Liefdesverdriet atm? Schrijf hier mee! Liefdesverdriet-2019

15-07-2019 17:03 551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet, contact verbroken, relatie uit en wil je van je afschrijven? Iedereen die zijn/haar verhaal van zich af wilt schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic! Laten we elkaar steunen!!

Mijn verhaal: relatie samen uitgemaakt in okt 2018. Daarna "vrienden" gebleven waarin we elkaar nog zagen en nog af en toe samen sliepen. In juni ziet meneer dat het gras groener is aan de overkant. Mij deed dit zo'n pijn dat we het contact hebben verbroken begin juli. Maatje kwijt, mis hem ontzettend, 8 dagen geen contact gehad, voel me vreselijk. Ik merk dat het me goed doet erover te schrijven en te delen en hoop in dit topic elkaar te steunen en hoe we ermee om gaan en hoe verder :)

Ik kwam op dit idee, omdat ik een mooi topic vond uit 2017-2018 waarin mensen elkaar steunden.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Plantenknuffelaar schreef:
21-10-2019 22:24
Na zo'n beetje alle topics al doorgelezen te hebben, nu toch ook maar een account aangemaakt.

Mijn ex heeft het afgelopen weekend uitgemaakt, voor mij op dat moment vrij onverwacht. Rationeel weet ik dat het echt beter is, dat er geen toekomst inzit, dat ik mezelf alleen maar aan de kant schoof, dat ik zo echt niet gelukkiger zou worden maar toch doet het zo ontzettend veel pijn.

Ik ben, denk ik, vooral zo kapot van het idee dat ik ben kwijtgeraakt. Het toekomstbeeld dat ik tegen beter weten in had gemaakt in mijn hoofd, Pats boem weg. En daarnaast hou ik natuurlijk ook gewoon van hém, anders was ik niet zo lang blijven houden.

Het ging overdag wel maar dan 's avonds kijk ik er zo niet naar uit om naar bed te gaan. Ik ga maar zo laat mogelijk, dat ik echt moe ben en nog even lees, zodat ik wel snel in slaap val en dat werkt tot nu toe... maar dan ben ik weer om 5 uur wakker en heb ik plafonddienst. Of meer telefoon dienst, aangezien ik vooral het forum heb doorgespit. Hopelijk helpt het van me afschrijven een beetje.
Sterkte! :hug: Het wordt na een paar weken minder. hou daar aanvast.
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
23-10-2019 16:09
Sterkte! :hug: Het wordt na een paar weken minder. hou daar aanvast.
Dankjewel <3 ik verbaas mezelf een beetje, het gaat beter dan ik had gedacht. Mis vooral de kleine momenten, even iets grappigs delen, welterusten zeggen, samen op de bank. Misschien komt het verdriet nog volop terug maar voor nu is de wereld nog niet teneinde zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat ex lekker aan het rondneuken is en verliefderig. Kut. Had ik hem maar nooit ontmoet. Had ik ook niet zo’n pijn nu.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een update & tegelijkertijd een vraag of zoiets bij een van jullie ook voorgekomen is? We waren een tijdje aan het appen met elkaar, totdat mijn ex opeens vroeg om een soort van sexting te doen met foto's erbij. We zijn hier toen beiden op ingegaan. Uiteraard kreeg ik de volgende 3 dagen weer niks van hem te horen, nadat dat gebeurd was.

Ik vind het heel vreemd. Daaarna heb ik gevraagd of hij er spijt van had en toen zei hij dat hij het leuk vond, maar dat hij bij nader inzien niet wist of het wel een slim idee was wat we gedaan hadden.
parasol2000 schreef:
24-10-2019 20:53
Weer een update & tegelijkertijd een vraag of zoiets bij een van jullie ook voorgekomen is? We waren een tijdje aan het appen met elkaar, totdat mijn ex opeens vroeg om een soort van sexting te doen met foto's erbij. We zijn hier toen beiden op ingegaan. Uiteraard kreeg ik de volgende 3 dagen weer niks van hem te horen, nadat dat gebeurd was.

Ik vind het heel vreemd. Daaarna heb ik gevraagd of hij er spijt van had en toen zei hij dat hij het leuk vond, maar dat hij bij nader inzien niet wist of het wel een slim idee was wat we gedaan hadden.
Waarom ga je er op in? Hij gebruikt je alleen maar en jij laat je gebruiken.

Je doet t zelf hoor! Je hoeft het niet te doen.
Macarinata schreef:
23-10-2019 20:27
Ik begrijp dat ex lekker aan het rondneuken is en verliefderig. Kut. Had ik hem maar nooit ontmoet. Had ik ook niet zo’n pijn nu.
Klote is dat hè. Maar die pijn wordt vanzelf minder. En hij is je ex, hij mag doen en laten wat hij wil... Ook al voel je dat nu niet zo.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
24-10-2019 21:03
Waarom ga je er op in? Hij gebruikt je alleen maar en jij laat je gebruiken.

Je doet t zelf hoor! Je hoeft het niet te doen.
Ik denk dat ik er op in ga, aangezien ik dan hoop krijg dat hij me toch mist.
Maar diep van binnen weet ik dan idd tegenwoordig ook dat hij alleen onze seks mist.
Hij heeft gezegd dat hij vond dat we een goed seksleven hadden.
:(
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
24-10-2019 21:04
Klote is dat hè. Maar die pijn wordt vanzelf minder. En hij is je ex, hij mag doen en laten wat hij wil... Ook al voel je dat nu niet zo.
Dat is precies altijd moeilijk, ook al is het 10 sec. pas uit. Daarna is degene gewoon weer helemaal vrij om te doen en laten wat hij wil, terwijl daar maar 4 woorden voor nodig zijn: ik maak het uit.
Ik vind dat altijd wel heftig.
parasol2000 schreef:
24-10-2019 21:15
Ik denk dat ik er op in ga, aangezien ik dan hoop krijg dat hij me toch mist.
Maar diep van binnen weet ik dan idd tegenwoordig ook dat hij alleen onze seks mist.
Hij heeft gezegd dat hij vond dat we een goed seksleven hadden.
:(
Natuurlijk zegt hij dat want hij weet wat hij ervoor terug krijgt (sex en sexting).

Weet je, mijn ex heeft t ook geprobeerd (meerdere malen) en ik ben er ook meerdere malen ingetrapt. Dus ik veroordeel je niet want ik weet hoe t is en hoe t voelt. Daarnaast heeft hij nog genoeg andere dingen geflikt maar goed, het is niet belangrijk meer.

Wat ik je wil adviseren, luister heel goed naar je gevoel. Hoe voel je je nu echt?
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
24-10-2019 21:32
Natuurlijk zegt hij dat want hij weet wat hij ervoor terug krijgt (sex en sexting).

Weet je, mijn ex heeft t ook geprobeerd (meerdere malen) en ik ben er ook meerdere malen ingetrapt. Dus ik veroordeel je niet want ik weet hoe t is en hoe t voelt. Daarnaast heeft hij nog genoeg andere dingen geflikt maar goed, het is niet belangrijk meer.

Wat ik je wil adviseren, luister heel goed naar je gevoel. Hoe voel je je nu echt?
Ah! Dat is aardig en fijn dat je me kan begrijpen en me niet veroordeelt.
Hoe ik me echt voel ? Nou ik mis hem zegmaar echt, maar weet wel dat hij mij niet mist.
En dat hij idd misschien nu wel gebruik van deze situatie maakt.
parasol2000 schreef:
24-10-2019 21:43
Ah! Dat is aardig en fijn dat je me kan begrijpen en me niet veroordeelt.
Hoe ik me echt voel ? Nou ik mis hem zegmaar echt, maar weet wel dat hij mij niet mist.
En dat hij idd misschien nu wel gebruik van deze situatie maakt.
Ik bedoelde meer het gevoel dat je voelt :)

Hoe ik me bijvoorbeeld voelde, elke keer als hij weer terug kwam was in 1e instantie blij maar het overheersende gevoel was angst. Ik had heel veel spanning in mijn lichaam. Want hij is wel "terug" maar wanneer gaat hij weer? Hij ging altijd weer met veel bombarie en alles lag aan mij etc etc etc.

Dat heeft mij uiteindelijk ook geholpen om hem overal te blokkeren want ik wou dat gewoon niet meer voelen. Iemand die om je geeft en bij je wil zijn, die laat je überhaupt nooit zo voelen!

En dat is iets wat we zelf in de hand hebben, om dat gevoel te veranderen. Door bijvoorbeeld niet meer in te gaan op zijn pogingen tot.... Door hem overal te blokkeren en te kiezen voor jezelf.

En natuurlijk veroordeel ik je niet! :)
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_391934 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 19:29
Reden: .
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-.
anoniem_391934 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 19:29
99.55% gewijzigd
Kun je vrienden met hem zijn zonder meer te verwachten?

Ik ben een grote voorstander van de no contact regel. Het is niet voor niks je ex hè.

Nu gaat misschien nog goed maar wat als hij een nieuwe vriendin krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen gevoel nu: Misschien wil uiteindelijk wel vrienden worden met mijn ex. Maar voor nu heb aangegeven geen contact te willen. Want ik heb absoluut nog wel gevoelens voor hem en contact hebben staat in de weg dat ik het verwerk en op mezelf focus. Mijn advies zou dus ook zijn dat eerst te doen en dan weer verder te kijken. Goede vrienden begrijpen dat en zijn er daarna ook nog voor je.

Afgelopen week ging heel goed, maar vandaag had ik weer een mindere dag met toch nog wat tranen. Nu maar lekker met een wijntje op de bank series kijken, het wordt vanzelf weer een betere dag.
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_391934 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 19:29
0.00% gewijzigd
dunyadejong schreef:
26-10-2019 08:48
Heyyy!

Ik merk dat ik zelf contact juist heel fijn omdat ik dan mijn pijn deel met iemand die het ook heeft! Overdag en savonds gaat eigenlijk alles goed, maar blijf maar dromen over dat we bij elkaar komen en dat alles goed komt en dat word ik zoo naar wakker. Hebben jullie dat ook?

Heb gister mijn verjaardag gevierd en was wel raar dat hij er niet was, maar was niet persee dat ik hem echt erbij mistte, alleen het iemand hebben die van me houdt en me zo knuffelt zoals alle andere stellen die er waren... maar dat is natuurlijk even wennen
Dus je deelt je pijn met iemand die daar (mede) oorzaak van is. Omdat hij degene is die de pijn kan weg nemen?

Heb je geen vrienden, familie waarmee je kan praten?
Alle reacties Link kopieren
dunyadejong schreef:
26-10-2019 08:48
Heyyy!

Ik merk dat ik zelf contact juist heel fijn omdat ik dan mijn pijn deel met iemand die het ook heeft! Overdag en savonds gaat eigenlijk alles goed, maar blijf maar dromen over dat we bij elkaar komen en dat alles goed komt en dat word ik zoo naar wakker. Hebben jullie dat ook?
Tuurlijk wil ik met hem praten. Maar we hebben er allebei niks aan, waarom een wond expres open houden. Het zou mij teveel onrust geven. Kan al m'n sores kwijt bij familie en vrienden.

Gisteren was ik verdrietig, vandaag vooral echt bloed chagrijnig. Ik ga maar m'n klusjes doen en dan maar weer Netflix aan of een spel doen. Morgen weer fijnere dingen op de planning, daar kijk ik echt naar uit.
Alle reacties Link kopieren
dunyadejong de enige reden dat je nu niet zo veel last hebt van de breuk is omdat jullie nog contact hebben. 'Het zwarte gat' is er nog niet, het besef dat het werkelijk over is. Dat komt zeker nog en stel je nu enkel uit.
Erg flauw en laf van je ex dat hij zo op contact aast.
Doe jezelf een plezier, verbreek alle contact en ga door het rouwproces. Die je het nu niet dan stel je het enkel uit, je moet er vroeg of laat door.
Attraverso schreef:
26-10-2019 11:22
dunyadejong de enige reden dat je nu niet zo veel last hebt van de breuk is omdat jullie nog contact hebben. 'Het zwarte gat' is er nog niet, het besef dat het werkelijk over is. Dat komt zeker nog en stel je nu enkel uit.
Erg flauw en laf van je ex dat hij zo op contact aast.
Doe jezelf een plezier, verbreek alle contact en ga door het rouwproces. Die je het nu niet dan stel je het enkel uit, je moet er vroeg of laat door.
Ik had het niet beter kunnen zeggen :)
Alle reacties Link kopieren
----
anoniem_391934 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 19:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo lange tijd geleden dat ik gereageerd heb in dit topic, volgens mij augustus. Ik was toen der tijd nog te dwars eigenlijk om de adviezen op te volgen die hier werden gegeven haha. Maar inmiddels is mijn relatie helemaal over, heb haar overal op verwijderd en we hebben geen contact meer en wat heeft mij dit rust gegeven zeg.

Ik zit voor het eerst weer is lange tijd goed in men vel. Niet gespannen of angstig meer. Ik had dit al veel eerder moeten doen in de plaats van constant maar hoop houden. Toch lieg ik als ik zeg dat ik helemaal niet meer aan haar denk. Er gaat geen dag voorbij al heb ik het gevoel dat het meer begint te slijten. Kan het soms denk ik gewoon nog niet bevatten dat de ander jou niet meer wilt. heb wel contact met andere vrouwen alleen ben daar nog niet klaar voor denk ik en ook omdat ik hun niet aan het lijntje wil houden zoals dat bij mij gedaan is.
Het kan alleen maar beter worden dat hou ik in men achterhoofd. Laatste weken voel ik me goed en dat is voor mij wel een teken dat ik beter af ben zonder haar.

@pasasol om nog even in te haken op jou bericht over dat sexting, dat klinkt echt heel bekend. Mijn ex vroeg ook om foto’s en filmpjes en die hebben we toen der tijd ook uitgewisseld en net als bij jou veranderde het contact daarna meteen weer. Ze krijgen weer even waar ze naar opzoek zijn en dan is het weer klaar. Trap er niet in. Er word gewoon gebruik van je gemaakt wanneer het hun uitkomt. Kan wel zeggen dat ik uit ervaring spreek, dit heeft bij mij zowat een half jaar aan gegaan.
Wat goed, Zwolle1989!! Zo zie je maar weer dat er hier goede adviezen worden gegeven! :-D

Je bent op de juiste weg en dat je nog niet klaar bent om serieus te daten, is meer dan logisch. Komt vanzelf wel weer.
dunyadejong schreef:
26-10-2019 12:36
Je hebt echt helemaal gelijk! Maar ik vind het gewoon zo eng om dat te doen, omdat ik dan zo bang ben dat ik hem verlies, terwijl ik graag vrienden wil blijven op lange termijn. Maar ik weet ook dat ik momenteel meer wil en blijf hopen dat hij mij terug wil. Ik blijf ook telkens denken van hij is gewoon druk nu en over een week is het voorbij en dan gaat hij spijt krijgen en me terug willen.

Vind het gewoon zoooo lastig omdat ik het er mee eens ben met de breuk, maar ik ben gewoon nog niet klaar om vrienden te zijn. Ik wil gewoon meer, maar ben bang dat zodra het contact stopt het nooit meer terug kom en hij is wel echt mijn beste maatje
Spreek je al je vrienden elke dag?

Je spreekt jezelf ook enorm tegen. Je wilt vrienden zijn maar je bent er nog niet klaar voor. Maar ook zeg je dat je hoopt dat hij spijt gaat krijgen en je terug wil. Maar je bent het ook eens met de breuk.

En dáárom is het hebben van geen contact zooo belangrijk!!! Om dit soort dingen voor jezelf op een rijtje te krijgen. Om weer rust te creëren.

Geen contact hoeft niet eeuwig te duren. Niemand weet wat er gebeurt in de toekomst.

Maar het is voor jou echt belangrijk om nu (bewust) die afstand te gaan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zwolle1989 schreef:
27-10-2019 08:28
Zo lange tijd geleden dat ik gereageerd heb in dit topic, volgens mij augustus. Ik was toen der tijd nog te dwars eigenlijk om de adviezen op te volgen die hier werden gegeven haha. Maar inmiddels is mijn relatie helemaal over, heb haar overal op verwijderd en we hebben geen contact meer en wat heeft mij dit rust gegeven zeg.

Ik zit voor het eerst weer is lange tijd goed in men vel. Niet gespannen of angstig meer. Ik had dit al veel eerder moeten doen in de plaats van constant maar hoop houden. Toch lieg ik als ik zeg dat ik helemaal niet meer aan haar denk. Er gaat geen dag voorbij al heb ik het gevoel dat het meer begint te slijten. Kan het soms denk ik gewoon nog niet bevatten dat de ander jou niet meer wilt. heb wel contact met andere vrouwen alleen ben daar nog niet klaar voor denk ik en ook omdat ik hun niet aan het lijntje wil houden zoals dat bij mij gedaan is.
Het kan alleen maar beter worden dat hou ik in men achterhoofd. Laatste weken voel ik me goed en dat is voor mij wel een teken dat ik beter af ben zonder haar.

@pasasol om nog even in te haken op jou bericht over dat sexting, dat klinkt echt heel bekend. Mijn ex vroeg ook om foto’s en filmpjes en die hebben we toen der tijd ook uitgewisseld en net als bij jou veranderde het contact daarna meteen weer. Ze krijgen weer even waar ze naar opzoek zijn en dan is het weer klaar. Trap er niet in. Er word gewoon gebruik van je gemaakt wanneer het hun uitkomt. Kan wel zeggen dat ik uit ervaring spreek, dit heeft bij mij zowat een half jaar aan gegaan.
@Zwolle, bedankt voor het terugkomen op mijn bericht! Leuk om te zien dat hier aandacht is voor wat je schrijft. Maar bij jullie is het sexting dus een halfjaar doorgegaan, terwijl jullie elkaar toen nooit in het echt zagen? Ben wel heel benieuwd naar hoe dat gegaan is.
Ik heb nu enkel gehoord van ja, misschien was dat sexting toch niet zo'n niet handig./ praktisch/geen top ideetje.----> Van ex vriend gehoord.
Nu probeert hij weer zo min mogelijk contact met me op te nemen.
Ik heb niet het gevoel dat hij me mist of het jammer vind dat onze relatie over is gegaan. Hij zegt nu van ja het is jammer dat we op dat punt zijn gekomen dat we goed met elkaar konden praten. Ik vind het heel jammer dat hij oziets zegt, want waarom heeft hij dan geen moeite gedaan om goed te praten? Het is ineens boem plots uitgegaan naar mijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven