Man heeft affaire met vriendin

27-09-2021 07:16 59 berichten
Het ergste wat je kan overkomen is mij overkomen.

We gaan nu 8 jaar met elkaar, ik dacht dat we gelukkig waren, we hadden goede sex, deden veel leuke dingen samen zonder kind en toch is mijn man er voor gezwicht.

Het was een bevriend stel waar we mee om gingen, zij werd verliefd op mijn man en hij vond de aandacht en spanning blijkbaar geil.

Ik voelde het al vanaf dag 1. Zoiets voel je gewoon en zie je. Alles is altijd van beide kanten ontkent en ik ben er uiteindelijk zelf achter moeten komen dat ze al 2 maanden elke dag stiekem bellen met elkaar. Er is toegegeven dat dit ook over sex ging en dat er ook whatsapp gesprekken zijn gewist. Ze houden beide vol dat er niets fysieks gebeurd is maar dat geloof ik eigenlijk niet en daar zal ik ook nooit achter komen.

Ik ben er kapot van. Mijn man wil nu vechten voor ons gezin en heeft opeens enorme spijt ,maar ik weet niet of ik het nog kan. We hebben een kleintje van 4 jaar en waren bezig voor een tweede. Voel me zo ontzettend bedrogen.
Alle reacties Link kopieren
Getver wat naar. Maar twee dingen, ten eerste is dit niet het ergste dat je in het leven kan overkomen. Jezelf dat zo vertellen zorgt dat je dat gaat geloven en daar doe je jezelf geen plezier mee. Ten tweede, het is onmogelijk voor een echtgenoot om een affaire te hebben met je vriendin. Zo'n vrouw is namelijk gestopt je vriendin te zijn. Hoe lang geleden nobody knows, maar ze is per definitie niet je vriendin.

Succes met de wederopbouw of het afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk. Weet haar man het?

Wat je ook besluit, veel sterkte :hug:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Eens met Sprankelend. Door het zo te stellen maak je het gigantisch zwaar. Dit is iets waar je wel van kunt terugkomen. Zonder je vriendin en misschien mét je man. Of niet, als dit niet het vechten waard blijkt te zijn.
Even uithuilen en dan je schouders er onder!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Jezus, wat klote TO. Ik kan me voorstellen dat je niet zeker weet of je nog wel door kan met hem. Ik vind spijt achteraf en dan ineens willen vechten altijd zo'n dooddoener - had je dat dan bedacht voor je je leuter in iemand anders stak, denk ik dan.

Veel sterkte.
sprankelend schreef:
27-09-2021 10:29
Getver wat naar. Maar twee dingen, ten eerste is dit niet het ergste dat je in het leven kan overkomen. Jezelf dat zo vertellen zorgt dat je dat gaat geloven en daar doe je jezelf geen plezier mee. Ten tweede, het is onmogelijk voor een echtgenoot om een affaire te hebben met je vriendin. Zo'n vrouw is namelijk gestopt je vriendin te zijn. Hoe lang geleden nobody knows, maar ze is per definitie niet je vriendin.

Succes met de wederopbouw of het afscheid.
Ik ben er nu achter dat zij inderdaad nooit een vriendin is geweest
LaFolie schreef:
27-09-2021 10:31
Wat verschrikkelijk. Weet haar man het?

Wat je ook besluit, veel sterkte :hug:
Ja die weet het ook. Is er ook kapot van
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je TO! Wat een lul, en je vriendin een (*7wijf.
Ga er maar vanuit dat er meer is gebeurd, die gaat je nooit de hele waarheid vertellen, anders had ie dat allang uit zichzelf gedaan.
Ik weet wat ik zou doen, maar is misschien makkelijk praten en kan je niet vertellen wat jij moet doen.
Maar voor mij zijn de leugens nog erger dan het vreemdgaan an sich, want hij is dus gewoon hartstikke onbetrouwbaar.
Als er iets is/was, hij ergens mee zat of het niet goed ging tussen jullie of wat dan ook, dan had hij dat moeten/kunnen aankaarten.
Wat erg zeg, zo'n dubbel bedrog.
Als je weg zou willen, kan dat? Heb je een eigen inkomen?
Dus zij was verliefd maar hij was gewoon alleen geil?

En dat was al genoeg om dan wat te beginnen met een vriendin van jullie, die verliefd is. Niet een keer fout maar 3x.

Wat een topper van een vent, echt het type waar je voor moet vechten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend klote TO, wat zul je je beroerd voelen om dit verraad.

Wat je ook besluit, onthou dat jij niet de oorzaak bent van alle pijn die hieruit komt, of je nu kiest voor blijven of gaan.
En als je kiest om je man toch nog een kans te geven, onthou dat je altijd op dat besluit terug mag komen, al is het over 10 jaar. Hij heeft jou beschadigd, nu mag hij werken om dat te herstellen zonder de garantie dat het hem zal lukken.

Heel veel sterkte, wat je ook besluit :hug:
Alle reacties Link kopieren
Getver wat onwijs balen en ik snap dat je je belazerd voelt! Dat stiekeme gedoe... neem dan een open relatie als je niet monogaam wilt zijn, denk ik dan altijd!

Maar goed...
Iets uit een roman van Alice Walker is me altijd bijgebleven. In een van haar boeken was de man verliefd op een andere vrouw. Maar het oorspronkelijke stel beschouwde dat samen als een ziekte, als iets wat hem ongevraagd was overkomen en waar hij ook niks aan kon doen (het was niet zijn "schuld"). Een ziekte die ze samen gingen genezen.
Zowel de man zelf als zijn vrouw begrepen heel goed dat verliefdheid je nou eenmaal kan overkomen, het is niet iets wat je kiest, en vaak vooral gebaseerd op chemische stofjes plus wel vaak ook iets wat ontbreekt in de eigen relatie (zoals nieuwigheid en spanning, daar ontkom je nu eenmaal niet aan als je lang samen bent... zoek ook maar eens op "the 7 year itch"). Maar vervolgens gaat het om hoe je ermee omgaat. Die man in het boek wilde ook van die verliefdheid op een andere vrouw af, en wilde bij zijn eigen vrouw blijven. Dus zijn ze samen - net als bij een ziekte - gaan kijken wat daarvoor nodig was. Zoals bijvoorbeeld niet meer die andere vrouw zien, dan ebt zo'n gevoel vaak vanzelf wel weg met de tijd. En eerlijk zijn naar elkaar, het erover hebben.

Het probleem is vaak dat in de praktijk de verliefde (vreemdganger) helemaal niet wil stoppen of niet eerlijk wil zijn. Maar als dat wel zo is, en het lukt jullie om die verliefdheid zélf te beschouwen als een extern iets (en niet een bewuste keuze of een fout van je man), als een ziekte waar je samen voor aan de genezing gaat werken, dan kan je er juist sterker uitkomen denk ik.
Maar hij heeft ook wel wat te repareren qua vertrouwen terugwinnen want hij heeft je wel 2 maanden voorgelogen / dingen expres verzwegen.

Veel sterkte.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wens ze "veel geluk"met elkaar ze verdienen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
flauw van je man om te doen alsof hij zich heeft laten verleiden door een vrouw die hem geweldig vond. ken je man noch vriendin, maar dit is wel het klassieke excuusverhaal. gatver
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
27-09-2021 11:18
flauw van je man om te doen alsof hij zich heeft laten verleiden door een vrouw die hem geweldig vond. ken je man noch vriendin, maar dit is wel het klassieke excuusverhaal. gatver
Precies, toch weer z’n eigen straatje schoonvegen en (een deel van) de verantwoordelijkheid afschuiven. En ik denk dat het verstandig is dat je niet gelooft dat er niets fysieke gebeurd is. Dus daar liegt hij waarschijnlijk nu ook nog over.

Echt heel erg maar ik zou niet kunnen leven met het feit dat ik hem nooit meer zou vertrouwen, maar wellicht lukt jou dat op termijn wel TO. Dat kun je alleen zelf
beslissen
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk ook: ga uit elkaar.
Dit blijft nl aan je vreten. Elk moment dat jij niet weet waar hij is/ wat ie doet denk je dat hij bij die ander is.

Als uiteindelijk ooit het stof is neergedaald kan je kijken of je hem nog een kabs wil geven. Ik geef je op een briefje dat je dat niet meer wil omdat je er wss achter bent dat hij idd een lul op pootjes is.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Mijn advies is ook gewoon uit elkaar gaan.
Als iemand die spanning en aandacht zo ontzettend hard nodig heeft dat hij er vreemd voor gaat met een gezamenlijke vrienden, dan krijg je nooit een gelijkwaardige relatie. In één van de mogelijke uitkomsten zoek je de oplossing bij jezelf en ben jij voortaan verantwoordelijk voor huishouden, kinderen, veel aandacht en spanning voor je partner, etc. Hij daarentegen hoeft alleen maar te beoordelen of hij nog wel genoeg 'krijgt' om niet vreemd te hoeven gaan.
Alle reacties Link kopieren
(verkeerd gelezen)
uithuilen en opnieuw beginnen
Deze man is een aparte klasse hufter.
lilalinda wijzigde dit bericht op 27-09-2021 11:40
23.23% gewijzigd
(niet meer van toepassing)
anoniem_405122 wijzigde dit bericht op 27-09-2021 12:12
88.14% gewijzigd
sprankelend schreef:
27-09-2021 10:29
Getver wat naar. Maar twee dingen, ten eerste is dit niet het ergste dat je in het leven kan overkomen. Jezelf dat zo vertellen zorgt dat je dat gaat geloven en daar doe je jezelf geen plezier mee.
Daar ben ik het roerend mee eens. Het is erg, heel erg, onvoorstelbaar erg, maar als je inderdaad tegen jezelf gaat zeggen dat er niks erger kan dan dat, dan gaat dat in de weg staan om terug recht te veren.

Zet je gevoel om naar boosheid tegenover hem en haar (geen van de twee is meer dader of meer slachtoffer, niemand was in coma, dus, beiden 50% verantwoordelijk, of beiden 100% is misschien beter in zo een geval) om op die manier jezelf wat te ontzien. Zeggen dat dit het ergste is gaat maken dat het veel langer duurt voor je het kan plaatsen of voor jullie samen weer verder kunnen.
Ik keur BIJ LANGE NA NIET goed wat er is gebeurd, maar het kan dat het enkel bij 'over sex praten' is gebleven. Je kan hier lezen bij hoeveel vrouwen het gebeurt, dus als (ALS) er enige mogelijkheid is om toch nog samen verder te gaan, doe het dan. Bedenk vooraf wat je weggooit.
En wat ik ook moet denken: hoe lang heeft 'de vriendschap' tussen de twee stellen geduurd? Als je spreekt dat je het vanaf dag 1 voelde, waarom heb je dan niet hier of daar maatregelen genomen om mekaar minder te zien? Niet dat je 'het' daarmee kon vermijden, maar nu vraag ik me af: heeft ze dan leidzaam toegekeken? (niet verwijtend bedoeld hoor).

Natuurlijk, als jij zegt, met zoiets kan ik niet verder, dan heb je dat recht.

(alhoewel de kans er inzit dat er effectief meer is gebeurd, ik persoonlijk noem dit nog niet 'een affaire hebben')

Sterkte he, want dat het niks met een mens doet, wil ik ook niet zeggen.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 27-09-2021 12:12
11.07% gewijzigd
ludwina schreef:
27-09-2021 11:39
Ze hebben een kleintje van 4 jaar toch?
Klopt. Zou idd makkelijker geweest zijn als er geen kinderen waren geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik me hier overheen zou kunnen zetten, maar als ik dat dan zou kunnen, zou ik toch echt wel al het contact met haar verbreken. Ik weet wel dat er mensen zijn die dat oneerlijk vinden, omdat ze allebei evenveel aandeel hebben, maar ze allebei in mijn leven houden zou echt geen optie zijn en als ik nog íéts zou proberen te redden zou het toch echt eerder de relatie met de vader van mijn kind zijn dan die vriendschap.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ludwina schreef:
27-09-2021 11:36
Mijn advies is ook gewoon uit elkaar gaan.
Als iemand die spanning en aandacht zo ontzettend hard nodig heeft dat hij er vreemd voor gaat met een gezamenlijke vrienden, dan krijg je nooit een gelijkwaardige relatie. In één van de mogelijke uitkomsten zoek je de oplossing bij jezelf en ben jij voortaan verantwoordelijk voor huishouden, kinderen, veel aandacht en spanning voor je partner, etc. Hij daarentegen hoeft alleen maar te beoordelen of hij nog wel genoeg 'krijgt' om niet vreemd te hoeven gaan.
Dit ja.
Gebrokenhart123 schreef:
27-09-2021 12:10
Klopt. Zou idd makkelijker geweest zijn als er geen kinderen waren geweest.
En toch, zeg ik als (inmiddels) alleenstaande moeder: zie je kinderen niet als je gevangenisbewaarder.
Je komt er wel uit in je eentje - het zijn naar mijn ervaring juist die jaren waarin je het 'in het belang van je kinderen' nog een tijd probeert dat je a) jezelf steeds meer kwijt raakt en b) helemaal niet de beste moeder bent die je kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je! Hij is sinds 2 maanden met haar aan het bellen zegt ie maar verder is er niks gebeurd?!?
De ervaring van hier al jaren op het VF zitten heeft geleerd dat dit vaak het begin is van een beerput. Dus ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat dit alles is.
Heel veel sterkte! :hug:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mammezel schreef:
27-09-2021 12:08
Daar ben ik het roerend mee eens. Het is erg, heel erg, onvoorstelbaar erg, maar als je inderdaad tegen jezelf gaat zeggen dat er niks erger kan dan dat, dan gaat dat in de weg staan om terug recht te veren.

Zet je gevoel om naar boosheid tegenover hem en haar (geen van de twee is meer dader of meer slachtoffer, niemand was in coma, dus, beiden 50% verantwoordelijk, of beiden 100% is misschien beter in zo een geval) om op die manier jezelf wat te ontzien. Zeggen dat dit het ergste is gaat maken dat het veel langer duurt voor je het kan plaatsen of voor jullie samen weer verder kunnen.
Ik keur BIJ LANGE NA NIET goed wat er is gebeurd, maar het kan dat het enkel bij 'over sex praten' is gebleven. Je kan hier lezen bij hoeveel vrouwen het gebeurt, dus als (ALS) er enige mogelijkheid is om toch nog samen verder te gaan, doe het dan. Bedenk vooraf wat je weggooit.
En wat ik ook moet denken: hoe lang heeft 'de vriendschap' tussen de twee stellen geduurd? Als je spreekt dat je het vanaf dag 1 voelde, waarom heb je dan niet hier of daar maatregelen genomen om mekaar minder te zien? Niet dat je 'het' daarmee kon vermijden, maar nu vraag ik me af: heeft ze dan leidzaam toegekeken? (niet verwijtend bedoeld hoor).

Natuurlijk, als jij zegt, met zoiets kan ik niet verder, dan heb je dat recht.

(alhoewel de kans er inzit dat er effectief meer is gebeurd, ik persoonlijk noem dit nog niet 'een affaire hebben')

Sterkte he, want dat het niks met een mens doet, wil ik ook niet zeggen.
Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. Maar dan stelde ik me aan en moest ik niet zo jaloers doen. Je gaat ook aan jezelf twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven