Leuk meisje achter kassa

26-12-2017 01:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

In de zomervakantie heb ik bij mijn lokale AH een leuk meisje achter de kassa gezien. Normaal niet zo bijzonder. Maart zij bleef maar naar mij lachen.

Gisteren haar dus weer voor het eerst gezien. Ook hier bleef ze veel naar mij lachen ookal was ze met andere klanten bezig.
Tegen andere klanten zei ze ook gewoon fijne dag tegen mij fijne kerstdagen. En zei ze beetje overdreven hi.

Zou dit hierboven kunnen zijn dat ze me leuk vind of niet?
Zo ja wat zou dan een goede zet zijn als ik haar weer zie?
Alle reacties Link kopieren
Wens haar de volgende keer een fijn nieuw jaar hihi
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Als ze zo lang naar je lacht lijkt me sowieso dat ze jou interessant vindt. Durf je niet te vragen of ze een keer koffie wilt drinken? Nee kan je hebben, ja kan je krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Nee die vindt je niet leuk, ze is gewoon klantvriendelijk. Je ziet gewoon dingen die er niet zijn.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
M_eisje_19_99 schreef:
26-12-2017 02:10
Als ze zo lang naar je lacht lijkt me sowieso dat ze jou interessant vindt. Durf je niet te vragen of ze een keer koffie wilt drinken? Nee kan je hebben, ja kan je krijgen!
Het lijkt mij awkard.
Als ze nee zeft zou ik zo weg willen lopen en gewoon niet afrekenen
Boskabouter123 schreef:
26-12-2017 09:04
Het lijkt mij awkard.
Als ze nee zeft zou ik zo weg willen lopen en gewoon niet afrekenen
Dat mag niet. Dus eerst afrekenen en dan vragen?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
26-12-2017 09:08
Dat mag niet. Dus eerst afrekenen en dan vragen?
Dat zou inderdaad kunnen.
Ik vind het alleen vervelend dat je niet weet of het wederzijds van haar kant is.
Dus je ook ziek hard voor paal kan staan
Alle reacties Link kopieren
AskWendy schreef:
26-12-2017 02:22
Nee die vindt je niet leuk, ze is gewoon klantvriendelijk. Je ziet gewoon dingen die er niet zijn.
Dit. Hier hebben mensen wel vaker last van. Klantvriendelijkheid en een zonnige persoonlijkheid betekent niet dat ze jou leuk vinden.

Je kan het proberen maar ga haar verder niet lastig vallen op haar werk als ze geen interesse heeft. En die kans is groot. Mijn nichtje draaide ook kassa en toen had een jongen zijn nummer achtergelaten bij haar bazin, die dat wel grappig vond. Ze had alleen geen idee wie van haar honderden klanten op een dag het was en was ook niet geinteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
26-12-2017 10:34
Dit. Hier hebben mensen wel vaker last van. Klantvriendelijkheid en een zonnige persoonlijkheid betekent niet dat ze jou leuk vinden.

Je kan het proberen maar ga haar verder niet lastig vallen op haar werk als ze geen interesse heeft. En die kans is groot. Mijn nichtje draaide ook kassa en toen had een jongen zijn nummer achtergelaten bij haar bazin, die dat wel grappig vond. Ze had alleen geen idee wie van haar honderden klanten op een dag het was en was ook niet geinteresseerd.
Ik denk het omdat ze bij andere mensen niet zo deed daar zei ze gewoon hallo en tegen mij echt overdreven hi.
Ook zei ze tegen andere gewoon fijne dag en tegen mij met een big smile fijne kerstdagen
Simpel. Overdreven “Hi” zeggen en ook nog Prettige Kerstdagen, met big smile nog wel! Dat is meant to be. Kan niet anders.
De volgende keer kun je haar het beste uitnodigen voor een bordje champignonsoep met eekhoorntjesbrood. Zou wel even je kaplaarzen thuislaten, je baard afscheren (of even bijwerken in hipsterstyle) en je puntmuts op de kapstok laten. Een hoedje in plaats daarvan wil nog wel eens de finishing touch zijn.
En hoop dat je dat eindelijk weer goed slaapt daarna.
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
26-12-2017 10:59
Simpel. Overdreven “Hi” zeggen en ook nog Prettige Kerstdagen, met big smile nog wel! Dat is meant to be. Kan niet anders.
De volgende keer kun je haar het beste uitnodigen voor een bordje champignonsoep met eekhoorntjesbrood. Zou wel even je kaplaarzen thuislaten, je baard afscheren (of even bijwerken in hipsterstyle) en je puntmuts op de kapstok laten. Een hoedje in plaats daarvan wil nog wel eens de finishing touch zijn.
En hoop dat je dat eindelijk weer goed slaapt daarna.
Ik las de eerste 2 zinnen en toen dacht ik hmm oke
En toen las ik verder en was het helaas sarcastisch
Alle reacties Link kopieren
Praat anders even met BaloeBeer.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
FiddlyDiddlyDoo schreef:
26-12-2017 11:20
Praat anders even met BaloeBeer.
Wat is daarmee dan?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat kunnen mensen hier zuur zijn zeg. Ik ken een stel dat elkaar hebben leren kennen terwijl zij achter de kassa zat en hij boodschappen kwam doen - ze zijn dit jaar getrouwd.

@TS: je kunt voor paal staan inderdaad als ze nee zegt, maar zou je niet nog meer spijt hebben als je het niet probeert? Vragen voor een kop koffie kun je altijd proberen :)
Alle reacties Link kopieren
ssshanon schreef:
26-12-2017 11:23
Jeetje wat kunnen mensen hier zuur zijn zeg. Ik ken een stel dat elkaar hebben leren kennen terwijl zij achter de kassa zat en hij boodschappen kwam doen - ze zijn dit jaar getrouwd.

@TS: je kunt voor paal staan inderdaad als ze nee zegt, maar zou je niet nog meer spijt hebben als je het niet probeert? Vragen voor een kop koffie kun je altijd proberen :)
Thx dat jij wel normaal antwoord geeft.
Ik wil het best doen. ik weet alleen niet wanneer ze werkt en om nou elke dag in de rij te gaan staan totdat ze er een keer is.
Ik heb via een gespot pagina van onze plaats wel gevonden wie het is maar een bericht op fb sturen is denk ik een no go?
Alle reacties Link kopieren
FiddlyDiddlyDoo schreef:
26-12-2017 11:20
Praat anders even met BaloeBeer.
Je haalt me de woorden uit de de mond :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-12-2017 11:38
Je haalt me de woorden uit de de mond :proud:
Ik dacht ook gelijk aan Baloebeer bij dit topic. Zij heeft wel de stoute schoenen aangetrokken en hem toen toegevoegd op Facebook en een bericht gestuurd. Helaas geen antwoord gehad geloof ik. Maar ze heeft het wel geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat ze je leuk vindt, het kan ook zijn dat ze gewoon klantvriendelijk is.

Je hebt haar twee keer gezien, met enkele maanden ertussen.
Ik zou zeggen: doe eens wat vaker de boodschappen en maak een praatje met haar. Gewoon smalltalk met de caissière. Over hoe druk het overal is rond de kerst, het weer, of tot hoe laat ze vandaag geopend zijn. Als haar reacties (antwoorden, gezichtsuitdrukking, lichaamshouding) hier aanleiding toe geven, kun je na een tijdje eens vragen of ze zin heeft in een kop koffie, en/of zeggen dat je haar graag beter zou willen leren kennen.

Als ze nee zegt, zou ik het daarbij laten.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Dat blijft lastig inschatten voor jou en voor ons.
Misschien eens wat langer aankijken en een knipoog geven?
Alle reacties Link kopieren
Nicky_L schreef:
26-12-2017 12:01
Het kan zijn dat ze je leuk vindt, het kan ook zijn dat ze gewoon klantvriendelijk is.

Je hebt haar twee keer gezien, met enkele maanden ertussen.
Ik zou zeggen: doe eens wat vaker de boodschappen en maak een praatje met haar. Gewoon smalltalk met de caissière. Over hoe druk het overal is rond de kerst, het weer, of tot hoe laat ze vandaag geopend zijn. Als haar reacties (antwoorden, gezichtsuitdrukking, lichaamshouding) hier aanleiding toe geven, kun je na een tijdje eens vragen of ze zin heeft in een kop koffie, en/of zeggen dat je haar graag beter zou willen leren kennen.

Als ze nee zegt, zou ik het daarbij laten.
Hi,

Thx voor je bericht. het vervelend is ik weet niet wanneer ze werkt.
Sommige mensen zie ik elke keer als ik daar kom maar zij is er bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Boskabouter123 schreef:
26-12-2017 11:35
Thx dat jij wel normaal antwoord geeft.
Ik wil het best doen. ik weet alleen niet wanneer ze werkt en om nou elke dag in de rij te gaan staan totdat ze er een keer is.
Ik heb via een gespot pagina van onze plaats wel gevonden wie het is maar een bericht op fb sturen is denk ik een no go?
Ik denk echt dat je het even buiten de supermarkt om zou kunnen doen.
Als je haar daar nooit tegen komt en als ze er is moet stunten achter de kassa lijkt me dat vrij zinloos.
Je weet wie het is, dus ik zou voor facebookvrienden gaan.

Gedachten die je daarbij kunnen helpen zijn:
Sommige mensen hebben 1000 FB vrienden, dus wat stelt een FB verzoek nou voor?
Je kunt redelijk veel controle houden. Als zij je verzoek accepteert kun je afwachten wat ze doet, zelf een gesprekje beginnen en op elk moment stoppen. Lijkt me makkelijker dan haar in het echt zien.
Ze lacht naar je en is vriendelijk, dus je hebt gewoon grote kans dat ze je verzoek accepteert en dan heb je het even "buiten haar werk om" contact gelegd.
Soms helpt het ook om het vanuit de ander te zien, bijvoorbeeld: misschien denkt ze wel dat je al een vriendin hebt?
Misschien vind ze je wel zo leuk dat ze geen woord uit kan brengen?
Misschien is het haar niet zo opgevallen dat je haar leuk vind?

De vraag: wat verlies je als je haar een vriendschapsverzoek stuurt? Het enige dat daarmee te verliezen hebt is dat ze geen vrienden wordt met je, dan weet je genoeg. Ik heb FB vrienden die ik niet eens ken. Jij misschien ook? Echt je verliest er niks mee om het te doen en je hebt een heel leven misschien te winnen als je het wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Boskabouter123 schreef:
26-12-2017 12:25
Hi,

Thx voor je bericht. het vervelend is ik weet niet wanneer ze werkt.
Sommige mensen zie ik elke keer als ik daar kom maar zij is er bijna nooit.
Dat is best apart. De meesten werken vaste dagen.
Misschien kun je eens onthouden welke dagen en tijden je haar hebt gezien?
Je kunt beginnen met vragen hoe ze heet en kijken hoe ze daarop reageert?

Ik ken ook een stel dat elkaar kent uit de supermarkt. Die jongen heeft het kassameisje opgezocht op Facebook en ze bleken toevallig ook gezamenlijke vrienden te hebben. Inmiddels zijn ze 5 jaar getrouwd en hebben ze twee kinderen :heart:
Dat wordt neuken. 100%.
Alle reacties Link kopieren
Briefje geven als je hebt afgerekend. Met je nummer en naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven