Man en stiefzoon (17) blowen iedere dag

03-04-2020 16:27 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 8 jaar samen. Tweede huwelijk. Ik 2 dochters van 17 en 12 en hij een zoon van 17. Hij blowt sinds 2 jaar weer, mijn man. Jaren niet gedaan. Nu heeft hij dat toen zijn zoon 15 werd ook met hem gedaan, als in van leuk om dat een keer met hem te doen. Sindsdien is zijn zoon het steeds vaker gaan doen, inmiddels denk ik wel verslaafd. Mijn man vindt dat niet erg, hij vindt het zelf immers ook lekker, ziet er geen kwaad in en ging het ook ineens weer meer doen en nu dus al ruim 2 jaar bijna iedere dag, soms alleen het weekend, soms een paar dagen niet als hij het niet heeft. Iedere weekend komt zijn zoon. Hij is nog geen half uur binnen of ze zitten samen buiten de eerste te roken. En zo 4 op een avond en de dag erna ook en zondags ook en dan gaat zoon weer weg. Mijn weekenden zijn dus: altijd met 2 stoners ... al bijna 2 jaar.. ik vind het geen gezonde vader zoon relatie maar ik krijg altijd: accepteer het gewoon. En daarnaast: mijn weekenden zijn niet leuk. Mijn dochters zijn dan bij hun vader, gelukkig, want ik wil niet dat ze dit weten. Ik hoop soms dat hij een weekend niet komt want dan heb ik dit gedoe niet maar dan denkt mijn man dat ik hem zijn zoon niet gun en ik wil daar niet tussen staan. Ben ik een zeur? Is er iemand die dit herkent of heeft iemand een tip hoe ik kan doordringen dat ik het niet trek?
I choose happiness
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent geen zeur. Lekker voorbeeld voor je zoon ben je dan. Wat mij betreft kon ie zn koffers pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat z'n eigen moeder daarvan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het smerig, maar meningen verschillen. Als je het besproken hebt en hij wil niet stoppen kun je hem niet dwingen.
Dan is aan jou de keuze, kun je het accepteren of niet?
Ah nee. Ik heb niks tegen blowen maar dit klinkt wel erg sneu. Ik zou dat niet in mijn leven willen en het ook gênant vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook weggaan. Zou hier zeker niet op zitten te wachten.
Ik ben heel liberaal qua softdrugsgebruik, maar ik vind niet dat je je aanstelt. Hij is een slecht voorbeeld voor zijn zoon (wie gaat er nou in GODSNAAM dit voor de lol doen met een 15 jarige?! Als zoon nou 25 was ofzo, en dan nog vind ik dat raar). Ik zou het ook heel irritant vinden om dan met 2 stoners het weekend door te brengen. 1 blowtje op de avond (en dan alleen vader) vind ik nog tot daar aan toe. Maar iets zegt me dat ze de hele dag op de bank hangen en je nooit meer iets leuks doet met hem of met hun beide.

Wat is er nog leuk aan de relatie verder?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je man er geen enkel probleem in ziet, dan ben ik bang dat je het hier niet over eens gaat worden.

Is hij wel op de hoogte van de risico's van blowen op korte en lange termijn?
Ik vind er niks op tegen als ouders met kinderen af en toe een jointje roken, maar dan vind ik 18 jaar wel echt de minimale grens. Daarnaast zou voor mij 3 keer per jaar of zo de max zijn en zeker niet elk weekend. Dat zou echt een dealbreker zijn. Je man moet ook rekening houden met jouw weekends dat je het leuk hebt en niet alleen aan zichzelf denken. Blijkbaar heb jij het nu niet goed en zijn reactie is wen er maar aan. Ronduit onacceptabel.

Ik vind absoluut niet dat je je aanstelt en zou zeggen dat je best op je strepen mag gaan staan.
ipat schreef:
03-04-2020 16:27
En daarnaast: mijn weekenden zijn niet leuk.
Dat is nogal wat. Roken ze binnen?
.
Violet-Nebula schreef:
03-04-2020 16:33
wie gaat er nou in GODSNAAM dit voor de lol doen met een 15 jarige?!
Leuke vader. Sowieso roken met je puber. Maar goed, het is zijn zoon en niet de jouwe. Je vriend ziet er geen probleem in zeg je. Ook niet dat hierdoor jouw weekenden verpest worden?
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 16:47
52.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze niet veranderen, maar wel of je met ze samen bent.
Alle reacties Link kopieren
@meaki; zijn eigen moeder blowt ook en haalt het ook gewoon voor hem. Het is beetje de normaalste zaak daar. En uit dat wereldje komt mijn man ook. Ik had er geen probleem mee gehad als het een keertje zou zijn (wat hij eerst ook deed, gewoon 1 x per 3 maanden met wat vrienden of ik deed ook wel eens mee) maar het is echt ieder weekend met zijn zoon. Mijn man heeft op die leeftijd ook veel geblowd maar op 1 of andere manier zien zij er niets kwaads in. Ik zeg wel eens maar het is niet een vriend van jouw leeftijd (42) maar je zoon van 17! Ja onze relatie is verder fijn en goed maar dit vind ik zo moeilijk, vooral omdat ik niet doordring. Hij denk dat ik een hekel heb aan zijn zoon maar ik heb een hekel aan het stompzinnige gedrag.
I choose happiness
Verschrikkelijk. Vind blowen echt iets voor losers, sorry. Ik had hem eruit gebonjourd.
Alle reacties Link kopieren
zelfs ik, pro blow, vindt dit sneu
Alle reacties Link kopieren
Ik en man roken ook elke avond. Maar dan geen wiet maar hasj. Daar word je een stuk minder lui en passief van. Ik heb ook een kind van 15 maar hell no dat daar samen mee gerookt gaat worden. Kind rookt sowieso niet ( ik verder ook niet ).
Ze mag alles proberen van mij, maar pas als ze 18 is. En ja we werken allebei en zijn ook na het roken nog steeds actief.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hierom de relatie verbreken, mijn dochters figuurlijk onder de arm nemen, en lekker weer mijn eigen leven gaan leiden. Zeker die van 12 zou ik niet in 1 huis met een verslaafde kerel willen laten opgroeien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
03-04-2020 16:47
Verschrikkelijk. Vind blowen echt iets voor losers, sorry. Ik had hem eruit gebonjourd.
Ik ook.
Am Yisrael Chai!
Waar hoopte je de afgelopen 2 jaar op?
Alle reacties Link kopieren
ipat schreef:
03-04-2020 16:47
@meaki; zijn eigen moeder blowt ook en haalt het ook gewoon voor hem. Het is beetje de normaalste zaak daar. En uit dat wereldje komt mijn man ook. Ik had er geen probleem mee gehad als het een keertje zou zijn (wat hij eerst ook deed, gewoon 1 x per 3 maanden met wat vrienden of ik deed ook wel eens mee) maar het is echt ieder weekend met zijn zoon. Mijn man heeft op die leeftijd ook veel geblowd maar op 1 of andere manier zien zij er niets kwaads in. Ik zeg wel eens maar het is niet een vriend van jouw leeftijd (42) maar je zoon van 17! Ja onze relatie is verder fijn en goed maar dit vind ik zo moeilijk, vooral omdat ik niet doordring. Hij denk dat ik een hekel heb aan zijn zoon maar ik heb een hekel aan het stompzinnige gedrag.
Als dat de cultuur is waar jouw man uit komt, dan vrees ik dat je niet tot hem gaat doordringen. Hij vindt dit normaal.

Wel heel erg hoor, dit. Ik had ooit - in een ver grijs verleden - een vriendje dat de wiet van z'n vader kreeg. Dat vond ik toen al raar, nu gruwel ik er echt van.
daveotion wijzigde dit bericht op 03-04-2020 16:54
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
03-04-2020 16:44
Dat is nogal wat. Roken ze binnen?
.

Leuke vader. Sowieso roken met je puber. Maar goed, het is zijn zoon en niet de jouwe. Je vriend ziet er geen probleem in zeg je. Ook niet dat hierdoor jouw weekenden verpest worden?
Nee ze roken buiten. Hij probeert het wel hoor, zoeken we een film of muziekje op. Maar voor mij is de lol er dan al af als er zo gegeit wordt en die ogen half dicht zitten. Ik neem dan een wijntje omdat ik ook ontspanning wil maar dan ga ik op zolder op mijn laptop iets kijken. Het is inderdaad sneu.
I choose happiness
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-04-2020 16:50
Ik ook.
Man en ik zijn echt geen losers. We zitten er uitstekend bij.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
03-04-2020 16:47
Ik en man roken ook elke avond. Maar dan geen wiet maar hasj. Daar word je een stuk minder lui en passief van. Ik heb ook een kind van 15 maar hell no dat daar samen mee gerookt gaat worden. Kind rookt sowieso niet ( ik verder ook niet ).
Ze mag alles proberen van mij, maar pas als ze 18 is. En ja we werken allebei en zijn ook na het roken nog steeds actief.
Waarom doe je dat in vredesnaam?
Zo onaantrekkelijk dit.
Alle reacties Link kopieren
Geil zo'n vent! Stuur maar naar mij als jij er klaar mee bent.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
03-04-2020 16:50
Waar hoopte je de afgelopen 2 jaar op?
Mijn man rookte dus heel af en toe, ook zelfs jaren in onze relatie niets. Altijd heeft hij gezegd ach ik doe het wel een keer met mijn zoon: leek wel of hij daar naar uitkeek. En toen het eenmaal begon en zijn zoon nu verslaafd is .. tja einde is al een tijd beetje zoek. Als mijn man niet heeft dan neemt zoon het wel weer mee. Als zoon niet heeft dan rijden ze toch maar even langs de koffieshop .. het weekend kan in elk geval niet meer zonder en dat baart me zorgen. En ik hou van hem, ik wil niet weg.
I choose happiness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven