Lange tijd weg binnen een relatie

18-06-2021 11:49 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu bijna 2 jaar een LAT relatie, wonen vrij dicht bij elkaar en zien elkaar vaak. Hij is ook best veel van huis, bezoek aan vrienden of voor werk. Soms een week, soms een paar weken. Ik heb een kind uit mijn vorige relatie, en ik vind zijn gereis normaal geen probleem want het geeft mij tijd met mijn kind samen. De relatie is verder op zich prima en gezellig.

Maar nu. Hij is begin juni voor 2 maanden vertrokken naar het buitenland. Grotendeels werk, maar hij plakt er ook nog wat tijd aan voor vakantie. 2 maanden vond ik best lang, en het is eigenlijk niet echt in overleg gegaan. Maar ergens snap ik het ook wel dat dit een kans is en leuk voor hem en gun ik hem dit ook.

Nou appte hij gister dat hij nog een maand extra denkt te blijven. Dus dan is hij 3 maanden in totaal weg. En ik weet niet zo goed wat hiervan te vinden… Aan de ene kant wil ik niet het afhankelijke vrouwtje zijn die hier moeilijk over gaat doen, maar ik vind het gemak waarmee hij dit zei, het niet overleggen en het eigenlijk ook gewoon niet uitmaken dat we elkaar dan zo’n tijd niet zien.

Hoe denken jullie hierover?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hierover met hem moet praten. Wat wij normaal vinden is niet relevant.
Dat hij dat gewoon zo even appt en niet even over belt vind ik wel gek/ niet echt getuigen van sociale vaardigheden/liefde.


Maar dat iemand zonder kinderen in huis 3 maanden wat anders gaat doen niet. Dat zou ik ook best willen.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag jij van balen, je mag het er zelfs om uitmaken
het enige wat niet werkt, is hem jouw zin opleggen.
Als hij echt A wil, en jij echt liever B
Dan maak je keuzes: pas je wel genoeg bij elkaar?
Hebben jullie wel hetzelfde beeld mbt hoe een leuke relatie eruit ziet?

succes met je keuzes maken
Alle reacties Link kopieren
Waarom meteen ' afhankelijk' vrouwtje? Je ziet hem 3 maanden niet, het zou juist raar zijn als je het leuk zou vinden. Ik zou er moeite mee hebben dat hij zo makkelijk doet over jou 3 maanden niet zien. Dit heeft mi nou echt 0 te maken hebben met afhankelijkheid, in een relatie wil je elkaar toch zien waarom heb je anders iets.

Mijn vriend werkt ontzettend veel (ik ben bij wijze van spreken een soort schippersvrouw) en doet ook wel (langere) klussen in het buitenland, helemaal prima en dat stimuleer is juist, ik heb veel tijd in mijn eentje nodig en dit past prima. Maar 2 maanden weg en dan er nog een maandje voor de lol aan vastknopen zou ik niet leuk vinden er spreekt een bepaalde nonchalance naar de partner uit (vind ik he).

Toevoeging: onderneemt hij ook genoeg met jou (naast weg zijn voor vrienden en werk)?
whateffa wijzigde dit bericht op 18-06-2021 11:58
42.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie relatievorm is Living Apart Together.
Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil. Net als jij.

Wat maakt dat jij dit op jezelf betrekt? Als het goed zit tussen jullie, dan is het voor hem toch alleen maar mooi? Of speelt er meer en voel jij je vaker wat geparkeerd staan, op de reservebank als hij niemand heeft?
Hoe is jou sociale leven verder, buiten hem om? Heb jij voldoende afleiding, leuke dingen om te doen en vrijheid?
doreia* wijzigde dit bericht op 18-06-2021 11:55
1.03% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat valt er te overleggen? Of is het toestemming vragen? Ik snap best dat hij er nog een maand aan vast wil plakken.
Kan jij er niet een weekje naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Tja, iemand die mij zo makkelijk kan missen zou niet mijn partner zijn, meestal verlang je na een x aantal weken wel naar elkaar lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zomervakantie. Waarom ga je zelf daar niet een paar weken heen?
Alle reacties Link kopieren
Al hoewel ik het niet leuk zou vinden, zou ik er niet al te ingewikkeld over gaan doen.
Ik zou het wel vertellen, maar daarnaast gewoon eens kijken naar de mogelijkheden, kun jij er niet een week of paar weken naar toe gaan?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het niet tof vinden. Na 2 jaar relatie mag ik toch aannemen dat dit soort dingen besproken worden. Nee hij heeft geen toestemming nodig, maar gewoon even op de hoogte brengen is wel zo netjes. En appen dat hij een maand langer blijft, tja laat ik het er maar op houden dat ik het anders had aangepakt…
Mijn vriend en ik zijn 9 maanden gescheiden geweest zonder enkel fysiek contact (alleen beeldbellen) en dat is uiteindelijk prima gegaan. Leuk was het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je op zijn bericht gereageerd? Wat je hier schrijft kan je het beste met hem bespreken, vertellen dat je hem mist en dat zijn bericht je overvalt. Gewoon oprecht jouw gevoel met hem delen, daar is niks afhankelijks aan.
Ik geloof niet dat iemand hier fout zit. Jullie hebben denk ik gewoon een ander beeld van de relatie en de verwachtingen die dat schept.
Praat daar met hem over en kijk of je op één lijn zit/kan komen.
Dat hij zoiets appt ipv belt en gewoon met je praat erover vind ik eigenlijk het enige waar ik niet zo gelukkig van zou worden.
Alle reacties Link kopieren
de relatie is opzich prima en gezellig

Opzich klinkt niet alsof het helemaal geweldig is.
Naar mijn idee is een latrekatie een relatie waarbij je apart woont, elkaar wat meer ruimte geeft maar verder wel aan elkaar denk bij het maken van beslissingen. Deze beslissing is er 1 van. Voor mij zou dit niet voelen als relatie en deze keuze even te appen om een maand langer te blijven zou voor muj ejnde relatie betekenen. Want buiten dat hij dit ecen als mededeljng appt maar niet eens de moeite neemt om te bellen en te overleggen, hij hij blijkbaar na 2 maanden geen behoefte om je te zien en kan hij er met gemak een maand aan plakken.

Deze man zou gewoon vrijgezel moeten zijn. Weet je zeker dat hij geen dubbel leven heeft?
Alle reacties Link kopieren
slushpups schreef:
18-06-2021 12:10
Mijn vriend en ik zijn 9 maanden gescheiden geweest zonder enkel fysiek contact (alleen beeldbellen) en dat is uiteindelijk prima gegaan. Leuk was het niet.
Maar om welke reden was dat? Ik vind juist de keuze om twee maanden weg te zijn en er dan voor de lol nog een maand aan vast plakken nou juist niet sympathiek.

en dan ook nog dit append communiceren, wederom zo min mogelijk moeite doen. Nee ik zou hier geen zin in hebben. Dat zij zelf al aangeeft dat ze snel de fout bij haarzelf legt vind ik ook (in combinatie met het gedrag van deze man) een rode vlag, volgens mij gaat hij echt te makkelijk met TO om.
whateffa wijzigde dit bericht op 18-06-2021 12:23
27.61% gewijzigd
Hij appt dat hij denkt nog een maand extra weg te blijven? Is bellen geen optie?
Nanouk schreef:
18-06-2021 12:17
de relatie is opzich prima en gezellig

Opzich klinkt niet alsof het helemaal geweldig is.
Naar mijn idee is een latrekatie een relatie waarbij je apart woont, elkaar wat meer ruimte geeft maar verder wel aan elkaar denk bij het maken van beslissingen. Deze beslissing is er 1 van. Voor mij zou dit niet voelen als relatie en deze keuze even te appen om een maand langer te blijven zou voor muj ejnde relatie betekenen. Want buiten dat hij dit ecen als mededeljng appt maar niet eens de moeite neemt om te bellen en te overleggen, hij hij blijkbaar na 2 maanden geen behoefte om je te zien en kan hij er met gemak een maand aan plakken.

Deze man zou gewoon vrijgezel moeten zijn. Weet je zeker dat hij geen dubbel leven heeft?
Dit..
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 12:15
Dat hij zoiets appt ipv belt en gewoon met je praat erover vind ik eigenlijk het enige waar ik niet zo gelukkig van zou worden.
Dit dus
Nanouk schreef:
18-06-2021 12:17

Deze man zou gewoon vrijgezel moeten zijn. Weet je zeker dat hij geen dubbel leven heeft?

Hier dacht ik ook al aan. Misschien daar iemand ontmoet?
Waarom ga je niet naar hem toe en heb je daar samen wat vakantie tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
idd gebrek aan overleg zou ik me aan storen, langer weg zijn niet.
Wilde hij dit met je overleggen of was het meer een mededeling? Als hij het als mededeling dropt per app zou ik niet blij zijn. Als hij zou bellen om het te bespreken, is het een ander verhaal. Heeft hij er ook behoefte aan dat jij langskomt tijdens die extra maand?
Ohja! Vergeten te vragen. Ben je verder wel content met de (vorm van de) relatie? Of zou je uiteindelijk toch meer tijd samen willen doorbrengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven