Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Maxi je doet het echt goed. Super.
Erg fijn dat schoonouders het niet wisten en het afkeuren.
Wat fijn dat je in ieder geval bij je ouders terecht kunt. De collega weet geloof ik alleen dat er 'een ander' is en niet wie?

Bericht van die broer is ongetwijfeld goed bedoeld maar kan me voorstellen dat het voor jou allemaal wat anders voelt.
Je kunt méér.
sueann schreef:
02-08-2017 19:26
Voor de kinderen is dit niet vreselijker dan elke andere echtscheiding om vreemd gaan.
Tsja, je zou het anders willen, maar je ex heeft je vaker teleurgesteld en waarschijnlijk gaat dat nu niet anders worden. Ik kan me ook voorstellen dat het voor hem toch confronterend is dat dit nu 'out in the open' is en dat hij zich in een hoek gedreven voelt en zich daarom zo gedraagt. Maakt verder niet uit, het is geen excuus ofzo, het is eigenlijk gewoon triest. Wel fijn dat het toch anders ging dan je vreesde bij je schoonfamilie.
Maxisas, ik heb er 2 dagen over gedaan om je verhaal te lezen. Ondanks alles denk jij aan je kinderen en dat maakt je voor mij een geweldig mens. Ik wens je heel veel sterkte en ben benieuwd hoe het over een jaar met jullie gaat.
Verschrikkelijk wat jij nu mee maakt. Ik vind je echt een sterke vrouw!
Maxisas, ik moet steeds aan je denken.
Ik ben blij voor je dat schoonouders en oudere broer met schrik reageerden. Ze wisten het ècht niet.
Je hebt in die 2 dagen al zoveel geregeld, je komt er wel. Maar denk aan jezelf en probeer in de vakantie letterlijk en figuurlijk afstand te nemen.
Ik gun je van harte dat je als de tijd daar rijp voor is een leuke lieve vent zult ontmoeten die er 100% voor jou zal zijn!
amarna schreef:
02-08-2017 20:10
Maxisas, ik moet steeds aan je denken.
Ik ben blij voor je dat schoonouders en oudere broer met schrik reageerden. Ze wisten het ècht niet.
Je hebt in die 2 dagen al zoveel geregeld, je komt er wel. Maar denk aan jezelf en probeer in de vakantie letterlijk en figuurlijk afstand te nemen.
Ik gun je van harte dat je als de tijd daar rijp voor is een leuke lieve vent zult ontmoeten die er 100% voor jou zal zijn!
Eentje zonder broers en zussen? :hyper:
Fieuw, dit ging goed... ik hoop dat dat zo blijft voor je

maar (misschien ben ik extreem achterdochtig) mijn gevoel zegt dat je ontzettend op je hoede moet blijven
er is je al een keer succesvol een rad voor ogen gedraaid

wie weet waar ze nog meer toe in staat blijken
Lorem Ipsum
badmeester schreef:
02-08-2017 20:34
Eentje zonder broers en zussen? :hyper:
Te vroeg :hihi:
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Maxisas87 schreef:
02-08-2017 19:28
[..]
Ex heeft zijn motor nog uit de garage gehaald, hoorde ik. Niet meer gepraat oid.
Uit onverwachte hoek nog wel een berichtje: oudste broer van ex liet weten dat hij meeleeft en zich schuldig voelt omdat hij nooit iets achter het gedoe van duo Lannister heeft gezocht, terwijl het dus al zo lang speelde.
De familie is dus al op de hoogte, wat me wel enigszins verbaast...

Echt een goede vriendin om bij uit te huilen heb ik niet. De collega-vriendin komt nog het dichtste bij. Ik ken haar echter niet zo goed dat ik me genoeg op mijn gemak voel om alle details te vertellen. Maar bij mijn ouders kan ik gelukkig wel terecht. :heart:
Misschien was hij een ritje maken? Het lijkt me niet dat hij nu al spullen 'in veiligheid' gaat brengen..

Het berichtje van die oudste broer verbaast me dan weer niet. Het gaat nu natuurlijk de hele familie rond. Bij schoonzus en zwager zal het nu ook flink knetteren denk ik. Wees er maar op voorbereid dat er misschien nog wel meer reacties komen..

En je hart uitstorten moet je alleen doen bij degene bij wie het goed voelt. Misschien verrassen sommige mensen je nog wel, positief.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
appelientjex schreef:
02-08-2017 16:59
OMG dit is wel echt heel erg. Vind ik vele malen erger dan broer en zus die verliefd worden.

O ik lees nu dat ze haar zoon niet heeft opgevoed. Dat maakt t wel even iets anders, want dan hadden ze geen afhankelijkheidsrelatie. Nog steeds bizar natuurlijk. Gebeurt wel vaker, heb ook zoiets geleden over een dochter die verliefd werd op haar biologische vader (leerde ze ook pas kennen toen ze volwassen was). :O
Ik vind dat helemaal niet gek. Als die mensen elkaar pas ontmoet hebben op latere leeftijd, of aanvankelijk niet wisten broer en zus te zijn.

Die zien iets heel vertrouwds in elkaar en worden verliefd. Logisch juist.
Ik vind je echt zo goed en kalm overkomen, zo helder, je bent heel goed bezig.
Fijn dat het gesprek ging zoals het ging.

En zie ons als je luisterende oren!
DTEEZ!
kerol schreef:
02-08-2017 16:42
Fijn (binnen de omstandigheden, voor de weg vooruit naar de toekomst) dat je schoonouders normaal reageerden!

Je ex reageert overigens zo omdat er voor hem geen logische weg vooruit is, hij heeft niets te wensen of onderhandelen omdat er geen keuzes meer voor hem tussen zitten waarmee alles goed komt. Zijn sprookjesballon is geknapt en nu resteren alleen de brokken. En terecht. Misschien is verliefdheid geen keuze, maar wat je er mee doet wel degelijk. Ik heb geen enkel medelijden met hem, maar zijn apathie op dit moment is wel begrijpelijk. Doe er genadeloos je voordeel mee, je bent dusdanig bedrogen dat je alle recht hebt om egocentrisch te onderhandelen over de toekomst. (Dat je daarbij het belang van je kinderen centraal hebt staan en helder voor ogen hebt is me allang duidelijk uit dit topic)
Ik denkt dat Kerol de spijker op zijn kop slaat.

Maak er gebruik van om alles zo goed mogelijk voor jou en de kinderen te regelen.
Hightower schreef:
02-08-2017 21:41
Misschien was hij een ritje maken? Het lijkt me niet dat hij nu al spullen 'in veiligheid' gaat brengen..

Het berichtje van die oudste broer verbaast me dan weer niet. Het gaat nu natuurlijk de hele familie rond. Bij schoonzus en zwager zal het nu ook flink knetteren denk ik. Wees er maar op voorbereid dat er misschien nog wel meer reacties komen..

En je hart uitstorten moet je alleen doen bij degene bij wie het goed voelt. Misschien verrassen sommige mensen je nog wel, positief.
Waarschijnlijk krijgen die twee nu eindelijk door hoe de echte wereld in elkaar zit na jarenlang in een droom gezeten te hebben.
Gedurende de laatste jaren genoten ze van hun stiekeme relatie, waarbij ze veilig waren voor de buitenwereld vanwege hun huwelijken met anderen. Beiden hadden de grootste schik erin om hun echtgenoten te bedriegen, met hun lollielikkerij voor de neus van zijn vrouw etc.

Nu valt de werkelijkheid op hen neer. Eigen schuld, dikke bult.
badmeester schreef:
01-08-2017 14:35
Je hebt gelijk, ik geef alleen aan wat ik zou kunnen doen.

Ik ben heel erg loyaal totdat je een grens overgaat dan ga ik je ook kapotmaken vandaar.
Hopelijk zit je dat niet trots te verkondigen.
Maxisas87 schreef:
01-08-2017 15:58
Oké dan, so much for de rustige emotieloze sas. Ik ben zó ontzettend pissig nu! :steam:
Ik zou dus even snel met de kindjes wat spullen gaan halen. Man geappt of hij thuis was, maar geen reactie.
Komen we daar, loopt nichtje (kind van schoonzus) in de achtertuin. Kut. Ik had geen zin in die confrontatie, maar mijn kinders hadden dr al gespot, dus te laat.
Kindjes maar laten spelen en gevraagd of oom *man* binnen was. "Ja met mama."
Ugh.
Nouja, grote hap lucht en gaan dan maar.
Kom ik binnen, hoor water stromen... waren ze samen in de badkamer! Ik heb gepakt wat ik wilde pakken, alles in een boodschappentas gegooid. Toen voor de kindjes de gewenste dingen meegenomen, plus extra kleren-schoenen. En terwijl ik daar mee bezig was, komt duo Lannister (ja sorry, die hou ik erin) gezellig in handdoeken de badkamer uit.
:pukey:
Bah bah bah! Toen kwamen de tranen verdomme wél, juist terwijl ik het toen niet kon gebruiken! Ik heb nog kort iets gesnauwd over geweldig ouderschap als je je kind van net 4 alleen in de tuin dumpt om even lekker te gaan ***. En toen ook gezegd dat ex het fijn aan zijn ouders mocht gaan uitleggen vandaag. En zo niet, dat ik morgen wel met ze ga praten.

Best wel bluf, want ik weet nog steeds niet goed hoe ik dat ga aanpakken, maar godverdegodver :swear: dit was echt even weer fijn mijn neus erin geduwd krijgen. :'(
O, weer een nieuwe aanfluiting. Maar ze hadden al nauwelijks terughoudendheid. Ik denk niet dat het liefde is, maar een of andere verslaving. Probeer het niet persoonlijk te nemen.
Sjaantje37 schreef:
01-08-2017 11:21
Inderdaad denk goed na zeker over het huis ook voor je kinderen. Jij en je kids krijgen nu zoveel over je heen. Ik denk dat dit in ieder geval nog een beetje stabiliteit geeft.
En echt vreselijk dit voor je, want hoe leg je zoiets uit aan je kinderen en daarbij stel in het gekste geval dat broer en zus dit voortzetten, watvoor voorbeeld is dit voor de kids aangezien je schoonfamilie dit normaal vindt.
Ik heb echt zo met jou te doen, sterkte.
En je hoef hem niet te beschermen, hij heeft deze puinhoop gecreeerd en hoe vreselijk het ook is, jij hebt niets om je voor te schamen.

En hij moet inderdaad maar lekker weggaan, zijn keuze.
Voor de kinderen is dit niet vreselijker dan elke andere echtscheiding om vreemd gaan. Over de incest leg je helemaal niets uit. Dat broer en zus dit zullen voortzetten, is helemaal niet het gekste geval, het komt vaker voor dan je denkt en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze zullen stoppen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-08-2017 10:40
Reden: ivm off topic
98.33% gewijzigd
Paarsebloem schreef:
02-08-2017 22:01
Waarschijnlijk krijgen die twee nu eindelijk door hoe de echte wereld in elkaar zit na jarenlang in een droom gezeten te hebben.
Gedurende de laatste jaren genoten ze van hun stiekeme relatie, waarbij ze veilig waren voor de buitenwereld vanwege hun huwelijken met anderen. Beiden hadden de grootste schik erin om hun echtgenoten te bedriegen, met hun lollielikkerij voor de neus van zijn vrouw etc.

Nu valt de werkelijkheid op hen neer. Eigen schuld, dikke bult.
Ja inderdaad.

Vraag me af hoelang die roze wolk gaat duren en als ze er eenmaal keihard vanaf zijn gedonderd in hoeverre zij dan gaan gruwelen over zichzelf.
Hoe gaat dat met feesten en verjaardagen...nu de familie het weet en het afkeurt, lijkt me niet dat ze nog zogenaamd ' onschuldig' kunnen flirten...

Voor nu eerst heel veel sterkte Maxi.
Je bent een sterke topper!
francieneke schreef:
01-08-2017 16:04
Jeeeeeesus, Max!!!!
Wat zijn dat voor idioten, wat is dit erg!!!

Niet erg dat ze je tranen zagen hoor! Niemand had het droog kunnen houden, ik zou volledig uit mijn plaat zijn gegaan vrees ik.
Maar wat verschrikkelijk ook dat ze dat nichtje er gewoon mee confronteren, en je eigen kinderen ook.
Zo dacht ik eerst niet, maar ik neig er nu ook naar me af te vragen of voorlopig volledig breken met pa toch niet beter is. Dit is ronduit kinderverwaarlozing...
Hoe is hij als vader voor de kinderen?

Dat nichtje zal er al jaren geleden mee geconfronteerd zijn.
Ik zou de relatie tussen kinderen en vader vooralsnog neutraal houden. En wat er in het gezin van de zwager gebeurt niet onnodig mee bemoeien.
Miss_Fit schreef:
01-08-2017 16:04
Ik ben sinds zondag al geshockeerd, maar keer op keer valt mijn mond weer open. Ik nam echt net een gigantische hap lucht en zei keihard NEEEEEEEEEEEEE!!! :O (huisdieren schrokken zich dood) Mijn haren staan overeind. Ik heb het zó met je te doen, tranen staan gewoon in m'n ogen
Snarky schreef:
01-08-2017 16:12
Dus ze zaten samen in hun nakie in JOUW badkamer wie weet wat te doen, terwijl de kinders los in het rond holden en hun oom/vader en tante/moeder op van alles hadden kunnen betrappen?

En je reactie was niet om ze acuut uit de ouderlijke macht te laten zetten, maar je bent wat spulletjes gaan pakken en met een verdrietige opmerking weer vertrokken.
En daarna ben je flux naar je pc gesneld om in kalme volzinnen verslag te doen van de jongste schandalige ontwikkeling.

Wat een ongelofelijk zelfbeheersing.

Die badkamer was niet van TO, maar van TO & echtgenoot. Dus ja, hij was in zijn eigen badkamer. En heel wat ouders hebben het leuk terwijl de kinderen thuis zijn. Daar is geen Raad van de kinderbescherming voor nodig. Als je om je kinderen geeft, dan hou je dat soort diensten zo lang mogelijk weg.

Het is echt niet nodig dat jullie de zaken nog groter maken dan ze al zijn.
Zebroliraf schreef:
01-08-2017 16:26
:worship:

Ik vind het zo gek: het speelt al jaaaaaaren, maar precies op het moment dat TO denkt 'laat ik het eens op het forum zetten', zijn ze zo dom om zich te laten betrappen! :-o

Herstel: op het moment dat TO het huis verliet met de kinderen en het huwelijk dus voorbij was. Nu kon het ook in zijn eigen woning gedaan worden.
Baggal schreef:
01-08-2017 16:13
Misschien een hele gekke vraag TO en je hoeft ook niet te antwoorden, maar ik vraag me wel af hoe het ''duo Lannister'' reageerde toen ze geconfronteerd werden met jou? Het schaamrood zou toch op de kaken moeten staan (zou je denken :$ ). En de reden voor het badderen...lag dat in wassen na de daad? Tja - mijn fantasie slaat nu ook op hol... Te bizar om te bestaan. Het lijkt wel een klucht.

Ik denk dat een ding duidelijk is TO: het is een chaos waar jij straks sterker uitkomt. Dat ze deze gelegenheid hebben aangegrepen om nog even binnen te wippen (interpreteer dit naar keuze) in jouw huis, althans het huis waar jij ook woont, is compleet respectloos. Nog maar te zwijgen over het gedrag t.o.v. haar eigen dochter/nichtje. :woa:
Waarom denken jullie toch in termen van wake-up call en zich schamen? Hij heeft zich nooit geschaamd, zij nog veel minder. Waarom nu opeens wel? Dat ze het nu ook bij hem thuis doen, lag toch gewoon in de lijn der verwachting?
sueann schreef:
02-08-2017 22:20
Die badkamer was niet van TO, maar van TO & echtgenoot. Dus ja, hij was in zijn eigen badkamer. En heel wat ouders hebben het leuk terwijl de kinderen thuis zijn. Daar is geen Raad van de kinderbescherming voor nodig. Als je om je kinderen geeft, dan hou je dat soort diensten zo lang mogelijk weg.

Het is echt niet nodig dat jullie de zaken nog groter maken dan ze al zijn.
Haha nou idd. Ik heb ook weleens een vluggertje in de badkamer gedaan met vriend terwijl de kinderen ergens in huis aan het spelen waren. Zolang je de kans dat ze je betrappen maar minimaliseert.

In dit geval vind ik het wel oversekst en grenzeloos overkomen (je bent nog niet koud uit elkaar of húp, je kan je niet meer beheersen en direct van bil in het huis waar je vrouw nog woont). Maar vind absoluut niet dat er sprake is van kindermishandeling. Geen rechter die hier wat mee doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven