Liefdesverdriet: deel jouw gouden tip

21-02-2021 23:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik dacht over mijn liefdesverdriet heen te zijn en "gewoon" met mijn ex om te kunnen blijven gaan. We kunnen het goed met elkaar vinden, maar in n relatie botste het te vaak. Ik weet ook dat ik me veel te veel weggecijferd heb in de relatie en mn ex op bepaalde vlakken echt een kl**tzak is.

Maar dacht ik over het verdriet heen te zijn, komt het vanavond als n boemerang terug. Ik mis hem, ik voel me alleen en door k*t Corona heb ik minder afleiding. En... ik weet dat hij al weer aan t daten is, en ik ben gewoon nog jaloers! En t maakt me ook onzeker: "ben ik zo makkelijk in te wisselen/te vergeten?"

Heb geen zin in zware epistels, daarom dacht ik: laten we gouden tips uitwisselen!

Inmiddels weet ik al wel dat "gewoon vrienden blijven" pas kan als je elkaar als geliefden hebt kunnen loslaten.
corzon wijzigde dit bericht op 21-02-2021 23:10
13.32% gewijzigd
Nee dat maakt het extra ingewikkeld nu. Het is veel moeilijker om afleiding te zoeken door alle maatregelen.

Mijn ervaring met verdriet is dat het vaak in golven komt. Als je er in hetzelfde ritme een beetje aan toe geeft dan ben je er vaak het snelste vanaf.

Eindeloos blijven hangen in allerlei analyses van het hoe en waarom is niet altijd behulpzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf huil in vlagen en vaak kort. Het is vooral de knoop in m’n maag die af en toe gedurende dag die komt opzetten en letterlijk ‘pijn’ heb. En de ochtenden zijn ook zwaar, alsof ik dan alles opnieuw meemaak en besef. Het is inderdaad lastig om geen analyses te maken en te denken aan ‘wat als’. Betrap mezelf daar nog steeds op.
Alle reacties Link kopieren
Analyseren doe ik niet echt omdat ik dat in de laatste fase van de relatie al ontzettend heb gedaan in de hoop issues opgelost te krijgen. Dat heeft me ontzettend energie gekost. Ik voel me nu vooral uitgeblusd en voel veel leegte.

Mijn copingstijl is om heeeeerlijk te gaan troost-eten, maar laat ik nou net ook flink moeten afvallen om medische redenen... dus ik voel me k*t zonder geliefde èn zonder chocola/ijs/fastfood....pffffff :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik was juist nog erg bezig om te vechten voor iets wat er eigenlijk niet meer zou kunnen.Waardoor ik niet echt bezig was met analyseren. Mja vechten voor iets kost ook heel veel energie. Maar op dat moment heb je het er voor over, ofzo.
Ik heb het tegenovergestelde en krijg al dagen geen hap meer door mijn keel. Vanochtend moest ik een sprintje trekken naar de trein en toen ik stil stond werd ik zo naar en duizelig dat ik bijna van m'n stokje ging. Toen realiseerde ik me dat ik de dag ervoor maar 3 sneetjes kaal brood had gegeten, met hier en daar een slokje thee, oeps. :facepalm:

Voelt echt alsof er een gat geslagen is in mijn borst. En dan ben ik degene die het heeft uitgemaakt, dus ik had juist meer tijd om aan de breakup 'te wennen'. Kan me voorstellen dat het voor jullie nog kutter is, als je degene bent die het slechte nieuws moet ontvangen. Sterkte dames.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 03-03-2021 22:52
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh dames wat vreselijk hè dit gevoel :hug: je hebt ook het gevoel dat je de enige bent en iedereen vrolijk in relaties zit. Geloof me, dat is niet zo.

Jullie komen erover heen, echt. En blijf van je afschrijven hier en elkaar steunen, heeft mij een paar jaar terug erg geholpen.

En de gouden tip: volg je ex niet meer op social media en verbreek het contact! Hoe minder je met hem geconfronteerd wordt hoe beter
Ach lieve dames, wat een verdriet kan een break-up geven.
Ik denk dat het contact helemaal verbreken, het beste is. En lief zijn voor jezelf.
Maar eigenlijk heb ik geen gouden tip, want ik ben nooit over mijn ex heengekomen. Ondanks dat ik gelukkig getrouwd ben, blijft mijn ex mijn grote liefde.
Ik ben na de break-up een jaar depressief geweest, het heeft me vijf jaar gekost om hem los te laten. Maar ik mis hem nog steeds vaak, en droom nog regelmatig over hem. Al 26 jaar.... Gelukkig woont hij in Spanje, dan kan ik hem i.i.g. niet tegen het lijf lopen.
Het gekke is, dat ik hem niet eens terug zou willen, daarvoor hou ik teveel van mijn man.
FadeToBlack schreef:
03-03-2021 22:32
Maar eigenlijk heb ik geen gouden tip, want ik ben nooit over mijn ex heengekomen. Ondanks dat ik gelukkig getrouwd ben, blijft mijn ex mijn grote liefde.
Oef, ik ben van nature iemand die nogal de neiging heeft dingen te romantiseren dus daar ben ik ook een beetje bang voor Fade. Was je lang samen met je ex? Ik hoop dat ik over een paar weken toch wel over het ergste gemis heen ben.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
03-03-2021 22:32
Maar eigenlijk heb ik geen gouden tip, want ik ben nooit over mijn ex heengekomen. Ondanks dat ik gelukkig getrouwd ben, blijft mijn ex mijn grote liefde.
Ik ben na de break-up een jaar depressief geweest, het heeft me vijf jaar gekost om hem los te laten. Maar ik mis hem nog steeds vaak, en droom nog regelmatig over hem. Al 26 jaar....
Dit is echt niet wat mensen met een vers gebroken hart willen horen en ook iets wat niet zo vaak voorkomt!

Aan een grote liefde kan je in bepaalde periodes van je leven soms weemoedig terugdenken maar je komt altijd over iemand heen... toen ik liefdesverdriet had dacht ik altijd: er is nog nooit iemand overleden aan een gebroken hart
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen met alleen zijn tijdens (de eerste fase van) liefdesverdriet?
Ik lees in het boek Hotel Hartzeer dat ze adviseren de eerste paar weken, of dagen even op jezelf te zijn. Desnoods een huisje in het bos huren.
Bij is het bijna een maand uit en ik zoek alleen maar afleiding. Alleen zijn gaat me heel lastig af. Ik ben dan constant bezig met analyseren, me afvragen wat mijn ex met zijn nieuwe partner aan het doen is. Kortom, geen focus op mezelf. Een boek lezen, of wandelen, kosten ook allemaal focus.
Maar het is ook best vermoeiend om constant dingen te plannen om maar niet alleen te zijn. Ik word nu gespannen als ik weet dat ik een weekend niets heb staan. Buiten liefdesverdriet om kan ik ook slecht tegen alleen zijn, maar in deze fase denk ik dat het mij al helemaal niet goed doet. Ben wel bezig met manieren vinden (oa met psycholoog) hoe ik op een gezonde manier alleen kan zijn en met mijn gedachten kan omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
04-03-2021 15:11
Wat zijn jullie ervaringen met alleen zijn tijdens (de eerste fase van) liefdesverdriet?
Ik lees in het boek Hotel Hartzeer dat ze adviseren de eerste paar weken, of dagen even op jezelf te zijn. Desnoods een huisje in het bos huren.
Bij is het bijna een maand uit en ik zoek alleen maar afleiding. Alleen zijn gaat me heel lastig af. Ik ben dan constant bezig met analyseren, me afvragen wat mijn ex met zijn nieuwe partner aan het doen is. Kortom, geen focus op mezelf. Een boek lezen, of wandelen, kosten ook allemaal focus.
Maar het is ook best vermoeiend om constant dingen te plannen om maar niet alleen te zijn. Ik word nu gespannen als ik weet dat ik een weekend niets heb staan. Buiten liefdesverdriet om kan ik ook slecht tegen alleen zijn, maar in deze fase denk ik dat het mij al helemaal niet goed doet. Ben wel bezig met manieren vinden (oa met psycholoog) hoe ik op een gezonde manier alleen kan zijn en met mijn gedachten kan omgaan.

Probeer het eens en plan een vriendin in voor als het niet lukt. Bijvoorbeeld zaterdag, probeer eens een dagje alleen te zijn. En dan 's avonds misschien even naar een vriendin? Of even bellen met iemand als het je teveel bespringt? Het gaat echt om het omgaan met je gevoelens, het erdoorheen gaan, Niet niet-voelen door continu afleiding te zoeken.

Waar ben je bang voor als je gaat voelen? Dat je ie niet meer kan stoppen met huilen? Dat het je compleet overweldigd? Dat je alle controle verliest?
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-03-2021 15:15
Probeer het eens en plan een vriendin in voor als het niet lukt. Bijvoorbeeld zaterdag, probeer eens een dagje alleen te zijn. En dan 's avonds misschien even naar een vriendin? Of even bellen met iemand als het je teveel bespringt? Het gaat echt om het omgaan met je gevoelens, het erdoorheen gaan, Niet niet-voelen door continu afleiding te zoeken.

Waar ben je bang voor als je gaat voelen? Dat je ie niet meer kan stoppen met huilen? Dat het je compleet overweldigd? Dat je alle controle verliest?
Dat is wel een goeie, een back up plan hebben. Ik ben bang dat ik dan de klap weer voel die ik een paar dagen geleden ook weer voelde. Bang om weer te beseffen hoe ik bedrogen ben en mezelf niet leuk genoeg te vinden. En vooral bang dat ik me focus op hem en hoe zijn leven gelukkig voortzet, dat breekt me op en brengt me tegelijkertijd nergens.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
04-03-2021 15:23
Dat is wel een goeie, een back up plan hebben. Ik ben bang dat ik dan de klap weer voel die ik een paar dagen geleden ook weer voelde. Bang om weer te beseffen hoe ik bedrogen ben en mezelf niet leuk genoeg te vinden. En vooral bang dat ik me focus op hem en hoe zijn leven gelukkig voortzet, dat breekt me op en brengt me tegelijkertijd nergens.

Maar dat is allemaal gedrag, geen gevoel, geen emotie. Ben je bang dat je hard moet huilen? Heel boos wordt? Heel angstig? Ben je bang om alle controle over jezelf te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:09
En wat denken jullie van een rebound zoeken? Volgens een vriend is dat wel helpend om over je gebroken hart heen te komen.
Dat werkt echt niet. Niet in het begin althans. Je zult je alleen maar rotter voelen.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-03-2021 15:25
Maar dat is allemaal gedrag, geen gevoel, geen emotie. Ben je bang dat je hard moet huilen? Heel boos wordt? Heel angstig? Ben je bang om alle controle over jezelf te verliezen?
Dat bedoelde ik eigenlijk met weer de klap voelen, alle verdriet, boosheid en vooral angst die hierbij komt kijken. Kan er heel gespannen en onrustig van worden in mijn hoofd. En vooral de knoop in mijn maag die dan weer tevoorschijn komt. Bang om ook de controle inderdaad te verliezen. Maar ik merk ook aan alles in mijn lichaam dat ik me meer toegeven aan mijn gevoel. Ik heb echt wel avonden gehad dat ik alles heb laten gaan, maar omdat ik weet hoe dat was, ga ik (voor nu) dat weer uit de weg.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
04-03-2021 16:10
Dat bedoelde ik eigenlijk met weer de klap voelen, alle verdriet, boosheid en vooral angst die hierbij komt kijken. Kan er heel gespannen en onrustig van worden in mijn hoofd. En vooral de knoop in mijn maag die dan weer tevoorschijn komt. Bang om ook de controle inderdaad te verliezen. Maar ik merk ook aan alles in mijn lichaam dat ik me meer toegeven aan mijn gevoel. Ik heb echt wel avonden gehad dat ik alles heb laten gaan, maar omdat ik weet hoe dat was, ga ik (voor nu) dat weer uit de weg.

Maak het dan wat behapbaarder voor jezelf, kleinere stapjes. Het niet-voelen maakt het rouwproces alleen maar langer, dus dat is een mooie stok achter de deur ;-) Sterkte, meid! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hard huilen bij all you need is love
Gisteren was mijn man ff hier om iets over zoon te bespreken , dan is ie zo kil alsof ik een zaken relatie ben ipv de moeder van zijn kinderen waar hij al 20 jaar mee getrouwd is
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-03-2021 16:12
Maak het dan wat behapbaarder voor jezelf, kleinere stapjes. Het niet-voelen maakt het rouwproces alleen maar langer, dus dat is een mooie stok achter de deur ;-) Sterkte, meid! :hug:
Wat voor advies zou je hebben bij de kleinere stapjes? Dankjewel :hug:
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
04-03-2021 16:19
Vanavond hard huilen bij all you need is love
Gisteren was mijn man ff hier om iets over zoon te bespreken , dan is ie zo kil alsof ik een zaken relatie ben ipv de moeder van zijn kinderen waar hij al 20 jaar mee getrouwd is
Gek he, dat ze dan doen alsof ze je totaal niet kennen en het bijna voelt alsof die jaren niets voor ze betekend hebben, pijnlijk. Maar denk (wil ik geloven) ergens ook dat het een soort van bescherming voor hen is om maar zo kil te doen zodat ze niet laten zien dat ze wat voelen, ofzo.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 11:09
En wat denken jullie van een rebound zoeken? Volgens een vriend is dat wel helpend om over je gebroken hart heen te komen.
Ik heb dit (jaaaaaaaaren geleden alweer) ook gedaan toen mijn toenmalige vriend me aan de kant zette. Volgens mij had ik binnen 2 weken alweer een nieuw vriendje. En dat was heel fijne afleiding.
Later ook, toen ik verliefd was op een onbereikbaar iemand. Ook toen heb ik me op anderen gestort.

Hoewel het liefdesverdriet nog steeds moest slijten, hielp het mij wel om in elk geval te voelen en ervaren dat er ook nog anderen waren die mij begeerden. Ja dat klinkt pathetisch, maar dat had ik toen even enorm hard nodig om de scherpste randjes eraf te halen.

Verder denk ik dat het heel persoonlijk is. Ik voelde mij ook wel eenzaam in de 'losse' contacten; het was achteraf gezien niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
O, ik heb nog wel een tip. Wat ik destijds deed was lijsten maken van dingen die ik stom of ergerlijk aan hem vond. En daar noteerde ik dan zelfs de meest onbenullige dingen op.
Dat werkte verrassend goed op momenten dat ik het het moeilijkst had.
Sterkte
anoniem_6558a291e0cba wijzigde dit bericht op 07-03-2021 11:39
Reden: Geen behoefte aan kritiek
98.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eeeeeh... hoe kun je je relatie redden met n account op SecondLove? o_o

Hier vandaag de hele dag gejankt. Pfffff.
:hug: Corzon

De weekenden zijn het meest klote, hè? Ik ben vrijdagavond langs mijn ouders geweest en toen blijven slapen, dat scheelt iig weer één nachtje. Denk dat ik dat de komende tijd maar iets vaker ga doen, helpt wel tegen de eenzaamheid aangezien ik normaal gesproken vrijdagavond in de trein onderweg was naar mijn ex.

Is het voor jou een optie om 1 dag van het weekend bij familie of vriendinnen door te brengen de komende tijd?
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
07-03-2021 12:54
:hug: Corzon

De weekenden zijn het meest klote, hè? Ik ben vrijdagavond langs mijn ouders geweest en toen blijven slapen, dat scheelt iig weer één nachtje. Denk dat ik dat de komende tijd maar iets vaker ga doen, helpt wel tegen de eenzaamheid aangezien ik normaal gesproken vrijdagavond in de trein onderweg was naar mijn ex.

Is het voor jou een optie om 1 dag van het weekend bij familie of vriendinnen door te brengen de komende tijd?
Doe ik ook, gisteren hele dag onderweg geweest naar vriendin , vandaag pyama/zielig/huil dag met Netflix , dan ben ik weer een weekend verder (7 weken onderweg).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven