Maffe familieconstructies door nieuwe relaties

19-10-2018 13:00 52 berichten
Dit is een topic dat ik uit pure nieuwsgierigheid open. Ik heb geen probleem op te lossen.

Ik ben benieuwd naar families met maffe familieconstructies of leeftijdverhoudingen doordat mensen nieuwe relaties krijgen na scheiding of overlijden.

TO trapt af:
Mijn moeder (weduwe) van bijna 70 heeft sinds een tijd een nieuwe relatie. Haar vriend is een jaar of 8 jonger dan zij. Voor hij een relatie kreeg met mijn moeder is hij getrouwd geweest en relatief laat een gezin gesticht. Zijn kinderen hebben daarom nu pas een basisschoolleeftijd. Ik ben 40+ en heb stiefkinderen in dezelfde leeftijd. Mijn moeder vertelde deze week dat ze de kinderen had ontmoet en al pratende zaten we ons te bedenken wat zijn kinderen van mij zijn. Na nichtje, tante eh hoe zit het eigenlijk, realiseerde ik me dat het mijn stiefzusjes* zijn. Ik kan je zeggen dat dat gegeven toch wel voor enige hilariteit zorgde.

* Ja ik weet hoe het juridisch zit, ik heb zelf stiefkinderen die officieel geen stiefkinderen zijn omdat ik niet ben getrouwd met hun vader.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 19-10-2018 13:11
16.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oom van mijn man is relatief laat aan kinderen begonnen. Waardoor het kind van mijn zwager ouder is dan de oudste van oom.

Mijn moeder komt uit een gezin van 12. Ook hier de oudste neefjes en nichtjes al aan een gezin begonnen voordat ik ben geboren. Met als gevolg dat ik mijn nicht nu op het schoolplein tegenkom als zij haar kleinkind ophaal en ik mijn eigen kinderen.
RikM schreef:
19-10-2018 13:05
Zelf geen ervaring mee maar het doet me denken aan dit liedje: ;-D

Ray Stevens - I'm My Own Grandpa
Ik vind dit zo'n raar liedje. Het klopt niet!!!
BAMmetjebamie schreef:
19-10-2018 13:42
Zo is het bij ons ook maar niemand die er moeite mee heeft
Ik heb toevallig de leukste stiefbroerneven en een superlieve stiegzusnicht
Wat leuk dat je dat zo ervaart.
Het gezin waar ik het over had daar heeft inmiddels ook iedereen vrede met de sitiatie.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-10-2018 13:47
Ik vind dit zo'n raar liedje. Het klopt niet!!!

Hier wordt het uitgelegd: https://en.m.wikipedia.org/wiki/I%27m_My_Own_Grandpa
Trotter schreef:
19-10-2018 13:51
Hier wordt het uitgelegd: https://en.m.wikipedia.org/wiki/I%27m_My_Own_Grandpa
Toch klopt het niet!! *Kortsluiting in hoofd*
Het-groepje schreef:
19-10-2018 13:47
Ik vind dit zo'n raar liedje. Het klopt niet!!!

Volgens mij klopt het wel. Ik heb geprobeerd het te begrijpen maar nu heb ik hoofdpijn. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex had voor mij een relatie waar een kind uit voort is gekomen. Helaas was voor de geboorte de relatie al verbroken en heeft zij het kind bij ex weggehouden. Althans geprobeerd, want ze kreeg een relatie met de jongste broer van ex en uiteindelijk ook mee getrouwd. Dus mijn ex is de biologische vader en tevens oom van zn eigen kind. Daarnaast is zijn zus getrouwd met haar broer en andere broer had relatie met andere zus van haar. (Keep it in the family) niet heel schokkend maar vond het in het begin best vreemd om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide ouders hebben een groot gezin

Waar ik dus nu als 34 jarige neven en nichten heb tot minimaal 50 en de jongste is 8 jaar

Tussen de jongste kind en oudste kind van de ouders van mijn moeder zit 38 jaar
Van zijn oudere zus moest mijn oom haar tante noemen (hij deed dat niet) na mijn oom zijn de eerste klein kinderen geboren

Op mijn ouders bruiloft was mijn oom op zijn 13de bruidsjonker mijn half zus en 1 nicht Bruidsmeisjes,

Ik heb voornamelijk contact met familie via Facebook en het is best verschil met de jongste en oudste neef en nicht
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zwager is een maand ouder dan mijn oudste zoon...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
BowGirl35 schreef:
19-10-2018 15:42
Mijn ex had voor mij een relatie waar een kind uit voort is gekomen. Helaas was voor de geboorte de relatie al verbroken en heeft zij het kind bij ex weggehouden. Althans geprobeerd, want ze kreeg een relatie met de jongste broer van ex en uiteindelijk ook mee getrouwd. Dus mijn ex is de biologische vader en tevens oom van zn eigen kind. Daarnaast is zijn zus getrouwd met haar broer en andere broer had relatie met andere zus van haar. (Keep it in the family) niet heel schokkend maar vond het in het begin best vreemd om te horen.

Kwamen ze uit Volendam toevallig? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-10-2018 16:25
Kwamen ze uit Volendam toevallig? :sarcastic:
Nee dat niet
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
19-10-2018 16:11
... Tussen de jongste kind en oudste kind van de ouders van mijn moeder zit 38 jaar ...
Ik zit me zo af te vragen hoe dat kan. 14 als je je eerste kind krijgt en 52 als je je laatste kind krijgt? Zoiets moet het zijn, maar voor de meeste vrouwen is dat toch fysiek onmogelijk lijkt me.
mamsvan schreef:
19-10-2018 16:11

Tussen de jongste kind en oudste kind van de ouders van mijn moeder zit 38 jaar
...
Snap 'm niet? :confused:

Stel dat je op je 16e je eerste kind krijgt, dan ben je 54 als je de laatste uitpoept? Dan ben je wel heel vruchtbaar of hebt een dubbel paar eierstokken??? :@@: :@@:

Ik heb bij meer posts trouwens een diagrammetje nodig, pfff...
MinkeDeWit schreef:
19-10-2018 13:39
Hier is het niet zo erg. Mijn kinderen hebben verschillende vaders. Oudste heeft brusjes 10-12 jaar jonger. Jongste heeft een 30 jaar oudere zus.
Lees half- voor waar brus/zus staat :-) Maar halfjes, daar doen wij niet aan.
Iedereen gaat in volle harmonie met elkaar om.
Hier heb ik geloof ik ook een tekening bij nodig...
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
19-10-2018 13:19
In mijn omgeving: Een gescheiden moeder met een dochter en een gescheiden vader met een zoon. Jongen en meisje krijgen verkering, maar een paar jaar later de vader en moeder ook.

Ook in mijn omgeving en best bijzonder:
Meneer a is getrouwd met mevrouw a.
Meneer b is getrouwd met mevrouw b.

Mevrouw b is secretaresse bij de eenmanszaak van meneer a, ook de beste vriendin van mevrouw a.

Uiteindelijk ging meneer a vreemd met mevrouw b ( en andersom), gaan scheiden en blijven bij elkaar. Maar ook meneer b en mevrouw a krijgen een relatie en blijven bij elkaar. Enorme ruzie onderling en elkaar niets gunnen met de verdeling van alles. Zo sneu voor de kinderen, die waren er ook in iedere eerste gezin 2.
Soapwaardig!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook vreemde leeftijdsverschillen. Mijn moeder kwam ook uit een groot gezin. Zij was een van de jongsten en kreeg laat kinderen. Daardoor is er een enorm leeftijdsverschil tussen mij en mijn nichten en neven. Een nicht van mij (dochter van de oudste zus van mijn moeder) is inmiddels oma van een kleindochter die even oud is als mijn dochter.

In mijn schoonfamilie ook zo'n bijzonder leeftijdsverschil. Zus van mijn man kreeg heel jong haar eerste kind en ik kreeg relatief laat kinderen. Haar zoon scheelt daardoor met mij als tante maar 13 jaar. Terwijl hij met zijn nichtje (mijn dochter) ruim 23 jaar scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een nichtje (kind van zijn zus) waar ik 5 jaar mee scheel en mij (al is het alleen om mij te plagen) tante noemt...

Mijn man scheelt op zijn beurt weer 8 jaar met mijn moeder qua leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en ik hebben dezelfde oom en tante.
De zus van mijn vader is namelijk getrouwd met de broer van mijn oma.


Mijn oma is namelijk de oudste van 15 kinderen en mijn vader de jongste van 9 kinderen.


Zo is (was) mijn moeder getrouwd met mijn vader en haar zus met de broer van (ex) man.

Maar door zoveel leeftijdsverschil heeft mijn moeder ook een nicht die jonger is dan ik en zo nogal meer van die rare constructies .
maar daar weet ik het fijne niet van.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-10-2018 16:25
Kwamen ze uit Volendam toevallig? :sarcastic:
Ik las het ook alsof een broer en een zus met elkaar getrouwd zijn, maar volgens mij bedoelt ze het niet en bedoelt ze met 'haar' de ex-vrouw van de ex-man van Bowgirl.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-10-2018 18:22
Ik las het ook alsof een broer en een zus met elkaar getrouwd zijn, maar volgens mij bedoelt ze het niet en bedoelt ze met 'haar' de ex-vrouw van de ex-man van Bowgirl.
Dat heb je goed begrepen. Beetje stom uitgelegd merk ik😅
VickyP schreef:
19-10-2018 16:15
Mijn jongste zwager is een maand ouder dan mijn oudste zoon...
Mooi, zo in één zin.
Mijn oudste stiefzoon is 3 jaar ouder dan mijn jongste stiefzus.
Geen hele rare dingen bij ons in de familie gelukkig. Het enige ...
Mijn moeder is de oudste, ik ook, en zowel oma als moeder werden jong moeder. Mijn oom is de jongste bij mijn oma, en maar 13 jaar ouder dan ik. Hij kreeg een relatie met een leuk (toen nog) meisje, trouwde. Die vrouw is dus officiëel mijn tante, al 'mag' ik ze geen oom en tante noemen, want dan voelen ze zich oud. Dat doe ik dus ook alleen om ze te plagen :proud: De tante is vijf jaar jonger dan de oom.
Ik kreeg een relatie en trouwde. Mijn man is zeven jaar ouder dan ik, en dus net zo oud als mijn tante.
Alle reacties Link kopieren
Een gezin dat ik ken:
-Moeder (a) en vader (b) waren getrouwd, 2 kinderen
-Zus van moeder (c) en broer van vader (d) waren ook met elkaar getrouwd, 2 kinderen
- beide huwelijken stuk gelopen
- A is nu getrouwd met D
- B is nu getrouwd met C

Schoonzus is dus nu vrouw, tante is stiefmoeder, neef is stiefbroer etc.
Wel fijn dat ‘t allemaal zonder problemen gaat
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje oud topic, maar doe toch een poging.

Mijn man heeft 3 volwassen kinderen uit zijn vorige huwelijk.
Zijn dochter heeft inmiddels een dochter van 2 jaar en 3 maanden.
Mijn man en ik hebben samen een dochter van 1 jaar en twee maanden.
Mijn dochter was reeds tante voordat ze geboren werd en mijn man reeds grootvader. Tja...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die met zijn eigen stiefzus is getrouwd (hun ouders trouwden toen ze al richting 20 waren overigens) dus dan is je stiefpa ook je schoonpa en je stiefzussen ook je schoonzussen en je eigen moeder je stiefschoonma.

Verder ken ik een gezin dat bestond uit moeder, weduwe met zes kinderen van drie mannen, die toen trouwde met een weduwnaar met 6 kinderen waarna ze er nog twee bijmaakten en dus inclusief opoe met 17 mensen in een huis woonden. Ergens in de late jaren vijftig was dit, dus nogal een gedoe geweest... Hele hechte familie ook daardoor waarschijnlijk, je moet wat als je omgeving je afkeurt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven