Leraar en leerling contact

09-09-2010 11:15 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr... ik moet het even kwijt zit mezelf hier zo op te vreten!



*Eerst even wat achtergrondinfo: ik heb een hele lieve leuke vriend, al meer dan 5 jaar, hij werkt in het onderwijs en ik zie hem alleen in het weekend (ik=student)*



Nu zie ik heel vaak op zijn hyves berichtjes van zijn leerlingen en oudleerlingen, en de helft is hij begonnen! Ik snap dat niet en heb het er ook met hem over gehad, maar hij kan gewoon goed met die kinderen en hij ziet er niks kwaads in. Ik vind het gewoon onprofessioneel: hij is de leraar, zij zijn de leerlingen en waarom moet daar in godesnaam gehyved worden! Hij is helemaal geen hip hyvetype (kijkt misschien een keer in de week op hyves ofzo). Nu heeft ie een groepje oudleerlingen waarmee ie een paar keer toevallig op stap is geweest (als in: tegengekomen en hele avond mee gestaan). Dat was in de tijd dat die kinders examen deden of net examen hadden gedaan. Ik vind dat gewoon niet kunnen!



Ooh ik merk dat het me heel hoog zit en als ik het er met hem over heb dan snapt ie wel hoe ik het zie, maar hij wil het contact niet verbreken met die mensen (vooral dat ene groepje). Ze zijn 17, 18 jaar! Hij is minstens tien jaar ouder! Wat moet ie met die kinderen!



Ik snap het niet En moet het even kwijt

Verder zijn we het meestal snel over onenigheden eens. Ik vind dit zó niet bij hem passen: hij is geen machotype, eerder beetje nerderig (om even een beeld van hem te schetsen, het is geen nerd maar meer die richting op).



En nu zie ik hem morgenavond pas weer en ik moest er de hele ochtend aan denken. Dus gooi ik het gewoon even op viva
Alle reacties Link kopieren
quote:Sakara schreef op 11 september 2010 @ 12:36:

God wat zijn sommige mensen naief hierin en wat stellen sommige mensen weinig grenzen aan het gedrag van anderen uit een soort rare ruimdenkendheid

Niemand in dit topic heeft op wat voor manier dan ook te kennen gegeven dat seksueel contact, of zelfs maar flirterig gedrag van een leraar (m/v) naar een leerling goed is. Dat is ook helemaal de discussie niet.



Ik vind het persoonlijk absurd dat contact tussen leraar en leerling meteen op die manier door anderen geseksualiseerd wordt. Terwijl TO duidelijk heeft aangegeven dat er geen speciale aandacht voor de meisjes(of jongens) is die aanleiding kan geven tot dit soort verdachtmakerij. Het ging haar puur om 'professioneel' versus 'privé' en de grenzen daaromtrent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat weet ik nog zo net niet.



Daarbij is het niet zo absurd als dat het lijkt, die sexualisering, omdat er blijkbaar naast mij nog meer mensen zijn die bepaalde ervaringen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog steeds op antwoord van TO of zij ook minderjarig was toen ze wat met haar vriend kreeg. Ik vind het verontrustend dat TO zei dat haar vriend op 'jonge meiden' valt en hun krabbelt of ze naar een bepaald feestje zullen gaan....



Ik zou er niet van gediend zijn als een leraar aan mijn dochter zou vragen of ze ook naar een of andere feestje gaat.....brrr....
Alle reacties Link kopieren
quote:rebeccatje schreef op 11 september 2010 @ 15:46:

Ik vind het verontrustend dat TO zei dat haar vriend op 'jonge meiden' valt en hun krabbelt of ze naar een bepaald feestje zullen gaan......Dat is inderdaad heel erg ver over de grens.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebeccatje schreef op 11 september 2010 @ 15:46:





Ik zou er niet van gediend zijn als een leraar aan mijn dochter zou vragen of ze ook naar een of andere feestje gaat.....brrr....



Ik zou er ook niet van gediend zijn als mijn vriend dat aan zijn leerlingen vroeg.



Ikzelf heb ook vanwege mijn werk een goede band met mijn jongeren, en vind het hartstikke gezellig als ik ze tegenkom in de stad. Maar in het weekend denk ik geen seconde aan ze, laat staan dat ik ga smsen of Hyven.
Dat klinkt mij een stuk gezonder in de oren Friz dan dat wannabe vlotte gedoe van de vriend van TO.
Alle reacties Link kopieren
En weet je? Ik heb zelfs gewoon een werkmobiel, en werk tot in de late uurtjes. Jongeren weten dat ze altijd mogen bellen, en toch doen ze dat nooit zomaar op rare tijdstippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven