Kwaaak! Samen het huishouden doen.

15-10-2020 10:59 85 berichten
Voor iedereen die in een relatie zit waarbij de huishoudelijke taken oneerlijk worden verdeeld, lees dit mooie prentenboek (een ouwetje, maar heel mooi):

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... l/kwaaak-/

Samenvatting:
Er was eens een eend die pech had,
omdat hij 'n aartsluie boer als baas had.
De eend deed het werk.
De boer kwam haast nooit uit zijn bed.

De andere boerderijdieren vinden dat op den duur toch oneerlijk en steken hun koppen bij elkaar om de boer te verjagen, zijn bed wordt hup! op z'n kop gezet en de dieren verjagen hem en daarna doen ze samen het werk.

Als ik met het huishouden bezig ben, en mijn man doet niet mee terwijl ik dat wel op prijs zo stellen, hoef ik alleen maar "Kwaaak!" te zeggen om hem in beweging te krijgen. :lol:

Mijn zoon moet ik hem nog eens voorlezen, denk ik, die mag nog wat actiever worden... :whip:
mcsteamy schreef:
15-10-2020 12:48
Een waarschuwing? Want jouw vriendin is óók een 2-jarige? Klinkt alsof jullie dan juist prima op één lijn zitten.
Luisteren zal ze.
lilalinda schreef:
15-10-2020 12:07
en als hij wil neuken, loeit hij naar je?
ipv "wil je ook een kopje thee", fluit je op je vingers?
Volgens mij zijn het de koeien die loeien als ze tochtig zijn. :proud:
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:50
Volgens mij zijn het de koeien die loeien als ze tochtig zijn. :proud:
en eenden kwaken, toch doe jij dat ook
Lijkt me op zich wel handig, een code woord voor kom je even helpen/je deel doen als je zo'n vent heb die zo opgevoedt is dat hij anders niets gaat doen.

Als het voor hen werkt, prima toch. Mij lijkt het niets. Al kan het best een leuk gebbetje worden nu. :lol: :lol: :lol:

Anderen maken daar jaren ruzie over of gaan het maar zelf doen. Of hebben een redelijke normale vent uitgekozen. Kan allemaal.
Aahhhh arme eend. Ik vind het wel een grappig topic ;-D. Leuk toch, zo'n inside joke samen. Als man er een probleem mee zou hebben reageerde hij vast anders.
rumforviva schreef:
15-10-2020 11:53
Dit is waarom je grapjes binnen het gezin altijd slecht aan anderen uit kunt leggen. Ik snap zo’n kwaaak wel, maar voor de buitenstaander klinkt het toch raar.
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:50
Volgens mij zijn het de koeien die loeien als ze tochtig zijn. :proud:
:rofl:

Ik wist niet dat dit zo genoemd wordt! Nu zie ik dus een koe met een enooooorme openstaande coe(n)tunnel waar de tocht doorheen waait.
Kokoro schreef:
15-10-2020 12:56
:rofl:

Ik wist niet dat dit zo genoemd wordt! Nu zie ik dus een koe met een enooooorme openstaande coe(n)tunnel waar de tocht doorheen waait.
:rofl:
:applause: wat een vondst, zou dat de oorsprong van die term zijn?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:56
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.
ik heb een man uitgekozen, die zelf ziet, wat er moet gebeuren. En ook zelf de taken even verdeelt.
Als ik op zaterdagochtend ga sporten, begint hij over: zal ik ff stofzuigen. en dan antwoord Ik: Ja prima, doe ik zo de was
En als 1 van ons druk is, dan volstaat een "ah help ff", dat is duidelijker, dan kwaken
mcsteamy schreef:
15-10-2020 12:48
Een waarschuwing? Want jouw vriendin is óók een 2-jarige? Klinkt alsof jullie dan juist prima op één lijn zitten.
Als jij tegen jouw man zegt dat je iets echt heel vervelend vindt en dat hij dat niet meer moet doen, dan vind jij niet dat je hem hebt gewaarschuwd?

Het kan hoor. Ik vind van wel.
Alle reacties Link kopieren
Het boek klinkt overigens als de eerste paar pagina's van animal farm. Daar ging het met de taakverdeling uiteindelijk toch niet optimaal.
Luci_Morgenster schreef:
15-10-2020 12:48
Luisteren zal ze.
Niet altijd. Maar dat is volgens mij vooral omdat ze het wel lekker vindt om even gecorrigeerd te worden. :mrgreen:
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:56
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.
Ik heb werkelijk nog nooit met mijn relaties gesproken over wie wat precies allemaal moet doen. Je pakt gewoon op wat je op wil pakken en dat gaat dan vanzelf. En als je er beiden geen zin in hebt, lekker uitbesteden.

Ik vind het maar flauwekul dat alles gelijk moet zijn verdeeld. Maar nog erger is scores bijhouden. Doe je dat met alles zo?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-10-2020 13:08
Ik heb werkelijk nog nooit met mijn relaties gesproken over wie wat precies allemaal moet doen. Je pakt gewoon op wat je op wil pakken en dat gaat dan vanzelf. En als je er beiden geen zin in hebt, lekker uitbesteden.

Ik vind het maar flauwekul dat alles gelijk moet zijn verdeeld. Maar nog erger is scores bijhouden. Doe je dat met alles zo?
Tsja, qua huishouden hadden wij nu eenmaal tegenovergestelde eisen en wensen, wij hebben wat dat betreft echt wel even een pad bewandeld om elkaar daarin te vinden.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:56
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.

Nou, het maakt mij helemaal niet uit wat voor een ieder werkt hoor.

Mijn man vindt het af en toe lastig dat onze doemomenten niet synchroon lopen. Ik start een vrije dat het liefst met een paar uur niks en flink wat koffie. Ik zou het om die reden irritant vinden, dat hij dan vindt dat ik NU wat moet doen, terwijl ik vaak nog bezig ben als hij al op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 13:01
ik heb een man uitgekozen, die zelf ziet, wat er moet gebeuren. En ook zelf de taken even verdeelt.
Als ik op zaterdagochtend ga sporten, begint hij over: zal ik ff stofzuigen. en dan antwoord Ik: Ja prima, doe ik zo de was
En als 1 van ons druk is, dan volstaat een "ah help ff", dat is duidelijker, dan kwaken
Ach, ik heb een man gekozen die andere fronten bij me past. En misschien is die tegenstelling nou juist wat ik nodig heb en dus past hij op dit gebied ook bij me😜
mcsteamy schreef:
15-10-2020 12:48
Een waarschuwing? Want jouw vriendin is óók een 2-jarige? Klinkt alsof jullie dan juist prima op één lijn zitten.
Ik vind het ook wat kinderachtig klinken.

Zou haar dan eerder in hoek zetten of vroeg naar bed sturen zonder verhaaltje.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 13:28
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer mijn vrouw "kwaak" gaat zeggen tegen mij gooi ik haar in een vijver bij haar soortgenootjes.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
DE tip is: neem een werkster
(ik zou er tegen praten, niet tegen kwaken). Dan is al zo'n groot deel van de taken weggewerkt, dat de rest zo verdeeld is
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:56
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.

Valt mijn bijval bij Poeszie over: 'niet kwaken als ik net met een kop thee fijn op de bank zit' ook onder verzuurd?

En wat is er overigens mis met serieus het gesprek aan gaan als de taken ongelijk verdeeld zijn?
Moet dat met een grapje afgedaan worden omdat 'hi hi' de ander wel eens boos zou kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-10-2020 13:41
Valt mijn bijval bij Poeszie over: 'niet kwaken als ik net met een kop thee fijn op de bank zit' ook onder verzuurd?

Als dat zo is, niet naar me kwaken he, kan ik niet tegen :-D
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-10-2020 12:45
Als mijn vriendin op die manier met mij gaat communiceren krijgt ze 1 waarschuwing en daarna help ik haar... met het pakken van haar koffers.
:HA:

Ik zie nu echt Sheldon voor me met zijn strikes, sorry
C⨀urage schreef:
15-10-2020 13:41
Valt mijn bijval bij Poeszie over: 'niet kwaken als ik net met een kop thee fijn op de bank zit' ook onder verzuurd?

En wat is er overigens mis met serieus het gesprek aan gaan als de taken ongelijk verdeeld zijn?
Moet dat met een grapje afgedaan worden omdat 'hi hi' de ander wel eens boos zou kunnen worden?
TO heeft toch een oplossing gevonden. Echt wat het jou verder uit hoe?

Ik ben erg voor een eerlijke verdeling van taken binnen een huishouden maar TO heeft gelijk, de reacties op een relatiegebbetje zijn megazuur.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-10-2020 13:02
Als jij tegen jouw man zegt dat je iets echt heel vervelend vindt en dat hij dat niet meer moet doen, dan vind jij niet dat je hem hebt gewaarschuwd?

Het kan hoor. Ik vind van wel.

Dan heb ik hem inderdaad gewaarschuwd, maar het verwoorden als "dan krijgt mijn vriendin één waarschuwing" klinkt in mijn oren toch behoorlijk als "Ik waarschuw je nog één keer! Als je niet heel gauw stopt met gillen krijg je helemáál geen snoepjes meer!" :whip:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
15-10-2020 13:47
:HA:

Ik zie nu echt Sheldon voor me met zijn strikes, sorry

:proud: Dit dus.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven