Man heeft geen eigen vriendengroep

24-05-2024 15:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik zijn 24 jaar samen, in de tussentijd hebben we wat vrienden verzameld, dit is niet een grote vriendengroep een paar vrienden die we kennen van toen hij single was maar ook vriendschappen die ik in de loop van de jaren heb verzameld.
Nu is het zo dat als er een feestje is of een concert of iets anders dat ik dan wordt gevraagd en dat hij dan zegt o leuk, ik ga mee of iets in die trant.
Ik merk dat ik dit soms wel lastig vind.
A. Omdat ik ook wel eens keer met vriendinnen weg wil en B. Omdat ik dan een beetje het gevoel heb dat hij daar dan staat met zo'n vrouwengroep, ik vraag me dan soms wel eens af wat mijn vriendinnen hier van vinden.
En tuurlijk vind ik het gezellig als hij mee gaat maar niet altijd.
Zelf heeft hij weinig eigen vrienden, hij is wat laks en makkelijk daarin, maar hij vind alles wel heel gezellig.
Het is misschien een warrig verhaal en ik weet niet precies wat ik wil bereiken met dit topic, misschien wat herkenning en hoe hiermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou heel simpel daarin zijn:
'Nope schat, girlsnight'

Zijn eigen verantwoordelijkheid om het te laten versloffen maar nogal gemakzuchtig om dan bij jou mee te liften..
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zeg je dat toch, deze keer liever niet, ik wil nu graag een keer alleen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het iets met alle partners is, dan prima dat hij mee gaat, maar inderdaad alleen met de vrouwen dat kan hij mooi thuis blijven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik ga alleen met de meiden lieverd, geen partners welkom deze keer.


Klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles wat iedereen voor mij zegt.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik snap jullie reacties en idd soms zeg ik ook wel, nee nu ga ik alleen met die en die. Maar ik voel me dan soms de boze vrouw die niet wil dat hij mee gaat maar goed eigenlijk is het zijn probleem denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Schat waarom ga je niet zelf even iets leuks doen met je vrienden?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom voel je je de boze vrouw?

Heb je geen recht op eigen tijd?
Reageert hij niet leuk?
Alle reacties Link kopieren Quote
A. Omdat ik ook wel eens keer met vriendinnen weg wil en B. Omdat ik dan een beetje het gevoel heb dat hij daar dan staat met zo'n vrouwengroep, ik vraag me dan soms wel eens af wat mijn vriendinnen hier van vinden.
A vind ik volledig legitiem.
Kan je ook gewoon tegen hem zeggen.
B vind ik een beetje raar, omdat hij dan daar staat met zo’n vrouwengroep en je vriendinnen er misschien iets van vinden?

A waarom weet je niet wat je vriendinnen er van vinden?
B ben je niet een beetje te oud om je druk te maken wat anderen ergens van vinden en daarom iets wel of niet te doen?
lorrelies wijzigde dit bericht op 24-05-2024 15:52
0.17% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
arkel schreef:
24-05-2024 15:22
Tja, ik snap jullie reacties en idd soms zeg ik ook wel, nee nu ga ik alleen met die en die. Maar ik voel me dan soms de boze vrouw die niet wil dat hij mee gaat maar goed eigenlijk is het zijn probleem denk ik dan.

Waarom denk je dat hij een probleem heeft?
Lijkt me eerder jouw (onterechte) schuldgevoel wat opsteekt.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
arkel schreef:
24-05-2024 15:22
Tja, ik snap jullie reacties en idd soms zeg ik ook wel, nee nu ga ik alleen met die en die. Maar ik voel me dan soms de boze vrouw die niet wil dat hij mee gaat maar goed eigenlijk is het zijn probleem denk ik dan.
Waarom koppel je daar het woordje boos aan?

Ik zou het vervelend vinden als de partner van een van mijn vriendinnen er altijd/vaak bij is. Af en toe prima, maar je hebt toch andere gesprekken.

Je mag gewoon dingen voor jezelf doen hoor, daar hoef je niet boos of gemeen voor te zijn. Sterker nog, ik vind het gezond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
24-05-2024 15:25
"Schat waarom ga je niet zelf even iets leuks doen met je vrienden?"
Schat, ik wil met mijn vriendinnen weg, zonder jou.

Ik hou van duidelijkheid.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is toch hartstikke normaal dat je het af en toe gezellig vindt om alleen met vriendinnen af te spreken? Dat geeft een hele andere sfeer en andere gesprekken dan wanneer er 1 partner bij is.

Of je man al dan niet een eigen vriendengroep heeft, zou niet uit moeten maken. Soms leent een afspraak zich voor de partner(s) om mee te gaan en soms niet. Neemt hij het je kwalijk als je niet wilt dat hij meegaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen echte vriendengroep(en) o.i.d. Maar ik doe regelmatig iets zonder mijn vriend, met anderen.
Ik vind het heel leuk om dingen samen met hem te ondernemen en dat kan ook zijn dat hij een keertje mee gaat met iets waar "mijn" anderen bij betrokken zijn. Maar lang niet altijd. Dat zou ik echt niet leuk vinden. Ik wil hem ook nog wel eens iets te vertellen hebben.
Dat gezegd hebbende zou ik het ook niet leuk vinden als iemand altijd zijn partner mee zou nemen met een uitje dat echt van ons is. Af en toe geen probleem, maar dat hoeft niet altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er overigens wel eens een vriendschap om verbroken. Een vriend van mij had een vriendin die altijd (geloof dat het bij jouw man niet altijd is) mee kwam. Vaak onaangekondigd.

Ik heb die vriend wel eens gezegd dat ik met hem bevriend ben, niet met haar en ik het niet prettig vond dat ze er altijd bij was.

En onze volgende afspraak was ze er weer onaangekondigd bij. Dat was de laatste keer dat ik hem gezien heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet zo dat ik geen dingen alleen doe met vriendinnen, eigenlijk wel best vaak.
Maar het valt me de laatste tijd op dat hij vaak mee wil of het oppert en dat ik dan inderdaad nee zeg of hij gaat wel mee en het is prima.
Ik vraag me gewoon ook af waarom ik er nu meer een probleem hem dan voorheen. Misschien omdat mijn sociale leven een stuk drukker is dan dat van hem en hij vaker thuis is.
En waarom ik denk dat hij een probleem heeft omdat hij het jammer vind als ik zeg dat hij niet mee kan. Ik denk dan, zoek zelf vrienden en plan daar wat mee maar misschien is dat makkelijker gezegd dan gedaan, aan de andere kan ik steek ook tijd in mijn vriendschappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij moet inderdaad gaan investeren in een eigen vriendengroep, hobby of lid worden van een vereniging waar hij mensen leert kennen met wie hij zelf iets kan doen zonder jou erbij.

Helemaal prima als jij met je vriendinnen af en toe afspreekt "met partners erbij" maar gewoon als uitzondering en niet de hele tijd alleen hij. Geeft toch een andere dynamiek en het praat ook anders. Dus ik zou daar zeker niet elke keer mee akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik met een vriendinnengroep afspreek en een van de partners gaat altijd mee terwijl de anderen thuis blijven zou ik dat niet zo leuk vinden. Want dan was het dus eigenlijk niet de bedoeling. Als het met alle vriendinnen en alle partners is zou het anders zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
arkel schreef:
24-05-2024 15:59
Het is niet zo dat ik geen dingen alleen doe met vriendinnen, eigenlijk wel best vaak.
Maar het valt me de laatste tijd op dat hij vaak mee wil of het oppert en dat ik dan inderdaad nee zeg of hij gaat wel mee en het is prima.
Ik vraag me gewoon ook af waarom ik er nu meer een probleem hem dan voorheen. Misschien omdat mijn sociale leven een stuk drukker is dan dat van hem en hij vaker thuis is.
En waarom ik denk dat hij een probleem heeft omdat hij het jammer vind als ik zeg dat hij niet mee kan. Ik denk dan, zoek zelf vrienden en plan daar wat mee maar misschien is dat makkelijker gezegd dan gedaan, aan de andere kan ik steek ook tijd in mijn vriendschappen.

Ik zou er een keer even voor gaan zitten, dat je zegt dat je het fijn vindt om lekker wat met vriendinnen te gaan doen en je zelf wel zal vragen of hij ook zin heeft om mee te gaan als de situatie daarnaar is. Dan hoef je niet elke keer nee te zeggen, ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp het niet goed. Als jij met je vriendinnen afspreekt en er gaat geen enkele andere partner mee, dan is het toch best heel vreemd dat jouw vriend mee wil? Dan kan je prima zeggen dat het alleen vrouwen zijn en de andere mannen ook niet meegaan. Vind het best apart dat hij denkt dan mee te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
24-05-2024 18:17
Ik begrijp het niet goed. Als jij met je vriendinnen afspreekt en er gaat geen enkele andere partner mee, dan is het toch best heel vreemd dat jouw vriend mee wil? Dan kan je prima zeggen dat het alleen vrouwen zijn en de andere mannen ook niet meegaan. Vind het best apart dat hij denkt dan mee te kunnen gaan.
Ja precies dit dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan toch gewoon aan je vriendinnen vragen wat ze we van vinden?

Ik zou er zelf niet zo veel moeite mee hebben. Ik vind het meestal leuk als mijn vriend mee gaat als het niet altijd is.
Misschien is 't leuk ik ook een keer een activiteit met alle partners erbij te organiseren? Wellicht dat het tussen de mannen ook klikt
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
24-05-2024 18:17
Ik begrijp het niet goed. Als jij met je vriendinnen afspreekt en er gaat geen enkele andere partner mee, dan is het toch best heel vreemd dat jouw vriend mee wil? Dan kan je prima zeggen dat het alleen vrouwen zijn en de andere mannen ook niet meegaan. Vind het best apart dat hij denkt dan mee te kunnen gaan.
Waarom is dat heel vreemd? T is misschien niet gebruikelijk maar 1 van mijn vriendinnen had voorheen ook een partner die wel eens met ons mee ging. Het klikte goed met alle meiden en niemand had er een probleem van. Maar wij zijn ook geen types die bijvoorbeeld de hele tijd over onze mannen praten ofzo.
Ik denk dat het valt of staat met communicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
24-05-2024 18:54
Waarom is dat heel vreemd? T is misschien niet gebruikelijk maar 1 van mijn vriendinnen had voorheen ook een partner die wel eens met ons mee ging. Het klikte goed met alle meiden en niemand had er een probleem van. Maar wij zijn ook geen types die bijvoorbeeld de hele tijd over onze mannen praten ofzo.
Ik denk dat het valt of staat met communicatie.
Ik zie het gewoon niet zo voor me dat al die vriendinnen alleen komen en TO dan met partner. Maar dat zal vast ook aan de setting liggen. In de situaties die ik ken/voor me zie zou het gewoon best vreemd zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven