Man houdt sterilisatie geheim
maandag 15 juli 2019 om 12:48
Mijn man is vorige week gesteriliseerd. De enige die er iets vanaf wiste waren zijn zus en mijn kant van de familie. Zijn ouders heeft ie van tevoren niets over zijn plannen vertelt. Na de ingreep heeft hij 's avonds wel zijn vader gebeld, maar zijn moeder nog niet, want die was toen op vakantie en ik weet niet hoe ze dit nieuws gaat opnemen, dus liever niet tijdens een vakantie dan. (Ouders zijn dus gescheiden)
Maar nu is ze inmiddels al een paar dagen terug en mijn man weigert haar nog steeds te bellen. Een echte reden hiervoor geeft ie niet, hij zegt dat hij het niet nodig vindt om te vertellen.
Zelf voel ik me er nogal ongemakkelijk bij dat zijn vader + zus het wel weten en zijn moeder niet. Maar het is natuurlijk niet mijn plaats om haar ervan op de hoogte te stellen.
Wat vinden jullie: is het inderdaad lullig dat zijn moeder van niets weet of heeft mijn man inderdaad gelijk?
Maar nu is ze inmiddels al een paar dagen terug en mijn man weigert haar nog steeds te bellen. Een echte reden hiervoor geeft ie niet, hij zegt dat hij het niet nodig vindt om te vertellen.
Zelf voel ik me er nogal ongemakkelijk bij dat zijn vader + zus het wel weten en zijn moeder niet. Maar het is natuurlijk niet mijn plaats om haar ervan op de hoogte te stellen.
Wat vinden jullie: is het inderdaad lullig dat zijn moeder van niets weet of heeft mijn man inderdaad gelijk?
maandag 15 juli 2019 om 12:52
Aan de hand van de titel dacht ik dat hij de sterilisatie voor jou geheim had gehouden!!
maar z'n moeder... Dan belt hij haar over een paar dagen. Ik zou mijn ouders ook niet perse inlichten over een sterilisatie. Dat vind ik nou echt een privé aangelegenheid. En zeker zijn schoonfamilie heeft er niks mee te maken natuurlijk.
maar z'n moeder... Dan belt hij haar over een paar dagen. Ik zou mijn ouders ook niet perse inlichten over een sterilisatie. Dat vind ik nou echt een privé aangelegenheid. En zeker zijn schoonfamilie heeft er niks mee te maken natuurlijk.
pergamon wijzigde dit bericht op 15-07-2019 12:53
Reden: verkeerd gelezen
Reden: verkeerd gelezen
7.56% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 12:52
Het moet natuurlijk niet, hoor. In ons geval was het zo dat ik oppas nodig had voor mijn zoon, dus vandaar dat mijn ouders het wisten. Mijn schoonzus wist het omdat mijn man het graag met haar wilde bespreken en haar mening op prijs stelde. En 's avonds heeft ie zelf het initiatief genomen om het aan zijn vader te vertellen.
maandag 15 juli 2019 om 12:54
@Doreia: ik vind het vooral lullig omdat zijn vader het dus wel weet en dat hij het voor zijn moeder wil verzwijgen. Als ze er dan ooit achterkomt voelt ze zich denk ik wel achtergesteld, alsof ze niet belangrijk genoeg is t.o.v zijn vader. Als hij het aan allebei niet had vertelt had ik het gevoelsmatig anders gevonden
maandag 15 juli 2019 om 12:55
Echt gelijk heeft niemand, het is meer een keus.
Je man is wellicht 18+ en vrij voor zijn eigen keuzes.
Het hangt een beetje af van de band die hij heeft met zijn moeder. Als die band daarbuiten goed is kan je je afvragen waarom hij het niet wilt delen. Misschien is er wat, is het beladen op een bepaalde manier of zo tussen hun. Maar nog steeds zijn keus.
Als zijn moeder zich afvraagt waarom (verdere) kinderen uitblijven kan het langer duren voor ze doorheeft wat er speelt. Maar het is vooral iets tussen jou en je man dat hij is gesteriliseerd. En aan je man het te zeggen of niet.
Nemen zijn vader en zus een standpunt in, zover ze dat zouden moeten doen (wellicht niet moeten doen?)? Dat standpunt kan invloed hebben op wat verder gebeurd.
Je man is wellicht 18+ en vrij voor zijn eigen keuzes.
Het hangt een beetje af van de band die hij heeft met zijn moeder. Als die band daarbuiten goed is kan je je afvragen waarom hij het niet wilt delen. Misschien is er wat, is het beladen op een bepaalde manier of zo tussen hun. Maar nog steeds zijn keus.
Als zijn moeder zich afvraagt waarom (verdere) kinderen uitblijven kan het langer duren voor ze doorheeft wat er speelt. Maar het is vooral iets tussen jou en je man dat hij is gesteriliseerd. En aan je man het te zeggen of niet.
Nemen zijn vader en zus een standpunt in, zover ze dat zouden moeten doen (wellicht niet moeten doen?)? Dat standpunt kan invloed hebben op wat verder gebeurd.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 15-07-2019 12:56
0.13% gewijzigd
snorriemorrie schreef: ↑15-07-2019 12:54@Doreia: ik vind het vooral lullig omdat zijn vader het dus wel weet en dat hij het voor zijn moeder wil verzwijgen. Als ze er dan ooit achterkomt voelt ze zich denk ik wel achtergesteld, alsof ze niet belangrijk genoeg is t.o.v zijn vader. Als hij het aan allebei niet had vertelt had ik het gevoelsmatig anders gevonden
Je hebt last van een plaatsvervangend loyaliteitsconflict
Jezus wat reageer jij chagerijnig op alles zeg. Zit je tampon scheef ofzo? Als iets je ergert dan lees je het toch niet? Of hoopte je op een wat dramatischer topic soms?Lucifer2018 schreef: ↑15-07-2019 12:54Ik snap uberhaupt niet waarom iemand buiten jullie om iets moeten weten hiervan. Of dat je je druk maakt over een reactie van moeder of schoonmoeder.
Echt wat de fuck gaat dit over. Je kan ook drama maken over niets.
maandag 15 juli 2019 om 12:56
Ja hoor.snorriemorrie schreef: ↑15-07-2019 12:54@Doreia: ik vind het vooral lullig omdat zijn vader het dus wel weet en dat hij het voor zijn moeder wil verzwijgen. Als ze er dan ooit achterkomt voelt ze zich denk ik wel achtergesteld, alsof ze niet belangrijk genoeg is t.o.v zijn vader. Als hij het aan allebei niet had vertelt had ik het gevoelsmatig anders gevonden
En wat dan nog. Dat is zijn probleem met zijn moeder dan he.
maandag 15 juli 2019 om 12:57
Ja, het ligt aan mij.snorriemorrie schreef: ↑15-07-2019 12:55Jezus wat reageer jij chagerijnig op alles zeg. Zit je tampon scheef ofzo? Als iets je ergert dan lees je het toch niet? Of hoopte je op een wat dramatischer topic soms?
En huh? Waar heb je het over.
Of zeg je nu dat je bewust je titel zo gekozen in de hoop dat mensen zo denken?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 12:58
18.54% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 12:57
Gottegottegottegot.snorriemorrie schreef: ↑15-07-2019 12:54@Doreia: ik vind het vooral lullig omdat zijn vader het dus wel weet en dat hij het voor zijn moeder wil verzwijgen. Als ze er dan ooit achterkomt voelt ze zich denk ik wel achtergesteld, alsof ze niet belangrijk genoeg is t.o.v zijn vader. Als hij het aan allebei niet had vertelt had ik het gevoelsmatig anders gevonden
Lullig om te verzwijgen? Hij belt haar niet speciaal op om te zeggen: mama, ik heb er een knoop in gelegd hoor!
Tuurlijk niet. Dat komt wel eens ter sprake.
En je schoonmoeder kent haar zoon ook. Waarom wil jij nu een strijd maken met je man omdat je dénkt dat je schoonmoeder zich straks misschien buitengesloten voelt? Echt.
maandag 15 juli 2019 om 12:59
@Westerpavilioen: bij mij roept het een beetje op dat ik tussen 2 vuren zit. In het verleden al vaker meegemaakt dat zijn moeder zich achtergesteld voelde en dan word ik daar wel op aangesproken. En ben het ergens ook wel met haar eens eigenlijk, ik snap ook niet waarom mijn man het niet aan haar vertelt en wel aan zijn vader.
@Tia.Dalma: ja wellicht gaat het ook wel meer over de familie-verhoudingen. Ik denk inderdaad dat zijn moeder ons erop gaat aankijken als ze hoort dat hij het voor haar heeft verzwegen. Mijn keuze is het niet, maar ik kan ook niet mijn man zijn wens voorbij gaan, dat zou ik ook nooit doen.
@Pergamon: ja, eigenlijk wel inderdaad, zo zou je het wel kunnen zien.
@Tia.Dalma: ja wellicht gaat het ook wel meer over de familie-verhoudingen. Ik denk inderdaad dat zijn moeder ons erop gaat aankijken als ze hoort dat hij het voor haar heeft verzwegen. Mijn keuze is het niet, maar ik kan ook niet mijn man zijn wens voorbij gaan, dat zou ik ook nooit doen.
@Pergamon: ja, eigenlijk wel inderdaad, zo zou je het wel kunnen zien.