Man ruzie met schoonouders

30-11-2021 09:32 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal
Je hoort best vaak, dat partners ruzie hebben met schoonouders (Man of vrouw)
Hoe word dat gedaan met de feestdagen?
Mijn man heeft ruzie met mijn ouders, vorig jaar hebben we sinterklaas en kerst en zoals voorgaande jaren samen gevierd, maar dit jaar wil hij dat niet.
Ik heb voorgesteld om sinterklaas verspreid te vieren, gedeelte thuis met de kids en gedeelte met ik met de kids en mijn ouders, en dat ik met kerst ook een dagdeel naar mijn ouders ga met kids.
Dit ziet hij niet zitten en wil sinterklaas alleen met gezin vieren en kerst ook, hij zei als je naar ze toe wil ga je maar alleen maar de kinderen blijven thuis, ik voel alsof ik in een spagaat zit
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat de ruzie over?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je man.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
30-11-2021 09:33
Waar gaat de ruzie over?
Maakt dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten de kinderen thuis blijven? Die hebben toch geen ruzie met opa en oma? Ik zou dat zeker niet accepteren. Ik zou de oplossing vooral bij de bron aanpakken. Hoe kan het dat er ruzie is en hoe is dat op te lossen. Tijd voor een goed gesprek met je ouders en je man? Of is er al teveel gebeurd. Dan is het een kwestie van accepteren maar dan zit hij gewoon alleen thuis en ga jij met de kinderen naar je ouders als jij dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wat willen de kinderen? Ik weet niet welke leeftijd ze hebben, maar je man heeft geen recht hen als pionnen in de ruzie te gebruiken. HIJ heeft ruzie met je ouders, de kinderen niet (althans dat is in je openingspost niet te lezen).
Ik zou gewoon gaan MET de kinderen.
Horen, zien en .... reageren
Dat hij niet wil, prima.
Maar de kleinkinderen weghouden bij ze lijkt me niet zo handig
Of ging de ruzie over iets kindgerelateerd?
Alle reacties Link kopieren
Dat moet een heftige ruzie geweest zijn, als je man jullie kinderen wil weghouden van hun grootouders.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat kinderen niet weg moeten gehouden bij opa en oma omdat een ouder een probleem met hen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij met de kinderen wel naar je ouders gaat is het je man die alleen thuis zit. Snap wel dat hij dat niet ziet zitten.

Snap ook dat dit voor jou een moeilijke situatie is.

Sterkte

Edit:
Na even te hebben geloept.
Ik zou met de kinderen naar mijn ouders gaan.
merel7 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 09:45
36.20% gewijzigd
Even geloept

Er is wel meer aan de hand dan dit lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
30-11-2021 09:36
Dat moet een heftige ruzie geweest zijn, als je man jullie kinderen wil weghouden van hun grootouders.
zo lees ik dat niet
Hij vind dat feestdagen voor het gezin is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou scheiden (geloept).
Kliko schreef:
30-11-2021 09:37
zo lees ik dat niet
Hij vind dat feestdagen voor het gezin is.
Zo lees ik het zeker niet
Dat hangt van de reden van de ruzie af. Botsende karakters die het gewoon niet zo goed kunnen vinden en na jaren opgebouwde spanning is de bom ontploft met verwijten over en weer? Dan zou ik gewoon gaan en de kinderen meenemen.
Hebben zij hem echt jarenlang slecht behandeld, geschoffeerd, voor alles wat lelijk is uitgemaakt, jarenlang sneren gegeven dan denk ik wel dat ik het snap en zijn wens respecteren. Zijn het wel lieve opa en oma voor de kinderen en zijn die al wat ouder en hebben die een fijne band met hun grootouders dan zou ik wellicht de kinderen even langsbrengen en weer ophalen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
30-11-2021 09:34
Ik snap je man.
Edit: ik had even moeten loepen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heeft je man niet alleen ruzie met jouw ouders, maar ook met jou!
Alle reacties Link kopieren
Gezien je vorige topics denk ik niet dat dit om een ruzie gaat.
Je man heeft veel problemen en dat maakt dat hij wellicht niet helder kan denken?
mmaartje wijzigde dit bericht op 30-11-2021 09:43
Reden: spelfout
0.35% gewijzigd
.....
Ik heb ook ruzie gehad met mijn schoonouders maar mijn man en kinderen konden, wanneer dan ook, gewoon naar ouders/opa/oma hoor.
Ik zie niet in waarom ik hun zou betrekken in een conflict wat ik had.
Alle reacties Link kopieren
Je man kan niet bepalen dat jullie kinderen hun opa en oma niet mogen zien.
Hij kan dat alleen afdwingen wanneer jouw ouders jullie kinderen verwaarlozen of mishandelen, maar wanneer het een puur persoonlijk conflict is tussen jouw man en je ouders, dan is er geen reden om je kinderen het contact te ontzeggen. Daarbij is hij niet alleen de baas over hoe het gaat.
Je man is de ongezonde factor in jullie familiesysteem, niet je ouders, je partner en kinderen isoleren is een vorm van mishandeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw relatie met je ouders goed is en de band met de kinderen warm, dan zou ik ze dichtbij houden. Je hebt ze hard nodig en de kinderen ook.

De relatie met je man is slecht, sta niet toe dat hij je isoleert van de mensen waar je steun van hebt en die van jou en de kinderen houden! Laat je niet dwingen te kiezen, en als hij daar wel op staat dan lijkt de keus me voor de hand liggend.

Zorg voor jezelf, zorg voor je kinderen. Je man is een volwassen vent die zijn eigen problemen aan moet pakken.
Je kinderen hebben toch geen ruzie met je ouders? Wat een manipulatief gedrag van je man zeg. Dat hij ruzie met ze heeft en er niet heen wil, wil toch niet zeggen dat opa en oma ook jullie kinderen niet meer mogen zien?
Het is wel belangrijk om wat meer uitleg te geven. Waarom wil je man niet naar jouw ouders?
Alle reacties Link kopieren
je ouders hebben gelijk, je man is een lul
Alle reacties Link kopieren
Gaat de ruzie over drugs? Is je man nog steeds clean?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je eigenlijk zelf wel weet wat je moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven