Man doet koel en afstandelijk

22-06-2021 12:06 44 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben 7 jaar samen met mijn man en ik hou nog steeds van hem maar ik heb de indruk dat hij niet meer van mij houdt. Hij ziet me tegenwoordig nog amper staan, als ik iets zeg krijg ik geen of amper reactie, van seks is er nog amper sprake en dat zo plotseling terwijl er daarvoor nooit problemen waren, hij heeft regelmatig nare opmerkingen over mij,... Ik word er heel erg onzeker door en weet niet meer wat ik nog moet doen. Hij zegt dat hij geen tijd heeft door zijn werk maar als hij eens vrij heeft ziet hij me ook niet staan. Soms is hij weer even een paar dagen/week lief (meestal wanneer ik er iets van gezegd heb) en krijg ik een knuffel en daarna weer niets en dat de hele tijd op en af. Praten heeft niet veel zin want hij reageert amper. Hij vind het blijkbaar ook leuk als ik onenigheid heb met mijn familie. Eigenlijk heb ik tegenwoordig liever dat hij op zijn werk is want als hij er is loop ik constant op de toppen van mijn tenen. Ik probeer hem steeds tevreden te stellen maar dan nog is het niet goed.

Ik begin meer en meer te denken dat er iets mis is met hem of misschien is er wel iets mis met mij? Misschien verwacht ik teveel van hem of doe ik iets verkeerd? Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Is er geen ander in het spel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat niemand hier antwoord op geven behalve je man.
Er kan idd iemand anders zijn, mss ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van wat je hier schrijft: als je niet kan praten, wat voor relatie heb je dan?
Dat is toch de basis. misschien moet jij maar eens met je vuist op tafel kloppen.
Dat jij dit niet trekt.
Ga niet alles doen om hem te plezieren als hij dat duidelijk niet doet voor jou.
Waarom denk je dat je iets verkeerd doet? Verklaart dat dan dat hij niet met je wil praten? nee toch.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn best simpel. Als je iets ziet (en is verder niets schokkends gebeurd) dan is hetgeen je ziet ook meestal wat er is.

Hij is gewoon niet meer in je geïnteresseerd. Enige andere invulling van jou gaat de realiteit niet veranderen. En je naar zijn grillen schikken, maakt het alleen maar erger.

Waarom zou je bij iemand blijven die niet in je geïnteresseerd is. Emotioneel lastig, maar rationeel gezien is het tijdverspilling.
spell68 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 14:04
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet praten, hij negeert jou.
Waarom zou je er dan niet gewoon mee stoppen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen stoppen met op de toppen van je tenen te lopen en proberen hem tevreden te stellen. Dit heb je geprobeerd en werkt niet. Kies voor jezelf en probeer jezelf gelukkig(er) te maken. Leg de focus minder op hem. Als dat niks uithaalt dan is de liefde wellicht over.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
22-06-2021 14:18
Om te beginnen stoppen met op de toppen van je tenen te lopen en proberen hem tevreden te stellen. Dit heb je geprobeerd en werkt niet. Kies voor jezelf en probeer jezelf gelukkig(er) te maken. Leg de focus minder op hem. Als dat niks uithaalt dan is de liefde wellicht over.
+1
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-06-2021 14:01
Hij wil niet praten, hij negeert jou.
Waarom zou je er dan niet gewoon mee stoppen?
Goede vraag. Waarom ben je nog bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Wat je verkeerd doet, is dat je accepteert dat hij zo doet. Hij heeft het al uitgemaakt met je maar hij is vergeten je dat te vertellen. Lafaard. Nou, dan trek jij de stekker er toch uit als hij zo laf is?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Was je man altijd al wat meer in zichzelf gekeerd? Reageert hij ook vlakker of minder op anderen? Of alleen op jou?
Alle reacties Link kopieren
@Lali
Ik raad je aan om je te richten op dingen die jij leuk vindt in het leven. Stel je minder afwachtend op richting hem. Hij trekt zijn eigen plan. Dat kun jij ook.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
22-06-2021 15:59
Wat je verkeerd doet, is dat je accepteert dat hij zo doet. Hij heeft het al uitgemaakt met je maar hij is vergeten je dat te vertellen. Lafaard. Nou, dan trek jij de stekker er toch uit als hij zo laf is?
Huh wat?
Je weet verder helemaal niks over deze user. Misschien hebben ze een stel jonge minderen en een koophuis.
Zit jij je te verlekkeren bij dit soort topics?
Alle reacties Link kopieren
Zou er een ander in het spel kunnen zijn?
Zoals je het schrijft, lijkt het mij in elk geval geen fijne relatie en zou ik er een eind aan maken voor hij het doet.
Praten is altijd moeilijk geweest maar nu is het helemaal niks meer.
Ik heb de indruk dat hij closer is met zijn collega's dan met mij want daar praat hij altijd normaal mee. Ik heb al gedacht dat hij verliefd is op een collega of zelfs meer, vooral omdat hij een keer zei dat hij genoeg seks had en sinds een 8 maanden ongeveer hebben we bijna geen seks meer. Hij wil ook zoveel mogelijk gaan sporten. Dat heeft hij altijd al gehad maar deze zomer toch iets meer. Hij vind van alles uit om toch maar niets samen te moeten doen lijkt het.

Als we bij onze ouders zijn dan krijg ik ook meer aandacht, tot we weer thuis zijn gewoonlijk. Soms doet hij plotseling alsof er niks aan de hand is en krijg ik toch een knuffel en zo, dat vind ik zo raar.

Ik weet niet op welke leeftijd dat een midlife crisis begint? Dat zou het misschien ook nog kunnen zijn? Hij gaat richting de 50, ik ben een pak jonger.

Ik heb er ook al aan gedacht om er een einde aan te maken maar we hebben een kind samen en ik heb geen inkomen, en helaas zie ik hem toch nog altijd ergens graag. Ik heb al verschillende keren voorgesteld om terug te gaan werken maar hij wil dat niet omdat hij dan meer belastingen moet betalen, dus weg gaan zit er niet in. Mijn familie woont ook ver weg en vrienden heb ik hier niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lali post_id=33026106 time=1624372685 user_id=405533

Ik heb er ook al aan gedacht om er een einde aan te maken maar we hebben een kind samen en ik heb geen inkomen, en helaas zie ik hem toch nog altijd ergens graag. Ik heb al verschillende keren voorgesteld om terug te gaan werken maar hij wil dat niet omdat hij dan meer belastingen moet betalen, dus weg gaan zit er niet in. Mijn familie woont ook ver weg en vrienden heb ik hier niet.
[/quote]

Wat een rot situatie. Lijkt me extra ellendig nu ik lees dat je geen familie en vrienden in de buurt hebt. Ik raad je aan om je netwerk en ook je leven iets groter te maken. Heb je een hobby of sport waar je nieuwe mensen kunt leren kennen? Heb je vroeger gewerkt? Is dit werk dat je weer kunt oppakken? Als jij wil gaan werken dan zou ik dat zeker doen. Werken vergroot je wereld op heel veel fronten, niet alleen financieel. Als je later weg wil uit deze relatie is het belangrijk om werk te hebben. Het feit dat hij niet wil dat je gaat werken vind ik heel naar. Ik zou me hier uiteindelijk toch niet door laten tegenhouden. Je wil toch niet afhankelijk blijven?
Alle reacties Link kopieren
Besteedt hij ook opeens meer aandacht aan zijn uiterlijk en kleding? Houdt hij z’n telefoon altijd en overal bij zich?
Alle reacties Link kopieren
Lali schreef:
22-06-2021 16:38
[...]
Ik heb er ook al aan gedacht om er een einde aan te maken maar we hebben een kind samen en ik heb geen inkomen, en helaas zie ik hem toch nog altijd ergens graag. Ik heb al verschillende keren voorgesteld om terug te gaan werken maar hij wil dat niet omdat hij dan meer belastingen moet betalen, dus weg gaan zit er niet in. Mijn familie woont ook ver weg en vrienden heb ik hier niet.
Zou je weer willen werken? Gewoon omdat het leuk is om te doen, om lekker een eigen inkomen te hebben? Daar heb je geen toestemming voor nodig hoor en op deze manier kun je nooit weg, als je het op een gegeven moment wel wilt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet dat je gaat werken?

Wie is hij om dat voor je te bepalen. Als jij dat wil, moet je dat gewoon doen. Nu ben je afhankelijk
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
boekenlegger0 schreef:
22-06-2021 16:44
[quote=Lali post_id=33026106 time=1624372685 user_id=405533

Ik heb er ook al aan gedacht om er een einde aan te maken maar we hebben een kind samen en ik heb geen inkomen, en helaas zie ik hem toch nog altijd ergens graag. Ik heb al verschillende keren voorgesteld om terug te gaan werken maar hij wil dat niet omdat hij dan meer belastingen moet betalen, dus weg gaan zit er niet in. Mijn familie woont ook ver weg en vrienden heb ik hier niet.
Wat een rot situatie. Lijkt me extra ellendig nu ik lees dat je geen familie en vrienden in de buurt hebt. Ik raad je aan om je netwerk en ook je leven iets groter te maken. Heb je een hobby of sport waar je nieuwe mensen kunt leren kennen? Heb je vroeger gewerkt? Is dit werk dat je weer kunt oppakken? Als jij wil gaan werken dan zou ik dat zeker doen. Werken vergroot je wereld op heel veel fronten, niet alleen financieel. Als je later weg wil uit deze relatie is het belangrijk om werk te hebben. Het feit dat hij niet wil dat je gaat werken vind ik heel naar. Ik zou me hier uiteindelijk toch niet door laten tegenhouden. Je wil toch niet afhankelijk blijven?
[/quote]

+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan toch maar op zoek gaan naar een baan als dit niet verbetert. Dan kun je in ieder geval zelf de keuze maken om weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al verschillende keren voorgesteld om te gaan werken, je wil dat dus graag. Niet meer voorstellen maar gewoon doen, dat is een grondwettelijk recht en je hoeft daar geen toestemming voor te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, je hebt jezelf mooi in de huisvrouwengevangenis laten zetten zeg. Kom eruit en zo snel mogelijk! Hij wil niet dat je gaat werken? Jammer dan, zoek vandaag nog een baan en laat je inschrijven bij de woningbouwvereniging.
Wil je serieus de rest van je leven op je tenen lopen om een man te pleasen die jou niet meer moet? Begin vandaag nog aan je eigen leven, come on!
...
Alle reacties Link kopieren
Sta je wel ingeschreven voor een huurwoning, dat is anders sowieso een slimme stap om te doen.

Verder klinkt het wel alsof er rode vlaggen zijn.

Geen gepraat en je mag niet werken.
Want dan moet er meer belasting worden betaald, smoes natuurlijk.
Want er komt ook meer inkomen binnen dan.

Hij geeft al aan dat hij genoeg seks heeft, maar jullie hebben weinig tot geen seks meer!

Hij sport meer en geeft wel aandacht als er familie bij is, maar daarna als jullie samen zijn niet meer!

Hij is er blij mee, dat je onenigheid hebt met jou familie en hij geeft jou nare opmerkingen.

En soms doet hij weer even leuk nadat jij er wat van hebt gezegd. ,
Zodat jij je weer op je gemak voelt en na een tijdje ben jij weer gerust en begint het riedeltje van voren af aan.

Hoe zou jij willen dat hij met jou omgaat?
Vast niet zoals dit en terecht, jij verdient een stuk beter en meer.

Het ergste is nog dat jij op de toppen van je tenen loopt en je afvraagt of er wat mis is met jou!
Hij gedraagt zich zo, dat ligt niet aan jou.

Iedereen verdient trouwens meer, dan wat jij hier in dit topic beschrijft.

Bewaakt hij trouwens zijn telefoon ook meer, wachtwoord bv steeds bij zich houden ed.
Lali schreef:
22-06-2021 16:38
Ik heb al verschillende keren voorgesteld om terug te gaan werken maar hij wil dat niet omdat hij dan meer belastingen moet betalen, dus weg gaan zit er niet in.
Wow, ho stop. Ten eerste: dit slaat nergens op.
Ten tweede: dit slaat nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven