Man heeft geen zin meer

30-11-2019 11:08 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".

In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.
doe de kinderen naar fam en ga een weekend lekker samen weg.
chrys schreef:
30-11-2019 13:48
doe de kinderen naar fam en ga een weekend lekker samen weg.
Grootste misverstand ooit dat je dan ineens zin krijgt in elkaar .
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 13:43
Wat bedoel je daar precies mee? We hebben dat nooit gedaan.

Het was een voorbeeld. Samen naakt zijn. Het is vast al een tijdje geleden dat ie je een complimentje heeft gegeven. Of spontaan op je billen sloeg. Of je op een andere manier stiekem ongepast aanraakte.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet te dreigen met een scheiding, maar je kunt hem wel keuzes voorleggen.
Zeggen dat jij dit zo niet meer volhoudt
Dat hij gaat praten, eerlijk zijn en jullie eraan gaan werken.
Dat jij naast jullie huwelijk op zoek gaat naar een minnaar.
Of scheiden.

Of wil je dit levenslang?
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:26
Wat moet ik dan doen? Ik kan hem dat toch moeilijk vragen.

Jawel. Net als dat hij gewoon moet aangeven wat er is. Hij is een volwassen man.
Ik vind leuk dat mensen hier allerlei dingen bedenken en roepen dat hij zich misschien schaamt maar echt.. 1,5 jaar lang geen seks en je vrouw afwijzen maar geen reden geven of er niet over durven praten?

Normale volwassen mannen zijn toch niet allemaal ineens geestelijk beperkt? Daar mag je toch gewoon van verwachten dat je het er op zijn minst normaal over kan hebben?

En geen rare plannetjes voor hoeft te smeden of te 'chanteren' enz enz.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:59
5.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je eens opperen om naar de relatie therapeut te gaan - het lijkt me ook niet de bedoeling dat hij druk ervaart om seks te hebben. Scheiding is zeker geen makkelijke beslissing, helemaal niet met kinderen - mijn excuses voor mijn eerdere bericht (wist toen niet dat jullie kinderen hebben).

Het grappige is dat er een topic is dat heet ongeveer "mijn vriend praat met een vriendin over seks" - dit is precies dezelfde situatie maar dan vanuit je 'man': geen seks willen hebben en er niet over willen praten, wat leidt tot frustratie bij de ander.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat het zo blijft (hij heeft geen zin, wil daar niets aan doen en er niet over praten), wat zou jij dan willen?
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 13:56
Jawel. Net als dat hij gewoon moet aangeven wat er is. Hij is een volwassen man.
Ik vind leuk dat mensen hier allerlei dingen bedenken en roepen dat hij zich misschien schaamt maar echt.. 1,5 jaar lang geen seks en je vrouw afwijzen maar geen reden geven of er niet over durven praten?

Normale volwassen mannen zijn toch niet allemaal ineens geestelijk beperkt? Daar mag je toch gewoon van verwachten dat je het er op zijn minst normaal over kan hebben?

En geen rare plannetjes voor hoeft te smeden en chanteren enz enz.
Eens .
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 13:56
Jawel. Net als dat hij gewoon moet aangeven wat er is. Hij is een volwassen man.
Ik vind leuk dat mensen hier allerlei dingen bedenken en roepen dat hij zich misschien schaamt maar echt.. 1,5 jaar lang geen seks en je vrouw afwijzen maar geen reden geven of er niet over durven praten?

Normale volwassen mannen zijn toch niet allemaal ineens geestelijk beperkt? Daar mag je toch gewoon van verwachten dat je het er op zijn minst normaal over kan hebben?

En geen rare plannetjes voor hoeft te smeden of te 'chanteren' enz enz.

Moet een man eerlijk zeggen dat hij niet meer is aangetrokken tot zijn vrouw? Je moet denk ik de vraag niet stellen als je het antwoord niet wil horen.

Want stel, hij geeft dat toe. En dan?
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 13:46
Accepteren? Ik accepteer toch niets, daarom blijf ik erop terug komen. Ik kan hem niet forceren dingen te zeggen, die hij niet wil zeggen. Ik wil niet met een scheiding dreigen, waar ik zelf niet achtersta.
Maar wat verwacht je nu van ons? Zolang hij niet praat, gaat er niks veranderen. Je kan hem niet dwingen om te praten en blijkbaar heb je al van alles geprobeerd om het uit hem te krijgen en dit was niet succesvol. Dus er zitten twee dingen op: accepteren en er niet meer over beginnen en hopen op een wonder dat dit zich vanzelf oplost. Niet accepteren en consequenties eraan hangen.

Hoeft niet gelijk scheiden te zijn. Een paar dagen weggaan, al dan niet alleen, goed voor jezelf zorgen en je eigen plan trekken, open relatie voorstellen, al is het maar om te kijken hoe hij erop reageert als jij zegt seks ergens anders te willen halen.

Je hoeft niet te dreigen met scheiden om zo een grens te laten zien. Maar ik krijg de indruk dat als hij dingen zegt als: "ik ben gewoon moe, mag dat niet?" Of "het zou helpen als jij er niet zo'n druk op legt" dat jij denkt dat als jij je maar aanpast, hij wel weer zin krijgt. Misschien voel je je zelfs wel schuldig, want de arme man heeft het zo zwaar en dan "kom jij ook nog eens zeuren". En dan zet je je eigen belangrijkheid weer opzij.

Maar blijkbaar werkt dat niet. Je moet stoppen met je aanpassen aan hem en begrip hebben voor zijn excuses.
Consistency compounds.
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:55
Ik heb hem dit al meermaals gevraagd, hij zegt dat hij gewoon geen zin heeft. Ik heb hem al gevraagd of hij mij nog aantrekkelijk vindt, of hij tevreden was met de seks, of hij stress heeft op het werk, of hij een ander heeft,... hij ontkent alles. Ik kan toch niet gaan scheiden omdat hij niet wil praten.

Maar hij kan ook niet jullie relatie met een probleem opzadelen en niet willen praten :idee:

Het was eerst anders dus dat moet hij kunnen uitleggen. En het is een probleem, dus moet er iets mee gedaan worden. Het is gewoon geen optie dat er iets bij hem is veranderd, wat een grote invloed heeft op de relatie, maar wat hij niet wil verklaren, niet wil bespreken en niet wil oplossen.

Maar misschien stel je in zijn ogen niet de juiste vraag. Als jij vraagt waarom niet? En hij antwoord omdat ik geen zin heb/moe ben, dan is jouw vraag beantwoord. En vervolgens kan je niks met dit antwoord maar ga je wel proberen bij hem zin te maken. Op een bepaalde manier accepteer jij dan zijn antwoord en ligt de bal ook nog bij jou om het op te lossen. Misschien moet je stellen dat dit een probleem is en vragen hoe hij denkt dit te gaan oplossen?
julius schreef:
30-11-2019 14:02
Moet een man eerlijk zeggen dat hij niet meer is aangetrokken tot zijn vrouw? Je moet denk ik de vraag niet stellen als je het antwoord niet wil horen.

Want stel, hij geeft dat toe. En dan?

Want 'de vrouw' wil het vast niet weten wat er is na 1,5 jaar geen seks ofzo? Die stelt die vraag gewoon voor de lol?
Wat een raar geleuter weer.

Maar ik begijp dat jij 1,5 jaar geen seks het dus liever niet weten? Want?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 14:30
22.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok, geen zin of moe.

Hoe kunnen we dat oplossen? Waarom heb je geen zin? Heb je stress, geldzorgen, impotent? En als t dat niet is, wat dan wel?
En ja, als hij toegeeft niet meer geil van je te worden, kan je besluiten te scheiden of een minnaar te nemen. Maar eenzijdig besluiten dat de ander voortaan maar seksloos moet leven, zonder daar een oorzaak voor te geven, kan echt niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-11-2019 14:02
Moet een man eerlijk zeggen dat hij niet meer is aangetrokken tot zijn vrouw? Je moet denk ik de vraag niet stellen als je het antwoord niet wil horen.

Want stel, hij geeft dat toe. En dan?

Hij kan dit toch net wel zeggen. Ik heb het hem op de man af gevraagd, hij moest enkel antwoorden. Hij wil toch ook niet in een relatie blijven met iemand die hij niet aantrekkelijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet TO echt wel wat er werkelijk speelt...
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 14:27
Hij kan dit toch net wel zeggen. Ik heb het hem op de man af gevraagd, hij moest enkel antwoorden. Hij wil toch ook niet in een relatie blijven met iemand die hij niet aantrekkelijk vindt.

Natuurlijk kan hij dat wel. Hij houdt van je en jullie hebben jonge kinderen samen.

Een bom daaronder leggen door te zeggen dat hij jou niet meer aantrekkelijk vindt is nogal wat. Dan maar smoesjes verzinnen.

Niet netjes, jij hebt er niets aan en het lost niets op, maar ergens snap ik hem wel.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 14:16
Want 'de vrouw' wil het vast niet weten wat er is na 1,5 jaar geen seks ofzo? Die stelt die vraag gewoon voor de lol?
Wat een raar geleuter weer.

Maar ik begijp dat jij 1,5 jaar geen seks het dus liever niet weten? Want?

Na anderhalf jaar geen seks en smoesjes waarom, zou ik echt wel genoeg weten. En dan kan ik twee dingen doen: of proberen aantrekkelijker te worden, of accepteren dat er geen seks is en mn kinderen een gelukkige jeugd geven.

Seks met een ander is uiteraard ook een optie, maar dan zal ik toch ook weer aantrekkelijker moeten worden ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-11-2019 13:13
Ik vrees dat dit het zou kunnen zijn.

Ik hoor dat vaak van mannen die uit een lange relatie komen maar zal bij vrouwen ook wel vaak zo zijn.
Sprak eens een man die net uit een lange relatie kwam en eerder erectiestoornissen had. Hij dacht dat het aan zijn leeftijd lag, mid 40er. Zijn arts zei 'neem eens een minnares en zie of je dat probleem dan nog hebt' en inderdaad. Nieuwe bezems vegen goed.
Hij heeft kort daarna de scheiding ingezet.
Hoor dat vaker, jammer genoeg. geen idee of er een oplossing is.
Gelukkig zijn er ook veel stellen die de elkaar wel aantrekkelijk blijven vinden.

TO verzorg jezelf goed, in de eerste plaats voor jezelf, sporten, gezond eten, mooie lingerie en kleding... Zodat je zelfvertrouwen terugkeert.

Maar hij moet idd praten, dat is hij je verschuldigd. Ga rond de tafel zitten en zeg dat jullie daar blijven tot er gepraat wordt.
Zo dan lekkere arts die een relatie om zeep helpt!

To, schrijf een brief naar je man waarin jij je gevoel omschrijft en wat je mist en dat daardoor de relatie niet meer is wat je ooit verwachte en dat je heel erg hoopt dat het er weer chemie tussen jullie komt!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
30-11-2019 14:44
Volgens mij weet TO echt wel wat er werkelijk speelt...

Wat speelt er dan?
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 14:56
Wat speelt er dan?
Denk eerlijk gezegd dat hij óf impotent is of , naar genoeg, niet meer opgewonden van je wordt.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Moe, stress etc zijn allemaal bliksemafleiders. Dat kan voor een kortere periode best zo zijn, maar een man die zijn vrouw zó structureel afwijst is naar grote waarschijnlijkheid zijn seksuele interesse volledig verloren.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-11-2019 14:52
Na anderhalf jaar geen seks en smoesjes waarom, zou ik echt wel genoeg weten. En dan kan ik twee dingen doen: of proberen aantrekkelijker te worden, of accepteren dat er geen seks is en mn kinderen een gelukkige jeugd geven.

Seks met een ander is uiteraard ook een optie, maar dan zal ik toch ook weer aantrekkelijker moeten worden ben ik bang.

Ik probeer hierop een antwoord te formuleren, maar het lukt mij niet. Dus het is allemaal mijn schuld en verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Juliette32 schreef:
30-11-2019 11:08
ik heb hem al van een affaire beschuldigd,

Waarom?
Juliette32 schreef:
30-11-2019 15:05
Ik probeer hierop een antwoord te formuleren, maar het lukt mij niet. Dus het is allemaal mijn schuld en verantwoordelijkheid.
Laat je dat alsjeblieft niet aanpraten! Wat een rare gedachtengang dat het jouw schuld zou zijn. Stel nou dat hij je niet meer aantrekkelijk zou vinden dan zou hij je daar bij moeten helpen en er op zijn minst eerlijk over moeten zijn. Dat je zelf aangeeft er onzeker van te worden is niet meer dan logisch, maar probeer het niet teveel op jezelf te betrekken. Als hij na zo'n lange tijd niet met je wil praten over dit probleem zou ik denk ik inderdaad een weekendje samen weg plannen, en dan niet om stomende seks te hebben maar om er eens over te praten. Daarbij zou ik aangeven wat het met je doet en dat je best begrijpt dat hij geen zin heeft als hij moe is, maar dat door het gebrek aan communicatie hierover jullie huwelijk gevaar loopt. Afhankelijk van zijn reactie zou ik hem de wacht aan zeggen : of je gaat met mij praten o je zoekt hulp bij de huisarts en verder of we stoppen ermee.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
30-11-2019 15:05
Denk eerlijk gezegd dat hij óf impotent is of , naar genoeg, niet meer opgewonden van je wordt.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Moe, stress etc zijn allemaal bliksemafleiders. Dat kan voor een kortere periode best zo zijn, maar een man die zijn vrouw zó structureel afwijst is naar grote waarschijnlijkheid zijn seksuele interesse volledig verloren.

Als hij impotent zou zijn, dan moet ik dat toch gemerkt hebben toen we nog wel vrijden.
Juliette32 schreef:
30-11-2019 15:53
Als hij impotent zou zijn, dan moet ik dat toch gemerkt hebben toen we nog wel vrijden.

Ik kan me wel voorstellen dat er een aantal gaan gissen wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn. Maar denk je dat je er iets mee op schiet om alle mogelijkheden hier de revue te laten passeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven