Man gezoend en geappt met ander

12-09-2019 18:21 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 08:54
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niemand hier ook voorbij gaat aan dat het een bewuste keuze is die je op zo’n moment maakt. Dat is het altijd.

Echter zal de ene partner daar wel mee kunnen/willen omgaan en de ander niet. Daar is voor niemand een pasklaar antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 11:39
Ik denk dat niemand hier ook voorbij gaat aan dat het een bewuste keuze is die je op zo’n moment maakt. Dat is het altijd.

Echter zal de ene partner daar wel mee kunnen/willen omgaan en de ander niet. Daar is voor niemand een pasklaar antwoord op.
Dan moet de partner wel op de hoogte zijn van je wilde avontuurtjes.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
Ja, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 11:43
Ja, uiteraard.
Dat is waar ik op doelde. Doe wat je niet laten kunt, neuk desnoods een slag in de rondte maar wees VOORAF hoe dan ook open en transparant jegens diegene waar je hart ligt. Op zo'n moment zou ik het niet eens 'vreemdgaan' meer willen noemen, want je partner is gewoon netjes op de hoogte gebracht en heeft daardoor weer zelfbeschikking gekregen. Persoonlijk zou ik het absoluut niet trekken, maar als mijn partner die neiging heeft dan is ze natuurlijk vrij om te gaan. Einde relatie, dat dan weer wel.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook absoluut een voorstander van dat je vooraf open communiceert met je partner. Sterker nog, in mijn relaties is er altijd ruimte voor dat mijn partner het zegt als er gevoelens voor een ander spelen. Ik oordeel niet. Ik wil juist de veilige haven voor mijn partner blijven. Iemand bij wie hij geen geheimen hoeft te hebben uit angst voor mijn reactie. Ik hoop daarmee een goede en veilige ruimte/basis te geven voor eerlijkheid.

Echter ga je hiermee voorbij aan dat er soms ook situaties spelen waarin in een zeer kort tijdsbestek iemand vreemdgaat. In dit geval op een avondje uit. Is het dan geen bewuste keuze? Oh, zeer zeker wel. Het maakt het ook absoluut niet minder fout. Alleen is het dan zaak om alsnog de ballen te hebben om eerlijk te zijn. En ook snel. En dan is het aan de partner om te kijken of hij/zij hiermee om kan en wil gaan.

Ja, het is niet hoe het hoort. Ik denk dat we daar uiteindelijk allemaal wel hetzelfde over denken. Voor de 1 is het hoe dan ook game over, voor de ander zullen veel factoren meetellen in de beslissing verder te gaan of niet.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
13-09-2019 10:42
Het zijn altijd vreemdgangers of vrouwen die zichzelf wijsmaken dat ze beter bij een vreemdganger kunnen blijven die zo redeneren.

Voordat je daadwerkelijk iemand zoent neem je een aantal heel bewuste beslissingen om je partner te belazeren. Iedereen mag voor zichzelf bepalen of ze met een partner kunnen leven die zulke beslissingen neemt.
Dat is waar, maar ik vind het wel een heel groot verschil of iemand zich een keer op een avondje uit mee heeft laten slepen of dat iemand willens en wetens een affaire begint.
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 12:13
Ik ben ook absoluut een voorstander van dat je vooraf open communiceert met je partner. Sterker nog, in mijn relaties is er altijd ruimte voor dat mijn partner het zegt als er gevoelens voor een ander spelen. Ik oordeel niet. Ik wil juist de veilige haven voor mijn partner blijven. Iemand bij wie hij geen geheimen hoeft te hebben uit angst voor mijn reactie. Ik hoop daarmee een goede en veilige ruimte/basis te geven voor eerlijkheid.

Echter ga je hiermee voorbij aan dat er soms ook situaties spelen waarin in een zeer kort tijdsbestek iemand vreemdgaat. In dit geval op een avondje uit. Is het dan geen bewuste keuze? Oh, zeer zeker wel. Het maakt het ook absoluut niet minder fout. Alleen is het dan zaak om alsnog de ballen te hebben om eerlijk te zijn. En ook snel. En dan is het aan de partner om te kijken of hij/zij hiermee om kan en wil gaan.

Ja, het is niet hoe het hoort. Ik denk dat we daar uiteindelijk allemaal wel hetzelfde over denken. Voor de 1 is het hoe dan ook game over, voor de ander zullen veel factoren meetellen in de beslissing verder te gaan of niet.
Opzekers, sluit me helemaal aan bij wat je zegt. Wel denk ik dat we de principes waar we zelf over beschikken ook vaak in een ander zoeken, en mede om die reden kan ik vreemdgaan in een kort tijdsbestek evenmin begrijpen. Of beter gezegd, ik begrijp het wel, maar ik accepteer het niet. Zoenen met een ander zonder dat de partner daar vanaf weet is wat mij betreft altijd een regelrechte vertrouwensbreuk, en mijn ervaring met vertrouwensbreuken is dat ze niet meer volledig zullen herstellen. Bij anderen misschien wel, bij mij niet. Achteraf aan je partner vertellen dat je met een ander hebt gezoend is heel eerlijk - iets wat ik ten zeerste waardeer (en verwacht) - maar het vertrouwen in diegene is mijns inziens onherstelbaar beschadigd.

Ik wou dat het anders was, maar ik kan het niet. Vertrouwen - in mijn ogen - is heel zwart/wit. Er is geen grijs gebied. Je bent het, of je bent het niet. Ik zal niet beweren dat ik nooit naar andere vrouwen kijk, dat ik nooit fantaseer of lichtjes flirt. Kom op, we leven allemaal. Anderzijds zou ik dat mijn partner nooit mogen ontzeggen, lijkt me logisch. Maar daar ligt wel mijn grens.

Maar hoeveel alcohol ik ook genuttigd mag hebben, hoe groot mijn verlangens ook waren, in mij is er altijd dat ene stemmetje wat me er van weet te weerhouden. Alsof je in een fractie van een seconde de toekomst kunt zien. Een persoon die wegens jou toedoen beschadigd of diep gekwetst is, die hier weken/maanden/soms zelf jaren last van kan hebben. Diegene waartegen je een aantal uren daarvoor nog hebt gezegd dat je van haar/hem houd. Gooi je diegene waar je hart ligt echt te grabbel voor een paar uurtjes plezier? Voor mij is dat het nooit, nooit waard geweest. Niet eens in de verte. En zelfs als je hart niet meer bij diegene ligt delen we samen een verleden, heeft ze al het recht om te weten waar ze aan toe is zonder dat ik eerst voor mezelf en mijn behoeften kies.

Anderzijds (niet geheel onbelangrijk) heb je ook nog jezelf, je principes en je mooie woorden en beloftes. Ben je die persoon die zegt te zijn? Diegene kijk je iedere ochtend in de spiegel aan, de enige persoon waarvan je zeker bent dat je er de rest van leven mee moet slijten. Ik zou het niet willen, vanuit de grond van mijn hart, en ik ben zelden zo trots op iets geweest.
anoniem_390469 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 12:46
Reden: kunnen = willen
0.12% gewijzigd
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
NorthEast schreef:
13-09-2019 12:40
Opzekers, sluit me helemaal aan bij wat je zegt. Wel denk ik dat we de principes waar we zelf over beschikken ook vaak in een ander zoeken, en mede om die reden kan ik vreemdgaan in een kort tijdsbestek evenmin begrijpen. Of beter gezegd, ik begrijp het wel, maar ik accepteer het niet. Zoenen met een ander zonder dat de partner daar vanaf weet is wat mij betreft altijd een regelrechte vertrouwensbreuk, en mijn ervaring met vertrouwensbreuken is dat ze niet meer volledig zullen herstellen. Bij anderen misschien wel, bij mij niet. Achteraf aan je partner vertellen dat je met een ander hebt gezoend is heel eerlijk - iets wat ik ten zeerste waardeer (en verwacht) - maar het vertrouwen in diegene is mijns inziens onherstelbaar beschadigd.

Ik wou dat het anders was, maar ik kan het niet. Vertrouwen - in mijn ogen - is heel zwart/wit. Er is geen grijs gebied. Je bent het, of je bent het niet. Ik zal niet beweren dat ik nooit naar andere vrouwen kijk, dat ik nooit fantaseer of lichtjes flirt. Kom op, we leven allemaal. Anderzijds zou ik dat mijn partner nooit mogen ontzeggen, lijkt me logisch. Maar daar ligt wel mijn grens.

Maar hoeveel alcohol ik ook genuttigd mag hebben, hoe groot mijn verlangens ook waren, in mij is er altijd dat ene stemmetje wat me er van weet te weerhouden. Alsof je in een fractie van een seconde de toekomst kunt zien. Een persoon die wegens jou toedoen beschadigd of diep gekwetst is, die hier weken/maanden/soms zelf jaren last van kan hebben. Diegene waartegen je een aantal uren daarvoor nog hebt gezegd dat je van haar/hem houd. Gooi je diegene waar je hart ligt echt te grabbel voor een paar uurtjes plezier? Voor mij is dat het nooit, nooit waard geweest. Niet eens in de verte. En zelfs als je hart niet meer bij diegene ligt delen we samen een verleden, heeft ze al het recht om te weten waar ze aan toe is zonder dat ik eerst voor mezelf en mijn behoeften kies.

Anderzijds (niet geheel onbelangrijk) heb je ook nog jezelf, je principes en je mooie woorden en beloftes. Ben je die persoon die zegt te zijn? Diegene kijk je iedere ochtend in de spiegel aan, de enige persoon waarvan je zeker bent dat je er de rest van leven mee moet slijten. Ik zou het niet willen, vanuit de grond van mijn hart, en ik ben zelden zo trots op iets geweest.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je per se eerlijk zijn over zo'n onbeduidende zoen tegen je partner? Ik denk dat ik het liever niet zou weten, scheelt een hoop nutteloze zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 12:46
Waarom moet je per se eerlijk zijn over zo'n onbeduidende zoen tegen je partner? Ik denk dat ik het liever niet zou weten, scheelt een hoop nutteloze zorgen.
Om van zijn eigen schuldgevoel af te komen. Als het zo nietszeggend was had hij inderdaad beter gezwegen.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
13-09-2019 13:53
Om van zijn eigen schuldgevoel af te komen. Als het zo nietszeggend was had hij inderdaad beter gezwegen.
Dat denk ik ook. Soms is het beter om een faux-pas voor je te houden en eventuele gewetenswroeging in je eentje te dragen.
Alle reacties Link kopieren
NorthEast schreef:
13-09-2019 12:40
Opzekers, sluit me helemaal aan bij wat je zegt. Wel denk ik dat we de principes waar we zelf over beschikken ook vaak in een ander zoeken, en mede om die reden kan ik vreemdgaan in een kort tijdsbestek evenmin begrijpen. Of beter gezegd, ik begrijp het wel, maar ik accepteer het niet. Zoenen met een ander zonder dat de partner daar vanaf weet is wat mij betreft altijd een regelrechte vertrouwensbreuk, en mijn ervaring met vertrouwensbreuken is dat ze niet meer volledig zullen herstellen. Bij anderen misschien wel, bij mij niet. Achteraf aan je partner vertellen dat je met een ander hebt gezoend is heel eerlijk - iets wat ik ten zeerste waardeer (en verwacht) - maar het vertrouwen in diegene is mijns inziens onherstelbaar beschadigd.

Ik wou dat het anders was, maar ik kan het niet. Vertrouwen - in mijn ogen - is heel zwart/wit. Er is geen grijs gebied. Je bent het, of je bent het niet. Ik zal niet beweren dat ik nooit naar andere vrouwen kijk, dat ik nooit fantaseer of lichtjes flirt. Kom op, we leven allemaal. Anderzijds zou ik dat mijn partner nooit mogen ontzeggen, lijkt me logisch. Maar daar ligt wel mijn grens.

Maar hoeveel alcohol ik ook genuttigd mag hebben, hoe groot mijn verlangens ook waren, in mij is er altijd dat ene stemmetje wat me er van weet te weerhouden. Alsof je in een fractie van een seconde de toekomst kunt zien. Een persoon die wegens jou toedoen beschadigd of diep gekwetst is, die hier weken/maanden/soms zelf jaren last van kan hebben. Diegene waartegen je een aantal uren daarvoor nog hebt gezegd dat je van haar/hem houd. Gooi je diegene waar je hart ligt echt te grabbel voor een paar uurtjes plezier? Voor mij is dat het nooit, nooit waard geweest. Niet eens in de verte. En zelfs als je hart niet meer bij diegene ligt delen we samen een verleden, heeft ze al het recht om te weten waar ze aan toe is zonder dat ik eerst voor mezelf en mijn behoeften kies.

Anderzijds (niet geheel onbelangrijk) heb je ook nog jezelf, je principes en je mooie woorden en beloftes. Ben je die persoon die zegt te zijn? Diegene kijk je iedere ochtend in de spiegel aan, de enige persoon waarvan je zeker bent dat je er de rest van leven mee moet slijten. Ik zou het niet willen, vanuit de grond van mijn hart, en ik ben zelden zo trots op iets geweest.
Tja, ik kan niet anders zeggen dan wederom heel mooi geschreven en sluit ik me volledig bij aan. Ik ben zelf ook zo en sta ook 100% voor mezelf in als ik zeg dat ik nooit de stap tot vreemdgaan zal maken. Gevoelens kan ik niet tegenhouden, mijn daden die daaruit voort kunnen komen wél.

Ook al zal ik in een situatie als deze ( zoen, appen en snel opbiechten ) waarschijnlijk iets milder reageren op mijn partner. Maar dat zeg ik nu heel dapper vanuit mijn ratio, hoe mijn gevoel er in zal staan, kan ik niet voorspellen. Ik heb alleen ervaring met iemand die maandenlang vreemdging en daarover loog. Dat was gelijk voorbij, zonder enige twijfel.

En je laatste alinea. Ja, oh zo waar. Maar ik denk dat niet ieder persoon die confrontatie aan wil/durft met zichzelf. Durven toegeven dat je anders bent dan je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
13-09-2019 13:53
Om van zijn eigen schuldgevoel af te komen. Als het zo nietszeggend was had hij inderdaad beter gezwegen.
Je kunt toch niet voor je partner invullen of zoiets nietszeggend is of niet? Daar zou je bij mij de plank volledig mis mee slaan. Op basis van de waarheid kan ik zélf bepalen of iets nietszeggend voor mij is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 14:40
Je kunt toch niet voor je partner invullen of zoiets nietszeggend is of niet? Daar zou je bij mij de plank volledig mis mee slaan. Op basis van de waarheid kan ik zélf bepalen of iets nietszeggend voor mij is of niet.
Eén keer met iemand zoenen in een bar is wat mij betreft betekenisloos. Niet dat ik het daarmee een goed idee vind, maar is het het waard om het aan je partner te vertellen en daarmee onrust in je relatie te brengen? Ik vind van niet.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 14:48
Eén keer met iemand zoenen in een bar is wat mij betreft betekenisloos. Niet dat ik het daarmee een goed idee vind, maar is het het waard om het aan je partner te vertellen en daarmee onrust in je relatie te brengen? Ik vind van niet.
Of dat het waard is? Uhm, serieus? Alsof je na je eigen stommiteiten nog het recht hebt om enige waarde aan dergelijke misstappen te mogen hangen, dat is namelijk geheel niet aan jou. Het gaat in zo'n geval niet om jou of je gevoelens. Het zijn wel jouw daden, het is hoe dan ook jouw keuze geweest. Jij bent op dat moment degene die zijn/haar partner verloochend, of daar nou wel of niet gevoelens bij komen kijken. Als het goed is (klaarblijkelijk liggen de meningen ver uiteen al kan ik me dat nauwelijks voorstellen) is je partner je alles waard, en ZEER ZEKER de waarheid. Je gaat gewoon vreemd en besluit gewoon je mond te houden - om escalatie te voorkomen. Iemand die dit bewust doet is in mijn ogen gewoon een slappe ***.

Ik merk aan mijzelf dat ik gewoon geprikkeld raak dat er echt mensen zijn die zo nonchalant en onbeschoft met vertrouwen/liefde om kunnen gaan, die van het woord 'verantwoordelijkheid' nauwelijks iets begrijpen. Gelukkig maar, dat we zelf kiezen welke mensen we uiteindelijk toelaten binnen onze vertrouwenskring, wie onze vrienden zijn en op wie we denken te kunnen bouwen. Mensen die zo in het leven staan en echt zo denken over bepaalde onderwerpen zullen nooit, echt nooit onderdeel worden van mijn leven.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
NorthEast :there: rustig maar, wie weet heb je er wel een paar in je directe omgeving.
Alleen weet je niet wat iedereen uitspookt. Gelukkig maar, ander zou je met half NL geen woord meer willen wisselen.

Ben het wel deels met je eens hoor.
Ik maak me tegenwoordig alleen écht niet meer druk om wat anderen wel/niet doen, wel/niet vertellen, wil het niet eens weten.

Ik hou me met mijn inner circle bezig inderdaad, net als jij, en als mensen nep zijn of oneerlijk, mogen ze wegwezen en nooit weer terugkomen. Voelt zo goed sinds ik dat doe!!
Alle reacties Link kopieren
@NorthEast: Je snapt mijn punt niet.
Jij wil het dus wel weten als je vriendin met een ander heeft gezoend ook al was het eenmalig, betekende het niets en heeft ze er spijt van? Want dan ben jij degene die in feite voor niks gekwetst wordt. Voor jullie relatie verandert er niets als ze het niet vertelt. Als ze het wel vertelt loopt jullie relatie een deuk op zonder dat iemand daar beter van wordt.
Als vrienden vreemdgaan vind ik dat hun probleem. Als mijn partner het doet heeft hij een probleem.
NorthEast schreef:
13-09-2019 15:49
Ik merk aan mijzelf dat ik gewoon geprikkeld raak dat er echt mensen zijn die zo nonchalant en onbeschoft met vertrouwen/liefde om kunnen gaan, die van het woord 'verantwoordelijkheid' nauwelijks iets begrijpen. Gelukkig maar, dat we zelf kiezen welke mensen we uiteindelijk toelaten binnen onze vertrouwenskring, wie onze vrienden zijn en op wie we denken te kunnen bouwen. Mensen die zo in het leven staan en echt zo denken over bepaalde onderwerpen zullen nooit, echt nooit onderdeel worden van mijn leven.

Het punt is alleen dat je vaak niet weet dat iemand zo is. Daar kom je pas achter als ze al zijn vreemdgegaan. :(

Ik word er ook pissig van hoor, als ik lees hoe makkelijk sommige mensen denken over vreemdgaan. Of over degene zijn waarmee vreemdgegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-09-2019 15:54
NorthEast :there: rustig maar, wie weet heb je er wel een paar in je directe omgeving.
Alleen weet je niet wat iedereen uitspookt. Gelukkig maar, ander zou je met half NL geen woord meer willen wisselen.

Ben het wel deels met je eens hoor.
Ik maak me tegenwoordig alleen écht niet meer druk om wat anderen wel/niet doen, wel/niet vertellen, wil het niet eens weten.

Ik hou me met mijn inner circle bezig inderdaad, net als jij, en als mensen nep zijn of oneerlijk, mogen ze wegwezen en nooit weer terugkomen. Voelt zo goed sinds ik dat doe!!
Mijn 'inner circle' is vrij klein, op een enkele hand te tellen en dat is inderdaad niet zonder reden. Ik ben er zeer content mee, want ik weet hoe de kaarten op tafel liggen en twijfel dan ook geen seconde. Dus nee, ik ben er vrijwel zeker van dat ik ze niet in mijn leven heb al moet ik toegeven dat het leven me vaker dan eens wist te verassen.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 16:01
@NorthEast: Je snapt mijn punt niet.
Jij wil het dus wel weten als je vriendin met een ander heeft gezoend ook al was het eenmalig, betekende het niets en heeft ze er spijt van? Want dan ben jij degene die in feite voor niks gekwetst wordt. Voor jullie relatie verandert er niets als ze het niet vertelt. Als ze het wel vertelt loopt jullie relatie een deuk op zonder dat iemand daar beter van wordt.
Natuurlijk wil ik dat weten, ik heb al het recht om dat te mogen weten. Het speelt zich namelijk af over mijn rug, ten koste van mijn goede vertrouwen. Ik belazer mijn partner niet, nooit. Omgekeerd verwacht ik precies hetzelfde. Alle spijt ten goede, wel of geen betekenis, want op zo'n moment verandert juist alles in onze 'relatie'. Voor niets gekwetst worden gaat dus ook niet helemaal op, want als je je hierdoor een ding weer keihard realiseert, is dat je vele malen beter verdient dan dit. In dit geval dus liever gekwetst worden door de waarheid dan getroost worden door een leugen.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen. Als je je realiseert wat je kapot maakt omdat je even een lekker wijf in de kroeg of waar dan ook tegenkomt, dan last je het wel uit je hoofd, ook al beperkt het zich tot alleen zoenen.
Ik ben een keer vreemdgegaan (zoenen en appen, geen sex) op het eind van een relatie. Achteraf gezien had ik die relatie al eerder moeten verbreken. Niet vanwege die andere man, maar omdat de relatie niet goed was. Ik had die ander nodig om te zien wat er niet goed zat.

Daardoor weet ik dat je heel veel grenzen passeert voordat het daadwerkelijk op zoenen aankomt. Ik accepteer het daarom niet meer. Niet van mezelf, en niet van mijn partner. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, daar heb ik geen relatie mee.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 14:48
Eén keer met iemand zoenen in een bar is wat mij betreft betekenisloos. Niet dat ik het daarmee een goed idee vind, maar is het het waard om het aan je partner te vertellen en daarmee onrust in je relatie te brengen? Ik vind van niet.
Precies zoals je zegt: wat jóu betreft is het betekenisloos. Dat kan ik begrijpen, maar voor een ander kun je het niet bepalen. Ik zou er niet van gediend zijn als mijn partner dat voor mij bepaalt, want wie weet denk ik er wel heel anders over? Tenzij je zoiets vooraf met je partner hebt besproken en dus al weet hoe je partner daar over denkt. Maar dan nog. Iets wat je op voorhand misschien niet betekenisvol lijkt te vinden, kan toch flink raken.

Buiten dat, als je zoiets al niet meer tegen elkaar wilt/kunt zeggen, wat voor vertrouwensband heb je dan met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 16:01
@NorthEast: Je snapt mijn punt niet.
Jij wil het dus wel weten als je vriendin met een ander heeft gezoend ook al was het eenmalig, betekende het niets en heeft ze er spijt van? Want dan ben jij degene die in feite voor niks gekwetst wordt. Voor jullie relatie verandert er niets als ze het niet vertelt. Als ze het wel vertelt loopt jullie relatie een deuk op zonder dat iemand daar beter van wordt.
Kortom, niks weten is niks aan de hand? Jemig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven