Labiele schoonouders

23-04-2018 13:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb de laatste tijd meer en meer door dat mijn schoonouders toch wel wat labiel zijn. Soms zijn zij supervriendelijk, is niks ze te veel, nodigen ze ons uit etc. En dan een paar weken later zouden ze ons ervan beschuldigen dat we profiteren van hen of doen ze kortaf, zelfs soms gemeen of grof, precies om zichzelf beter te voelen.

Ook verwachten ze steeds dat we altijd klaarstaan (wonen in dezelfde straat) En dan heb ik het niet over klaarstaan om kleine simpele dingen te doen, maar om grote werken te doen (schilderen, een keuken te herzetten) ik zou daar allemaal geen probleem mee hebben als ze dat op tijd vragen, maar 2 weken gelden wist ik een dag op voorhand dat ze gingen schilderen. Gelukkig was ik die dag dat ze gingen beginnen thuis zodat ik wat kon helpen. Wanneer we niet helpen zijn ze kwaad dat zij altijd hard werken en wij zogezegd niks doen.
Mijn vriend zijn moeder begint de laatste tijd mij veel mee te vragen naar activiteiten, maar mijn vriend heeft nu de waarschuwing gegeven dat ik afstand moet bewaren of dat zij vanalles op mij gaat beginnen uitwerken.

Hij vertelde me ook dat het feit dat zij geen vaste vrienden hebben is omdat ze het al heel hun leven zelf opblazen waardoor mensen afstand beginnen nemen. Er zitten ook wat psychische problemen in de kant van zijn moeder's familie. Dus ik heb nu wat schrik dat het alsmaar verder gaat escaleren. Zij hebben ook amper contact met hun eigen familie door al die problemen.

En nu begin ik mij nu ook benauwd te voelen, ik zou het liefst hebben dat zij gewoon met eigen vrienden hun ding gaan doen en dat ik er voor niks tussen zit. Eens nu en dan elkaar zien is al meer dan genoeg.

Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hiermee om?
Wat een mazzel met al die manko's van je schoonouders en ander familieleden dat je vriend wel een geweldige vent is.
En dan nog in dezelfde straat wonen ook nog.
Je treft het niet..
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:18
22.00% gewijzigd
https://www.ensie.nl/redactie-ensie/labiel
Definitie van Labiel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is je vriend bij hen in de straat gaan wonen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-04-2018 13:20
Waarom is je vriend bij hen in de straat gaan wonen?
Hij woont in een huis van hen omdat het goedkoper is huur aan hen te betalen.
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:21
Hij woont in een huis van hen omdat het goedkoper is huur aan hen te betalen.
O, verhuizen gaan, probleem opgelost.
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:21
Hij woont in een huis van hen omdat het goedkoper is huur aan hen te betalen.
Voor wat hoort wat.. gok ik zomaar.

Ga verhuizen.
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:21
Hij woont in een huis van hen omdat het goedkoper is huur aan hen te betalen.
Wel de lusten, niet de lasten...
Ik zou ook kiezen voor financiële en emotionele onafhankelijkheid en gaan verhuizen.
TO, je partner waarschuwt je voor ZIJN ouders waarvan HIJ een huis huurt waarvan HIJ afhankelijk blijkt te zijn, waarvan HIJ weet dat zijn ouders "labiel"zijn , waarvan HIJ weet dat ze apart zijn gaat HIJ bij ze in de straat wonen.
HIJ is mede verantwoordelijk van zijn eigen situatie die hij zelf heeft geaccepteerd door bij ze in dezelfde straat te gaan wonen.
Zo geweldig is je partner niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga verhuizen. Nooit te dicht bij ouders of schoonouders gaan wonen, adviseer ik zelfs aan mn eigen kinderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dit verhaal komt me bekend voor... je bent niet de enige denk ik dan maar.

Apart dat je vriend tegen je zegt dat je niet op de uitnodigingen van zijn moeder in moet gaan, het zijn ZIJN ouders dus ook aan hem de schone taak uit te leggen dat ze ruim vantevoren aan moeten kondigen wanneer er geschilderd moet worden,.

Dat ze dat vragen vind ik op zich niet zo raar; jullie een lage huur, hun gratis hulp bij het onderhoud van de panden.
Laat je vriend maar een gesprek met ze hebben voor je het weet ben jij de draak van een schoondochter. Echt, dit is zijn probleem.
En het staat je altijd vrij om 'nee' te zeggen als je geen zin hebt om iets met je schoonmoeder te gaan doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt inderdaad alsof dit gewoon de consequentie is van goedkoop in hun huis wonen.

Dus dan is het kiezen. Verhuizen, een normale huur betalen en je eigen leven leiden, of daar blijven wonen en accepteren dat dit bij het huis inbegrepen is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ga verhuizen inderdaad
Lorem Ipsum
Lenn12345 schreef:
23-04-2018 13:29
Dit verhaal komt me bekend voor... je bent niet de enige denk ik dan maar.

Apart dat je vriend tegen je zegt dat je niet op de uitnodigingen van zijn moeder in moet gaan, het zijn ZIJN ouders dus ook aan hem de schone taak uit te leggen dat ze ruim vantevoren aan moeten kondigen wanneer er geschilderd moet worden,.

Dat ze dat vragen vind ik op zich niet zo raar; jullie een lage huur, hun gratis hulp bij het onderhoud van de panden.
Laat je vriend maar een gesprek met ze hebben voor je het weet ben jij de draak van een schoondochter. Echt, dit is zijn probleem.
En het staat je altijd vrij om 'nee' te zeggen als je geen zin hebt om iets met je schoonmoeder te gaan doen natuurlijk.
Nu je het zo neer zet misschien wel ja. Maar die woonde bij ouders onder in het souterrain of zo?
Alle reacties Link kopieren
Financieel kunnen wij pas vanaf september kijken om te verhuizen, maar zal dit inderdaad zo snel mogelijk doen, het is echt niet meer houdbaar
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:36
Financieel kunnen wij pas vanaf september kijken om te verhuizen, maar zal dit inderdaad zo snel mogelijk doen, het is echt niet meer houdbaar
En de rest van de vragen?
Je vriend wist waar hij aan begon met alles zo accepteren.
Wonen jullie in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
23-04-2018 13:29
Dit verhaal komt me bekend voor... je bent niet de enige denk ik dan maar.

Apart dat je vriend tegen je zegt dat je niet op de uitnodigingen van zijn moeder in moet gaan, het zijn ZIJN ouders dus ook aan hem de schone taak uit te leggen dat ze ruim vantevoren aan moeten kondigen wanneer er geschilderd moet worden,.

Dat ze dat vragen vind ik op zich niet zo raar; jullie een lage huur, hun gratis hulp bij het onderhoud van de panden.
Laat je vriend maar een gesprek met ze hebben voor je het weet ben jij de draak van een schoondochter. Echt, dit is zijn probleem.
En het staat je altijd vrij om 'nee' te zeggen als je geen zin hebt om iets met je schoonmoeder te gaan doen natuurlijk.
Hij heeft hen dat al een paar keer gezegd, maar toch is het altijd op het laatste moment, en dan zeggen zij hem dat hij afspraken moet maken als er andere kleinere zaken moeten worden geregeld.

Ik vind inderdaad ook dat wij iets mogen terugdoen voor de goedkope huur, maar inderdaad grote werken moeten ze vooraf gewoon melden.

Het zijn ook het soort mensen die dan jaloers worden wanneer we 2x/jaar bij mij thuis moeten gaan helpen met iets.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
23-04-2018 13:37
En de rest van de vragen?
Je vriend wist waar hij aan begon met alles zo accepteren.
Wonen jullie in Nederland?
België, grens Nederland wel.

Hij woonde daar al toen ik hem leerde kennen, dus wist ik veel hoe de aap uiteindelijk uit de mouw ging komen.
Nou ja, nu tijd genoeg om verder te kijken dan de straat lang is. Letterlijk he.


Verhuizen. Ik zou noooooooooit zo dicht bij familie willen wonen. Staat garant voor troubles in Paradise. Zoals je ziet he.

Geen ramp, je hebt het nu in de gate. En kunt er wat aan doen.
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:39


Het zijn ook het soort mensen die dan jaloers worden wanneer we 2x/jaar bij mij thuis moeten gaan helpen met iets.
Vertel ze dan ook niks.
DaisyVV schreef:
23-04-2018 13:39
Hij heeft hen dat al een paar keer gezegd, maar toch is het altijd op het laatste moment, en dan zeggen zij hem dat hij afspraken moet maken als er andere kleinere zaken moeten worden geregeld.

Ik vind inderdaad ook dat wij iets mogen terugdoen voor de goedkope huur, maar inderdaad grote werken moeten ze vooraf gewoon melden.

Het zijn ook het soort mensen die dan jaloers worden wanneer we 2x/jaar bij mij thuis moeten gaan helpen met iets.
Het zijn zijn ouders, zijn probleem. Niet mee bemoeien, geen commentaar leveren en verhuizen inderdaad want voor wat hoort wat.
Hebben jullie geen zin om te klussen in ruil voor een lage huur: een andere huurder is er wellicht heel blij mee.

Die laatste zin begrijp ik niet, jaloers worden enz. en lijkt me er ook niet echt toedoen..

Advies: ga niet lopen hakken op je schoonouders zodat je vriend tussen 2 vuren komt te zitten, haal je schouders op en denk bij jezelf ze hebben wél een leuke zoon voor me op de wereld gezet en binnenkort ben ik hier toch weg. Succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven