein kind op de gang heeft gezet en zij tevergeefs heel hard op de deur bonst. Zo gaan volwassenen niet met elkaar om. Hij heeft geen respect voor haar, misschien wel om goede redenen, maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan als je van diegene houdt. Hij draaide na dat uitmaakwhatsappje weer bij en vroeg om twee weken rust, nadat zij hem smeekte, brr, zijn gevoelens zitten niet erg diep.

Omdat hij niet meer van haar houdt, dat zij het verdiende respect met egoïstisch en manipulerend gedrag zelf kapot heeft gemaakt. Hij maakt het uit en vraagt om 2 weken rust en nog steeds blijft zij hetzelfde gedrag vertonen waarmee ze zelf alles kapot heeft gemaakt. En waar in de openingspost lees jij dat zij hem smeekte?

Dus: wat begrijp je niet aan zijn gedrag?
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 14:46
3.13% gewijzigd
freja schreef:
18-02-2019 14:35
Uit hetgeen ik gelezen heb maak ik op dat hij haar na vijf jaar relatie als een klein kind op de gang heeft gezet en zij tevergeefs heel hard op de deur bonst. Zo gaan volwassenen niet met elkaar om. Hij heeft geen respect voor haar, misschien wel om goede redenen, maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan als je van diegene houdt. Hij draaide na dat uitmaakwhatsappje weer bij en vroeg om twee weken rust, nadat zij hem smeekte, brr, zijn gevoelens zitten niet erg diep.
Ja, nadat zij het hem vier jaar moeilijk maakte. Uitmaken via app is niet oke maar kan het me voorstellen als je er zo doorheen zit.
vivautrecht85 schreef:
18-02-2019 14:46
Ja, nadat zij het hem vier jaar moeilijk maakte. Uitmaken via app is niet oke maar kan het me voorstellen als je er zo doorheen zit.
Toen zij hem hierop wees heeft ie dat eigenlijk ook wel toegegeven en kwam hij daarna met 2 weken rust. Dit laatste had hij beter niet kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
18-02-2019 14:55
Toen zij hem hierop wees heeft ie dat eigenlijk ook wel toegegeven en kwam hij daarna met 2 weken rust. Dit laatste had hij beter niet kunnen doen.
Slap inderdaad. Of TO zag kans hem nog even onder druk te zetten, ter verlenging van de ellende.
loisnvt schreef:
18-02-2019 14:44
Omdat hij niet meer van haar houdt, dat zij het verdiende respect met egoïstisch en manipulerend gedrag zelf kapot heeft gemaakt. Hij maakt het uit en vraagt om 2 weken rust en nog steeds blijft zij hetzelfde gedrag vertonen waarmee ze zelf alles kapot heeft gemaakt. En waar in de openingspost lees jij dat zij hem smeekte?

Dus: wat begrijp je niet aan zijn gedrag?
Waar lees jij dan dat zij egoïstisch en manipulatief was of dat ik zijn gedrag niet begrijp?
Janeypotje schreef:
18-02-2019 14:44
Nee de gevoelens zitten niet diep want hij wilde het al eerder uitmaken, maar zij drong aan op een nieuwe kans.
Waarom hij nog 2 weken eraan plakt is me een raadsel.
Waarschijnlijk heeft hij die tijd hard nodig om moed bij elkaar te schrapen om de confrontatie aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
18-02-2019 15:11
Waar lees jij dan dat zij egoïstisch en manipulatief was of dat ik zijn gedrag niet begrijp?
In haar eigen reacties in dit topic
freja schreef:
18-02-2019 15:11
Waar lees jij dan dat zij egoïstisch en manipulatief was of dat ik zijn gedrag niet begrijp?
En je eigen post: ‘...maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan als...’
@TO, ik kan me wel wat voorstellen hoe je je voelt aangezien ik in een soortgelijke situatie zit.

Geen exclusieve relatie maar wel iemand waarmee ik een band heb afgebouwd t afgelopen anderhalf jaar.

Afgelopen maandag heeft hij aangegeven wat tijd nodig te hebben en dat hij daarna weer contact opneemt. Geen tijd aangegeven dus t kan nog een week duren, een maand of misschien hoor ik nooit meer van hem.

Wat voor mij vooral lastig is (en dat wordt gelukkig steeds minder) is dat ik de controle niet heb. Geloof mij, ik wou m echt wel appen afgelopen week. Maar ik heb t niet gedaan. En dat geeft zoveel rust. Wellicht ook voor hem maar vooral voor mij en dat is t belangrijkste.

Je hebt t nu niet meer in de hand. Wat je hebt gedaan de afgelopen periode, je kan t niet meer terugdraaien. Maar probeer echt nu hem met rust te laten.
Bekijk t van dag tot dag. Elke dag is weer een overwinning.

En mocht hij dan contact opnemen, dan ben je hopelijk kalm en rationeel genoeg om goed het gesprek aan te gaan. Ongeacht wat de uitkomst zal zijn.
freja schreef:
18-02-2019 15:11
Waar lees jij dan dat zij egoïstisch en manipulatief was of dat ik zijn gedrag niet begrijp?
Dropdrop en Lilaatje hebben het antwoord al gegeven :high5:
Alle reacties Link kopieren
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:45
Je hebt hier helemaal gelijk in. Dit is mijn gedrag. Egoïstisch en manipulatief. Ik heb ervoor in therapie gezeten en voor mijn gevoel dit boek met het nare gedrag dichtgedaan zo'n jaar geleden. Ik wéét dat ik niet zo ben, niet zo wil zijn en dat ik zo niet meer ga zijn. En dit is juist het vervelende: ik heb dit voor mezelf echt goed uitgezocht en ik zou gewoon graag een (al dan niet afsluitend) gesprek met hem aangaan waarin ik wellicht ook de kans krijg mijn oplossingen voor dit uit te leggen. Mocht het niet meer lukken voor ons tweeën, dan wel in een latere relatie (als ik die ooit krijg). Ik wil dus nu gewoon duidelijkheid.
Kijk en daar gaat het fout... Jouw oplossingen, jouw gedachten, wat jij wil.
Hij wil rust en nadenken en jij wil met jouw oplossingen op hem afstormen.
Een relatie doe je samen en je bedenkt dan ook samen de oplossingen en niet 1 persoon
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
https://sprankelenderelatie.nl/doodzwij ... treatment/
Nou, dan krijg ik dagenlang een silent treatment van haar.’ Robert (42) zuchtte nog eens diep. ‘Als ze me doodzwijgt en links laat liggen, raak ik compleet wanhopig en smacht ik naar haar aandacht. Die krijg ik niet, wat ik ook doe. Pas als het haar uitkomt, haalt ze me weer aan.’

Een echtscheiding hangt als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd. Zo verwoordde hij het tijdens onze sessie. Alles wil hij er aan doen om dit te voorkomen.

‘Als ik er mijn huwelijk niet mee kan redden, dan weet ik in elk geval hoe ik het anders kan doen in een nieuwe relatie’, zei hij. ‘Maar dat wil ik helemaal niet, want ik houd van haar.’


Wat is silent treatment?

Wanneer je een silent treatment krijgt van je partner zwijgt hij/zij je dood en doet alsof je niet bestaat. Voor je partner ben je dan onzichtbaar. Je krijgt de boodschap dat je iets fout deed. Daarom verdien je volgens je partner geen liefde en aandacht meer. Dit passief-agressieve gedrag bestaat uit controle uitoefenen, straffen en je eigenwaarde ondermijnen.


Topic: TO krijgt een uitmaakappje van vriend de dag na een goed gesprek waarna vriend zei gelukkig met haar te zijn. Nadat TO aangaf dit een bizarre gang van zaken te vinden nam vriend 2 weken bedenktijd met radiostilte. TO probeert steeds tevergeefs de stilte te doorbreken, maar vriend negeert haar compleet.
TO is in therapie gegaan omdat ze, naar eigen zeggen, manipulatief en egoïstisch is.

Er moet iets gebeurt zijn tussen het moment dat hij zich met TO gelukkig voelde en het whatsappje. Ik snap ook nog steeds niet waarom je voor hem zo door het stof gaat. En zie hierboven, jouw reactie is doodnormaal. En kijk om je heen, mensen zijn wanneer het hen uitkomt soms manipulatief en egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Er heeft zich de dag tussen het gesprek en het appje inderdaad iets voorgedaan, Freja. Ik reageerde niet op iets zoals hij dat graag zou willen, een miscommunicatie dus. Ik was niet boos of zo, maar 'niet blij genoeg'. Daarna gaf hij dus aan dat het zich allemaal zo opstapelt blabla.

Ik wéét dat ik dit zelf doe en vind het negeren daarom misschien ook wel terecht hoor. Even de onmacht voelen die hij naar eigen zeggen vaak heeft gevoeld. Wat me nu vooral zo'n pijn doet is dat ik hem niet uit kan leggen hoe ik me voel, een gesprek dus, waarna het gewoon klaar is of niet. Ook denk ik nog steeds dat hij het heus wel zal zeggen als hij het echt uit wil maken en ons niet onnodig lang kwelt. Zo is hij niet. Dus ik heb hoop dat hij in ieder geval wil praten.

Ik lig dagen in bed, voel me letterlijk ziek en eerlijk gezegd heb ik nu even niemand om iets mee te gaan doen. Ja ik vind mezelf zielig maar besef heel goed dat ik dit heb aangericht met mijn eigen gedrag.
Alle reacties Link kopieren
4van de 5jaren dat jullie een relatie hadden was er ellendig gedoe.
Het leven is te kort om ellendig door te brengen.
1234vijf schreef:
18-02-2019 16:42
Bedankt voor al jullie reacties. Er heeft zich de dag tussen het gesprek en het appje inderdaad iets voorgedaan, Freja. Ik reageerde niet op iets zoals hij dat graag zou willen, een miscommunicatie dus. Ik was niet boos of zo, maar 'niet blij genoeg'. Daarna gaf hij dus aan dat het zich allemaal zo opstapelt blabla.

Ik wéét dat ik dit zelf doe en vind het negeren daarom misschien ook wel terecht hoor. Even de onmacht voelen die hij naar eigen zeggen vaak heeft gevoeld. Wat me nu vooral zo'n pijn doet is dat ik hem niet uit kan leggen hoe ik me voel, een gesprek dus, waarna het gewoon klaar is of niet. Ook denk ik nog steeds dat hij het heus wel zal zeggen als hij het echt uit wil maken en ons niet onnodig lang kwelt. Zo is hij niet. Dus ik heb hoop dat hij in ieder geval wil praten.

Ik lig dagen in bed, voel me letterlijk ziek en eerlijk gezegd heb ik nu even niemand om iets mee te gaan doen. Ja ik vind mezelf zielig maar besef heel goed dat ik dit heb aangericht met mijn eigen gedrag.
waarom moet jij je uitleggen hoe jij je voelt? wil je graag zijn medelijden? Jouw gevoel is jouw zaak niet het zijne. Als hij het uit wil maken dan mag dat, hij is niet verplicht om naar jou te luisteren.

Het tweede stuk dat ik vet heb gemaakt is dat jij zegt dat hij “jullie niet onnodig zal kwellen”. Hij en jij zijn twee personen. Jouw kwelling is niet de zijne.

Terug naar de therapeut!
Het zal allemaal wel.
1234vijf schreef:
18-02-2019 16:42
Bedankt voor al jullie reacties. Er heeft zich de dag tussen het gesprek en het appje inderdaad iets voorgedaan, Freja. Ik reageerde niet op iets zoals hij dat graag zou willen, een miscommunicatie dus. Ik was niet boos of zo, maar 'niet blij genoeg'. Daarna gaf hij dus aan dat het zich allemaal zo opstapelt blabla.

Ik wéét dat ik dit zelf doe en vind het negeren daarom misschien ook wel terecht hoor. Even de onmacht voelen die hij naar eigen zeggen vaak heeft gevoeld. Wat me nu vooral zo'n pijn doet is dat ik hem niet uit kan leggen hoe ik me voel, een gesprek dus, waarna het gewoon klaar is of niet. Ook denk ik nog steeds dat hij het heus wel zal zeggen als hij het echt uit wil maken en ons niet onnodig lang kwelt. Zo is hij niet. Dus ik heb hoop dat hij in ieder geval wil praten.

Ik lig dagen in bed, voel me letterlijk ziek en eerlijk gezegd heb ik nu even niemand om iets mee te gaan doen. Ja ik vind mezelf zielig maar besef heel goed dat ik dit heb aangericht met mijn eigen gedrag.
Kijk, gemakshalve ben je dit in je openingspost ‘vergeten’ te vermelden én wil je blijkbaar ook niet vertellen wat er dan is voorgevallen. Je noemt het zelf miscommunicatie, maar ik denk dat het heel wat anders is, bepaald gedrag ofzo. En dit gedrag zal in de afgelopen 4 jaar waarsch vaker getoond zijn en dit was voor hem de druppel. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-02-2019 16:53
waarom moet jij je uitleggen hoe jij je voelt? wil je graag zijn medelijden? Jouw gevoel is jouw zaak niet het zijne. Als hij het uit wil maken dan mag dat, hij is niet verplicht om naar jou te luisteren.

Het tweede stuk dat ik vet heb gemaakt is dat jij zegt dat hij “jullie niet onnodig zal kwellen”. Hij en jij zijn twee personen. Jouw kwelling is niet de zijne.
Je hebt hier zeker gelijk in, maar máák het dan ook uit en laat me niet in het ongewisse als je het toch allang weet. Ik heb niet gevraagd om die twee weken he, ik heb alleen gevraagd waar zijn beslissing vandaan kwam en toen begon hij zelf over die twee weken. Daar stemde ik mee in. Ik wil gewoon duidelijkheid, dan kunnen we allebei door, al dan niet samen. Dat doet me momenteel zo'n pijn. En ik weet dat ik het zelf ook kan doen, maar daarvoor moeten we dus eerst een gesprek hebben want ik ga het in ieder geval NIET op whatsapp uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
18-02-2019 16:59
Kijk, gemakshalve ben je dit in je openingspost ‘vergeten’ te vermelden én wil je blijkbaar ook niet vertellen wat er dan is voorgevallen. Je noemt het zelf miscommunicatie, maar ik denk dat het heel wat anders is, bepaald gedrag ofzo. En dit gedrag zal in de afgelopen 4 jaar waarsch vaker getoond zijn en dit was voor hem de druppel. Zoiets?
Ik wil dit niet vertellen omdat ik daar dan weer commentaar over krijg en daar heb ik geen trek in. Ik weet wat er fout zit.
En die maandag was oprecht een miscommunicatie, maar daar gaat het nu niet om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven