LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
fluttershy schreef:
06-04-2020 18:35
Jij kunt niet lezen of wat is je probleem?
Kan je wel bijdehand doen maar dat lees ik ook.
Iets met genoeg buitenruimte en buren die m uitlieten. Dan is je hond toch écht nog steeds alleen.
Triest, dat je vriendje belangrijker is dan een dier die je wel eeuwig trouw is.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-04-2020 19:35
:rofl: "Jaaa hoor nou is zeker iedereen zonder benen gehandicapt. En de mensen die naast je wonen zijn per definitie je buren of zo."
:D

Maar toch echt benieuwd wat zij dan wel het verschil vindt tussen een latrelatie en een relatie waarbij je niet samenwoont.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het diep triest dat je zo met je hond omgaat. Er kan dan wel iemand komen om hem "even" naar buiten te laten, maar een hond heeft meer nodig dan dat. Daarnaast zit hij dan super veel uur gewoon alleen thuis. Sorry, maar dit vind ik heel egoistisch.

Je zou ook een goede oppas kunnen regelen bij bijv. petbnb of hondenoppas.nl. Daar heb ik zelf ook oppashonden vandaan. Dan komt je hond gewoon bij iemand in huis terecht ipv een kennel.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 19:59
Al dat Amerikaanse.
Maar als m'n dochter van 15 een vriendje heeft die ook nog bij zijn ouders woont dan LATten zij dus ook?
Het gaat om je woonsituatie. Woon je alleen en heb je een relatie is dat dus een latrelatie. Kinderen die thuiswonend zijn kunnen verkering hebben.
Klaar mee
Buffie schreef:
06-04-2020 20:05
:D

Maar toch echt benieuwd wat zij dan wel het verschil vindt tussen een latrelatie en een relatie waarbij je niet samenwoont.
Ja nog effe en ik heb 10 keer een LAT-relatie gehad zeker. Nou mooi niet hè!
En hoe noemen ze dat op zijn Nederlands? Of is er geen Nederlands woord voor.
Alle reacties Link kopieren
Of heb je echt een kut hond TO? zo'n hond dat croissantjes uit de handen van kinderen graait?
Oja en verder vind ik, of je neemt je hondje mee of je blijft thuis. En zeker met Pasen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 20:09
En hoe noemen ze dat op zijn Nederlands? Of is er geen Nederlands woord voor.
Nederlands voor LAT relatie? Lange afstands relatie
essychan schreef:
06-04-2020 19:40
Hoezo egoïstisch? Ik vind het juist egoïstisch dat je van een ander verwacht dat je hond maar welkom is.
Manco wat veel hondeigenaren hebben: denken of vinden dat iedereen de hond maar leuk moet vinden of als een soort mens/gezinslid moet beschouwen.

"Hij doet niks hoor!"
Oh jawel... hij steekt zijn neus half in mijn kruis en komt in mijn persoonlijke ruimte terwijl ik daar niet om heb gevraagd. Oh je bedoelt dat ie me niet bijt of half opvreet nou jottem.

Ik heb katten, maar ik verwacht niet dat mensen mijn katten leuk vinden. Het scheelt dat die beesten hier een beetje hun eigen gang gaan en zich zeker aan bezoek amper laten zien. Maar ik zou nooit Minoes en Kareltje zomaar naar iemands huis slepen en daar op de bank poten onder het motto ze horen bij mijn gezin dus je went maar aan die haren op je bank. Ik vind het heel egoistisch om maar te vinden dat iedereen rekening houdt met een hond.
Laten we gaan LARren..
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
06-04-2020 20:10
Manco wat veel hondeigenaren hebben: denken of vinden dat iedereen de hond maar leuk moet vinden of als een soort mens/gezinslid moet beschouwen.

"Hij doet niks hoor!"
Oh jawel... hij steekt zijn neus half in mijn kruis en komt in mijn persoonlijke ruimte terwijl ik daar niet om heb gevraagd. Oh je bedoelt dat ie me niet bijt of half opvreet nou jottem.

Ik heb katten, maar ik verwacht niet dat mensen mijn katten leuk vinden. Het scheelt dat die beesten hier een beetje hun eigen gang gaan en zich zeker aan bezoek amper laten zien. Maar ik zou nooit Minoes en Kareltje zomaar naar iemands huis slepen en daar op de bank poten onder het motto ze horen bij mijn gezin dus je went maar aan die haren op je bank. Ik vind het heel egoistisch om maar te vinden dat iedereen rekening houdt met een hond.
Maar dan zou je geen relatie aangaan met een hondenbaasje neem ik aan. Want de hond krijg je er automatisch bij. Dit had de vriend van TO eerder moeten bedenken of gewoon niet zo moeilijk doen. Het zou mijn relatie niet zijn iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou thuis blijven. Maar is dit weer die ex die met zijn ex bezig was en zich terug trok toen het allemaal niet zo lekker liep.
Ik zou het wel weten.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 20:10
Laten we gaan LARren..
Beter dat dan iemand die tegen je zegt; laten we gaan LARPEN
Niq schreef:
06-04-2020 20:10
Laten we gaan LARren..
Of gewoon lekker LAAen
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 20:19
Beter dat dan iemand die tegen je zegt; laten we gaan LARPEN
Zegt de vrouw die vrijwillig met een zeemeerminstaart om haar benen in een openbaar zwembad gaat liggen
Niq schreef:
06-04-2020 20:10
Oja en verder vind ik, of je neemt je hondje mee of je blijft thuis. En zeker met Pasen.
Alsof zo'n hond doorheeft dat het Pasen is
Murrmurr schreef:
06-04-2020 20:19
Zegt de vrouw die vrijwillig met een zeemeerminstaart om haar benen in een openbaar zwembad gaat liggen
Wat is er mis met zo'n straat? Ik heb er ook enetje, maar nog niet mee in het water gelegen.
Murrmurr schreef:
06-04-2020 20:20
Alsof zo'n hond doorheeft dat het Pasen is
We zitten hier toch op de Paaspijler, daarom.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het exit vriend zijn.
Maar goed je hebt eerder de hond ook al naar mijn idee vrij lang alleen gelaten. Hele nacht met uitloop naar eind van de ochtend , of als de buurt hem er zo nu en dan uithaalt. Dat zou voor mij ook een absolute no go zijn.
Niq schreef:
06-04-2020 20:22
We zitten hier toch op de Paaspijler, daarom.
Denk je dat hij meeleest?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
06-04-2020 19:12
Kan me moeilijk voorstellen dat na een vakantie bij je ex waarbij hond aan alle kanten preventief is behandeld, een band droeg etc, jij thuis de vlooien niet onder controle kreeg.

Het kan zomaar zo zijn dat je juist in jouw huis een uitbraak hebt gehad, omdat de hond er niet was. Als je dan terug komt springen alle eitjes die er al waren in een keer open.

En anders een week van te voren druppelen met stronghold en eventueel bij thuiskomst wassen. Echt niet dat je dan een vlooienplaag krijgt. als je hond niet bij jou kan zijn is met je kinderen mee naar zijn oude baas voor de hond de fijnste oplossing toch? En blijkbaar wil je ex best een keer passen op wat voorheen ook zijn hond was.
Dit is precies wat ik ook denk.
Ik vraag me af wat voor vlooienmiddelen je hebt gebruikt. Als ik langs mijn moeder ging zat mijn hond ook altijd helemaal onder. Ik plukte de vlooien er zoveel mogelijk af bij thuiskomst en verdronk ze in een bakje water. Vaak was het probleem dan al verholpen. Zo niet, dan gebruikte ik nog een pipetje tegen de vlooien. Let hierbij wel op dat je pipetjes koopt van een merk met een goede werkzame stof. Frontline met als werkzame stof fipronil werkt niet zo goed. Ik gebruik deze pipetjes overigens nooit preventief en heb ook nooit vlooien op de 2 uitstapjes naar mijn moeder na.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
06-04-2020 20:10
Manco wat veel hondeigenaren hebben: denken of vinden dat iedereen de hond maar leuk moet vinden of als een soort mens/gezinslid moet beschouwen.
Nee hoor, helemaal niet, iedereen moet zelfs van mijn hond afblijven want die word niet graag door vreemden bepoteld. Maar een man die met me wil daten moet wel een hondenliefhebber zijn en mijn hond leuk vinden én als gezinslid beschouwen. Alleen hij, anders niemand.
Murrmurr schreef:
06-04-2020 20:31
Denk je dat hij meeleest?
Leg geen woorden in mijn mond die ik niet wil uitspreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven