Liever alleen zijn of niet?

06-01-2013 20:22 67 berichten
Hoi!



Een tijd geleden (anderhalf jaar?) was er een topic dat ging over liever alleen thuis zitten, en niet zo nodig een volle agenda of een bruisend sociaal leven hoeven hebben. Ik zou dat topic graag nog eens willen teruglezen, want het was herkenbaar voor een hoop mensen, en erg leuk om te lezen. Iemand enig idee waar ik hem kan vinden?



Verder hier de vraag: wil je graag alleen zijn of juist niet?

Gisteren bevond ik me in gezelschap waarin iedereen het fijn vond om elke dag mensen te zien, omdat ze anders eenzaam waren, of zich verveelden.

Ik voelde me nogal een freak, want ik ben - afgezien van misschien 1 keer per week een afspraak ofzo - het liefst alleen. Kan me heerlijk vermaken.



Hoe zit dat met jullie?

Liever veel alleen of niet?

Totaal aantal stemmen: 45

Ik ben liever alleen (87%)
Ik heb liever vrijwel elke dag mensen om me heen (13%)
Mag het ook een combi van beiden zijn? Altijd alleen is niet leuk, maar altijd samen zit ik ook niet op te wachten.
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 20:26:

Mag het ook een combi van beiden zijn? Altijd alleen is niet leuk, maar altijd samen zit ik ook niet op te wachten.

Nee, eigenlijk mag dat niet Het zal voor een hoop mensen wel ergens in het midden liggen.

Ik ben juist benieuwd welke van de twee opties het dichtst bij iemands voorkeur ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte einzelganger, liefst alleen dus! Grote groepen zijn al helemaal niet mijn ding!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
ik ben sinds gistermiddag 18:00 alleen en ik vind het vreselijk! Vooral als ik vakantie heb. Ik vind het soms best relaxed alleen te zijn maar dan wel als ik het wens en niet ongewenst.
Mensen hebben van nature behoefte aan contact met anderen. Helemaal 0 contact zal vrijwel niemand kiezen om die reden.
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 20:31:

Mensen hebben van nature behoefte aan contact met anderen. Helemaal 0 contact zal vrijwel niemand kiezen om die reden.

Nee, maar ik heb het ook niet over 24/7 alleen zijn, je hele leven lang.



Maar 1 keer per week iemand zien (of zelfs dat niet eens) is voor een hoop mensen al een heel eenzaam idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit hele weekend heerlijk alleen. Na de drukke feestdagen en o&d had ik hier vriendinnen over de vloer die bleven slapen. Heeeeerlijk vond ik het, om dit weekend alleen te zijn.



Mijn vriendinnen komen hier vaak genoeg over de vloer of we gaan ergens naartoe maar alleen zijn vind ik heerlijk. Ik kan mezelf ook prima vermaken.

Me-time heb je ook nodig zo nu en dan toch
Ik vind het fijner om regelmatig mensen om mij heen te hebben. Af en toe heb ik eens behoefte aan alleen zijn, maar ik geef toch echt de voorkeur aan gezelschap
Alle reacties Link kopieren
Zondag is meestal mijn me-dag, maar de rest van de week vind ik het toch wel fijn om mensen om mij heen te hebben hoor. Niet de hele dag, maar wel een deel van de dag.
Hier een topic: Einzelgänger



En nog eentje: Einzelganger ; Toegeven of eraan werken?



En het topic met de meeste reacties: Einzelganger, wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
vind het ook heerlijk om alleen te zijn, vind het ook gezellig om dingen met anderen te doen, maar probeer doordeweeks in ieder geval 1 avond voor mezelf te houden, en in het weekend vind het ik het ook lekker om bijv. de zondag geen verplichtingen te hebben en als het dan uitkomt om wel met anderen bijv. spelletje te doen vind ik wel gezellig maar verder vind ik het een fijne dag om verder geen verplichtingen te hebben en te doen waar ik zin in heb.

Het lukt mij ook prima om mezelf te vermaken in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dat topic over einzelgangers nog herinneren, heb daar ook regelmatig geschreven.



Ik ben nog steeds graag alleen hoor, vermaak me prima, en op zijn tijd wil ik weer gewoon contact met mensen.

maar nog steeds voel ik me ongelukkig in grote groepen
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk ben ik graag onder de mensen, sterker nog, ik vind het heerlijk als het druk is. Maar eenmaal uitgewerkt vind ik niks lekkerder dan mijn vrije tijd in mijn eentje door te brengen. Als ik een keer in de week een afspraak heb buiten mijn werk is het veel.
quote:reizende schreef op 06 januari 2013 @ 20:40:

Hier een topic: Einzelgänger



En nog eentje: Einzelganger ; Toegeven of eraan werken?



En het topic met de meeste reacties: Einzelganger, wie herkent dit?

Hee dankjewel! Dat laatste topic bedoelde ik dus.

Had moeten zoeken op einzelganger.
Alle reacties Link kopieren
Ik las in een ander topic laatst een omschrijving van de termen intro- en extravert: Een introvert persoon doet energie op als hij/zij alleen is, en een extravert persoon doet energie op in gezelschap van andere mensen.

Hoewel ik het heel erg naar mijn zin kan hebben met andere mensen en me gemakkelijk in groepen beweeg, ben ik toch absoluut een introvert. Als ik móet kiezen, kies ik voor alleen.
ik vermaak me zo moeilijk in mijn eentje. Of eigenlijk dingen in m'n eentje doen vind ik gezelliger als er ook iemand anders in huis is.. gewoon voor het gevoel
Alle reacties Link kopieren
Alleen zijn kan heerlijk zijn. In mijn beroep is het een aaneenschakeling van sociale contacten, waarbij van alles gebeurd. Meestal een of twee avonden per week op stap e met vrienden n ik sta twee keer per week met een bandje in de studio. Eten bij familie en vrienden doe ik ook vrij vaak.



Dat vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg. Lekker alleen zijn vind ik soms heerlijk. Gewoon even iets voor jezelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Interessant dat er zo al 3 topics te vinden zijn over 'einzelgangers'. Dat zegt mij dat daar geen echte einzelgangers te vinden zijn.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Voorkeur voor alleen, definitely. Hield er als kind al niet van om met andere kinderen te spelen (ik heb mijn ouders regelmatig tot wanhoop gedreven), zat liever thuis een boek te lezen.



En nog steeds, hoe gezellig ik het ook kan hebben met vrienden, kan ik er heel slecht tegen als ik vaker dan 1 of 2 avonden per week "iets" heb. Heb me vaak afgevraagd of dat wel normaal is, maar ach, zo zit ik blijkbaar in elkaar. Ik vind mezelf gewoon goed gezelschap.
quote:dedeurkruk schreef op 06 januari 2013 @ 20:46:

Alleen zijn kan heerlijk zijn. In mijn beroep is het een aaneenschakeling van sociale contacten, waarbij van alles gebeurd. Meestal een of twee avonden per week op stap e met vrienden n ik sta twee keer per week met een bandje in de studio. Eten bij familie en vrienden doe ik ook vrij vaak.



Dat vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg. Lekker alleen zijn vind ik soms heerlijk. Gewoon even iets voor jezelf doen.

Maar wat heb je ingevuld in de poll?

Want natuurlijk ben je misschien soms alleen, maar voor iemand die introvert en einzelganger is klinkt je agenda al veel te vol.
@ste, graag gedaan hoor. Hopelijk vind je daar veel herkenning.
quote:Kalliope schreef op 06 januari 2013 @ 20:46:

Interessant dat er zo al 3 topics te vinden zijn over 'einzelgangers'. Dat zegt mij dat daar geen echte einzelgangers te vinden zijn.

Op een internetforum zullen ook wel vooral veel einzelgangers te vinden zijn.

Ik had het laatst met extraverte bekenden over internet, maar zij kunnen zich er nooit lang op vermaken. Waarschijnlijk lijkt het ze megasaai om dag in dag uit op een forum met vreemden over vanalles en nog wat te neuzelen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de week werk ik en heb ik dus genoeg aan het contact met collega's.



Daardoor heb ik niet echt veel behoefte om nog 's avonds af te spreken met vrienden maar in het weekend is het toch wel leuker om niet alleen te zijn.



Zondag is voor mij ook mijn ME-day. Boekje lezen, kuisen, een film zien, koken ... zalig!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de prettigste combi om ongeveer 2 of max 3 sociale afspraken per week te hebben. Ik werk (meer dan) full time en sport na werk ook nog vaak, dus ondanks het feit dat ik niet elke week volgepland heb, heb ik toch genoeg te doen. Ik verveel me iig niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven