LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Vent dumpen. Mensen die zo over dieren denken moet je niet in je leven willen en je hond - jouw verantwoordelijkheid - hoort voor die vent te gaan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Voor mij zou het ervan af hangen hoe het normaal gaat. Als hij nooit wil dat de hond bij hem thuis komt dan snap ik dat en dan is het aan jou of je een relatie wilt met iemand die geen hond in huis wil. Als het alleen nu is, vanwege de coronacrisis, dan zou ik lekker met hondje thuisblijven (en alsnog even serieus nadenken of dit iemand is waarmee je in een relatie wilt blijven).
Jammerdebammer, zit vriend alleen aan de paastafel.
Een leukere vriend zoeken. Of hij komt naar jou. Maar echt no way dat ik opvang ga zoeken voor een huisdier voor een nieuwe partner
Alle reacties Link kopieren
Next! (Vriend dan he..... ;_)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-04-2020 17:48
Dus jij moet opvang regelen voor je hondje, zodat je bij hem thuis in je eentje op hem kan gaan zitten wachten tot ie klaar is met werken?

Ik zou lekker thuis blijven. Als je vriend klaar is met werken kan ie ook naar jou toe komen.
Nou dit dus. Daarnaast is het niet erg aardig om het dier van je partner niet mee te willen nemen in de deal, tenzij het zoals al eerder is gezegd een onopgevoed terrormormel is maar dat zou ik al helemaal niet alleen thuis laten.
essychan schreef:
06-04-2020 17:47
Ik zou ook geen hond in m’n woning willen, dus ik snap je vriend wel.

Het nemen van een hond was je eigen keuze en belemmert daarbij ook enorm je vrijheid.

Maar verder aan jou de keuze wat je ermee doet; kan je dit in de toekomst ook regelen? Of toch opzoek gaan naar iemand die je hond ook accepteert.
Net als de kinderen. Mogen die wel mee als ze niet naar hun vader kunnen of slaat hij dan ook liever een weekje over?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij als hondeneigenaar en relatie met iemand die jouw hondje er niet bij wil? Dat is een van de eerste onderwerpen wanneer ik iemand leer kennen. Hond niet welkom? Bye bye
No way dat ik mijn hond voor een vent naar een pension zou brengen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-04-2020 18:11
Net als de kinderen. Mogen die wel mee als ze niet naar hun vader kunnen of slaat hij dan ook liever een weekje over?
Klopt! Daarom zou voor mij een vriend met honden of kinderen een no-go zijn. Geen zin in.

Heb ook geen vrienden met honden, toch een bepaald type mens dat mij niet ligt. Daarbij vind ik honden smerig en daardoor ook niet welkom in mijn woning.

Voor TO snap ik wel dat zo’n beestje belangrijk voor haar is, maar ze kan niet verwachten om iemand anders ermee te opzadelen, daarom zelf de keuze maken wat ze hiermee doet.
Th∅rdis schreef:
06-04-2020 18:06
Een leukere vriend zoeken. Of hij komt naar jou. Maar echt no way dat ik opvang ga zoeken voor een huisdier voor een nieuwe partner
Precies dit.
Hoe deed je dat normaal dan TO?

Ik had een LAT relatie met mijn vriend terwijl hij 2 katten heeft en ik had een hond. Het was niet altijd handig maar we hebben het 3 jaar volgehouden (tot m’n hond overleed, nu wonen we samen)
Voor ons beide was het vanaf t begin duidelijke: de dieren blijven.
Als hij mijn hond niet zou accepteren of ik zijn katten niet dan was t echt over.
Ik snap heus wel dat hij liever geen hond in z’n huis heeft maar hoeveel toekomst heeft een relatie dan als je partner een hond heeft.
Nou mag jij dus in zijn huis, hondloos gaan zitten wachten tot hij klaar is met werken?
Waarom komt hij niet naar jouw huis?
Op vakantie ging mijn hondje voorheen naar mijn ex (was ooit natuurlijk 'onze' hond dus hij vond het niet erg), maar vorige vakantie heb ik 2,5 maand met de nasleep gezeten want ondanks vlooienband, sprayen en het hele huis op zijn kop kreeg ik de vlooien niet onder controle. Ons oude huis is er na mijn vertrek ook niet echt schoner op geworden zeg maar, dus weinig hoop dat dit verbeterd is inmiddels.

Voor weekenden :
Corona! Mijn vriend moest eerst veel werken in het weekend dus ging ik in het weekend hooguit een nachtje naar daar, soms met uitloop naar eind ochtend. Als ik echt een keer langer ging, nam ik mijn hondje mee. Nu staat de horeca stil. Vriend moet wat uurtjes gaan werken voor de take away, hooguit 4 uurtjes in de middag, maar dat is niet te vergelijken met normaal, dus vandaar dat het me nu wel eens leuk leek om van vrijdagavond tot zondagavond te gaan!

De incidentele keren dat dit eerder kon woonde ik nog elders, met een flinke lap grond aan huis en meerdere appartementen daar. Voor die ene keer wilden mensen best even de hond vrijlaten op het terrein of mijn ex kwam even langs voor voeren en uitlaten. Nu woon ik in een dorpskern, waar ik nog niemand ken.

Tussendoor naar huis heeft gezien de afstand en keren dat er uitgelaten moet worden weinig zin. Vriend heeft zelf geen auto (woont vlakbij werk en station dus dat vindt hij niet nodig) en is ook liever in zijn eigen huis (vanwege mijn dieren en omdat hij thuis zijn eigen spullen heeft).

Misschien dat de beste optie dan toch is dat we in mijn huis zijn en ik hem steeds ga brengen en halen.
Het is trouwens geen onopgevoed terrormormel hahaha.
Dat is dus de reden dat ik geen hond meet heb! 16 jaar een Jackie gehad, maar toen hij door ouderdom stierf geen nieuwe meer.

Alleen nog een hamster, die kan een paar dagen alleen en gaat dochter langer naar haar vader heeft ze afgesproken dat ze hem mee mag nemen naar haar vader!
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat 1 nachtje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een gedoe. Passen jullie dan wel bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Of je zet hem bij een bus of treinstation. Het is je vriend niet je kind.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
06-04-2020 18:24
Of je gaat 1 nachtje.
Maar de hond moet toch voor en na het slapen naar buiten?
Dus uiteindelijk heeft iedereen een LAT-relatie als ze niet samenwonen.
En een gewone relatie zonder samenwonen bestaat eigenlijk niet meer?
Alle reacties Link kopieren
[quote=fluttershy post_id=31206892 time=1586190221 user_id=203514]
Het is trouwens geen onopgevoed terrormormel hahaha.
[/quote
lisbeth_salander wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:30
Reden: .
20.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het zou mijn vriend niet zijn. Mijn hond is gewoon welkom bij mijn lief, terwijl het logistiek met zijn honden echt een gedoe is. Hij heeft zelfs voor mijn hond een kennel laten maken en hij mag op de bank. ;-D
You say potato.
I say vodka.
Lastig, en het zal elke keer dus een probleem blijven wanneer je naar hem toe gaat. Zou zelf persoonlijk de vriend lozen maar ook omdat ik echt een hondenmens ben en mijn maatje nooit weg zou doen.
Misschien dat de hond naar familie kan als opvang, hondenuitlaatservice, of een particulier opvang adresje? Ik ben zelf niet zo voorstander van pensions. En ook niet om ze zo lang alleen te laten.
anoniem_6460e00226769 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:35
8.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
06-04-2020 18:21
Op vakantie ging mijn hondje voorheen naar mijn ex (was ooit natuurlijk 'onze' hond dus hij vond het niet erg), maar vorige vakantie heb ik 2,5 maand met de nasleep gezeten want ondanks vlooienband, sprayen en het hele huis op zijn kop kreeg ik de vlooien niet onder controle. Ons oude huis is er na mijn vertrek ook niet echt schoner op geworden zeg maar, dus weinig hoop dat dit verbeterd is inmiddels.

Voor weekenden :
Corona! Mijn vriend moest eerst veel werken in het weekend dus ging ik in het weekend hooguit een nachtje naar daar, soms met uitloop naar eind ochtend. Als ik echt een keer langer ging, nam ik mijn hondje mee. Nu staat de horeca stil. Vriend moet wat uurtjes gaan werken voor de take away, hooguit 4 uurtjes in de middag, maar dat is niet te vergelijken met normaal, dus vandaar dat het me nu wel eens leuk leek om van vrijdagavond tot zondagavond te gaan!

De incidentele keren dat dit eerder kon woonde ik nog elders, met een flinke lap grond aan huis en meerdere appartementen daar. Voor die ene keer wilden mensen best even de hond vrijlaten op het terrein of mijn ex kwam even langs voor voeren en uitlaten. Nu woon ik in een dorpskern, waar ik nog niemand ken.

Tussendoor naar huis heeft gezien de afstand en keren dat er uitgelaten moet worden weinig zin. Vriend heeft zelf geen auto (woont vlakbij werk en station dus dat vindt hij niet nodig) en is ook liever in zijn eigen huis (vanwege mijn dieren en omdat hij thuis zijn eigen spullen heeft).

Misschien dat de beste optie dan toch is dat we in mijn huis zijn en ik hem steeds ga brengen en halen.
Jij laat je hond een dag en een nacht alleen thuis ? Lekker dan.
viva-amber schreef:
06-04-2020 18:26
Of je zet hem bij een bus of treinstation. Het is je vriend niet je kind.
Moet ik ook voor in de auto (trein, bus rijdt hier niet in het weekend) dus dat stukje verder kan er dan ook nog wel vanaf. :P
Lisbeth_Salander schreef:
06-04-2020 18:31
Jij laat je hond een dag en een nacht alleen thuis ? Lekker dan.
Jij kunt niet lezen of wat is je probleem?
Nare vriend zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven