Man heeft geen zin meer

30-11-2019 11:08 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".

In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie normaal wel over lastige onderwerpen praten?

Eventueel kan je een keer zeggen "hee als er lichamelijke klachten zijn, dan kan je naar de dokter en steun ik je erbij." Hij zal vast eerst ontkennend reageren maar komt er evt. later op terug
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:26
Wat moet ik dan doen? Ik kan hem dat toch moeilijk vragen.
Het is je man..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt de onderste steen boven willen krijgen. Moe zijn, is gewoon een excuus.
Kom op zeg, wil je zo nog 40 jaar door?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch min of meer antwoorden van hem eisen. Een relatie en een seksleven heb je samen, hij kan niet eenzijdig beslissen dat jullie geen seks meer hebben zonder daarbij de redenen ervan te geven.

Heeft hij enig idee wat het met een mens doet als je keer op keer wordt afgewezen door je partner? Daar wordt je hartstikke onzeker van en betrekt het waarschijnlijk op jezelf.

Wellicht ligt het niet eens aan jou, maar dat is ook precies waarom hij moet uitleggen wat er dan wél is, want dit heeft ook invloed op jou en je zelfbeeld.

Ik zou iets zeggen in de trant van: "Na 12 jaar samen vind ik dat recht heb om te weten waarom je nu al 1,5 jaar niet meer intiem met me bent. Ik verdien het om te weten waar het aan ligt en ik wil graag met je in gesprek hierover. Als je hier niet voor openstaat, zie ik dat als een teken dat je mijn gevoelens hierin blijkbaar niet serieus neemt, en zal ik zelf moeten gaan nadenken of jij mij nog wel verdient."
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet meer tot je aangetrokken. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
30-11-2019 12:29
Je kunt hem alles vragen . Je bent getrouwd . Als je het hem al niet kunt vragen , wie wel?

Ik kan het natuurlijk vragen, maar ik heb hierover al zo vaak het deksel op mijn neus gekregen. Ik weet dat hij gewoon gaat ontkennen en dan weet ik nog niets.
OwlyOne schreef:
30-11-2019 12:39
Ik zou toch min of meer antwoorden van hem eisen. Een relatie en een seksleven heb je samen, hij kan niet eenzijdig beslissen dat jullie geen seks meer hebben zonder daarbij de redenen ervan te geven.

Heeft hij enig idee wat het met een mens doet als je keer op keer wordt afgewezen door je partner? Daar wordt je hartstikke onzeker van en betrekt het waarschijnlijk op jezelf.

Wellicht ligt het niet eens aan jou, maar dat is ook precies waarom hij moet uitleggen wat er dan wél is, want dit heeft ook invloed op jou en je zelfbeeld.

Ik zou iets zeggen in de trant van: "Na 12 jaar samen vind ik dat recht heb om te weten waarom je nu al 1,5 jaar niet meer intiem met me bent. Ik verdien het om te weten waar het aan ligt en ik wil graag met je in gesprek hierover. Als je hier niet voor openstaat, zie ik dat als een teken dat je mijn gevoelens hierin blijkbaar niet serieus neemt, en zal ik zelf moeten gaan nadenken of jij mij nog wel verdient."
+1!
Zolang hij niets zegt , hebben we er hier allemaal het raden naar .
Dit is een probleem waar er via een topic geen advies kan gegeven worden.

Je geeft zelf al aan van alles al geprobeerd te hebben.
Zolang hij zijn mond niet open doet , weet je het niet .

Zowel jij , als wij , hebben geen kristallen bol waar we kunnen in kijken .

Is er niemand anders waar hij er wel zou kunnen over praten ?
Misschien niet, want het is en blijft een gevoelig onderwerp .

Het enige dat je kan doen is blijven vragen naar een antwoord .
Of je praat er met je huisarts over . Wie weet wil hij met hem wel in gesprek gaan .
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:13
Er is minder affectie, af en toe een kus of een aai over de rug is er wel nog. Hij antwoordt niets, hij zoekt ruzie ('ben je daar nu weer'), hij zoekt excuses ('ik mag toch ook wel eens geen zin hebben') of hij loopt gewoon de kamer uit.
Zo, dit vind ik wel een lullige opmerking zeg. Als hij vaker zo communiceert zou ik sowieso m'n vraagtekens zetten bij deze relatie...
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
30-11-2019 12:39
Ik zou toch min of meer antwoorden van hem eisen. Een relatie en een seksleven heb je samen, hij kan niet eenzijdig beslissen dat jullie geen seks meer hebben zonder daarbij de redenen ervan te geven.

Heeft hij enig idee wat het met een mens doet als je keer op keer wordt afgewezen door je partner? Daar wordt je hartstikke onzeker van en betrekt het waarschijnlijk op jezelf.

Wellicht ligt het niet eens aan jou, maar dat is ook precies waarom hij moet uitleggen wat er dan wél is, want dit heeft ook invloed op jou en je zelfbeeld.

Ik zou iets zeggen in de trant van: "Na 12 jaar samen vind ik dat recht heb om te weten waarom je nu al 1,5 jaar niet meer intiem met me bent. Ik verdien het om te weten waar het aan ligt en ik wil graag met je in gesprek hierover. Als je hier niet voor openstaat, zie ik dat als een teken dat je mijn gevoelens hierin blijkbaar niet serieus neemt, en zal ik zelf moeten gaan nadenken of jij mij nog wel verdient."

Ik heb hem dit al meermaals gevraagd, hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft. Ik heb hem al gevraagd of hij mij nog aantrekkelijk vindt, of hij tevreden was met de seks, of hij stress heeft op het werk, of hij een ander heeft,... hij ontkent alles. Ik kan toch niet gaan scheiden omdat hij niet wil praten.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie niet communiceren dan zou ik in relatietherapie gaan, dan kan die therapeut nog begrijpelijke zinnen maken en dat gestuntel tegen elkaar vertalen..
Toen jullie trouwden konden jullie wel gewoon praten over dingen die je dwars zaten of ook al niet?
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:55
Ik heb hem dit al meermaals gevraagd, hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft. Ik heb hem al gevraagd of hij mij nog aantrekkelijk vindt, of hij tevreden was met de seks, of hij stress heeft op het werk, of hij een ander heeft,... hij ontkent alles. Ik kan toch niet gaan scheiden omdat hij niet wil praten.
Ik zou zeggen: juist omdát hij niet wil praten. Sorry hoor ik vind dit echt niet normaal. En als hij erbij blijft dat hij “gewoon” nooit meer zin heeft, dan kijk je samen naar oplossingen waarbij jij wel aan je trekken komt. Maar laat me raden: dat is óók niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als jij zegt ik ga de scheiding aanvragen ben ik benieuwd wat zijn antwoord daar op gaat zijn. Seks is niet het belangrijkste, maar geen seks terwijl er iemand niet tevreden is wel. Hele legitieme reden trouwens om een scheiding voor aan te vragen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet suggereren dat je dan maar elders je heil gaat zoeken? Minnaar, friend with benefits? Misschien dat hij dan beseft dat het serieus is.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:55
Ik heb hem dit al meermaals gevraagd, hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft. Ik heb hem al gevraagd of hij mij nog aantrekkelijk vindt, of hij tevreden was met de seks, of hij stress heeft op het werk, of hij een ander heeft,... hij ontkent alles. Ik kan toch niet gaan scheiden omdat hij niet wil praten.
Niet meer vragen, eisen en een consequentie eraan hangen. Je accepteert het toch zeker niet dat hij jou 1,5 maar laat gissen waarom hij je niet meer aanraakt?

En hoe reageer jij dan als hij weer met zo'n kul excuus komt? "Oke."?
Het is niet oké. Ik zou letterlijk zeggen dat je het niet accepteert dat hij hier niet over praat en letterlijk zeggen dat je antwoorden van hem eist.

Waarom vind jij het oke dat je partner van 12 jaar jou niet serieus neemt? Waarom vind jij het oke dat jij hier steeds onzekerder over wordt? En waarom vind jij het oke dat hij het blijkbaar niet zo interessant vindt wat dit met jou doet?

Lekkere "partnerschap" zo.
Consistency compounds.
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:55
Ik heb hem dit al meermaals gevraagd, hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft. Ik heb hem al gevraagd of hij mij nog aantrekkelijk vindt, of hij tevreden was met de seks, of hij stress heeft op het werk, of hij een ander heeft,... hij ontkent alles. Ik kan toch niet gaan scheiden omdat hij niet wil praten.

Tja, het zou natuurlijk kunnen dat hij echt geen zin heeft. Maar daarmee is het gesprek natuurlijk niet klaar. Want dan zeg jij: en ik dan?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
30-11-2019 12:41
Hij is niet meer tot je aangetrokken. Simpel.
Ik vrees dat dit het zou kunnen zijn.

Ik hoor dat vaak van mannen die uit een lange relatie komen maar zal bij vrouwen ook wel vaak zo zijn.
Sprak eens een man die net uit een lange relatie kwam en eerder erectiestoornissen had. Hij dacht dat het aan zijn leeftijd lag, mid 40er. Zijn arts zei 'neem eens een minnares en zie of je dat probleem dan nog hebt' en inderdaad. Nieuwe bezems vegen goed.
Hij heeft kort daarna de scheiding ingezet.
Hoor dat vaker, jammer genoeg. geen idee of er een oplossing is.
Gelukkig zijn er ook veel stellen die de elkaar wel aantrekkelijk blijven vinden.

TO verzorg jezelf goed, in de eerste plaats voor jezelf, sporten, gezond eten, mooie lingerie en kleding... Zodat je zelfvertrouwen terugkeert.

Maar hij moet idd praten, dat is hij je verschuldigd. Ga rond de tafel zitten en zeg dat jullie daar blijven tot er gepraat wordt.
attraverso wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:16
7.13% gewijzigd
Geen zin, misschien zin maken, doen we allemaal wel eens. Iets over hebben voor elkaar. Ook belangrijk in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
30-11-2019 13:01
Niet meer vragen, eisen en een consequentie eraan hangen. Je accepteert het toch zeker niet dat hij jou 1,5 maar laat gissen waarom hij je niet meer aanraakt?

En hoe reageer jij dan als hij weer met zo'n kul excuus komt? "Oke."?
Het is niet oké. Ik zou letterlijk zeggen dat je het niet accepteert dat hij hier niet over praat en letterlijk zeggen dat je antwoorden van hem eist.

Waarom vind jij het oke dat je partner van 12 jaar jou niet serieus neemt? Waarom vind jij het oke dat jij hier steeds onzekerder over wordt? En waarom vind jij het oke dat hij het blijkbaar niet zo interessant vindt wat dit met jou doet?

Lekkere "partnerschap" zo.

Er wordt nogal snel gesproken over een scheiding. Dat is toch een serieuze beslissing, die een hele grote impact heeft op de kinderen en waarvoor ik zelf nog niet klaar ben. Ik heb niet het gevoel dat we al alles gedaan hebben, simpelweg omdat ik niet weet waar het probleem is.

Toen mijn man aangaf dat hij te moe was, dan had ik daar begrip voor. Want het gewoonweg waar zijn. Hij heeft een drukke job, kleine kinderen, hij doet zijn deel in het huishouden. Het is ook gewoon druk. Ik heb hem toen proberen tegemoet te komen, hem eens laten uitslapen, de taken herverdelen.

Ik heb natuurlijk ook al gezegd dat de seks voor mij wel belangrijk is. Hij zegt daar niet veel op. Hij zegt dat hij geen zin kan maken, als hij er geen heeft. Hij heeft ook al gezegd dat het misschien gemakkelijker zou gaan, als ik hem minder onder druk zette. Hij zegt dat hij het ook moest respecteren als ik vroeger eens geen zin had (er zijn ook periodes geweest, waarbij ik wat minder zin had - al waren die nooit zo lang als nu).
Alle reacties Link kopieren
Even heel plat.. sorry, maar mannen die hun eigen vrouw niet meer neuken en zich hierbij verschuilen achter stress, werkdruk, vermoeidheid etc.. deze kerels komen vaak elders aan hun trekken.
Alle reacties Link kopieren
Als ie niet meer tot je aangetrokken is, kan hij dat natuurlijk nooit zeggen. Maar iets zegt me dat samen douchen bijvoorbeeld al een hele lange tijd geleden is.
Tja sex werkt ontspannend toch...
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 13:15
Ik heb natuurlijk ook al gezegd dat de seks voor mij wel belangrijk is. Hij zegt daar niet veel op. Hij zegt dat hij geen zin kan maken, als hij er geen heeft. Hij heeft ook al gezegd dat het misschien gemakkelijker zou gaan, als ik hem minder onder druk zette. Hij zegt dat hij het ook moest respecteren als ik vroeger eens geen zin had (er zijn ook periodes geweest, waarbij ik wat minder zin had - al waren die nooit zo lang als nu).
Heel dit stuk.
Dit accepteer je dan allemaal maar?

Hij neemt je totaal niet serieus. Wordt tijd dat jij dat wel gaat doen.

Je kan hem niet dwingen om te praten, maar je kan er wel voor kiezen om je eigen behoeftes en wensen serieus te nemen.

Een partner waarmee ik niet kan praten, die ongeïnteresseerd is in mijn gevoelens, die vol met verwijten maar zonder begrip is, die mij onzeker maakt, die mij al 1,5 jaar niet aanraakt, zou ik geen partner noemen.

De vraag is waarom jij hier genoegen mee neemt.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-11-2019 13:21
Als ie niet meer tot je aangetrokken is, kan hij dat natuurlijk nooit zeggen. Maar iets zegt me dat samen douchen bijvoorbeeld al een hele lange tijd geleden is.

Wat bedoel je daar precies mee? We hebben dat nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
30-11-2019 13:25
Heel dit stuk.
Dit accepteer je dan allemaal maar?

Hij neemt je totaal niet serieus. Wordt tijd dat jij dat wel gaat doen.

Je kan hem niet dwingen om te praten, maar je kan er wel voor kiezen om je eigen behoeftes en wensen serieus te nemen.

Een partner waarmee ik niet kan praten, die ongeïnteresseerd is in mijn gevoelens, die vol met verwijten maar zonder begrip is, die mij onzeker maakt, die mij al 1,5 jaar niet aanraakt, zou ik geen partner noemen.

De vraag is waarom jij hier genoegen mee neemt.
Accepteren? Ik accepteer toch niets, daarom blijf ik erop terug komen. Ik kan hem niet forceren dingen te zeggen, die hij niet wil zeggen. Ik wil niet met een scheiding dreigen, waar ik zelf niet achtersta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven