Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

woensdag 2 augustus 2017 om 15:49
Hier sluit ik me 100% bij aan. + de eerdere reacties dat los van het hele gebeuren met zn zus hij geen goede echtgenoot is; wanneer je partner aankaart niet gelukkig te zijn in het huwelijk reageren met wat neerkomt op: jammer voor je, dit is hoe het is, is al genoeg om je af te vragen of je huwelijk nog zin heeft. En dan komt al het andere er nog bij.Baggal schreef: ↑02-08-2017 15:33In zekere zin is hij natuurlijk ook slachtoffer van zijn eigen gevoelens. Laten we wel wezen: het lijkt mij echt vreselijk om gevoelens te hebben voor een familie lid die verder gaan dan hetgeen we maatschappelijk accepteren en ik kan me er ook geen voorstelling bij maken, gelukkig. Je kan hem m.i. niet verwijten die gevoelens voor zijn zus te hebben en vice versa. Wat je hem (en haar - de zus) wel kan verwijten is dat ze:
a) daar vervolgens invulling aan hebben gegeven (even naar de psych o.i.d. gaan had mij verstandiger geleken);
b) TO en de zwager van TO als een dekmantel hebben gebruikt, daar gezinnen mee hebben gesticht en ondertussen achter de rug van iedereen om lopen te rommelen.
c) Voorts kun je hem verwijten dat wanneer de bekende aap uit de mouw komt, dat hij geen verantwoordelijkheden neemt, integendeel. Het duo Lannister meent dat het passend is om samen te badderen in het huis waar TO ook woont. Dat is laakbaar gedrag...
d) Nog steeds niet in willen zien dat de anderen onondig pijn gedaan hebben en daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik ben niet verbaasd dat de ouders ontzettend naief zijn geweest en allang blij waren toen zoon en dochter in het huwelijk traden met TO en de zwager van TO. Zoiets verwacht je nl. niet van je eigen kinderen. En het is niet voor niets dat mensen twijfelen aan het verhaal van TO. Omdat de meeste mensen zich er geen voorstelling bij kunnen maken, laat staan de eigen ouders. Ik zou de gemoederen even laten bezinken TO. Het hoge woord is eruit en dat is heel fijn in ieder geval. Als is fijn ook niet het juiste woord; er is niets fijns aan deze K-situatie. Sterkte.
Complimenten aan TO dat je eerst geprobeerd hebt aan je huwelijk te werken, en toen dat niet ging, niet bang was het hele verhaal boven tafel te krijgen. Je hebt aan jezelf te danken dat je straks niet meer in een huwelijk zit waarin je zelf een bijkomstigheid bent, met een man die je voor lief neemt en die vanalles voor je achter houdt. Hij had je aan laten modderen. Het zal nu vast niet zo voelen, maar dankzij jezelf kan je straks weer echt verder. En is er ruimte in je leven voor iemand die wel van je houdt.
Ook respect ervoor dat je het relatief zonder drama hebt weten te doen, voor zover dat kon. Waar drama was was dat de schuld van je man (halfnaakt met zn zus en degene waar hij je al jaren bedriegt en die de reden is van jullie hele verse breuk de douche uitlopen terwijl jij aangaf de spullen op te komen halen, het kind gewoon beneden gelaten ?!)
Qua vertellen: zorg in ieder geval dat iedereen die juridisch belangrijke besluiten neemt alles weet. Iedereen in je eigen kring bij wie je het kwijt wil ook. Met schoonfamilie alleen voor zover het direct betrekking heeft op jouw kinderen (zoals het douchevoorval). En hou er inderdaad rekening mee dat niet iedereen het beste met je voor heeft, laat je ellende niet gebruiken voor sensatie.
woensdag 2 augustus 2017 om 16:04
Wat een heftigheid. En wat doe je het goed.
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met mediation. Als iemand er alleen voor zichzelf zit, dan kan zo'n traject juist averechts werken. Temeer omdat dingen die plaatshebben/worden besproken tijdens zo'n traject niet mogen worden gebruikt nadat het traject is afgerond. Ik was me hier niet voldoende van bewust en dat heeft me ontzettend tegengewerkt in de vervolgstappen nadat ex de mediation staakte. Zelfs dat laatste mocht ik niet inbrengen, ook niet toen hij via zijn advocaat beweerde dat ik was gestopt. Mijn tip zou dus zijn om je heel goed in te lezen van te voren, heel duidelijke doelen te stellen, een heel erg goede mediator te kiezen. Als het werkt, is het prachtig. Als niet, dan kan het meer kwaad doen dan goed.
Wel enorm veel complimenten voor je houding hierin.
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met mediation. Als iemand er alleen voor zichzelf zit, dan kan zo'n traject juist averechts werken. Temeer omdat dingen die plaatshebben/worden besproken tijdens zo'n traject niet mogen worden gebruikt nadat het traject is afgerond. Ik was me hier niet voldoende van bewust en dat heeft me ontzettend tegengewerkt in de vervolgstappen nadat ex de mediation staakte. Zelfs dat laatste mocht ik niet inbrengen, ook niet toen hij via zijn advocaat beweerde dat ik was gestopt. Mijn tip zou dus zijn om je heel goed in te lezen van te voren, heel duidelijke doelen te stellen, een heel erg goede mediator te kiezen. Als het werkt, is het prachtig. Als niet, dan kan het meer kwaad doen dan goed.
Wel enorm veel complimenten voor je houding hierin.
woensdag 2 augustus 2017 om 16:23
Kwam dit net toevallig tegen... maar een moeder die verliefd wordt op haar zoon behoord dus ook nog tot de mogelijkheden tegenwoordig???
(gekke wereld leven we in... pfff)
http://dagelijksekrant.nl/moeder-en-zoo ... trouwen-3/

woensdag 2 augustus 2017 om 16:30
Cactuss: Mooie post van 15:51!
Wat ik me nu wel afvraag is hoe het verder zal gaan tussen ex-man en zus en de zwager nu duidelijk voor de rest van de familie dat broer en zus er een liefdesrelatie op nagehouden hebben (en nog steeds nahouden). Zou me kunnen voorstellen dat de positie van zwager t.o.v. zijn vrouw ook redelijk onhoudbaar geworden op de een of andere manier. Te meer omdat de omgeving in geval van ontrouw wel iets lijkt te verwachten en helemaal in dit geval. Maar goed, dat is jouw probleem niet TO. Enorm veel respect voor je houding in dit hele drama. Volgens mij boffen je kinderen maar met een moeder die zo weloverwogen te werk gaat en ook heel rationeel in het belang van de kinderen kan denken, ondanks de beerput die in de laatste dagen open is gegaan...
Wat ik me nu wel afvraag is hoe het verder zal gaan tussen ex-man en zus en de zwager nu duidelijk voor de rest van de familie dat broer en zus er een liefdesrelatie op nagehouden hebben (en nog steeds nahouden). Zou me kunnen voorstellen dat de positie van zwager t.o.v. zijn vrouw ook redelijk onhoudbaar geworden op de een of andere manier. Te meer omdat de omgeving in geval van ontrouw wel iets lijkt te verwachten en helemaal in dit geval. Maar goed, dat is jouw probleem niet TO. Enorm veel respect voor je houding in dit hele drama. Volgens mij boffen je kinderen maar met een moeder die zo weloverwogen te werk gaat en ook heel rationeel in het belang van de kinderen kan denken, ondanks de beerput die in de laatste dagen open is gegaan...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 16:42
Fijn (binnen de omstandigheden, voor de weg vooruit naar de toekomst) dat je schoonouders normaal reageerden!
Je ex reageert overigens zo omdat er voor hem geen logische weg vooruit is, hij heeft niets te wensen of onderhandelen omdat er geen keuzes meer voor hem tussen zitten waarmee alles goed komt. Zijn sprookjesballon is geknapt en nu resteren alleen de brokken. En terecht. Misschien is verliefdheid geen keuze, maar wat je er mee doet wel degelijk. Ik heb geen enkel medelijden met hem, maar zijn apathie op dit moment is wel begrijpelijk. Doe er genadeloos je voordeel mee, je bent dusdanig bedrogen dat je alle recht hebt om egocentrisch te onderhandelen over de toekomst. (Dat je daarbij het belang van je kinderen centraal hebt staan en helder voor ogen hebt is me allang duidelijk uit dit topic)
Je ex reageert overigens zo omdat er voor hem geen logische weg vooruit is, hij heeft niets te wensen of onderhandelen omdat er geen keuzes meer voor hem tussen zitten waarmee alles goed komt. Zijn sprookjesballon is geknapt en nu resteren alleen de brokken. En terecht. Misschien is verliefdheid geen keuze, maar wat je er mee doet wel degelijk. Ik heb geen enkel medelijden met hem, maar zijn apathie op dit moment is wel begrijpelijk. Doe er genadeloos je voordeel mee, je bent dusdanig bedrogen dat je alle recht hebt om egocentrisch te onderhandelen over de toekomst. (Dat je daarbij het belang van je kinderen centraal hebt staan en helder voor ogen hebt is me allang duidelijk uit dit topic)

woensdag 2 augustus 2017 om 16:43
Ehm heb je ook de site gecheckt waar dit staat. Vol met sensatie verhaaltjes. Niet zomaar alles geloven wat je leest.juffert22 schreef: ↑02-08-2017 16:23Kwam dit net toevallig tegen... maar een moeder die verliefd wordt op haar zoon behoord dus ook nog tot de mogelijkheden tegenwoordig???(gekke wereld leven we in... pfff)
![]()
woensdag 2 augustus 2017 om 16:45
Wat heb jij goed gehandeld in het gesprek zeg! Soort van fijn dat schoonouders er toch niet zo van op de hoogte waren als dat je gevreesd had! Laat ze daar de verdere scherven maar bij elkaar vegen en jij inderdaad, nu lekker even wegkruipen, de ruimte pakken om even te voelen, huilen, denken, slapen, boos te zijn!
Tralalalala
woensdag 2 augustus 2017 om 16:49
Dit verhaal heeft ook in andere pers gestaan en ze zijn op tv geweest.Miss_Dizzy schreef: ↑02-08-2017 16:43Ehm heb je ook de site gecheckt waar dit staat. Vol met sensatie verhaaltjes. Niet zomaar alles geloven wat je leest.
Dit klopt wel degelijk
Een paar jaar geleden was er bij Reportage ook een docu over dit onderwerp
Brothers and Sisters in Love
calvijn1 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 17:41
3.94% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 2 augustus 2017 om 16:56
Baggal schreef: ↑02-08-2017 15:33In zekere zin is hij natuurlijk ook slachtoffer van zijn eigen gevoelens. Laten we wel wezen: het lijkt mij echt vreselijk om gevoelens te hebben voor een familie lid die verder gaan dan hetgeen we maatschappelijk accepteren en ik kan me er ook geen voorstelling bij maken, gelukkig. Je kan hem m.i. niet verwijten die gevoelens voor zijn zus te hebben en vice versa. Wat je hem (en haar - de zus) wel kan verwijten is dat ze:
a) daar vervolgens invulling aan hebben gegeven (even naar de psych o.i.d. gaan had mij verstandiger geleken);
b) TO en de zwager van TO als een dekmantel hebben gebruikt, daar gezinnen mee hebben gesticht en ondertussen achter de rug van iedereen om lopen te rommelen.
c) Voorts kun je hem verwijten dat wanneer de bekende aap uit de mouw komt, dat hij geen verantwoordelijkheden neemt, integendeel. Het duo Lannister meent dat het passend is om samen te badderen in het huis waar TO ook woont. Dat is laakbaar gedrag...
d) Nog steeds niet in willen zien dat de anderen onondig pijn gedaan hebben en daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik ben niet verbaasd dat de ouders ontzettend naief zijn geweest en allang blij waren toen zoon en dochter in het huwelijk traden met TO en de zwager van TO. Zoiets verwacht je nl. niet van je eigen kinderen. En het is niet voor niets dat mensen twijfelen aan het verhaal van TO. Omdat de meeste mensen zich er geen voorstelling bij kunnen maken, laat staan de eigen ouders. Ik zou de gemoederen even laten bezinken TO. Het hoge woord is eruit en dat is heel fijn in ieder geval. Als is fijn ook niet het juiste woord; er is niets fijns aan deze K-situatie. Sterkte.
Dit dus! Dat ie gevoelens voor zijn zus heeft (en zij voor hem) is alleen maar sneu en triest. Gelukkig zullen ze samen niet worden vanwege het levensgrote taboe.
Maar al die andere punten zijn uiteraard zeer zeker verwijtbaar. Partner lijkt me gewoon geen leuke man.
Fijn TO dat je ouders gesproken hebt. Gelukkig wisten ze van niks en leken ze het ook vreselijk te vinden. Ik ben benieuwd hoe de volgende kerst er bij hun uitziet

woensdag 2 augustus 2017 om 16:59
OMG dit is wel echt heel erg. Vind ik vele malen erger dan broer en zus die verliefd worden.juffert22 schreef: ↑02-08-2017 16:23Kwam dit net toevallig tegen... maar een moeder die verliefd wordt op haar zoon behoord dus ook nog tot de mogelijkheden tegenwoordig???(gekke wereld leven we in... pfff)
![]()
O ik lees nu dat ze haar zoon niet heeft opgevoed. Dat maakt t wel even iets anders, want dan hadden ze geen afhankelijkheidsrelatie. Nog steeds bizar natuurlijk. Gebeurt wel vaker, heb ook zoiets geleden over een dochter die verliefd werd op haar biologische vader (leerde ze ook pas kennen toen ze volwassen was).

woensdag 2 augustus 2017 om 17:28
Heb je dit stuk zelf gelezen? Heeft niks met voogdij te maken, maar met het ouderlijk gezag. En dat laatste heeft de man van TO gewoon gezien hun huwelijk. Om dat ongedaan te maken, moet er heel wat gebeuren.fru1t3lla schreef: ↑02-08-2017 15:33Je bent er nu nog niet aan toe maar hier is een link mbt voogdij, mocht je dit aan banden willen leggen in het belang van de kinderen: http://www.wvtadvocaten.nl/kan-ik-het-o ... g-krijgen/

woensdag 2 augustus 2017 om 17:31
Ah niet goed gelezen, excuses, ik verwijder het berichtKalindaSharma schreef: ↑02-08-2017 17:28Heb je dit stuk zelf gelezen? Heeft niks met voogdij te maken, maar met het ouderlijk gezag. En dat laatste heeft de man van TO gewoon gezien hun huwelijk. Om dat ongedaan te maken, moet er heel wat gebeuren.
woensdag 2 augustus 2017 om 17:34
Iets met dat liedje van Andre Hazes over een eenzame kerst of zo...

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 17:35
En zusje kan dan gezellig meebleren op de All I want for Christmas is YOU van Mariah Carey

woensdag 2 augustus 2017 om 17:53
Of die kneiter van een hit van de tokkies. Geen idee meer hoe het heet.
Maar geheel off topic dit.
Hoe voel je je nu maxisas?
Ik ben blij voor je dat schoonouders hier ook niet van op de hoogte waren.
woensdag 2 augustus 2017 om 18:02
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het triest, dat er zo'n taboe op rust dat je beiden met een ander trouwt in de hoop dat dat het beter maakt. Broer en zus zijn beiden volwassenen en zouden zelf moeteb kunnen bepalen met wie ze hun leven delen.kerol schreef: ↑02-08-2017 16:42Fijn (binnen de omstandigheden, voor de weg vooruit naar de toekomst) dat je schoonouders normaal reageerden!
Het is triest voor TO en haar zwager, omdat die nergens om gevraagd hebben en triest voor de kinderen die ongetwijfeld de veroordelende reacties voor hun kiezen krijgen..
Eigenlijk hoop ik nog steeds dat het niet waar is.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
woensdag 2 augustus 2017 om 18:21

Doe dat trollhinten gewoon lekker in de napraat, daar waar het wél mag en waar het níet irritant is. Vermaak je hier in stilte en geef er in de napraat uiting aan als je daar zo'n behoefte aan hebt.
Of het waar is of niet, dat doet er in dit topic niet toe. Iedereen die hier leest en schrijft doet dat om zijn/haar eigen redenen, dat is de enige zekerheid die je hebt.
Je kunt ervoor kiezen om in te gaan op het verhaal van TO (steunen/kritiek/meeleven/adviseren/vragen stellen/wat dan ook) waarbij je het risico neemt dat de situatie helemaal niet echt is (en je voor de kat z'n kut zit te adviseren/meeleven/etc) en als je dat niet wil hou je hier gewoon je waffel.
Dus: als je niets toe te voegen hebt aan dit topic (en trollhinten voegt dus niets toe behalve dat je zeer irritant bent) dan hou je je híer dus stil en ga je lekker naar napraat.
EDIT: en dat geldt dus niet alleen voor jou, maar voor iedereen die zin heeft om te trollhinten.
woensdag 2 augustus 2017 om 18:27
woensdag 2 augustus 2017 om 19:26
Voor de kinderen is dit niet vreselijker dan elke andere echtscheiding om vreemd gaan. Over de incest leg je helemaal niets uit. Dat broer en zus dit zullen voortzetten, is helemaal niet het gekste geval, het komt vaker voor dan je denkt en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze zullen stoppen.Sjaantje37 schreef: ↑01-08-2017 11:21Inderdaad denk goed na zeker over het huis ook voor je kinderen. Jij en je kids krijgen nu zoveel over je heen. Ik denk dat dit in ieder geval nog een beetje stabiliteit geeft.
En echt vreselijk dit voor je, want hoe leg je zoiets uit aan je kinderen en daarbij stel in het gekste geval dat broer en zus dit voortzetten, watvoor voorbeeld is dit voor de kids aangezien je schoonfamilie dit normaal vindt.
Ik heb echt zo met jou te doen, sterkte.
En je hoef hem niet te beschermen, hij heeft deze puinhoop gecreeerd en hoe vreselijk het ook is, jij hebt niets om je voor te schamen.
En hij moet inderdaad maar lekker weggaan, zijn keuze.
woensdag 2 augustus 2017 om 19:28
Ik ben weer bij mijn ouders nu. Vanmiddag in mijn eentje in ons huis geweest, terwijl mijn ouders met de kinderen een uitstapje maakten. Wat foto's en bestanden van de pc op extra usb gezet, papieren gekopieerd en gewoon met kleine stapjes vooruit gedacht.
Ex heeft zijn motor nog uit de garage gehaald, hoorde ik. Niet meer gepraat oid.
Uit onverwachte hoek nog wel een berichtje: oudste broer van ex liet weten dat hij meeleeft en zich schuldig voelt omdat hij nooit iets achter het gedoe van duo Lannister heeft gezocht, terwijl het dus al zo lang speelde.
De familie is dus al op de hoogte, wat me wel enigszins verbaast...
Echt een goede vriendin om bij uit te huilen heb ik niet. De collega-vriendin komt nog het dichtste bij. Ik ken haar echter niet zo goed dat ik me genoeg op mijn gemak voel om alle details te vertellen. Maar bij mijn ouders kan ik gelukkig wel terecht.
Ex heeft zijn motor nog uit de garage gehaald, hoorde ik. Niet meer gepraat oid.
Uit onverwachte hoek nog wel een berichtje: oudste broer van ex liet weten dat hij meeleeft en zich schuldig voelt omdat hij nooit iets achter het gedoe van duo Lannister heeft gezocht, terwijl het dus al zo lang speelde.
De familie is dus al op de hoogte, wat me wel enigszins verbaast...
Echt een goede vriendin om bij uit te huilen heb ik niet. De collega-vriendin komt nog het dichtste bij. Ik ken haar echter niet zo goed dat ik me genoeg op mijn gemak voel om alle details te vertellen. Maar bij mijn ouders kan ik gelukkig wel terecht.