man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?

zaterdag 21 juli 2018 om 20:04
Ik zou haar slaan, dus dat lijkt me geen goed ideefashionvictim schreef: ↑21-07-2018 19:59Je kent haar toch ook, schreef je eerder in het topic? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Wat zegt je man als je voorstelt om met zijn drieën over de situatie te praten?

zaterdag 21 juli 2018 om 20:04
Beter met zijn vieren, weet de andere partner er ook vanaf.fashionvictim schreef: ↑21-07-2018 19:59Je kent haar toch ook, schreef je eerder in het topic? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Wat zegt je man als je voorstelt om met zijn drieën over de situatie te praten?

zaterdag 21 juli 2018 om 20:08
Andere partner weet het ook al. Ergens in december heeft ze het haar man verteld (ik had al gezegd dat ze een slecht huwelijk hebben toch?) en volgens man was de strekking min of meer dat haar man tegen haar heeft gezegd dat ze hoe dan ook nu toch met hem aan tafel zat en dat was het belangrijkste.
Ook fijn om zoiets te horen als je dat dropt
Ook fijn om zoiets te horen als je dat dropt

zaterdag 21 juli 2018 om 20:28
haar huwelijk is misschien niet zo slecht als je man gelooft. Zij heeft het eerder vertelt en ze heeft zich niet op jouw man gestort.diyer schreef: ↑21-07-2018 20:08Andere partner weet het ook al. Ergens in december heeft ze het haar man verteld (ik had al gezegd dat ze een slecht huwelijk hebben toch?) en volgens man was de strekking min of meer dat haar man tegen haar heeft gezegd dat ze hoe dan ook nu toch met hem aan tafel zat en dat was het belangrijkste.
Ook fijn om zoiets te horen als je dat dropt![]()

zaterdag 21 juli 2018 om 21:07

zaterdag 21 juli 2018 om 21:31
Naar mijn mening doet het er niet toe of hij wel of niet vreemd is gegaan in de zin van sex.
Hij heeft hoe dan ook al heel lang een intieme relatie met zijn collega en jou voorgelogen over zijn gevoelens ten opzichte van jullie relatie en zijn collega.
En je moet je afvragen of je daarmee kan leven. Het feit dat hij wel zegt voor jullie relatie te willen vechten maar hij geen inzage in zijn telefoon te willen geven, zegt mij best veel.
Hij zal er toch alles aan moeten/willen doen om jouw vertrouwen weer terug te krijgen?
Hij heeft hoe dan ook al heel lang een intieme relatie met zijn collega en jou voorgelogen over zijn gevoelens ten opzichte van jullie relatie en zijn collega.
En je moet je afvragen of je daarmee kan leven. Het feit dat hij wel zegt voor jullie relatie te willen vechten maar hij geen inzage in zijn telefoon te willen geven, zegt mij best veel.
Hij zal er toch alles aan moeten/willen doen om jouw vertrouwen weer terug te krijgen?
zaterdag 21 juli 2018 om 21:44
TO, je schreef toch in een eerdere post dat jouw man en zijn collega hun wederzijdse gevoelens naar elkaar hadden uitgesproken? Zij was toch ook verliefd op hem? Kan het zijn dat zij al die tijd wacht tot hij ook de knoop doorhakt? Zij heeft in december iets opgebiecht thuis. Dat zal niet zomaar iets zijn geweest. Het verhaal lijkt niet helemaal te kloppen.fashionvictim schreef: ↑21-07-2018 21:07Ik begrijp het niet helemaal: zij is niet (echt) verliefd op je man en heeft seks al eens afgehouden. Wat zou zij dan thuis moeten opbiechten? Wat heeft ze dan verteld in december, want er valt van haar uit toch helemaal niks te vertellen?
lila01 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 21:56
0.15% gewijzigd

zaterdag 21 juli 2018 om 21:47
Ik denk dat hij dan misschien voor de bijl was gegaan en het later alsnog opgebiecht zou hebben. Omdat ik dan niet meer weg te sussen zou zijn geweest.

zaterdag 21 juli 2018 om 21:51
Ik kan alleen maar vertellen wat ik in stukjes en brokjes te horen krijg. Mijn man begon zijn brief met 'ze raakt me meer dan zou moeten' tot ik vind haar leuk, maar zij weet van niks. Tot ik ben verliefd en heb dat naar haar uitgesproken. Tot zij vertelde mij dat ze gevoelens voor me had en ik heb opgebiecht dat het wederzijds is. Tot 'haar man weet het volgens mij wel en vervolgens, haar man weet het, want ze heeft het rond de kerst tegen hem verteld en toen was het dus reactie x.
Man zegt dus dat hij het woord 'verliefd' in zijn mond heeft genomen en zij het woord 'gevoelens' en hij denkt ook dat zijn verliefd dus groter is dan haar 'verliefd of gevoelens'. Zo duidelijker?
Man zegt dus dat hij het woord 'verliefd' in zijn mond heeft genomen en zij het woord 'gevoelens' en hij denkt ook dat zijn verliefd dus groter is dan haar 'verliefd of gevoelens'. Zo duidelijker?

zaterdag 21 juli 2018 om 21:53
wow nee, het rammelt dus aan alle kantendiyer schreef: ↑21-07-2018 21:51Ik kan alleen maar vertellen wat ik in stukjes en brokjes te horen krijg. Mijn man begon zijn brief met 'ze raakt me meer dan zou moeten' tot ik vind haar leuk, maar zij weet van niks. Tot ik ben verliefd en heb dat naar haar uitgesproken. Tot zij vertelde mij dat ze gevoelens voor me had en ik heb opgebiecht dat het wederzijds is. Tot 'haar man weet het volgens mij wel en vervolgens, haar man weet het, want ze heeft het rond de kerst tegen hem verteld en toen was het dus reactie x.

zaterdag 21 juli 2018 om 21:53
Wat mijn man ermee gaat doen? Goeie vraag! Ik weet dat zelf ook nog niet. Volgens mij hoopt hij stiekem dat het met een sisser afloopt en dat we volgende week de draad weer oppakken alsof het min of meer nooit gebeurd is.
Maar dat kan simpelweg niet meer. Niet voor mij. Maar wat hij dan doet of zou moeten doen? Volgens mij beseft hij zelf nog amper de omvang die het voor mij heeft en blijft hij zichzelf maar goedpraten dat het heus niet zo'n big deal was. Maar voor mij zijn er veel en veel te veel signalen afgegaan dat dit niet meer zomaar met wat gesprekjes afgeslpten kan worden. Ik zal zo even uitleggen hoe en wat. Even mijn gedachten hierover ordenen...
Maar dat kan simpelweg niet meer. Niet voor mij. Maar wat hij dan doet of zou moeten doen? Volgens mij beseft hij zelf nog amper de omvang die het voor mij heeft en blijft hij zichzelf maar goedpraten dat het heus niet zo'n big deal was. Maar voor mij zijn er veel en veel te veel signalen afgegaan dat dit niet meer zomaar met wat gesprekjes afgeslpten kan worden. Ik zal zo even uitleggen hoe en wat. Even mijn gedachten hierover ordenen...

zaterdag 21 juli 2018 om 21:54
Jawel, nl. dat ze gevoelens heeft gekregen voor een collega en dat die wederzijds zijn.fashionvictim schreef: ↑21-07-2018 21:07Ik begrijp het niet helemaal: zij is niet (echt) verliefd op je man en heeft seks al eens afgehouden. Wat zou zij dan thuis moeten opbiechten? Wat heeft ze dan verteld in december, want er valt van haar uit toch helemaal niks te vertellen?
zaterdag 21 juli 2018 om 21:55

zaterdag 21 juli 2018 om 21:58
waarom niet? Omdat je iets opbiecht thuis, wil dat niet meteen zeggen dat ze de verhuisauto al aan het inseinen is. Misschien was haar biecht de hoop dat dat iets in gang zet, want ze schijnt haar man blijkbaar niet te kunnen bereiken in haar pogingen hem duidelijk te maken dat ze niet gelukkig is. Op deze manier zou je er toch bijna niet omheen kunnen lijkt me.lila01 schreef: ↑21-07-2018 21:44TO, je schreef toch in een eerdere post dat jouw man en zijn collega hun wederzijdse gevoelens naar elkaar hadden uitgesproken? Zij was toch ook verliefd op hem? Kan het zijn dat zij al die tijd wacht tot hij ook de knoop doorhakt? Zij heeft in decber iets opgebiecht thuis. Dat zal niet zomaar iets zijn geweest. Het verhaal lijkt niet helemaal te kloppen.
Maar goed, is voor mij allemaal niet zo relevant, behalve dat ik en mijn man en (zij ongetwijfeld) ook wel weet dat relaties opbreken vaak voor heel heel heel veel verdriet, gedoe en zorgen zorgt.
zaterdag 21 juli 2018 om 22:01
Intens appcontact...dan is er veel besproken. TO, ik snap dat je moet afgaan op wat je man je vertelt, maar besef wel dat hij aan damage control doet op dit moment. Hij zal je daarom niet alles vertellen. Ook zal hij altijd manieren weten te vinden om contact met haar te hebben als hij dat wil.
Blijf dichtbij jezelf en je eigen gevoel.
Blijf dichtbij jezelf en je eigen gevoel.
zaterdag 21 juli 2018 om 22:03
Ik vind het wel grappig hoe erg jouw toon in 24 uur veranderd is, Diyer.
Waar je gisteren een beeld schetste van een man die vele verwijten naar jou toe maakt, vaak niet te genieten is thuis, jou het gevoel geeft dat je spoken ziet, geen toekomstplannen met je wil maken en je eigenlijk vooral als boksbal gebruikt en daar bovenop ook nog eens out of the blue opbiecht al bijna 2 jaar verliefd op een ander te zijn is hij vandaag ineens een getroebleerde kind-man die het leven nauwelijks aan kan en die er eigenlijk allemaal niks aan kan doen. De arme schat is nog net niet reddeloos verloren zonder jou.
Waar je gisteren een beeld schetste van een man die vele verwijten naar jou toe maakt, vaak niet te genieten is thuis, jou het gevoel geeft dat je spoken ziet, geen toekomstplannen met je wil maken en je eigenlijk vooral als boksbal gebruikt en daar bovenop ook nog eens out of the blue opbiecht al bijna 2 jaar verliefd op een ander te zijn is hij vandaag ineens een getroebleerde kind-man die het leven nauwelijks aan kan en die er eigenlijk allemaal niks aan kan doen. De arme schat is nog net niet reddeloos verloren zonder jou.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Maar als je je 'soulmate'

zaterdag 21 juli 2018 om 22:14
Ergens, door de manier waarop je je verhaal begon, heb ik bijna het idee dat je man de verliefdheid op heeft gebiecht in de hoop dat jij meer je best voor hem zou doen. Om je te krijgen waar hij wil. Niet omdat hij spijt heeft of omdat hij beseft dat dingen anders moeten. Hij vond vooral dat jíj anders moest.
Wij weten hier maar een deel en dat is nog vertroebeld ook. Ik hoop alleen dat je echt voor jezelf kiest en niet alleen ziet wat je graag wil zien.
Wij weten hier maar een deel en dat is nog vertroebeld ook. Ik hoop alleen dat je echt voor jezelf kiest en niet alleen ziet wat je graag wil zien.
♥

zaterdag 21 juli 2018 om 22:20
Jeetje Diyer, ik herken zo veel in jouw verhaal.... het soort man wat je hebt, inclusief karakter en buien. Het gedoe met die collega.... bij ons heeft het jaren en jaren gesleept. Man en ik zijn beiden nogal vermijdend, en hij wist me altijd te overtuigen dat hij niet daadwerkelijk vreemd was gegaan. Niet dat dat meteen een dealbreaker zou zijn geweest, trouwens. Maar ik heb jaren in onzekerheid geleefd: hoe zit het tussen die twee?
Dat raad ik je niet aan, het is slopend....
Ook ontstond na een tijdje twijfel bij mijn man, tov zijn gevoel voor mij: of hij wel op de juiste manier van me hield....? We hebben therapie gehad, leuke dingen gedaan, veel gepraat, soms verdween het gewoon naar de achtergrond. Maar nooit ging het over, zijn twijfel. En ondertussen ging het (natuurlijk) steeds slechter tussen ons. Ik wist niet meer, wat ik nog kon doen om het te fiksen.
Tot ik besloot, het niet meer te fiksen. Na een korte proef-scheiding van twee maanden, heb ik hem alsnog 3x gevraagd of hij het zou willen proberen, opnieuw voor ons zou willen gaan. 3x was zijn antwoord nee. Hij wilde overigens niet uit elkaar. En ondanks mijn liefde voor hem, besefte ik toen dat er niks meer te fiksen viel. En dat IK niet meer kon leven zo. Omdat er niks meer van me overbleef.
En dus is hij weg. En hoewel hij blijft zeggen dat dat míjn keuze was, heeft hij nooit een serieuze poging gedaan om me terug te winnen. En als hij het had gedaan, weet ik niet of ik hem die optie had kunnen geven nog.
Kortom; hoe wil jij leven?
Dat heb ík, na jaren, geleerd.
En hoe pijnlijk het ook was en is (het is nog maar 3 maanden geleden) ik zit weer op míjn koers. Ik bungel niet meer. Dat deed ik uiteindelijk zelfs: dat bungelen. En het is zo fijn, om zelf weer het heft in handen te hebben.
Wat jij nu meemaakt, klinkt zo bekend. En het gaat alleen maar over: wat wil jij, nu deze situatie een feit is? Verliefd worden kan gebeuren. Vreemdgaan wellicht. Maar wat heb jij dan nu nodig? Deze week misscvien ruimte. Volgende week gesprekken, de week daarop boos worden.... wie weet? Het mag allemaal. Neem je ruimte. Echt een moeilijke les. Vond ik dan, tenminste.
Dat raad ik je niet aan, het is slopend....
Ook ontstond na een tijdje twijfel bij mijn man, tov zijn gevoel voor mij: of hij wel op de juiste manier van me hield....? We hebben therapie gehad, leuke dingen gedaan, veel gepraat, soms verdween het gewoon naar de achtergrond. Maar nooit ging het over, zijn twijfel. En ondertussen ging het (natuurlijk) steeds slechter tussen ons. Ik wist niet meer, wat ik nog kon doen om het te fiksen.
Tot ik besloot, het niet meer te fiksen. Na een korte proef-scheiding van twee maanden, heb ik hem alsnog 3x gevraagd of hij het zou willen proberen, opnieuw voor ons zou willen gaan. 3x was zijn antwoord nee. Hij wilde overigens niet uit elkaar. En ondanks mijn liefde voor hem, besefte ik toen dat er niks meer te fiksen viel. En dat IK niet meer kon leven zo. Omdat er niks meer van me overbleef.
En dus is hij weg. En hoewel hij blijft zeggen dat dat míjn keuze was, heeft hij nooit een serieuze poging gedaan om me terug te winnen. En als hij het had gedaan, weet ik niet of ik hem die optie had kunnen geven nog.
Kortom; hoe wil jij leven?
Dat heb ík, na jaren, geleerd.
En hoe pijnlijk het ook was en is (het is nog maar 3 maanden geleden) ik zit weer op míjn koers. Ik bungel niet meer. Dat deed ik uiteindelijk zelfs: dat bungelen. En het is zo fijn, om zelf weer het heft in handen te hebben.
Wat jij nu meemaakt, klinkt zo bekend. En het gaat alleen maar over: wat wil jij, nu deze situatie een feit is? Verliefd worden kan gebeuren. Vreemdgaan wellicht. Maar wat heb jij dan nu nodig? Deze week misscvien ruimte. Volgende week gesprekken, de week daarop boos worden.... wie weet? Het mag allemaal. Neem je ruimte. Echt een moeilijke les. Vond ik dan, tenminste.