Man gezoend en geappt met ander

12-09-2019 18:21 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 08:54
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-09-2019 19:11
Dit bedoel ik echt niet als opjutten.
Het spijt me als dat zo overkomt, TO.
Misschien ben ik veel te achterdochtig maar ik beet me er zelf toen in vast als een pitbull. Geen dingen meer achterhouden, niks.
Ik ook
Ik wou alles weten
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 14:48
Eén keer met iemand zoenen in een bar is wat mij betreft betekenisloos. Niet dat ik het daarmee een goed idee vind, maar is het het waard om het aan je partner te vertellen en daarmee onrust in je relatie te brengen? Ik vind van niet.
Inderdaad, 1-malig zoenen, geen contact meer en keuze voor gezin...dan wil ik het ook liever niet weten van mijn partner!
Alle reacties Link kopieren
NorthEast schreef:
13-09-2019 16:06
Mijn 'inner circle' is vrij klein, op een enkele hand te tellen en dat is inderdaad niet zonder reden. Ik ben er zeer content mee, want ik weet hoe de kaarten op tafel liggen en twijfel dan ook geen seconde. Dus nee, ik ben er vrijwel zeker van dat ik ze niet in mijn leven heb al moet ik toegeven dat het leven me vaker dan eens wist te verassen.
Zo doe ik het ook tegenwoordig.
Snap dat volkomen, en de rest wat je schrijft ook. Heb alleen zelf ondervonden dat zelfs wanneer je zo stellig hierover denkt, het leven je ook dan kan verrassen, in mijn geval dat ik doorging met onze relatie na iets waarvan ik vroeger altijd dacht dat ik dat nooit zou kunnen accepteren.
Zo is het soms gewoon.
Maar in principe ben ik het wel volledig met je eens dat zoiets niet stiekem kan in een goede relatie.
Bij mij goldt, op het moment dat er een 3e tussenkwam, dat onze relatie al een hele lange tijd in crisis zat en toen echt kapot was gegaan.
Maar we lieten elkaar intussen niet echt los.
En dus voelde ik het als vreemdgaan en zag hij dat anders.
Maar dan vond ik t nog veel en veel te snel.

Dus tsja.
Toch vertrouw ik hem nu weer volledig, dat is een gevoel. Het zit gewoon weer goed, dat had ik toen nooit kunnen bedenken.
Ik denk zelf niet dat ik ooit zou vreemdgaan, omdat ik inderdaad die grens niet over ga omdat je weet dat het de ander ontzettend veel pijn gaat doen. Het kromme is wel dat ik weet, als ik het gedaan had, dan waren we nu niet meer samen. Zegt hij niet zo, maar ik weet dat het zo is.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
12-09-2019 22:52
Als hij haar inderdaad alleen kent van een avondje stappen en het bij een keer zoenen en een paar appjes is gebleven, dan kan ik me niet voorstellen dat zij iets voor hem betekent. Hij heeft zich even laten meeslepen en is tot bezinning gekomen.
Dat weet je niet. Het app-contact kan intens zijn geweest. Er kan meer zijn gebeurd dan hij vertelt...
Het belangrijkste is nu dat het contact echt definitief is verbroken en dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Sterkte TO :hug: . Zorg goed voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 12:46
Waarom moet je per se eerlijk zijn over zo'n onbeduidende zoen tegen je partner? Ik denk dat ik het liever niet zou weten, scheelt een hoop nutteloze zorgen.
Misschien omdat het niet zo onbeduidend was?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:19
99.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 19:01
Kortom, niks weten is niks aan de hand? Jemig..
In dit specifieke geval wel ja.
Dit is toch niet te vergelijken met een maandenlange affaire?

Ik zie dat er nogal emotioneel gereageerd wordt. Maar als je puur naar de feiten kijkt, dan is het niet leuk wat hij gedaan heeft, maar het is nou ook weer niet rampzalig.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, ik vind dit zo ontzettend naar voor je.
Begrijpelijk dat het overdag beter gaat, dan is er zoveel afleiding.
Vooral met een jong gezin.. maar ja, die vreselijke gevoelens, al die emoties.. die schakel je niet even uit.
Heel veel sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wolfmeisje schreef:
13-09-2019 18:53
Precies zoals je zegt: wat jóu betreft is het betekenisloos. Dat kan ik begrijpen, maar voor een ander kun je het niet bepalen. Ik zou er niet van gediend zijn als mijn partner dat voor mij bepaalt, want wie weet denk ik er wel heel anders over? Tenzij je zoiets vooraf met je partner hebt besproken en dus al weet hoe je partner daar over denkt. Maar dan nog. Iets wat je op voorhand misschien niet betekenisvol lijkt te vinden, kan toch flink raken.

Buiten dat, als je zoiets al niet meer tegen elkaar wilt/kunt zeggen, wat voor vertrouwensband heb je dan met elkaar?
Heel veel vertrouwen. Ik vertrouw erop dat mijn vriend mijn gemoedsrust niet komt verstoren met iets eenmaligs wat toch niks te betekenen had en waar hij nota bene spijt van heeft.
Ik heb het dus niet over een affaire of over meermaals in de fout gaan hè. Dat vind ik van een heel andere orde.
Alle reacties Link kopieren
Buiten wat hij gedaan heeft (wat al vreselijk genoeg is) vind ik je man nu ook echt een droplul...hij heeft tijd nodig, hij laat jou alles beslissen en hij is constant weg voor werk ed zodat er geen goede gesprekken kunnen zijn ..lekker makkelijk.

Laat m z'n verantwoordelijkheid nemen; ik zou op zn minst verwachten dat hij de gelegenheid creëert eens goed samen te praten, of dat nou vrij nemen va n z'n werk is of een weekend plannen waarbij hij oppas voor de kids regelt en met jou weg kan om eens goed te praten.
Nu laat hij alles aan jou over. Dat zou mij eerlijk gezegd misschien nog wel meer dwars zitten en somber stemmen over een gezamenlijke toekomst dan die kus (als het daarbij is gebleven)
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 21:51
Heel veel vertrouwen. Ik vertrouw erop dat mijn vriend mijn gemoedsrust niet komt verstoren met iets eenmaligs wat toch niks te betekenen had en waar hij nota bene spijt van heeft.
Ik heb het dus niet over een affaire of over meermaals in de fout gaan hè. Dat vind ik van een heel andere orde.
Ik zie echt wel het punt wat je wil maken en dat voor jou zoiets betekenisloos is en alleen maar onrust zal veroorzaken. Ik begrijp ook het verschil met een affaire of meerdere malen de fout ingaan. Daarin verschillen we niet zoveel. Een zoen en appen zou voor mij ook niet zoveel betekenen. Hoewel ik dat nu zonder ervaring zeg, ik heb alleen ervaring met een partner die maandenlang vreemdging en erover loog.

Echter, dat is niet het punt wat ik wil maken. Het gaat me erom dat je niet voor de ander kunt invullen of iets betekenisloos is of niet en daarom maar gewoon voor jezelf besluit het niet te vertellen. Ook vanwege het feit dat het schaden van vertrouwen niet op een weegschaal te leggen is. De 1 voelt zich vreselijk in zijn/haar vertrouwen geschaad na een zoen, de ander kan daarna prima verder met iemand. Maar heb het respect om daar iemand de keuze in te geven door eerlijk te zijn.

Eigenlijk vind ik het wel bewonderenswaardig dat jij er zo in staat, maar ik neem aan dat je vriend dat ook van je weet. Ikzelf zou zoiets niet kunnen/willen. Ik zou daar ieder geval meer onrust van krijgen dan het gewoon weten. Ja, niet leuk, maar met de waarheid kan ik altijd veel beter omgaan dan onwetendheid en dan maar hopen dat het oké is.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:19
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-09-2019 21:29
In dit specifieke geval wel ja.
Dit is toch niet te vergelijken met een maandenlange affaire?

Ik zie dat er nogal emotioneel gereageerd wordt. Maar als je puur naar de feiten kijkt, dan is het niet leuk wat hij gedaan heeft, maar het is nou ook weer niet rampzalig.
Ja en nee. Zoiets op de weegschaal leggen is moeilijk. Feitelijk gezien ben ik het absoluut met je eens. Persoonlijk gezien ook, hoewel ik nooit 100% zou willen voorspellen hoe ik op zoiets zou reageren. Nu zeg ik dapper dat ik met iemand verder zou kunnen na een zoen en wat appen als iemand er eerlijk over is, maar er kunnen factoren meespelen waardoor het er ondanks mijn voornemen toch teveel in zal hakken.

Op de weegschaal van vertrouwen kun je geen feiten leggen, het is puur een gevoel. Wat voor iedereen persoonlijk is. En/of afhankelijk van nog andere factoren die mee kunnen spelen.

Ik snap je punt, maar ik vind zelf dat het niet zo zwart-wit is.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:20
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
loveisdancing schreef:
13-09-2019 23:06


En ja jullie kunnen wel weer zeggen van dat kan hij wel zeggen maar ik vertrouw hem. En ik ben ook gewoon te boos om nu mijn vertrouwen in alle mensen te laten varen. Dus!
En dat is precies waar het om gaat. Wat voor jóu goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:20
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stond er al een datum vast dan?
Uitnodigingen al verstuurd?
waarom heeft zijn BF de app geschiedenis van je vriend?
Je kunt toch zeggen dat er iets is voorgevallen waardoor het je nog even geen goed idee lijkt om te gaan trouwen? Misschien hebben ze wel geen medelijden maar voel je je juist gesterkt door alle steunbetuigingen. Jij hebt toch niets gedaan waarvoor je je moet schamen? Laat híj zich maar schamen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-09-2019 09:47
waarom heeft zijn BF de app geschiedenis van je vriend?
Dat vraag ik me ook af. Ik zou het erger vinden als hij een ander in vertrouwen had genomen en mij als partner niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:21
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_177555 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:21
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-09-2019 09:47
waarom heeft zijn BF de app geschiedenis van je vriend?
Dat vraag ik me ook af. Oh, ander appgesprek. Dacht ook dat je tussen vriend en de dame bedoelde.

En TO, wat bedoel je hiermee: ....op dit moment ben ik ook erg boos. Ook mede om hoe hij doet.
Dat je boos bent snap ik wel, maar hoezo mede om hoe hij doet? Wat doet (of laat) hij nu dan?
Life is a bitch (and I'm helping her).
Oudblond schreef:
15-09-2019 09:51
Dat vraag ik me ook af. Ik zou het erger vinden als hij een ander in vertrouwen had genomen en mij als partner niet.
nee maar waarom stuurt hij zijn apps door en hoe kan je nou weten dat de BF alles heeft? Of was dit een vooropgezet plan om TO gerust te stellen?
loveisdancing schreef:
15-09-2019 09:59
Ja we zouden over minder dan 3 maanden trouwen. Nog net geen uitnodigingen verstuurd maar uiteraard wel aan iedereen verteld.

Vind dit gewoon rot. Dit is misschien pas stap 5. Maar ik heb geen behoefte om dit nu aan iedereen kwijt te moeten. Maar omdat het tijdsbestek al vrij kort is en sommigen misschien al kleding gekocht hebben we dit toch echt binnenkort moeten bespreken met iedereen.

Dus wil me er een beetje snel afmaken en wel in de zin dat ze me dan met rust laten 🙈
zeg dat je het uitstelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven