Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Hij zou ergens anders 'eerlijk' kunnen gaan zijn hoor. Wat een klootzak. Wat een ontzettende klootzak.
Life is short. Eat dessert first.
fifty schreef:
07-06-2021 00:14
o meid wat een ellende. :hug:

stap 1: stel je financieën veilig.
stap 2: stel de rest veilig. Ik weet niet wat hij nog meer zou kunnen vergokken, auto, huis?
stap 3: regel hulp voor jezelf. Niet wachten op de psycholoog, nieuwe afspraak maken, en naar de huisarts. Vertel dit ook aan je vriendinnen. Je moet backup hebben op het moment dat je het nodig hebt, vertel het ze nu.
stap 4: bedenk hoe je hem gaat aanpakken.

En sorry. Ik heb veel begrip gehad, en ik snap de dynamiek waar jullie inzitten, wilde tot het gok- en depressieverhaal ook nog best geloven dat het geen slechte vent is, maar nu is het klaar.

Wat de fuck is dit zeg! Idioot! Hij gooit een berg shit op je nek maar hij wil niks en jij mag niet praten want dan beschaam je zijn vertrouwen?
Ik wil heel veel lelijke dingen zeggen nu , echt heel veel. Ik zal het een beetje netjes houden.
Wat voor onvolwassen kleuter is dit? Schop onder zijn hol en nu deze zooi gaan aanpakken moet hij en anders moet hij weg.

Zandblauwtje doe je ogen open en ga op je benen staan. Je kunt het. Je bent slim en sterk. Die eigenschappen ga je nu inzetten voor jezelf en je baby. En die kleuter die je er ook nog bij hebt moet nu maar eens laten zien dat hij zoveel van je houdt door zijn verantwoordelijkheid te nemen.

O meid. Ik hoop dat je blijft schrijven. Om te ordenen, om je emoties kwijt te kunnen. Ongecensureerd. Ik denk aan.
Wilde precies hetzelfde schrijven, wat een onvolwassen eikel zeg, hij bespeelt TO echt goed. Zij heeft nu eigenlijk twee kinderen maar van dat grote kind kan ze af zodat ze al haar aandacht op haar baby kan richten.

Ik vind die vent vah haar ook behoorlijk jaloers op de aandacht die zijn kind krijgt. Wat een ontzettende afknapper....
doornroosje9 schreef:
07-06-2021 11:07
Hij zou ergens anders 'eerlijk' kunnen gaan zijn hoor. Wat een klootzak. Wat een ontzettende klootzak.
Zo mee eens...hij weet TO goed te bespelen en zij maar knokken om dit goed te krijgen...flinke schop onder zijn hol het huis uit, denk dat haar leven dan een stuk prettiger wordt.
Zandblauwtjes schreef:
07-06-2021 10:54
We hebben gisteravond nog alle rekeningen bekeken en het lijkt gelukkig 'mee te vallen' in zoverre dat hij alleen al zijn persoonlijke spaargeld heeft vergokt... Dat blijft een heleboel geld en ik snap niet hoe ik dit heb kunnen missen. Met alles wat ik hier lees waardeer ik het wel dat hij 'op tijd' aan de bel heeft getrokken. We hebben zijn telefoon en laptop opgeschoond en ik bewaar nu alle pasjes. Dat voelt helemaal niet goed. Ik voel mij echt heel gespannen. We waren altijd een team en nu lijkt het wel alsof hij een vijand is die ik buiten moet zien te houden :'(

Ik heb voor mezelf een afspraak gemaakt bij onze huisarts, ik kan vanmiddag al terecht. Mijn man was echt boos toen ik zei dat ik wel ging bellen. Hij zegt dat ik het meteen weer veel te groot maak, dat ik hem geen ruimte geef en dat hij zo niet eerlijk kan zijn. We zijn met ruzie naar bed gegaan..

Later zal ik uitgebreider proberen te reageren.
JIJ HEBT GOED GEHANDELD!

Vergeet dat niet!
Dit is véél te groot voor jou om te dragen in je eentje.
Hij mag mee vanmiddag naar de huisarts. Dan draagt hij bij aan de oplossing.

Ik vind dat van die 50 kilo kist die je hebt gekregen maar waar je niets mee mag écht een hele treffende metafoor.
Ik betwijfel trouwens of hij voldoende inzicht heeft in zijn eigen gedrag om te zien hoe manipulatief hij bezig is. Niet dat het daardoor minder ernstig wordt.
Zandblauwtjes schreef:
We hebben gisteravond nog alle rekeningen bekeken en het lijkt gelukkig 'mee te vallen' in zoverre dat hij alleen al zijn persoonlijke spaargeld heeft vergokt... Dat blijft een heleboel geld en ik snap niet hoe ik dit heb kunnen missen. Met alles wat ik hier lees waardeer ik het wel dat hij 'op tijd' aan de bel heeft getrokken. We hebben zijn telefoon en laptop opgeschoond en ik bewaar nu alle pasjes. Dat voelt helemaal niet goed. Ik voel mij echt heel gespannen. We waren altijd een team en nu lijkt het wel alsof hij een vijand is die ik buiten moet zien te houden :'(

Ik heb voor mezelf een afspraak gemaakt bij onze huisarts, ik kan vanmiddag al terecht. Mijn man was echt boos toen ik zei dat ik wel ging bellen. Hij zegt dat ik het meteen weer veel te groot maak, dat ik hem geen ruimte geef en dat hij zo niet eerlijk kan zijn. We zijn met ruzie naar bed gegaan..

Ja jij maakt het te groot, de verkrachting, dat hij zijn spaargeld heeft vergokt dat hij zelfmoord gedachten heeft...echt lieverd get out of there! Je bent nu zijn moeder, therapeut en waakhond....
yette schreef:
07-06-2021 11:14
Ik betwijfel trouwens of hij voldoende inzicht heeft in zijn eigen gedrag om te zien hoe manipulatief hij bezig is. Niet dat het daardoor minder ernstig wordt.
Ik denk dat hij precies weet waar hij mee bezig is.
Life is short. Eat dessert first.
To, ga weg. Hij wilt geen hulp, dat is duidelijk. Je wilt het beste voor je kindje toch? Dat is hij momenteel niet. Laat je niet zo kapot maken zoals mijn ex bij mij deed.

Sterkte.
misspatrice wijzigde dit bericht op 07-06-2021 13:09
Reden: Typfouten
75.02% gewijzigd
Carpe Diem!
Zandblauwtjes schreef:

Dit getuigd niet van inzicht in hoe jij je voelt. Hij toont nul begrip voor wat hij bij jou heeft gedaan (behalve dat hij zich schaamt, maar er dus niks mee wil doen), maar jij moet wel begrip hebben voor hem.

TO, je maakt het niet groot - dit IS een heel groot iets. Je man steekt zijn kop in het zand zodat ie geen actie hoeft te ondernemen. Je eigen welzijn gaat altijd voor op het welzijn van een ander (je kinderen uitgezonderd). Dat iemand je dat misgunt is een teken dat je echt voor jezelf moet kiezen. Dus supergoed dat je de huisarts hebt gebeld.

Ik vraag me af wat hij nu eigenlijk van je verwacht?
Zandblauwtjes schreef:

Het is nu tijd om grenzen te stellen, bijvoorbeeld: vertel je man dat hij professionele hulp moet zoeken en als hij dat niet wil dat hij (al dan niet tijdelijk) elders kan verblijven. Stel een grens en geef aan welke consequenties je eraan verbindt en hou je daaraan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik maak me plaatsvervangend boos op jouw man, en ik wil je vooral veel sterkte wensen. Wat een onvoorstelbaar staaltje manipulatie komt hier voorbij!
Wat goed van je dat je gewoon je huisarts hebt gebeld, en fijn dat je vanmiddag al terecht kan.

Je hoeft je echt op geen enkele manier iets aan te trekken dat hij niet wil dat jij het er over hebt. De metafoor van de doos is echt heel goed, hou die in je achterhoofd als je twijfelt of je iets wel of niet 'te groot' zou moeten maken. Dit IS gewoon een hele grote zware doos. En hij heeft niets meer te willen hierin. Hij helpt jou ook niet tillen.
:hug:
Wat veel ellende.
Sterkte to.
Poeh, dat is een onverwachte beerput die hier los word getrokken. Sterkte TO, je kunt het! Denk met je verstand en niet met je hart. Met andere woorden koffers pakken en wegwezen.
Als jij geen hulp krijgt en handvaten om hier mee om te gaan kan hij zijn gang gaan met jou bespelen. Jij hebt nu de financiën in handen en als hij zich weer gaat misdragen is dat ineens weer jouw schuld.

Als hij zich echt zo schaamt en het allemaal zo erg vindt dan werkt hij er aan met een professional. Hij laat zien dat hij dat helemaal niet zelf kan en hij maakt het nu kleiner om er niks mee te gaan doen.

Wanneer ligt iets nou een keer aan hemzelf?
Heel hard maar er is geen team, hij is niet in de (mentale) staat om weloverwogen beslissingen of keuzes maken.

Het gaat mis overal:
in grensoverschrijdend gedrag
in geldzaken
in communicatie
in zelfzorg

Dat hij boos raakt om alles, wegloopt zoals met die avond dat hij toch ging drinken met die vriend, aan de bel trekt over het gokken met vervolgens al het verantwoordelijkheid qua geld nu op jou afschuiven dus nog meer op jouw bordje. Zie in dat je man in de problemen zit en hopen dat het vanzelf goed komt gevaarlijk is voor iedereen.

Je wil geruststelling van hem schreef je, dat gaat niet Zandblauwtje hij is de volledige controle over zichzelf kwijt op zoveel vlakken. Er is geen man die naast je kan staan, hij heeft echt hulp nodig en NEE niet alleen van jou maar professioneel. Dat is eng daar gaat hij zichzelf hopelijk keihard tegenkomen maar zonder dat is dit echt niet het dieptepunt ook al lijkt dat wel zo.
lillian_ wijzigde dit bericht op 07-06-2021 12:09
Reden: tikfout
2.25% gewijzigd
Doreia* schreef:
07-06-2021 11:11
JIJ HEBT GOED GEHANDELD!

Vergeet dat niet!
Dit is véél te groot voor jou om te dragen in je eentje.
Hij mag mee vanmiddag naar de huisarts. Dan draagt hij bij aan de oplossing.

Ik vind dat van die 50 kilo kist die je hebt gekregen maar waar je niets mee mag écht een hele treffende metafoor.
Dit Zandblauuwtjes, echt! :hug:
Door jou kan hij niet eerlijk zijn. :blabla: Hij kan zo op de smoezenlijst. :facepalm:

Goed gedaan Zandblauwtjes, kom maar voor jezelf op, succes vanmiddag en ik hoop dat het een goed gesprek is bij de huisarts! Dubbele afspraak?
Zandblauwtjes schreef:
06-06-2021 20:50
wel mag ik de regie over alle financiën overnemen. Dat vind hij alleen maar een opluchting zegt hij.

Dit is schijnveiligheid Zandblauwtjes. Als hij echt wil kan hij geld lenen om verder te gokken.

Ik weet niet waar ik goed aan doe. Niet handelen is geen optie maar ik ben ook bang om het verkeerde te doen.

Logisch! Dit is (voor zover ik weet) helemaal jouw expertise niet! Jouw man heeft een serieus probleem en weigert alle externe hulp. Jij kunt dat niet oplossen.

Ik heb je topic van het begin af aan gevolgd en al jouw reacties gelezen. Al die tijd heb ik, ondanks de situatie, goed begrepen waarom je niet bij hem weg wilt. Ook als je nu niet officieel uit elkaar wilt, begrijp ik dat, maar je man geeft je eigenlijk geen keuze. Jij kunt hem en zijn gokgedrag niet stoppen. Als je van hem vervolgens ook geen externe hulp mag inschakelen, kun jij jezelf en baby niet beschermen tegen zijn gedragingen.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 07-06-2021 12:19
2.09% gewijzigd
Zandblauwtjes schreef:

Zo knap van je. Jij hebt recht op hulp. Goed gedaan.
Lillian_ schreef:
07-06-2021 12:07
Heel hard maar er is geen team, hij is niet in de (mentale) staat om weloverwogen beslissingen of keuzes maken.

Het gaat mis overal:
in grensoverschrijdend gedrag
in geldzaken
in communicatie
in zelfzorg

Dat hij boos raakt om alles, wegloopt zoals met die avond dat hij toch ging drinken met die vriend, aan de bel trekt over het gokken met vervolgens al het verantwoordelijkheid qua geld nu op jou afschuiven dus nog meer op jouw bordje. Zie in dat je man in de problemen zit en hopen dat het vanzelf goed komt gevaarlijk is voor iedereen.

Je wil geruststelling van hem schreef je, dat gaat niet Zandblauwtje hij is de volledige controle over zichzelf kwijt op zoveel vlakken. Er is geen man die naast je kan staan, hij heeft echt hulp nodig en NEE niet alleen van jou maar professioneel. Dat is eng daar gaat hij zichzelf hopelijk keihard tegenkomen maar zonder dat is dit echt niet het dieptepunt ook al lijkt dat wel zo.
Dit is hoe hij is. TO weet nu precies wat ze aan hem heeft in tijden dat niet alles van een leien dakje gaat. Dus als er een baby komt, als iemand ziek wordt, als er verhuisd moet worden, als er iemand overlijdt, als iemand zijn baan verliest, al die moment in je leven die nog komen gaan waarin je steun nodig hebt van je partner.... vergeet het maar. Deze man gaat gokken en als hij zich daar niet voor laat behandelen zal hij blijven gokken en reken er maar op dat problematisch drinken ook vroeg of laat om de hoek komt kijken. Hij manipuleert, liegt en gebruikt geweld (je opdringen aan een vrouw is geweld). Hij houdt geen enkele rekening met anderen en is niet in staat om naar zichzelf te kijken. Wegwezen!
Iedere dag is gehaktdag
Succes bij de huisarts , vertel alles.
Wees ook open naar je omgeving . Jij kan wel steun gebruiken . Sterkte.
Daley71 schreef:
07-06-2021 12:03
Poeh, dat is een onverwachte beerput die hier los word getrokken. Sterkte TO, je kunt het! Denk met je verstand en niet met je hart. Met andere woorden koffers pakken en wegwezen.
Goede plottwist wel.
Heel veel succes. :hug:

Ik kan er vanalles aan toevoegen maar lees nog eens de Posts van Doreia* goed.
Midnight-Blue schreef:
07-06-2021 13:02
Goede plottwist wel.
Wat bedoel je hiermee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven