Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Het zou mijn man niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil graag de vrijgezel zijn die ook geld uit kan geven. Dat gaat niet in een bonus gezin.
Dus kiezen of delen.

En lenen uit de gezamenlijke rekening is natuurlijk geen lenen, maar graaien.

Wel kun je afspreken om een bedrag te hebben op de gezamenlijke rekening en spaarrekening en daarna de rest is om uit te geven. Dat is nog steeds niet het bedrag van de vrijgezel, maar dat gaat hem niet lukken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij geven niks uit zonder dat de ander daarmee akkoord gaat.
Sparen jullie alleen samen of ook voor jullie zelf? En betalen jullie alles samen voor jouw kinderen?

Ik hou ook van mooie spullen en zou het lastig vinden als mijn man vindt dat er meer van mijn geld op de bank moet blijven staan dan ik nodig acht voor onvoorziene uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend klinkt eerder als een meeloper dan iemand die graag geld uitgeeft.
Waarom moet hij meedoen als een vriend een nieuwe sport gaat doen? Waarom kan hij niet zelf een nieuwe sport gaan doen en dat die vriend meedoet? Enz.
Alle reacties Link kopieren
Betaalt jouw vriend dingen voor jouw kinderen of betalen alleen jij en de vader van de kinderen die kosten? Als vriend meebetaalt aan dingen voor de kinderen is daar misschien nog ruimte voor verandering.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je vriend? is hij hier wel aan toe?

Je kan het ook omdraaien, waar zou jij staan met 1 inkomen, dus alleen dat van jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is precies de juiste middenweg: niet gierig, maar wel spaarzaam. Alhoewel, spaarzaam is niet het juiste woord. Er zijn gewoon maar een beperkt aantal dingen waar hij makkelijk en graag geld aan uitgeeft, en dat zijn nou net dingen die niet bepaald in de papieren lopen. Het is gewoon een man met maar weinig materiële behoeften.
Ik geef zelf vrij makkelijk geld uit. Dat probeer ik zo af en toe wel aan te pakken, en dat lukt dan ook wel even. Maar goed, ik spaar wel elke maand, ik heb spaargeld en geen schulden.

Toch wel zinvol om je af te vragen of je een langdurige relatie ziet zitten met iemand waarmee je dus geen buffer zal gaan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Jou ouders moeten geld lenen zodat hij een motor kan kopen. Als dat echt zo is heeft hij dus geen geld voor die motor. Dat word langer sparen of een motor kopen die wel in budget past
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-01-2022 18:15
Ja, wij geven niks uit zonder dat de ander daarmee akkoord gaat.
Yikes! Fijn dat dit voor jullie werkt. Zelf zou ik dit absoluut niet willen in mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, hij leent geld van JOUW ouders voor ZIJN motor? Wat....
Alle reacties Link kopieren
appelwangetje schreef:
17-01-2022 18:21
Jou ouders moeten geld lenen zodat hij een motor kan kopen. Als dat echt zo is heeft hij dus geen geld voor die motor. Dat word langer sparen of een motor kopen die wel in budget past
Die ouders móeten natuurlijk helemaal niets. Ze zullen het zelf wel oké vinden dan.
Eens met de rest.
Alle reacties Link kopieren
appelwangetje schreef:
17-01-2022 18:21
Jou ouders moeten geld lenen zodat hij een motor kan kopen. Als dat echt zo is heeft hij dus geen geld voor die motor. Dat word langer sparen of een motor kopen die wel in budget past
Het is nog erger. Haar ouders moeten geld lenen zodat hij de gezamenlijke spaarrekening niet hoeft aan te spreken. Helaas heeft hij dit alsnog gedaan.
Maar ik had toch ergens wel lekker gevonden om een appeltje voor de dorst te hebben. En dat appeltje is weer bijna verdwenen, zucht. Hebben jullie van die spaarzame mannen?

Dus hij moet er 2 leningen voor nemen, én jullie spaargeld is dan bijna op?
Was het nou nog voor een auto die noodzakelijk is, maar dit is voor een speeltje.
Mijn man zou zoiets überhaupt niet doen.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:29
6.85% gewijzigd
Als je geld moet lenen voor een motor die je niet werkelijk nodig hebt dan is de motor te duur voor je salaris.

Hier wordt er niets gekocht van geleend geld. Alleen een huis met hypotheek.

Het hele verhaal in de OP gaat in op details maar al die details verbloemen niet dat er geld geleend moet worden voor luxe producten waar je ook prima zonder kunt.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
17-01-2022 18:24
Het is nog erger. Haar ouders moeten geld lenen zodat hij de gezamenlijke spaarrekening niet hoeft aan te spreken. Helaas heeft hij dit alsnog gedaan.
Dus nogmaals: die ouders móeten niets. Ik neem aan dat ze er vrijwillig mee akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je een gezin hebt te onderhouden, heb je inderdaad minder geld voor alle andere dingen. Je moet afspraken maken over wie wat inbrengt in het gezamenlijke stuk (ook een stukje sparen) en dan mag hij verder met zijn eigen geld doen wat hij wilt, hetzelfde als jij met jouw geld.

En oh ja, geen lening voor plezier dingen.
tinytiny wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:27
7.28% gewijzigd
_Branwen_ schreef:
17-01-2022 18:25
Dus hij moet er 2 leningen voor afsluiten, én jullie spaargeld is dan bijna op?
Was het nou nog voor een auto die noodzakelijk is, maar dit is voor een speeltje.
Mijn man zou zoiets überhaupt niet doen.

En deed hij het wel dan was het mijn man niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Oei klinkt niet als een verstandig iemand en alleen maar met ikke ikke bezig...
TinyTiny schreef:
17-01-2022 18:26
Als je een gezin hebt te onderhouden, heb je inderdaad minder geld voor alle andere dingen. Je moet afspraken maken over wie wat inbrengt in het gezamenlijke stuk (ook een stukje sparen) en dan mag hij verder met zijn eigen geld doen wat hij wilt, hetzelfde als jij met jouw geld.
Ik vind het daarbij wel interessant om te weten hoeveel man bijdraagt aan de kinderen van TO.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend komt over als een verwend kind. Als mijn man dat flikte was de wereld te klein in huize Rockola. Je gaat toch niet al je spaargeld erdoor jassen en ook nog geld lenen voor een onnodig speeltje? Schop in zijn hol heeft ie nodig.
Alle reacties Link kopieren
En jouw ouders gaan akkoord met die lening? Weten ze überhaupt dat het geld voor een motor bestemd is?

Dat je hier zelf al mee akkoord bent is tot daar aan toe, maar je vriend is echt een zielige vent.

Als iets niet kan, dan kan het niet. Punt. Kwestie van prioriteiten stellen.
daley71 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:30
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beiden een x-bedrag per maand vrij te besteden. Zonder enige bemoeizucht van de ander. Dat is een vast bedrag per maand. Onze gezamenlijke spaarrekening groeit ook.
En bij meevallers gaat eerst de helft naar de spaarrekening en de andere helft verdelen we. Ook weer vrij te besteden
Alle reacties Link kopieren
Is het jouw spaargeld of jullie spaargeld? Heet ie Sander?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven