Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
shisha schreef:
07-08-2017 12:32
Dus als iemand gewoon normaal omgaat met de Nederlandse taal is hij daardoor minder geloofwaardig?

Als iemand dus echt iedereen voor de gek wil houden dient hij er gewoon af en toe een paar domme spelfouten doorheen te gooien. :idee:
Ze noemt een combinatie van dingen die haar opvallen. :lightbulb:
turquasi schreef:
07-08-2017 13:04
oh die tranen zijn vast wel echt

hij vind het echt echt echt heel erg voor zichzelf....
Ja idd.
chrys schreef:
07-08-2017 13:03
klopt
maar het zou ook kunnen dat broer zus vroeger gedwongen heeft...
gaat zij straks nog aangifte doen
:facepalm:

Wat een sensatiezoekerij zeg
Frankly my dear, I don"t give a damn
We zullen zien. Zusje en dr man zwijgen mij dood. Ik heb het gedaan, blijkbaar.
Ze zijn denk ik niet met jou bezig. Dat waren ze voorheen toch ook niet.

Waar haal je de energie vandaan om je nog met hun bezig te houden? Ik zou als mijn man een relatie met zijn zus bleek te hebben kotsend op bed liggen en alleen opstaan om de kinderen de nodige aandacht en verzorging te geven. Voor de rest zou ik een tijd in zombieland zijn.
Maxisas87 schreef:
07-08-2017 08:27
Dat gevoel zat al veel eerder goed, dus dan vetrouw ik daar maar op.
Dat scheelt... TO is ook maar een mens en maakt spelfouten :geek:

@TO het is ook allemaal niet niets.. en dat je je moe voelt is zeer begrijpelijk. Hopelijk zorgen je kids voor wat afleiding :hug:
tampontouwtje schreef:
07-08-2017 14:01
Ze noemt een combinatie van dingen die haar opvallen. :lightbulb:
Het kan je opvallen, maar ik vind het raar om daar dan ongefundeerde conclusies aan te verbinden of de suggestie te wekken dat TS leugenachtig is en ik denk verder dat dit ook een off-topic discussie is waar TS niet bij gebaat is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
tampontouwtje schreef:
07-08-2017 14:11
Ze zijn denk ik niet met jou bezig. Dat waren ze voorheen toch ook niet.

Waar haal je de energie vandaan om je nog met hun bezig te houden? Ik zou als mijn man een relatie met zijn zus bleek te hebben kotsend op bed liggen en alleen opstaan om de kinderen de nodige aandacht en verzorging te geven. Voor de rest zou ik een tijd in zombieland zijn.
Meestal komt zo'n terugslag pas later.
Als alles een beetje geregeld is en het stof wat is opgewaaid weer is neergedwarreld.
Baggal schreef:
07-08-2017 14:39
Het kan je opvallen, maar ik vind het raar om daar dan ongefundeerde conclusies aan te verbinden of de suggestie te wekken dat TS leugenachtig is en ik denk verder dat dit ook een off-topic discussie is waar TS niet bij gebaat is.
Dat maak jij er van.
shisha schreef:
07-08-2017 14:45
Meestal komt zo'n terugslag pas later.
Als alles een beetje geregeld is en het stof wat is opgewaaid weer is neergedwarreld.
Ook als het je man's zus is waar hij het mee doet?
juffert22 schreef:
07-08-2017 14:11
Dat scheelt... TO is ook maar een mens en maakt spelfouten :geek:

Dat is een typfoutje. Ik bedoel de werkwoordspelling, geen 'hij wilt', geen 'me man', geen 'na aanleiding van', etc. Heldere zinnen. Goed lopend verhaal.

Ik verbind er geen conclusies aan. Maar ik vind het opvallend, dat het vaak gebeurt in topics met een wow-factor. Kan een kip-ei verhaal zijn natuurlijk. Dat zou gelijk een fijne aansporing zijn voor mensen die een wow-topic willen: goed leren schrijven.
tampontouwtje schreef:
07-08-2017 14:47
Ook als het je man's zus is waar hij het mee doet?
Hoe erger vaak het gebeuren hoe later de klap. Een soort murw geslagen en op de automatische piloot gaan.
MiniMe3 schreef:
07-08-2017 14:52
Dat is een typfoutje. Ik bedoel de werkwoordspelling, geen 'hij wilt', geen 'me man', geen 'na aanleiding van', etc. Heldere zinnen. Goed lopend verhaal.

Ik verbind er geen conclusies aan. Maar ik vind het opvallend, dat het vaak gebeurt in topics met een wow-factor. Kan een kip-ei verhaal zijn natuurlijk. Dat zou gelijk een fijne aansporing zijn voor mensen die een wow-topic willen: goed leren schrijven.
Maar dat is toch niet verbAzingwekkend? Een topic vol spelfouten, zonder alinea's, leest toch voor geen meter? Of verhalen waar geen touw aan vast te knopen is, mensen die niet tot de kern komen, te langdradig zijn... Ja dat leest niet lekker dus zal minder snel goed lopen.
Maxisas87 schreef:
05-08-2017 21:09
Hij weet het zelf ook niet meer, zegt hij.
Na tig keer "Ik weet niet meer wat ik moet, ik weet gewoon niet meer wat ik voel..." kreeg ik zowaar nog medelijden met hem. :(
Het beste wat hij kan doen is naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor een goede psychiater/psychotherapeut. Jouw ex heeft een levensgroot probleem.
orleander schreef:
07-08-2017 08:39
Lekker makkelijk van schoonzus en haar man.
De schuld bij een ander leggen zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken.

Zal me niks verbazen als zij bij haar man blijft (alles lekker verzorgd en geregeld) en dat jou ex straks alles kwijt is.
Daar ben jij overigens niet verantwoordelijk voor.

TO en de man van zus keken toch beide raar op als weer een klef moment kwam. Zie onderaan in openingsbericht.

Is de man van TO jonger dan zijn zus? Hoeveel jonger?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
elske1975 schreef:
07-08-2017 15:38
Het beste wat hij kan doen is naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor een goede psychiater/psychotherapeut. Jouw ex heeft een levensgroot probleem.
Een levensgroot probleem??
Wat dan precies?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
07-08-2017 14:08
:facepalm:

Wat een sensatiezoekerij zeg
nee hoor, ervaring
Fleurtje_5 schreef:
07-08-2017 16:28

Is de man van TO jonger dan zijn zus? Hoeveel jonger?
Nee, zij is de jongste van het gezin. Hij is 2jaar ouder.
Maakt dat iets uit verder? :huh:

Vandaag in grensgebied rondgereden en wat in het dorpje rondgelopen en nu een nachtje kamperen 'bij de boer' in Duitsland. We zijn hooguit 50 km van huis, maar het voelt heel erg 'op vakantie' zo. :sun:

Na de eerste stress van dingen-die-mee-moesten-en-vergeten-zijn, toch een redelijk relaxte dag gehad. Maar man, wat kan ik merken dat er iemand mist. Bij van die stomme dingen zoals Tanken, snel even naar de wc moeten enz. Gewoonlijk blijft er 1 bij de kinderen terwijl de ander gaat betalen. Nu stond ik met 2 kids af te rekenen, daarna weer de heleboel in de gordels... :|

Omslachtig. Even wennen dus, want dat zal toch vaker gaan voorkomen.
calvijn1 schreef:
07-08-2017 16:29
Een levensgroot probleem??
Wat dan precies?
Zijn leven ligt in puin, dat heeft hij zelf veroorzaakt en hij weet niet hoe hij zijn problemen moet oplossen.
Maxisas87 schreef:
07-08-2017 18:08
Nee, zij is de jongste van het gezin. Hij is 2jaar ouder.
Maakt dat iets uit verder?
:huh:

Vandaag in grensgebied rondgereden en wat in het dorpje rondgelopen en nu een nachtje kamperen 'bij de boer' in Duitsland. We zijn hooguit 50 km van huis, maar het voelt heel erg 'op vakantie' zo. :sun:

Na de eerste stress van dingen-die-mee-moesten-en-vergeten-zijn, toch een redelijk relaxte dag gehad. Maar man, wat kan ik merken dat er iemand mist. Bij van die stomme dingen zoals Tanken, snel even naar de wc moeten enz. Gewoonlijk blijft er 1 bij de kinderen terwijl de ander gaat betalen. Nu stond ik met 2 kids af te rekenen, daarna weer de heleboel in de gordels... :|

Omslachtig. Even wennen dus, want dat zal toch vaker gaan voorkomen.

Maakt verder helemaal niks uit. Helemaal niet. Ik vond het wat onduidelijk in het openingsbericht staan....maar ook daar maakt dat natuurlijk helemaal niks uit verder. :huh:
Niks dus.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fijn om te lezen dat je kan genieten van je vakantie TO! Dat verdien je.
Fijn dat je ook kan genieten! Kan me voorstellen dat in je eentje met 2 kids echt een stuk drukker is! Als ik ga tanken laat ik de kids trouwens wel gewoon alleen in de auto zitten hoor!
Ben benieuwd hoe het donderdag gaat als je man langskomt. Wel goed van je dat je de kinderen zo voorop stelt, dat zal niet makkelijk zijn..
57 Pagina's met open mond gelezen. Ik geef je een dikke vituele knuffel en wens je heel veel succes de komende tijd.
Home sweet home
57 blz in 3 dagen gelezen.. wat krijg jij het voor je kiezen :(
Ik wens je alle goeds, wat een ongelofelijke k*t situatie, het moet voelen alsof je in een soap leeft denk ik. Een slechte film.

Wat wel meteen door me heen schoot toen ik las dat het 'menens' was...
Weet niet goed hoe ik dit het beste kan zeggen maar als ze een seksuele relatie hadden/hebben (en zo te lezen ook al lang hadden/hebben)
...
Waar ik bang voor zou zijn in jouw situatie..
Merk je iets in de omgang met of aan jullie nichtje?
Zou ze van je man kunnen zijn?
:sigh:
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
07-08-2017 21:26
57 blz in 3 dagen gelezen.. wat krijg jij het voor je kiezen :(
Ik wens je alle goeds, wat een ongelofelijke k*t situatie, het moet voelen alsof je in een soap leeft denk ik. Een slechte film.

Wat wel meteen door me heen schoot toen ik las dat het 'menens' was...
Weet niet goed hoe ik dit het beste kan zeggen maar als ze een seksuele relatie hadden/hebben (en zo te lezen ook al lang hadden/hebben)
...
Waar ik bang voor zou zijn in jouw situatie..
Merk je iets in de omgang met of aan jullie nichtje?
Zou ze van je man kunnen zijn?
:sigh:
Slechte film inderdaad. En zo voelt het ook. Alsof er elk moment iemand kan komen om te zeggen dat het allemaal een grap was.

Wat betreft nichtje... ik weet het niet, maar ga er niet vanuit. Alle kleinkinderen van schoonouders lijken tot nu toe de eerste 2 jaar heel erg op elkaar. Maar nee, echt verdenkingen in die richting heb ik nooit gehad. En ondanks alles, denk ik ook niet dat ze zó dom zouden zijn. :-[

De kinderen zijn al een tijdje plat, nu ik nog. Het minpunt van de rust hier, is dat ik teveel tijd heb om na te denken.
anoniem_351686 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 22:08
Reden: Typfout
0.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven