Man is vreemdgegaan

20-04-2019 14:34 359 berichten
Weer een topic over vreemdgaan. Voel me zo in de war.

Mijn man en ik zijn intussen bijna een jaar in relatietherapie. Onze relatie zat al jaren niet echt lekker meer. We hebben twee kindjes, dus ik vind dat we er alles aan moeten doen om bij elkaar te blijven. Maar mijn gevoel gaat wel alle kanten op momenteel. Eigenlijk is dat nu de belangrijkste reden dat ik nog blijf. Ik wil eerst rust, vooral ook voor de kinderen. Want ik merk dat ze het allemaal meekrijgen en dat breekt mijn hart. Maar het idee dat ze om en om naar een ander huis zouden moeten vind ik nog afschuwelijker.

Tijdens de vorige sessie bij de therapeut heeft mijn man opgebiecht dat hij een affaire heeft gehad. Hij wil niet zeggen met wie, maar ik denk dat ik het wel weet. Hij kent die vrouw al jaren en ik heb mijn gevoel altijd gesust met het idee dat als ze iets zouden hebben dat het dan al lang gebeurd was. Hij zegt dat hij ook verliefd op haar was/is, maar dat die verliefdheid hem juist de ogen geopend heeft dat hij nog voor ons gezin wilde vechten. Hij zegt dat hij dat ook aan haar heeft gezegd en dat ze toen de affaire gestopt hebben. Maar ik weet dat hij haar de afgelopen maanden nog gezien heeft, en ik heb hem ook vaak genoeg met haar zien whatsappen. Hij zegt dat dat alleen vriendschappelijk was. Ik heb toen zo’n gesprek teruggelezen en dat gaat inderdaad niet over sex. Maar hoe leg ik dat nou uit, je leest wel dat ze close zijn.

Ik voel me ontzettend verraden. We zijn in die therapie bezig met onze gedragspatronen. Daar gebeuren echt wel goede dingen, ik merk wel verandering. Gaat wel heel erg langzaam, soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die echt werk verzet. Maar ik geloof ook wel dat hij voor ons gezin wil gaan, want anders was hij wel vertrokken. Maar het idee dat hij doodleuk doorgaat met contact met die andere vrouw terwijl wij aan onze relatie werken maakt me misselijk. En dat hij het me pas na maanden vertelt misschien nog wel meer!

Het ene moment denk ik dat ik gewoon z’n koffers bij de deur zet, het volgende moment denk ik dat ik blij moet zijn dat hij er nog is, nog steeds meegaat naar therapie en dat we het daar wel op kunnen lossen. De therapeut ziet er zelfs na deze gedropte bom nog heil in.

Mijn vriendinnen vinden ongeveer dat ik m aan de hoogste boom moet opknopen. Maar het lukt me niet om hem zo te zien, hij is toch de vader van m’n kinderen en ergens diep van binnen hou ik nog van hem.
anoniem_63b2a67238650 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 16:26
Reden: Typfout
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die man neemt je zo in de maling, weet iedereen dat ie vreemdgaat? Ik zou het tegen alle familie zeggen zodat het heel duidelijk is waarom je met het huwelijk kapt.
En die therapeute lijkt me ook helemaal niks.
Hoe kun je hem ooit nog vertrouwen en waarom heb je niet zijn telefoon door de plee gespoeld toe je wist dat ze aan het appen waren..
S-Meds schreef:
21-04-2019 09:06
Zo nu heb je je minuut van superieuriteitsgevoel weer gehad. Kan je gewoon verder met je stoffige leven
:kneel:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-04-2019 11:50
en zijn “ik wil eigenlijk wel scheiden maar ik durf niet” blabla
Een man een man, een woord een woord! Als je je jawoord geeft is dat tot de dood!
Als je toe bent aan rust, neem die dan.
Zoek een tweede kleine woning en wissel af in de huidige woning voor de kinderen. Vaak helpt het om die afstand te nemen om zo de dingen zuiver te zien.
Ik vind het ongelooflijk liefdeloos hoe hij met jou omgaat/is omgegaan.
Die therapeut zou ik per direct opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-04-2019 09:00
Toe maar, ga lekker tekeer. Jij geeft aan het niet te begrijpen. Ik kan me intussen wel voorstellen hoe dat komt. Maar woest zijn is natuurlijk een veel beter idee. Succes er mee!

Ik snap wel waarom jij altijd paarden als avatar hebt.
MissMaran schreef:
21-04-2019 11:55
Een man een man, een woord een woord! Als je je jawoord geeft is dat tot de dood!
Of omdat je niet meer mans genoeg bent om een ander vrouw seksueel te plezieren
chocolol schreef:
21-04-2019 12:01
Ik snap wel waarom jij altijd paarden als avatar hebt.
de illusie van een lange tampeloerus?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-04-2019 12:03
de illusie van een lange tampeloerus?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Jolly, waarom reageer je zo? Ik begrijp de reactie ook niet.

Bedoel je nu dat de man van TO er tijdens de relatietherapie best een zoolmeet op na mag houden als TO niet hard genoeg haar best doet?
anoniem_100284 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 17:25
82.82% gewijzigd
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
21-04-2019 08:16


Eigenlijk is deze reactie precies wat me zo doet walgen. Ik ben maar steeds naar mijn eigen aandeel aan het kijken, probeer me anders op te stellen, probeer allerlei automatismes van hem een beetje mild te bekijken zodat we uit gedragspatronen kunnen stappen. En meneer gaat ondertussen lekker een beetje z’n goddelijke gang. En als ik daar dan verdrietig van raak krijg ik wéér de vraag “heb je wel in beeld wat je eigen aandeel is?”. Maakt me woest!!
https://www.happinez.nl/mind-meditatie/ ... nipulatie/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind de opmerkingen hierboven aan het adres van Jolly best wel ver gaan eigenlijk. :-[
Alle reacties Link kopieren
BWitched schreef:
21-04-2019 11:23
Onze therapeut had gezegd er niet aan te beginnen als er een ander in het spel was. Hij begreep er ook helemaal niets van een concludeerde dat het dan toch wel aan mij zou liggen. Als ik er niets van begreep dan kon ik vast niet reflecteren. Want zoals man de dingen beschreef, dat kon toch echt niet zo zijn.

Nee, het was inderdaad niet zo want mijn ex zat daar glashard te liegen. Ik had hem er meteen uit moeten schoppen toen hij zei dat hij niet wist of hij nog van mij hield. Maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont.

Heeft ze uitgelegd waarom?

Lieve TO, doe wat je vindt dat je moet doen. Het is jullie proces en je moet er op je eigen manier doorheen.
RikM schreef:
21-04-2019 11:30
Vreemdgaan is wat mij betreft al exit. Maar vreemdgaan TERWIJL je in relatietherapie bent, dan heb je echt geen greintje respect. Waarom zou je nog moeite doen voor iemand die geen enkel respect heeft voor je?
Nou dit.
En omdat er nog sprake is van een emotionele verbinding tussen hem en die andere vrouw, is hij toch nog steeds emotioneel aan het vreemdgaan?
S-Meds schreef:
21-04-2019 12:02
Of omdat je niet meer mans genoeg bent om een ander vrouw seksueel te plezieren
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
21-04-2019 17:01
Ja, hij heeft uitgelegd dat het in zijn ogen volkomen zinloos is om te proberen elkaar te vinden als één van de twee met zijn of haar hoofd en hart elders zit.

Dat was ook zo. Mijn ex was alleen nog maar boos. Over dopjes op de tandpasta, wel of niet direct afwassen van pannen. En meer van zulke futiliteiten. Liep de hele dag met oortjes in door het huis en klaagde dat hij niet gehoord werd. Eeeeh, nee, hij zei dan ook niks.

Enfin, het heeft mij heel veel pijn gedaan, maar het is goed zo. Aan alles komt een einde, zelfs aan boosheid, merk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Iemand Esther Perel al getipt?

Kijk eens naar deze therapeut, en beslis zelf of je hier iets mee kunt:

https://www.youtube.com/watch?v=P2AUat93a8Q
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-04-2019 16:53
Ik vind de opmerkingen hierboven aan het adres van Jolly best wel ver gaan eigenlijk. :-[
Ik vind de sneer van Jolly naar TO ook erg laag, als ik het even zeggen mag.

Maar inderdaad, two wrongs don't make a right. Ik heb mijn reactie aangepast.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik ouderwets, voor mij is een liefdesrelatie gebouwd op vertrouwen. Jouw man heeft een relatie met een ander gehad terwijl jij dacht je huwelijk te redden met relatietherapie. Hij wil je niet zeggen met wie hij een relatie had. En hij houdt nog (intensief) contact met die andere vrouw. Dat is 3 x nee voor vertrouwen en hij lijkt niet bereid er iets aan te doen. Om bij elkaar te blijven is herstel van vertrouwen (van jou in hem) nodig en hij moet jou overtuigen dat hij je vertrouwen waard is. Dat doet hij nu niet. Als je met hem verder wilt, stel hem dan voor de keus. Werkt hij niet mee aan herstel van het vertrouwen, dan dreigen met einde huwelijk en dat je daar open kaart over speelt met vrienden en familie (ook zijn familie); dan laat iedereen hem vallen. Niet leuk, maar nu heeft hij jou in de tang. Draai het om. Sterkte.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
21-04-2019 17:29
Misschien ben ik ouderwets, voor mij is een liefdesrelatie gebouwd op vertrouwen. Jouw man heeft een relatie met een ander gehad terwijl jij dacht je huwelijk te redden met relatietherapie. Hij wil je niet zeggen met wie hij een relatie had. En hij houdt nog (intensief) contact met die andere vrouw. Dat is 3 x nee voor vertrouwen en hij lijkt niet bereid er iets aan te doen. Om bij elkaar te blijven is herstel van vertrouwen (van jou in hem) nodig en hij moet jou overtuigen dat hij je vertrouwen waard is. Dat doet hij nu niet. Als je met hem verder wilt, stel hem dan voor de keus. Werkt hij niet mee aan herstel van het vertrouwen, dan dreigen met einde huwelijk en dat je daar open kaart over speelt met vrienden en familie (ook zijn familie); dan laat iedereen hem vallen. Niet leuk, maar nu heeft hij jou in de tang. Draai het om. Sterkte.
Maar waarom zou je nog verder willen gaan met zo'n man als je het op zo'n manier duidelijk moet maken? Als die man na 1 jaar therapie en verdriet van TO al niet doorheeft hoe de vork in de steel zit, dan gaat hij dat nooit doorhebben. Of het interesseert hem gewoon niet en hoopt dat TO de stekker eruit trekt.
RikM schreef:
21-04-2019 16:53
Ik vind de opmerkingen hierboven aan het adres van Jolly best wel ver gaan eigenlijk. :-[
Dat is misschien waar. Maar uitlokking vind ik wel een verzachtende omstandigheid. TO verdient de reacties van Jolly niet. Het is trappen naar iemand die al op de grond ligt, in mijn ogen.

Overigens hebben we allemaal de optie om mensen onder de negeer knop te zetten. Dat scheelt dan weer een boel ergernis.
La-Gamine schreef:
21-04-2019 17:22
Iemand Esther Perel al getipt?

Kijk eens naar deze therapeut, en beslis zelf of je hier iets mee kunt:

https://www.youtube.com/watch?v=P2AUat93a8Q
Nou eerlijk.... dat mens werkt een beetje op m’n zenuwen.

Want het komt erop neer dat ik als bedrogen vrouw dus maar moet geloven/accepteren dat er meerdere liefdes naast elkaar kunnen bestaan. -> ok dat kan, maar waarom moet ik dat dan zomaar goedvinden?
Dat mijn man op zoek is naar een nieuwe versie van zichzelf -> prima, maar waarom praat hij dan niet met MIJ over wat hij mist maar met een ander?
En dat een beetje geheimen voor elkaar hebben het allemaal wat spannender maakt en dat dat dus goed is-> WTF??? Maar echt, WTF???

Of zie ik het in mijn boosheid van dit weekend allemaal verkeerd? Dan vind ik het lief als je me wilt uitleggen waarom je specifiek deze link aan me wilde laten zien.
lolapaloeza schreef:
21-04-2019 09:19
To, ik wil alleen even reageren op je tropenjaren. Het is een wijd verbreide illusie dat het daarna allemaal veel beter wordt. Kinderen worden ouder en krijgen andere behoeften, maar niet minder. Nu zit je 's avonds nog samen op de bank, straks zit je daar met zijn allen de Voice te kijken en is er zo mogelijk nog minder ruimte voor een goed gesprek.
Je gunt je kinderen een gezin maar is het haalbaar? Ik zou in ieder geval in therapie of daarbuiten maar beginnen je boosheid ventileren als je dat nog niet gedaan hebt.
Dank voor je lieve woorden Lola. Ik vind dit wel een lastige. Onze relatie zit al een aantal jaar niet enorm lekker. Eigenlijk voel ik sinds de zwangerschap van de eerste een verwijdering tussen ons. Dat hebben we ook wel besproken, destijds al. Ik had bijvoorbeeld totaal geen zin meer in sex. Maar dat leek me een normaal ‘symptoom’ van zwanger zijn. Vriendinnen in de babyfase herkenden het allemaal wel.

Misschien hebben we het allebei ook wel als excuus gebruikt om niet echt te hoeven praten.
Wittevitrage schreef:
21-04-2019 18:53
Nou eerlijk.... dat mens werkt een beetje op m’n zenuwen.

Want het komt erop neer dat ik als bedrogen vrouw dus maar moet geloven/accepteren dat er meerdere liefdes naast elkaar kunnen bestaan. -> ok dat kan, maar waarom moet ik dat dan zomaar goedvinden?
Dat mijn man op zoek is naar een nieuwe versie van zichzelf -> prima, maar waarom praat hij dan niet met MIJ over wat hij mist maar met een ander?
En dat een beetje geheimen voor elkaar hebben het allemaal wat spannender maakt en dat dat dus goed is-> WTF??? Maar echt, WTF???

Of zie ik het in mijn boosheid van dit weekend allemaal verkeerd? Dan vind ik het lief als je me wilt uitleggen waarom je specifiek deze link aan me wilde laten zien.
Ik kan me er ook totaal niet in vinden, maar zoveel mensen, zoveel meningen. Jij hoeft dat niet zomaar goed te vinden, jij hebt een monogame relatie afgesproken, dit komt echt niet door jouw boosheid denk ik. Een boosheid die overigens terecht is.
Wittevitrage schreef:
21-04-2019 19:03
Dank voor je lieve woorden Lola. Ik vind dit wel een lastige. Onze relatie zit al een aantal jaar niet enorm lekker. Eigenlijk voel ik sinds de zwangerschap van de eerste een verwijdering tussen ons. Dat hebben we ook wel besproken, destijds al. Ik had bijvoorbeeld totaal geen zin meer in sex. Maar dat leek me een normaal ‘symptoom’ van zwanger zijn. Vriendinnen in de babyfase herkenden het allemaal wel.

Misschien hebben we het allebei ook wel als excuus gebruikt om niet echt te hoeven praten.
Ik hoor juist dat heel veel vrouwen tijdens hun zwangerschap extreem veel zinnen heb in seks, ik had dat absoluut niet. Tijdens de babyfase van ons eerste kind had ik er ook helemaal geen zin in. Ik had zware bloedarmoede, een zwaar vitamine D tekort en een huilbaby dus ik was te moe om überhaupt seks te hebben. Ik vind dat ook niet zo raar en zie dat niet als een excuus, die babytijd is gewoon doodvermoeiend. Daarnaast kunnen hormomen ook een grote rol spelen in het geen zin hebben in seks. Er wordt niet voor niets gezegd dat ontzwangeren ongeveer een jaar duurt.
Wanneer kwam dat gevoel bij jou weer terug Suzan? Hoe oud is jouw kind nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven