Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Lastige thuissituatie, onenigheden. verschillende golflengte

11-10-2018 10:23 243 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik had eerder al wat topics aangemaakt. Ik wou hierover geen topic posten, maar gisteren is de situatie ontploft. Ik weet er even geen raad meer mee. Ik had het afgelopen nacht emotioneel nogal lastig. Ik moet het toch even kwijt, denk ik. Dit wordt vast weer een wirwarrig verhaal. Ik heb even weinig energie om er een gestructureerd verhaal van te maken. Ik typ wat in me opkomt. Begrijpelijk als je als lezer dan afhaakt.

Korte achtergrond. Ik ben 23 jaar. Ik heb een universitaire opleiding genoten. Ik werk sinds enkele maanden fulltime. Ik heb vind ikzelf een mooie functie. Mooie extralegale voordelen, waaronder een firmawagen. Allemaal niet relevant zou je denken, maar wel voor dit verhaal opzich.

Goed, waar begin ik... Ik heb sinds jaren al een slechte band met mijn ouders. Er is nooit iets specifiek gebeurd om deze slechte band te veroorzaken. Er is simpelweg nooit een hechte band geweest, altijd al zo geweest. Ik zie mijn ouders louter functioneel. Eigenlijk geef ik niet om hen, hoe cru het vast ook is om dat te zeggen. Ze hebben altijd goed voor me gezorgd, materieel had ik meer dan genoeg. Ik klaagde nooit. Ik viel nooit iemand lastig hier thuis, hield me aan de huisregels en deed het relatief goed op school. Ik ben dus dankbaar dat mijn ouders mij op dit vlak hebben ondersteund. Nog steeds sparen ze goed voor mij. Op dat vlak zijn het goeie ouders geweest. Ik ga dan ook geen smaad aan hun naam smeren. Ze begrijpen mijn emotionele wensen simpelweg niet. Hun wil is wet.