Liefdesverdriet: deel jouw gouden tip

21-02-2021 23:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik dacht over mijn liefdesverdriet heen te zijn en "gewoon" met mijn ex om te kunnen blijven gaan. We kunnen het goed met elkaar vinden, maar in n relatie botste het te vaak. Ik weet ook dat ik me veel te veel weggecijferd heb in de relatie en mn ex op bepaalde vlakken echt een kl**tzak is.

Maar dacht ik over het verdriet heen te zijn, komt het vanavond als n boemerang terug. Ik mis hem, ik voel me alleen en door k*t Corona heb ik minder afleiding. En... ik weet dat hij al weer aan t daten is, en ik ben gewoon nog jaloers! En t maakt me ook onzeker: "ben ik zo makkelijk in te wisselen/te vergeten?"

Heb geen zin in zware epistels, daarom dacht ik: laten we gouden tips uitwisselen!

Inmiddels weet ik al wel dat "gewoon vrienden blijven" pas kan als je elkaar als geliefden hebt kunnen loslaten.
corzon wijzigde dit bericht op 21-02-2021 23:10
13.32% gewijzigd
Gouden tip was bij mij toch echt blokkeren. Op alles, social media, telefoon, WA, mail. Geen contact meer. Alleen zo lukte het mij me weer te focussen op mezelf en mijn eigen leven, ipv bezig zijn met hoe hij verder ging.

En het verdriet toelaten. Niet vluchten in bezigheden, maar rustig gaan zitten en voelen. Toen bleek ik helemaal niet de hele dag verdrietig, maar af en toe een paar minuten. Dat vond ik heel geruststellend.

Sterkte TO, het is een vervelende periode. Een fase. En ook daar kom je gelukkig weer doorheen.
Wat ook hielp is te bedenken dat hij geen kl**tzak is. Hij is oke, jij bent oke. Maar samen zijn jullie geen goede match.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren, de tijd nemen voor het verwerken. Het kost tijd en het slijt.

Contact vriendschappelijk lijkt mij geen goed idee, je moet hem echt uit je systeem zetten.
En wat denken jullie van een rebound zoeken? Volgens een vriend is dat wel helpend om over je gebroken hart heen te komen.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:09
En wat denken jullie van een rebound zoeken? Volgens een vriend is dat wel helpend om over je gebroken hart heen te komen.
Voor mij werkt het niet in elk geval. Ik word er alleen maar heel treurig van.
...
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:09
En wat denken jullie van een rebound zoeken? Volgens een vriend is dat wel helpend om over je gebroken hart heen te komen.
Interessante vraag PiperAlpha87, ik heb er geen ervaring mee. Anderen wel?
Rooss4.0 schreef:
22-02-2021 11:11
Voor mij werkt het niet in elk geval. Ik word er alleen maar heel treurig van.
Kutter dan dit kan ik me waarschijnlijk toch niet voelen maar gewoon om even mn gedachten te verzetten en me ergens anders op te kunnen richten.
Alle reacties Link kopieren
En die rebound dan op jouw beurt een gebroken hart bezorgen?
Corzon schreef:
22-02-2021 11:12
Interessante vraag PiperAlpha87, ik heb er geen ervaring mee. Anderen wel?
Ik heb er ook geen ervaring mee hoor, kom net uit een relatie van 10 jaar. Ik weet niet eens hoe daten precies werkt, waarschijnlijk stukken anders dan 10 jaar geleden.
Poloppie schreef:
22-02-2021 11:18
En die rebound dan op jouw beurt een gebroken hart bezorgen?
Dat hoeft toch niet zo te gaan?
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:18
Kutter dan dit kan ik me waarschijnlijk toch niet voelen .
Oh jawel hoor.
Als je in bed ligt met het verkeerde lijf, je hele wezen om dat andere lijf huilt en het slachtoffer van jouw reboundactie dit big time in de gaten heeft.
Reken maar dat je je dan nog kutter voelt.
...
Rooss4.0 schreef:
22-02-2021 11:22
Oh jawel hoor.
Als je in bed ligt met het verkeerde lijf, je hele wezen om dat andere lijf huilt en het slachtoffer van jouw reboundactie dit big time in de gaten heeft.
Reken maar dat je je dan nog kutter voelt.
Ja en hoe lang gaat dit duren dan?
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:26
Ja en hoe lang gaat dit duren dan?
Liefdesverdriet?

Het duurt zo lang het duurt. Waarom moet liefdesverdriet zo snel mogelijk weg? De relatie zelf heeft toch ook langer geduurd dan een paar weken? Is het zo lastig om even de tijd te nemen in hart, hoofd en lijf voor het afscheid? Je voelt vanzelf wel wanneer er weer ruimte is en dan kun je eventueel een andere man weer toelaten.
...
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe vent.
Rooss4.0 schreef:
22-02-2021 11:29
Liefdesverdriet?

Het duurt zo lang het duurt. Waarom moet liefdesverdriet zo snel mogelijk weg? De relatie zelf heeft toch ook langer geduurd dan een paar weken? Is het zo lastig om even de tijd te nemen in hart, hoofd en lijf voor het afscheid? Je voelt vanzelf wel wanneer er weer ruimte is en dan kun je eventueel een andere man weer toelaten.
Ja dit moet zo snel mogelijk weg want ik kan alleen maar aan haar denken.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-02-2021 11:11
Voor mij werkt het niet in elk geval. Ik word er alleen maar heel treurig van.

Ik kan dat ook niet, voel me dan zoooo intens verdrietig omdat ik mijn hart vul met lege seks
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-02-2021 11:22
Oh jawel hoor.
Als je in bed ligt met het verkeerde lijf, je hele wezen om dat andere lijf huilt en het slachtoffer van jouw reboundactie dit big time in de gaten heeft.
Reken maar dat je je dan nog kutter voelt.

Precies dit, de tranen springen al in mijn ogen
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:26
Ja en hoe lang gaat dit duren dan?
zes maanden tot een paar jaar, maar je voelt je al eerder beter
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:37
Ja dit moet zo snel mogelijk weg want ik kan alleen maar aan haar denken.

Dat is echt niet handig, om het zo snel mogelijk weg te willen hebben. Voel je verdriet, beetje bij beetje en ga er doorheen,
Alle reacties Link kopieren
Heb in de tusentijd even gekeken op google, en ook daar wordt jullie ervaringen mbt rebound bevestigd: meer nadelen dan voordelen. Behalve als je na jaren nog steeds je liefdesverdriet niet hebt verwerkt, dan zou een rebound positief kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb inmiddels zijn telefoonnr/whatsapp gewist en volg hem op social media niet meer. Wel klote dat "gewoon vrienden blijven" niet kan.
Nou ik ga wel lekker rebounden.
Ik zal je laten weten hoe het bevalt.
Als ie voor mijn charmes valt dan hè, anders houdt het op.
lilalinda schreef:
22-02-2021 11:40
zes maanden tot een paar jaar, maar je voelt je al eerder beter
ik heb er al 2 maanden opzitten en ik merk geen verbetering, de gedachte om haar terug proberen te krijgen word elke dag sterker. Maar daar wil ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:49
ik heb er al 2 maanden opzitten en ik merk geen verbetering, de gedachte om haar terug proberen te krijgen word elke dag sterker. Maar daar wil ik niet aan.
maar in jouw situatie is helemaal geen contact ook lastig
dan duurt het proces langer
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij hielp:
- maak een lijstje met alle negatieve punten van je ex of jullie relatie.
- heb je een moeilijk moment of mis je hem, lees dat lijstje.
- focus je op jezelf en wees lief voor jezelf. Ik kocht bijvoorbeeld bloemen voor mezelf want dat maakt me blij.
- sta echt stil bij je verdriet en/of gevoelens. Ga deze aan en vlucht niet in afleiding.
- huilen huilen huilen
- iedere dag opschrijven in een notitieboek waar je dankbaar voor bent
- en als je er klaar voor bent, hielp voor mij het om te gaan daten. Leuke mensen leren kennen en nieuwe avonturen.

Waar ik de fout in ging:
- lang contact behouden nadat het uitging.
- het toch nog een keer proberen
- ‘vrienden’ willen blijven. Helaas werkt dat gewoonweg niet.

Hoop dat je er wat aan hebt en veel sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven