Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zaterdag 22 mei 2021 om 10:12
Wanneer man het idee heeft dat “gebrek aan enthousiasme” speelt want vrouw laat het gebeuren, dan gaat er toch al iets gigantisch mis? Dan stop je toch, zeker wanneer desbetreffende vrouw al 2 (!) keer nee heeft gezegd?kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:12Absoluut, daar gaat iets fout. Gigantisch fout als je het mij vraagt.
Ik betwijfel echter of dat bevriezen zo makkelijk te herkennen is. Als mijn vrouw er ineens als een dood vogeltje bij ligt, natuurlijk herken ik dat. Maar juist dat blijkt niet altijd het geval te zijn bij dat bevriezen. Vrouwen omschrijven het soms als ‘het maar laten gebeuren’. Ook in de OP. Dat lijkt al een stuk meer op ‘gebrek aan enthousiasme’. Begrijp je dan misschien iets beter hoe het zo gigantisch mis kan gaan?
Nogmaals, foute boel, ik onderstreep dat. Maar als je wil begrijpen waarom het gebeurt dan is dit misschien een reden.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:14
Dat zegt Kadanz toch helemaal niet???
Het vermogen tot begrijpend lezen wordt blijkbaar nogal aangetast door dit onderwerp. Tjee...
zaterdag 22 mei 2021 om 10:16
Ik denk dat je pas geloofwaardig bent wanneer er geen ja maar meer achter staat.kadanz schreef: ↑22-05-2021 10:10In hoeveel kleuren moet ik omschrijven dat wat die man gedaan heeft niet door de beugel kan, voordat je leest wat ik schrijf?
Edit: ik zie dat jullie vallen over die ‘twee keer nee’. Lees dat asjeblieft in combinatie met de zin daarvoor. Het zou niet in me opkomen seks te hebben met mijn pasbevallen vrouw laat staan dat ik na twee keer nee...
Ik impliceer uitdrukkelijk niet dat het tot twee keer nee moet komen!
Ja maar, zij bevroor, ja maar zij zei geen 3x nee, ja meer seks kan gewoon 5 weken na de bevalling, ja maar bij een rechter kan zij niets bewijzen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:18
11.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:16
En over die 6 weken is niet iedereen het eens. In andere culturen wordt het aangeraden om 12 weken te wachten. Dat laatste ga ik sowieso doen. Gelukkig is mijn partner Surinaams, hij weet hoe belangrijk genezing & hygiëne is.Parella schreef: ↑22-05-2021 10:018 weken. Na bevallingen praat je nog in weken, ben zelf ook nog moeder van een kleintje dus dat zit er nog in.
In de gewone wereld zou je ook 2 maanden kunnen zeggen. Dan lijkt het langer. Maar na 6 weken "mag" je van de artsen weer seks hebben, fysiologisch kan het dan weer maar hormonaal kan het veel langer duren voor de vrouw er weer aan toe is (nog los van slaapgebrek en focus op de baby, borstvoeding en dat soort dingen die de zin in seks vaak nog even in de weg zitten).
Maar ik kan me voorstellen dat een vrouw die bijvoorbeeld (ernstige) complicaties heeft opgelopen tijdens de bevalling, er wellicht langer niet klaar voor is. Of wanneer je libido helemaal veranderd is onder invloed van hormonen. Ik heb altijd een ontzettend hoog libido gehad en hoogzwanger nog steeds. Maar ik weet inmiddels dat er een kans bestaat dat dit tijdelijk veranderd.
Iedere reden hoort in ieder geval gerespecteerd te worden. Doen alsof het 8 weken na de bevalling allang weer tijd is voor seks, is in mijn ogen krankzinnig. Ten eerste omdat je daarmee zegt dat seks kennelijk een verplichting is. Ten tweede omdat je daarmee impliceert dat een vrouw verkracht mag worden -of dat je het een man dan minder kwalijk mag nemen- als ze maar lang genoeg geen seks wil. En ten derde omdat je dan de grenzen en het tempo van een vrouw die net een bevalling achter de rug heeft wel even denkt te kunnen bepalen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:18
0.09% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 10:17
De verklaring is simpel. Hij vindt zijn eigen behoeften belangrijker dan die van jou. En nu heeft hij geen behoefte om erover te praten.Zandblauwtjes schreef: ↑22-05-2021 09:39Ik lees net bij. Als het hier weer rustig is zal ik ook nog reageren op alle betrokken reacties.
Kadanz waarom blijft een man fysiek proberen na een duidelijke nee? En waarom neemt hij zonder tegenbericht daarna gewoon aan dat het dan wel oké zal zijn, ook als er helemaal geen communicatie meer volgt? Dat is wat ik zo moeilijk kan begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zo zou doen. Het lijkt erop dat jij je daar wel in kan inleven.
Geen idee of het klopt, maar ik zie een man voor me die zijn zin wel vaker probeert door te drijven op het moment dat jij iets anders wil dan hij. Waarschijnlijk valt dat doorgaans niet zo op omdat je het meestal wel eens bent, maar hoe verloopt een gesprek als jullie een meningsverschill hebben? Ik vraag me af of hij vaker probeert de boel te manipuleren, zoals toen jij aangaf dat je er een probleem mee hebt als hij drinkt - waarop hij in de slachtofferrol kroop. Dat is natuurlijk niet hoe je met iemand omgaat waar je rekening mee houdt.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:18
Dit.viva-amber schreef: ↑22-05-2021 10:16Ik denk dat je pas geloofwaardig bent wanneer er geen ja maar meer achter staat.
zaterdag 22 mei 2021 om 10:18
De eerste keer ‘nee’ telt niet? Waarom zou je seks willen met een vrouw die er geen zin in heeft. Wat voor sneue kerel ben je dan?kadanz schreef: ↑22-05-2021 10:10In hoeveel kleuren moet ik omschrijven dat wat die man gedaan heeft niet door de beugel kan, voordat je leest wat ik schrijf?
Edit: ik zie dat jullie vallen over die ‘twee keer nee’. Lees dat asjeblieft in combinatie met de zin daarvoor. Het zou niet in me opkomen seks te hebben met mijn pasbevallen vrouw laat staan dat ik na twee keer nee...
Ik impliceer uitdrukkelijk niet dat het tot twee keer nee moet komen!
Iedere dag is gehaktdag

zaterdag 22 mei 2021 om 10:21
Het gaat hier om de man van TO die twee keer 'nee' te horen kreeg. En Kadanz reageert dat hij in die situatie zeker niet door zou gaan. Sterker nog, hij zou niet eens in die situatie terecht komen.
zaterdag 22 mei 2021 om 10:22
Een derde nee???kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:50Ik ken je man niet, dat vooropgesteld. Wellicht heeft hij wel die kwade dronk die een nietsontziende verkrachter in hem naar boven drijft. Dat schrijf ik zonder voorbehoud.
Het kan ook zijn dat hij denkt dat hij je kan overtuigen, dat je even opgewarmd moet worden, en dat het wegblijven van een derde nee een aanwijzing is dat je er inderdaad voor opwarmt.
Praat ik daarmee iets goed? Hell no.
Het was altijd: "ze heeft geen nee gezegd".
Nu is dat wel gedaan, twee keer zelfs, maar dan weer geen derde keer.
Mannen vinden dus toch weer een reden om het zogenaamd niet te begrijpen. Ook de zogenaamd 'goede mannen' lijkt het.
Een man hoort al te stoppen bij de eerste nee en niet nog gaan 'opwarmen' oftewel doorgaan.
Ik word even kotsmisselijk hiervan.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:25
Ik denk dat dat ("nee"-opwarmen-alsnog) best eens de praktijk kan zijn in menig relatie. Maar dat dat een groot taboe is. Door het polariseren wat in dit topic vrij veel gebeurt naar "Lees-ook-supergeile-seks" versus "verkrachting van bevroren dood vogeltje" help je het brede, genuanceerde gesprek om zeep. En dat is funest, want het eigenlijke patroon kan echt schadelijk zijn.
Kadanz: je probeert de discussie breder te trekken dan TO's specifieke geval. Daar kunnen een aantal medeforummers niet mee omgaan als je het mij vraagt, maar het is ook maar de vraag of dit topic ook de juiste plek en tijd is. (net zoals het trouwens maar de vraag is of het voor vrij veel andere forummers de juiste plek en tijd is om hun eigen ervaring/issues te gaan projecteren op TO).

zaterdag 22 mei 2021 om 10:29
De man in dit Viva-artikeltje niet.
Het voelde raar om intiem te zijn terwijl onze zoon naast me lag te slapen. ‘Misschien merkt hij het wel,’ protesteerde ik toen mijn man me streelde. ‘Nou en?’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Wat is er fijner voor een baby dan weten dat papa en mama gek op elkaar zijn?’ Goed argument, moest ik toegeven. Het was lang geleden dat we seks hadden. Sinds ik zo’n zesenhalve maand zwanger was, had ik geen zin meer gehad. Mijn man had zich daarbij neergelegd. Hij kon begrijpen dat zo’n buik in de weg zat. Nu er van die buik niets meer over was, zag hij geen obstakels meer. Hij kuste me en ging doortastend te werk. Ik was onzeker over het gebied down under. ‘Het ziet er nog precies zo uit als voorheen,’ beweerde hij. Dat was een aanmoediging. We gingen verder, voor het eerst in drieënhalve maand.’
Een veel harmonieuzere setting dan de OP, dat vooropgesteld, maar ook hier een man die een eerste en een tweede nee naast zich neerlegt en lekker doortastend te werk gaat. Dat is een glijdende schaal die uiteindelijk tot ellende zal leiden. Maar dat wordt dan wel gepubliceerd als een leuk verhaal!
zaterdag 22 mei 2021 om 10:29
Ik denk dat dat helemaal geen taboe is maar een breed gedragen overtuiging: vrouwen hoeven niet hetzelfde plezier aan seks te beleven als de man, als ze maar akkoord gaan.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:32
Het “mwoah echt zin in seks heb ik niet maar kom maar door want ervaring leert dat zin gaandeweg wel komt” binnen een relatie is nergens te vergelijken met tweemaal nee zeggen en dan bevriezen en, als man, toch stug doorgaan.Ceder schreef: ↑22-05-2021 10:25Ik denk dat dat ("nee"-opwarmen-alsnog) best eens de praktijk kan zijn in menig relatie. Maar dat dat een groot taboe is. Door het polariseren wat in dit topic vrij veel gebeurt naar "Lees-ook-supergeile-seks" versus "verkrachting van bevroren dood vogeltje" help je het brede, genuanceerde gesprek om zeep. En dat is funest, want het eigenlijke patroon kan echt schadelijk zijn.
Kadanz: je probeert de discussie breder te trekken dan TO's specifieke geval. Daar kunnen een aantal medeforummers niet mee omgaan als je het mij vraagt, maar het is ook maar de vraag of dit topic ook de juiste plek en tijd is. (net zoals het trouwens maar de vraag is of het voor vrij veel andere forummers de juiste plek en tijd is om hun eigen ervaring/issues te gaan projecteren op TO).
Overigens vind ik de opmerkingen over niet om kunnen gaan met reacties/breder trekken van een discussie of het niet kunnen lezen echt een manier om een discussie dood te slaan. Tegenargumenten mogen blijkbaar niet en worden weggezet als niet ter zake doende. Flauw vind ik dat.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:33
zaterdag 22 mei 2021 om 10:34
Daarom is niet ok, omdat anderen vinden dat het leuk is. Vroeger vonden mensen racisme ook leuk. Daar zijn ook zat voorbeelden van te vinden. Ik begrijp niet waarom je die voorbeelden er maar bij blijft slepen..wat wil je daarmee aan tonen?kadanz schreef: ↑22-05-2021 10:29De man in dit Viva-artikeltje niet.
Het voelde raar om intiem te zijn terwijl onze zoon naast me lag te slapen. ‘Misschien merkt hij het wel,’ protesteerde ik toen mijn man me streelde. ‘Nou en?’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Wat is er fijner voor een baby dan weten dat papa en mama gek op elkaar zijn?’ Goed argument, moest ik toegeven. Het was lang geleden dat we seks hadden. Sinds ik zo’n zesenhalve maand zwanger was, had ik geen zin meer gehad. Mijn man had zich daarbij neergelegd. Hij kon begrijpen dat zo’n buik in de weg zat. Nu er van die buik niets meer over was, zag hij geen obstakels meer. Hij kuste me en ging doortastend te werk. Ik was onzeker over het gebied down under. ‘Het ziet er nog precies zo uit als voorheen,’ beweerde hij. Dat was een aanmoediging. We gingen verder, voor het eerst in drieënhalve maand.’
Een veel harmonieuzere setting dan de OP, dat vooropgesteld, maar ook hier een man die een eerste en een tweede nee naast zich neerlegt en lekker doortastend te werk gaat. Dat is een glijdende schaal die uiteindelijk tot ellende zal leiden. Maar dat wordt dan wel gepubliceerd als een leuk verhaal!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:35
Dat hij zogenaamd zelf geen egocentrische creep is na zijn goedpraterijtjes steeds.viva-amber schreef: ↑22-05-2021 10:34Daarom is niet ok, omdat anderen vinden dat het leuk is. Vroeger vonden mensen racisme ook leuk. Daar zijn ook zat voorbeelden van te vinden. Ik begrijp niet waarom je die voorbeelden er maar bij blijft slepen..wat wil je daarmee aan tonen?
zaterdag 22 mei 2021 om 10:36

zaterdag 22 mei 2021 om 10:40

zaterdag 22 mei 2021 om 10:44
Dit topic is meer dan drie weken oud en beslaat meer dan 40 pagina’s waarin van alles besproken is. Veel goed advies, veel slecht advies, veel projectie en frustratie. Persoonlijk vind ik topics waarin een TO actief een bepaalde kant op wordt gestuurd zeer kwalijk, gevaarlijk zelfs., dus wat mij betreft is er altijd plek voor een bredere discussie. Je wil een TO niet een bepaalde kant op sturen zonder dat je beschikt over alle informatie.Ceder schreef: ↑22-05-2021 10:25
Ik snap heel goed dat mijn posts bij sommigen als een rode lap werken op een stier. Ik forum hier al 20 jaar, ik weet hoe het werkt, helaas. Ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb of onfeilbaar ben, maar de discussie is legitiem.
zaterdag 22 mei 2021 om 10:48
Hou daar dan zelf mee op, met je 'wegblijven van een derde nee'kadanz schreef: ↑22-05-2021 10:44Dit topic is meer dan drie weken oud en beslaat meer dan 40 pagina’s waarin van alles besproken is. Veel goed advies, veel slecht advies, veel projectie en frustratie. Persoonlijk vind ik topics waarin een TO actief een bepaalde kant op wordt gestuurd zeer kwalijk, gevaarlijk zelfs., dus wat mij betreft is er altijd plek voor een bredere discussie.