LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 20:55
Kan jij lekker van bil met die andere hond!

:loveit:
Toen ik een hondje had en een scharrel (niet eens een relatie) toen kocht die jongen een speciaal hondenmandje en maakte die vast op zijn fiets zodat hij de hond op kon halen bij mij zodat ik geen excuus had om niet te komen.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 20:55
Haha echt hè.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 21:43
Reden: quote verwijderd
17.41% gewijzigd
fluttershy schreef:
07-04-2020 21:00
Pardon ?

Dat kun je beter zeggen tegen de hond die naar je vriendin gaat.

Aangeboden om op te passen.....Ik gok erg zeuren en aandringen van jouw kant. Dat is een aanname, maar geen hoge pet....Arm hondje.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-04-2020 21:22
Toen ik een hondje had en een scharrel (niet eens een relatie) toen kocht die jongen een speciaal hondenmandje en maakte die vast op zijn fiets zodat hij de hond op kon halen bij mij zodat ik geen excuus had om niet te komen.
❤️
Je mag van mij vinden wat je wilt. Echt, prima.
Dat je je mening geeft over de situatie, over mij, over mijn vriend, over mijn relatie en zelfs veronderstellingen over mijn huishouden, echt go ahead. Sommige dingen ben ik het mee eens, andere dingen raken kant noch wal en andere dingen ga ik rustig over nadenken. Dat is prima, dat zijn meningen.

Maar om mijn vriend echt uit te gaan schelden, een man die je helemaal niet kent, waarvan je alleen een vaag idee hebt op basis van een internettopic over iets heel specifiek, en wat niet eens door hemzelf geschreven is... [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 09:05
Reden: Ongepast
6.51% gewijzigd
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 21:34
Dat kun je beter zeggen tegen de hond die naar je vriendin gaat.

Aangeboden om op te passen.....Ik gok erg zeuren en aandringen van jouw kant. Dat is een aanname, maar geen hoge pet....Arm hondje.
Dat is inderdaad een aanname. Denk je niet dat zij normaal de eerste was geweest om het aan te vragen en dat er voor mij een gegronde reden was waarom ik haar juist wilde ontzien? Denk eens even na.
Ik vind ook dat het allemaal wel wat minder kan hoor. Hij klinkt niet superenthousiast maar dat maakt hem niet meteen een dierenbeul natuurlijk. Ik zou me wel afvragen hoe kansrijk het is.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
07-04-2020 21:41
Dat is inderdaad een aanname. Denk je niet dat zij normaal de eerste was geweest om het aan te vragen en dat er voor mij een gegronde reden was waarom ik haar juist wilde ontzien? Denk eens even na.
En als je een gegronde reden had om haar het niet te vragen waarom neem je het dan nu aan?
Alle reacties Link kopieren
Care.com is een site waar je een oppas kan vinden voor huisdieren.
Murrmurr schreef:
07-04-2020 21:42
Ik vind ook dat het allemaal wel wat minder kan hoor. Hij klinkt niet superenthousiast maar dat maakt hem niet meteen een dierenbeul natuurlijk. Ik zou me wel afvragen hoe kansrijk het is.
Dat snap ik ook en dat zijn ook vragen geweest die ik mezelf gesteld heb.
Maar samenwonen zit er voor ons niet in en aangezien we elkaar normaal gesproken maar kort kunnen zien, is er zoveel ruimte voor een eigen leven (voor mij met dieren dus) dat we elkaar daar niet bepaald mee in de weg zitten.
blauwe_emmer schreef:
07-04-2020 21:46
En als je een gegronde reden had om haar het niet te vragen waarom neem je het dan nu aan?
Omdat ik bezig was met een (betaald) logeeradresje.
Mijn beste vriendin wilde afspreken op de avond dat ik naar mijn vriend zou vertrekken en ik legde uit dat ik vermoedelijk weg zou zijn, maar even in afwachting of het inderdaad rond zou zijn rondom de opvang van mijn hondje. Anders konden we wel afspreken (vriendin en ik dus), want dan ging het weekend niet door.
Mijn vriendin vond het van de zotte dat ik het teveel belasting vond voor haar en heeft vier keer benadrukt dat ze absoluut op wilde passen.
Prima geregeld toch Fluttershy.
Sportschoen schreef:
07-04-2020 22:07
Prima geregeld toch Fluttershy.
Ben er ook erg blij mee en ga nog even nadenken over een fijn bedankje. Nu met de coronacrisis kan ik haar natuurlijk geen etentje aanbieden ofzoiets en ze wil absoluut geen geld accepteren.

En dat gesprek met vriend volgt echt nog wel een keer. Maar het is zo weinig nodig en ik wil gewoon heel graag eens een keer langer dan een paar uurtjes samen zijn, dat wil ik niet overschaduwen met een hele discussie over de dieren.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-04-2020 22:00
Nog een goed punt
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 09:04
Reden: Ongepast
24.70% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
06-04-2020 22:13
Dus eigenlijk houdt TO ook niet van huisdieren en is het een prima match.

Ik vind het echt te bizar voor woorden om überhaupt te overwegen je hond zo lang alleen te laten om bij je vriend op de bank te hangen. Arm dier.

Mijn vriend zijn dieren en die van mij gaan nog niet samen. Dus wij steken er veel energie in om dat wel te laten lukken en wonen voorlopig dus niet samen. Met een huisdier komt een verantwoordelijkheid om goed voor dat dier te zorgen, niet alleen wanneer het uitkomt.
Zijn het zebra’s, of gorilla’s ?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Oblio schreef:
07-04-2020 22:31
Zijn het zebra’s, of gorilla’s ?

Drank.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-04-2020 21:22
Toen ik een hondje had en een scharrel (niet eens een relatie) toen kocht die jongen een speciaal hondenmandje en maakte die vast op zijn fiets zodat hij de hond op kon halen bij mij zodat ik geen excuus had om niet te komen.
:flirting:
En waar is die jongen nu?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
07-04-2020 22:41
:flirting:
En waar is die jongen nu?
Hij had wel punten gescoord met hoe lief hij voor het hondje was maar niet genoeg punten in totaal.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
07-04-2020 20:48
Mijn beste vriendin heeft aangeboden dat mijn hondje bij haar mag komen logeren.
Tijdelijke oplossing.

Wil jij een toekomst opbouwen met iemand die niet van dieren houdt? Ooit met hem gaan samenwonen? Hoe wil je dat doen????? Heb je aan hem gevraagd hoe hij denkt dat op te lossen? De hond weg doen? Hou jij eigenlijk wel van jouw hond?

Stel dit gesprek niet uit. Want hoe verder je relatie vordert (en die corona crisis en evt andere problemen gaan voorbij), hoe beroerder de situatie wordt. Het is hetzelfde als wanneer een van de twee een kinderwens heeft en de ander niet. Dan wordt ook gedacht 'ik kan die ander wel ompraten t.z.t." en dan lukt het niet. En dan zit je met een patstelling omdat een concessie in deze niet mogelijk is.
Hoi iones,

We gaan niet samenwonen. Ik heb kinderen uit een eerdere relatie, die sowieso nog zo'n 10-15 jaar thuiswonend zijn. Dus zelfs buiten de dieren gerekend ga ik niet samenwonen. En eerlijk gezegd zie ik er straks na zoveel jaar geen reden meer voor, tegen dan ben ik een stuk ouder en woon ik al zolang zonder partner dat ik niet denk dat ik me nog kan en wil aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
iones, niet iedereen wil gaan samenwonen hè. Zeker niet als je al een huwelijk achter de rug hebt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
09-04-2020 14:26
iones, niet iedereen wil gaan samenwonen hè. Zeker niet als je al een huwelijk achter de rug hebt.
Klopt. Niet iedereen. De meeste mensen wel. Ik geloof fluttershy (moet het niet shutterfly zijn?) op haar woord als ze te kennen geeft echt niet te willen samen wonen. Ik ging hier echter niet van uit.
Maar het lijkt me wel handig om een structurele oplossing te vinden voor haar hondje, in de vorm van een vast adres. Misschien wil haar vriendin dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven