Kwaaak! Samen het huishouden doen.

15-10-2020 10:59 85 berichten
Voor iedereen die in een relatie zit waarbij de huishoudelijke taken oneerlijk worden verdeeld, lees dit mooie prentenboek (een ouwetje, maar heel mooi):

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... l/kwaaak-/

Samenvatting:
Er was eens een eend die pech had,
omdat hij 'n aartsluie boer als baas had.
De eend deed het werk.
De boer kwam haast nooit uit zijn bed.

De andere boerderijdieren vinden dat op den duur toch oneerlijk en steken hun koppen bij elkaar om de boer te verjagen, zijn bed wordt hup! op z'n kop gezet en de dieren verjagen hem en daarna doen ze samen het werk.

Als ik met het huishouden bezig ben, en mijn man doet niet mee terwijl ik dat wel op prijs zo stellen, hoef ik alleen maar "Kwaaak!" te zeggen om hem in beweging te krijgen. :lol:

Mijn zoon moet ik hem nog eens voorlezen, denk ik, die mag nog wat actiever worden... :whip:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het huishouden geen issue, ieder doet wat er gedaan moet worden. Ik geloof dat ik aan mijn relatie zou gaan twijfelen als ik hem als kleuter zou moeten gaan benaderen om iets gedaan te krijgen. Maar ieder zijn ding, als men er gelukkig mee is.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
20-10-2020 17:32
Hij ligt nu trouwens even op de bank een dutje te doen :yawnee:
Kan het nu ook uitproberen.
Kruip ik naar hem toe...
En dan...
“KWAAAAAAAK!
FAKKING KWAAAAAAK!” :whip:

Zal ie dan meteen overgaan op stofzuigen verwacht je?
:rofl: :rofl:
watdachtjehiervan schreef:
20-10-2020 17:39
Er zit ook nog wa tussen niet snel de stofzuiger pakken en het 2x per dag doen.
Klopt, maar als de ene partner vindt dat 1x stofzuigen in de week genoeg is en de ander vindt dat het minstens 2x per dag moet dan zal degene die het 2x per dag doet verzuchten dat ze (of hij) aaaaaltijd degene is die alles alleen moet doen. En dat 90% op haar neerkomt. Terwijl die ander vindt dat hij/zij genoeg doet. Je hoeft je niet volledig naar de standaard van de properste te voegen.
NYC schreef:
21-10-2020 10:07
Klopt, maar als de ene partner vindt dat 1x stofzuigen in de week genoeg is en de ander vindt dat het minstens 2x per dag moet dan zal degene die het 2x per dag doet verzuchten dat ze (of hij) aaaaaltijd degene is die alles alleen moet doen. En dat 90% op haar neerkomt. Terwijl die ander vindt dat hij/zij genoeg doet. Je hoeft je niet volledig naar de standaard van de properste te voegen.
Inderdaad! Het idee is altijd dat de netste het bij het rechte eind heeft, maar die kan ook water bij de wijn doen. Niet iedereen streeft hetzelfde na. Ik ben zelf helemaal niet zo precies met het huishouden en vind het storend als mensen voortdurend dingen aan het opruimen zijn bijvoorbeeld.
rumforviva schreef:
21-10-2020 11:05
Inderdaad! Het idee is altijd dat de netste het bij het rechte eind heeft, maar die kan ook water bij de wijn doen. Niet iedereen streeft hetzelfde na. Ik ben zelf helemaal niet zo precies met het huishouden en vind het storend als mensen voortdurend dingen aan het opruimen zijn bijvoorbeeld.
Dat bedoel ik. Ik werp ook vaak op, ik heb dertien jaar alleen gewoond, toen hield ik toch ook alles gewoon bij, had altijd genoeg schone was etc. Maar als je dan een partner hebt die veel strikter is voelt het of je de hele tijd "ergens op gewezen moet worden". Heel vervelend.

Na een vakantie bijv vind ik het relaxt om na een lange autorit (ongeacht of ik bestuurder was) éven gewoon te zitten, wat te drinken en daarna pas alles uit te laden, was erin te gooien en alles op te bergen. Vrouw gaat alles meteen (zelf) doen en heel snel ook. Ik heb veel liever dat ze ook gewoon even komt zitten. Maar op haar komt "mijn gezit" over alsof ik niet bereid ben mee te werken of dat het wel makkelijk is voor mij dat zij alles direct doet. Ik moet dan echt bewust roepen "die was sorteer ik wel zo meteen" anders zit het al in de wasmachine voor ik met mijn ogen geknipperd heb en is zij geïrriteerd omdat ik (weer) niks heb gedaan.

Snap best dat het vervelend is als het lijkt of je partner "niks doet", maar ik denk dat het niet altijd per se het geval is.
rumforviva schreef:
21-10-2020 11:05
Inderdaad! Het idee is altijd dat de netste het bij het rechte eind heeft, maar die kan ook water bij de wijn doen. Niet iedereen streeft hetzelfde na. Ik ben zelf helemaal niet zo precies met het huishouden en vind het storend als mensen voortdurend dingen aan het opruimen zijn bijvoorbeeld.

Ik krijg dan altijd dit idee als ik dat lees. :proud:
Wij zouden echt zó geen match zijn.

Afbeelding
Dat hoeft dus echt niet het geval te zijn, zo rommelig. Ik heb bijv nauwelijks spullen, behalve boeken. Dus echt een zooi wordt het sowieso niet. Maar ik loop niet dagelijks alles te stoffen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-10-2020 11:22
Dat bedoel ik. Ik werp ook vaak op, ik heb dertien jaar alleen gewoond, toen hield ik toch ook alles gewoon bij, had altijd genoeg schone was etc. Maar als je dan een partner hebt die veel strikter is voelt het of je de hele tijd "ergens op gewezen moet worden". Heel vervelend.

Na een vakantie bijv vind ik het relaxt om na een lange autorit (ongeacht of ik bestuurder was) éven gewoon te zitten, wat te drinken en daarna pas alles uit te laden, was erin te gooien en alles op te bergen. Vrouw gaat alles meteen (zelf) doen en heel snel ook. Ik heb veel liever dat ze ook gewoon even komt zitten. Maar op haar komt "mijn gezit" over alsof ik niet bereid ben mee te werken of dat het wel makkelijk is voor mij dat zij alles direct doet. Ik moet dan echt bewust roepen "die was sorteer ik wel zo meteen" anders zit het al in de wasmachine voor ik met mijn ogen geknipperd heb en is zij geïrriteerd omdat ik (weer) niks heb gedaan.

Snap best dat het vervelend is als het lijkt of je partner "niks doet", maar ik denk dat het niet altijd per se het geval is.
Mijn man en ik zitten dicht bij elkaar wat dat betreft. We hebben ook wel een soort taakverdeling, ieder doet naar vermogen. Ik ben sneller moe dan mijn man, hij is fysiek fitter, ik heb wat aandoeningen. Maar hij voelt dat prima aan en doet dan waar ik niet aan toegekomen ben. Hij vindt het niet leuk als ik mezelf lui zou noemen, hij zegt dan dat ik niet lui ben maar gewoon meer tijd en rust nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-10-2020 11:25
Ik krijg dan altijd dit idee als ik dat lees. :proud:
Wij zouden echt zó geen match zijn.

Afbeelding
Haha, dat plaatje, ja,dat is wel het uiterste. Het fijne ervan is wel dat wanneer het eenmaal opgeruimd is je wel eer van je werk hebt. Dat kan een voldaan gevoel geven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-10-2020 11:25
Ik krijg dan altijd dit idee als ik dat lees. :proud:
Wij zouden echt zó geen match zijn.

Afbeelding
ik heb vrienden die min of meer in zo'n huis wonen
hele leuke mensen, maar je moet even zelf een plekje zoeken voor je glas en je billen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven