Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 18:31
Ik was met mijn vriendin op vakantie een tijd geleden. Waren we ooit dolle spontane meiden, nu hoorden we onze te lawaaiige en praatzieke moeders terug.
Ik praat als ik enthousiast ben te hard, mijn stem is van een vrouw van middelbare leeftijd en ik geef ongevraagde details.
Na een keer van een student een compliment over mijn sneakers te hebben gekregen en ik:
"JA DAT WAS ZO RAAR, IK HAD ZE BESTELD EN DEZE WAREN 70 EN NOG EEN PAAR 50, IK WEET NIET MEER HOE DUUR DEZE WAREN. MAAR DIE ANDERE ZATEN HELEMAAAAAAL NIET LEKKER EN..etc etc'
Vermoeide student:'juf, ik vond uw sneakers echt mooi, verder kunt u van uw rust genieten, is goed ok'.
Soms zijn dingen ook gewoon niet meer leuk of cute als je ouder bent.
Maar ik vind to wel erg zuur.
Tja, smaken verschillen. Jij vindt mij zuur. Een man die de hele tijd stemmetjes opzet vind jij gezellig. Ieder zijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 19:04
Tja, smaken verschillen. Jij vindt mij zuur. Een man die de hele tijd stemmetjes opzet vind jij gezellig. Ieder zijn smaak.
Uhm dat zegt ze niet? Je kan ook gewoon die stemmetjes niet grappig en ongezellig vinden, maar daar niet zo'n groot ding van maken dat je vervolgens neerbuigend doet over je man als persoon. Dat neerbuigende is wat het zuur doet overkomen.

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat jullie verder nog wel een hele warme liefdevolle relatie hebben, maar ik hoop dat dat puur is hoe het op dit forum overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
22-05-2020 19:12
Uhm dat zegt ze niet? Je kan ook gewoon die stemmetjes niet grappig en ongezellig vinden, maar daar niet zo'n groot ding van maken dat je vervolgens neerbuigend doet over je man als persoon. Dat neerbuigende is wat het zuur doet overkomen.

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat jullie verder nog wel een hele warme liefdevolle relatie hebben, maar ik hoop dat dat puur is hoe het op dit forum overkomt.

Waar schrijf ik neerbuigend over mijn man? Ik beschrijf het gedrag, gewoon feitelijk.

Hier lijkt groepje het wel gezellig te vinden, zo’n gangmaker:
Ik vind het daarnaast gewoon sneu dat die man zo zijn best doet om gezellig te doen met zijn grapjes en stemmetjes en dat er zo over wordt gedacht.

Daarom zeg ik: smaken verschillen.
Chamonix schreef:
22-05-2020 19:04
Tja, smaken verschillen. Jij vindt mij zuur. Een man die de hele tijd stemmetjes opzet vind jij gezellig. Ieder zijn smaak.
Ik heb nooit gezegd dat ik het gezellig vond. Ik zei dat hij misschien gezelligheid zocht en daarom de gangmaker uithangt. En gaf je het advies om zelf dan eens de gangmaker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 19:04
Tja, smaken verschillen. Jij vindt mij zuur. Een man die de hele tijd stemmetjes opzet vind jij gezellig. Ieder zijn smaak.

Je reageert zuur ja. Je doet nu net alsof het alleen de stemmetjes zijn maar je ergert je inmiddels aan alle geluiden van je man, ook de geluiden die hij al vanaf het begin van jullie relatie maakt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kan het ook ontzettend grappig vinden om in een accent te praten. Vooral omdat ik zo om mezelf moet lachen dat ik echt geen Duits, Limburgs of Frans accent kan. Er komt altijd een soort mix van Jamaicaans en Fries uit.

Vriend vindt het een minuut leuk en zegt dan: “Kappen nou.” Waarop ik, licht teleurgesteld, weer in gewoon ABN overga.

Grappig genoeg vindt hij het dan weer supersexy als ik Brits Engels praat.

Maar goed, punt is: je moet daar samen een beetje een weg in vinden. Wat maakt dat je het er met je man niet gewoon over kunt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik praat ook heel hard, mijn moeder en mijn dochter ook. Wij zijn alledrie echt niet beledigd als iemand ons vraag zachter te praten.

Heb je al eens aan je man gevraagd waarom hij het erg vind als jullie aangeven dat hij erg veel geluid maakt? Want misschien denkt je man dat je hem vervelend vindt ipv het geluid dat hij maakt. Want daar zit natuurlijk wel verschil in. En uiteindelijk, als iemand zich niks aan trekt van commentaar ga je vanzelf wel de persoon vervelend vinden. En dat is denk ik bij jou al aan de hand.

Ik zou serieus relatietherapie overwegen. Zodat jullie samen leren hoe je zonder boosheid feedback aan elkaar kunt geven.

Weet jij wat je man irritante punten van jou vindt? Ergo, geeft hij jou wel eens feedback? En dan bedoel ik niet het 'jij bent overgevoelig' nav een opmerking over zijn volume. Maar iets wat alleen over jou gaat.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-05-2020 17:44
:HA:
Wanneer het komisch getimed kunnen we ook samen dubbel liggen.

Same here! 😂.

Het is, na wat andere relaties waarin dat anders was, voor mij echt een verademing dat dat soort menselijke dingen gewoon in elkaars aanwezigheid mogen. Dat je gewoon helemaal jezelf mag zijn bij elkaar. (Het scheelt overigens ook een hoop buikpijn)
Alle reacties Link kopieren
En is de advocaat inmiddels al gebeld om de scheiding in gang te zetten, Chamonix?

Want die man ... die krijg je toch écht na 40+ jaar niet meer verandert.
En ermee leren leven doe je dus blijkbaar al jaren, maar lukt je niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:27
Dat is het grappige; volgens mij doet hij dat niet op zijn werk. Het harde praten wel, dat doet hij overal, maar die typetjes en stemmetjes doet hij niet in bijzijn van vrienden bijvoorbeeld. Godzijdank.

Hoe reageer jij als hij typetjes en stemmetjes doet? Lach jij, doe je net alsof je het leuk vind? Of reageer je geirriteerd en laat dat blijken?
Ik zou dan een tijdje geen reactie geven, gewoon negeren. Houdt het dan niet het snelst op?

Dat hij dit pas sinds 2 jaar doet is wat apart. Is er iets veranderd in zijn leven?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
22-05-2020 19:42
Ik praat ook heel hard, mijn moeder en mijn dochter ook. Wij zijn alledrie echt niet beledigd als iemand ons vraag zachter te praten.

Heb je al eens aan je man gevraagd waarom hij het erg vind als jullie aangeven dat hij erg veel geluid maakt? Want misschien denkt je man dat je hem vervelend vindt ipv het geluid dat hij maakt. Want daar zit natuurlijk wel verschil in. En uiteindelijk, als iemand zich niks aan trekt van commentaar ga je vanzelf wel de persoon vervelend vinden. En dat is denk ik bij jou al aan de hand.

Ik zou serieus relatietherapie overwegen. Zodat jullie samen leren hoe je zonder boosheid feedback aan elkaar kunt geven.

Weet jij wat je man irritante punten van jou vindt? Ergo, geeft hij jou wel eens feedback? En dan bedoel ik niet het 'jij bent overgevoelig' nav een opmerking over zijn volume. Maar iets wat alleen over jou gaat.
Daar zit zeker wat in, hoe je feedback geeft en ontvangt. Ik probeer erop te letten om het netjes te doen, maar soms verlies ik mijn geduld en dan ben ik ook niet meer aardig (zoals tijdens de vakantie in de VS waar hij zo’n beetje doorlopend een stemmetje opzette).
Ik probeer gehoor te geven aan de dingen die hij vervelend vindt. Zo wil hij bepaalde dingen op een bepaalde manier opgeborgen hebben, daar houd ik rekening mee. Ik zou het in elk geval waarderen als mensen mij op onhebbelijkheden zouden wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
22-05-2020 19:49
Hoe reageer jij als hij typetjes en stemmetjes doet? Lach jij, doe je net alsof je het leuk vind? Of reageer je geirriteerd en laat dat blijken?
Ik zou dan een tijdje geen reactie geven, gewoon negeren. Houdt het dan niet het snelst op?

Dat hij dit pas sinds 2 jaar doet is wat apart. Is er iets veranderd in zijn leven?
Ik lach zeker niet want ik vind het niet grappig. Ik negeer het.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 19:33
Ik heb nooit gezegd dat ik het gezellig vond. Ik zei dat hij misschien gezelligheid zocht en daarom de gangmaker uithangt. En gaf je het advies om zelf dan eens de gangmaker te zijn.
Dat zou heel goed kunnen. Dat hij daarmee een bepaalde grappige stemming wil creëren.

Ik krijg ook de indruk dat het verder ook niet leuk of lachen bij jullie is. Is niet naar bedoeld maar het komt zo op mij over. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 20:02
Daar zit zeker wat in, hoe je feedback geeft en ontvangt. Ik probeer erop te letten om het netjes te doen, maar soms verlies ik mijn geduld en dan ben ik ook niet meer aardig (zoals tijdens de vakantie in de VS waar hij zo’n beetje doorlopend een stemmetje opzette).
Ik probeer gehoor te geven aan de dingen die hij vervelend vindt. Zo wil hij bepaalde dingen op een bepaalde manier opgeborgen hebben, daar houd ik rekening mee. Ik zou het in elk geval waarderen als mensen mij op onhebbelijkheden zouden wijzen.
Houd ook rekening met de timing. Je kan ook feedback geven als het feedbackpunt op dat moment zelf niet aan de orde is. Dus als je iets in het openbaar hebt genegeerd kun je daar best op een later moment op terugkomen.

Iets volledig negeren waardoor je partner eigenlijk maandenlang geen idee heeft (of hooguit naar kan gissen) hoe jij een bepaald ding ervaart vind ik eigenlijk geen optie. Dan raak je al gauw in een spiraal van steeds minder contact met elkaar en minder goede communicatie en ontstaat er steeds meer afstand onderling.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 18:22
Nou ik ken ook wel hele luide Hollandse mensen. En die komen uit een rustig gezin. Het kan ook de persoon zijn. Net zoals ik ook hele rustige caribische mensen ken.
Maar in een land als, laten we zeggen Japan of zo, daar zouden mensen terugschrikken voor een luidruchtig iemand. Terwijl je in Nederland als het ware beloond wordt. Want een luidruchtig iemand wordt geassocieerd met een gangmaker (zoals hier in het topic). In Nederland heerst het idee dat je gezien mag worden en dat het geen kwaad kan om de aandacht een beetje op jezelf te vestigen middels geluid. Ik denk ook aan onze vergadercultuur waarbij het toch geregeld dezelfden zijn die het hoogste woord voeren en niet omdat ze inhoudelijk nou zo sterk zijn. Stil zijn associëren we doorgaans met verlegen, saai of 'niks te vertellen hebben'. En vanuit die associaties en de behoefte aan aandacht kan iemand zich wel luidruchtig(er) gaan gedragen.
Dit was de reden dat ik het na vier maanden uitmaakte met mijn allereerste vriendje. Ik zou echt niet kunnen leven met zo iemand.
Ik vind het vervelend als mijn man een scheet laat. Ja hoor. Als het een keer per ongeluk gebeurd ok, maar dat uitgebreide geruft vind ik goor. Vind dat niet lekker jezelf zijn ook. Ik vind het asociaal iemand express in je stank zetten. Ga toch ook niet mijn tampon in zijn gezichtsveld verwisselen omdat dat zo lekker mij is? Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 20:02
Daar zit zeker wat in, hoe je feedback geeft en ontvangt. Ik probeer erop te letten om het netjes te doen, maar soms verlies ik mijn geduld en dan ben ik ook niet meer aardig (zoals tijdens de vakantie in de VS waar hij zo’n beetje doorlopend een stemmetje opzette).
Ik probeer gehoor te geven aan de dingen die hij vervelend vindt. Zo wil hij bepaalde dingen op een bepaalde manier opgeborgen hebben, daar houd ik rekening mee. Ik zou het in elk geval waarderen als mensen mij op onhebbelijkheden zouden wijzen.
Maar weet jij wat jouw man als jouw onhebbelijkheden ziet? Iets op een bepaalde manier opgeborgen willen hebben, is zijn onhebbelijkheid. Niet de jouwe.

Maar goed, ik zou echt eens een relatietherapeut erbij halen.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-05-2020 16:21
Ik moet ook veelvuldig grinniken, vooral het taser, blafband etc. al snap ik voor TO en kinderen dat het af en toe knap vervelend kan zijn.
Nee, je zal als man zijnde met zo’n overgevoelige en toch weer erg ongevoelige vrouw getrouwd zijn die ook nog eens jullie kinderen het idee heeft gegeven dat het oke is om pa belachelijk te maken door hem te negeren of te corrigeren.
Daarom komt bij mij ook de vraag op: hoe gaat dat met collega’s, doet hij dat soort dingen op zijn werk ook? En zoja, hoe gaat hij er daar mee om?
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-05-2020 21:38
6.22% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
22-05-2020 16:36
Zooo0 vervelend als iemand zo luidruchtig is.

Ik heb een kennis, die is ook zo luidruchtig. Van we week stond ik heel even met hem te kletsen in het winkelcentrum. Hij heeft een hele harde zware stem. Mensen keken,zoals gewoonlijk. Dus ik zei 'sssst joh, iedereen kijkt'. Zegt ie dat dat komt omdat ie doof is.

Ja, maar ik niet! Ik mijd hem er zelfs door. Vind het een vervelende man vanwege zijn harde stem en manier van praten,
Hoe zou jij het vinden als een kennis tegen jou zei “ sssst, want je lacht zo gek “ , of “ dans eens niet zo stom “ of “ kun je niet gewoon lopen “ ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 20:05
Ik lach zeker niet want ik vind het niet grappig. Ik negeer het.
Misschien hoopt hij je weg te treiteren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
22-05-2020 13:50
Ik zou mij serieus afvragen of hij wel goed hoort?
+1
Niet geschoten is altijd mis
Klinkt eerlijk gezegd alsof je je man gewoon niet meer leuk vindt en een beetje op hem bent uitgekeken.. Die frustratie duidt op meer dan alleen zijn luidruchtigheid..
Kx90 schreef:
22-05-2020 22:43
Klinkt eerlijk gezegd alsof je je man gewoon niet meer leuk vindt en een beetje op hem bent uitgekeken.. Die frustratie duidt op meer dan alleen zijn luidruchtigheid..
Als ik naar mezelf kijk dan zou dergelijk gedrag me op alle fronten uitputten en opbreken, daar zou ik dus echt geen jaren tegen kunnen, dus ik snap wel dat het de TO een keertje teveel kan worden.
Daveotion schreef:
22-05-2020 20:23
Maar in een land als, laten we zeggen Japan of zo, daar zouden mensen terugschrikken voor een luidruchtig iemand. Terwijl je in Nederland als het ware beloond wordt. Want een luidruchtig iemand wordt geassocieerd met een gangmaker (zoals hier in het topic). In Nederland heerst het idee dat je gezien mag worden en dat het geen kwaad kan om de aandacht een beetje op jezelf te vestigen middels geluid. Ik denk ook aan onze vergadercultuur waarbij het toch geregeld dezelfden zijn die het hoogste woord voeren en niet omdat ze inhoudelijk nou zo sterk zijn. Stil zijn associëren we doorgaans met verlegen, saai of 'niks te vertellen hebben'. En vanuit die associaties en de behoefte aan aandacht kan iemand zich wel luidruchtig(er) gaan gedragen.
Nou... Die luidruchtige mensen op mijn werk worden wel vaak terechtgewezen.
Was een keer hilarisch met een etentje, met hen gaat het algemene volume een beetje omhoog.
Dus op het hoogtepunt van de feestvreugde viel er een stilte en blerde een normaal heel rustige collega ineens boven alles uit. Kreeg precies hij een waarschuwing van de ober :rofl:
Nee in mijn beleving moeten die mensen juist vaak temperen, zo gedragen ze zich als collega's wel. 'oh ben ik weer te hard, sorry'.
Alsof ze altijd een beetje zich inhouden. Ik stel me zo voor dat je dat thuis niet wil.
Net zoals een introvert persoon thuis lekker aso in zijn eentje wil zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven