Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Man voelt na 20 jaar geen verliefdheid meer

12-09-2017 03:10 2934 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omwille van de privacy schrijf ik dit onder een andere nick. Onder de gebruikelijke ben ik te herkenbaar.

Mijn man en ik zijn al meer dan twintig jaar getrouwd een we hebben twee pubers (18 en 14).

Allebei goede baan, leuke en makkelijke kinderen. Gewoon een normaal, stabiel gezin. Sinds anderhalf a twee jaar is er geleidelijk aan iets veranderd. Ik had de indruk dat mijn man me niet meer zo zag staan. Ik kon mijn vinger er niet op leggen, maar het leek wel of hij mij niet meer zo leuk en aantrekkelijk vond. Wilde nauwelijks of niet meer vrijen. Gedroeg zich vriendelijk, gezellig, niet minder attent dan anders maar er miste iets.

Hij had veel druk op zijn werk, zei hij. Moe, stress, was een fase.

Vandaag kon ik er niet meer tegen en barstte ik in bed in tranen uit. En toen kwam het. Hij voelt geen verliefdheid meer. Houdt nog wel van mij, vindt me een leuke en aantrekkelijke vrouw maar het gevoel ontbreekt.

What
The
Fuck

Hij wil nu in therapie om te kijken of het gevoel nog terugkomt. Beweert bij hoog en bij laag dat er geen ander is.

Ik weet het even niet meer. Therapie kan heel zinvol zijn als je vastloopt omdat je niet met elkaar kan praten, of omdat je alleen nog maar ruzie maakt. Daar is allemaal geen sprake van. En dus vraag ik me af of we onszelf niet voor de gek houden en of het gevoel terug kan komen door te praten. En waarover dan in godsnaam? Er zit hem niks dwars, er is niks aan de hand, hij voelt gewoon niks meer. Hij weet nog precies waarom hij verliefd op mij werd en als hij naar mij kijkt ziet hij nog steeds dezelfde vrouw, zegt hij.

Ik ben zo verdrietig. Natuurlijk ga ik mee in therapie, we hebben twee kinderen. Ik vermoed echter dat het uitdraait op een verstandshuwelijk tot de kinderen de deur uit zijn. Ik wil dat ze in een intact gezin opgroeien, met twee ouders. We hebben geen ruzie, het is verder best gezellig thuis. Maar daarna is het voor mij klaar, als er niets verandert. Langer ben ik niet bereid om mooi weer te spelen.

Maar o, wat doet het pijn. Ik dacht dat we onverwoestbaar waren. Dat ons huwelijk goed en stabiel was. Hoe kan een mens zich zo vergissen?

Update december 2018: we zijn inmiddels gescheiden en ik heb ontdekt dat er toch een ander was. Al een paar jaar. Daarom trok hij zich al jaren steeds verder terug, was niets meer goed en was ons huwelijk echt niet meer te redden. Dat hij verliefd werd neem ik hem niet kwalijk. Dat hij weg is ook niet. Maar dat hij mij zo heeft laten bungelen, dat hij niets heeft gezegd terwijl ik zo wanhopig was wel. Enfin, ik ga verder met mijn leven samen met onze twee geweldige kinderen.
yagababa wijzigde dit bericht op 26-12-2018 11:46
10.22% gewijzigd
Alice68 schreef:
08-05-2020 22:30
Ok, neem ik dat mee in mijn achterhoofd. Kwam je financieel adviseur daarmee of advocaat of zo. Heb die van mij er niet over gehoord nl. Moet je maar net weten
Financieel adviseur. Helemaal garantie heb je niet, maar een bepaald percentage onder de WOZ wordt doorgaans wel geaccepteerd.
YagaBaba schreef:
08-05-2020 23:10
Financieel adviseur. Helemaal garantie heb je niet, maar een bepaald percentage onder de WOZ wordt doorgaans wel geaccepteerd.
Hm, moet andere partij dan wel mee akkoord gaan natuurlijk. Verwacht daar nog wel strubbelingen over eerlijk gezegd. Deed jouw ex-man daar verder niet moeilijk over?
"keep calm... karma will take care" ;-)
Alice68 schreef:
10-05-2020 12:57
Hm, moet andere partij dan wel mee akkoord gaan natuurlijk. Verwacht daar nog wel strubbelingen over eerlijk gezegd. Deed jouw ex-man daar verder niet moeilijk over?
Ja daar moet de andere partij mee akkoord gaan. In ruil heb ik afgezien van partneralimentatie, dus dat wilde hij wel.
Protocol schreef:
06-05-2020 10:13
Ja herkenbaar. Ik ben ook vrij lang bij hem gebleven omdat ik en mijn omgeving (zijn familie en goede vrienden) hem niet meer herkenden in zijn gedrag. Ik dacht het komt wel weer goed als hij normaal wordt... maar hij ging steeds verder in mij onredelijk behandelen en het gelieg en bedrieg ging steeds verder en werd steeds doorzichtiger.
Op een gegeven moment vertelde hij mij zelfs dat ik niet zo moeilijk moest doen omdat het voor hem en zijn minnares (die mij ook goed kent, voordat ik wist dat zij het was hem ik zelfs een keer mijn hart bij haar uitgestort dat zijn bedrog mn zo n pijn deed ) ook heel moeilijk was omdat ze wisten dat ze mij kwetsten, maar dat kon niet anders want ze werden als magneten naar elkaar getrokken....

En deze vrouw is nu dus weer in beeld... blegggg ik wil haar niet in het leven van mijn kinderen. Ik wil ze niet op feestjes van gezamenlijke vrienden tegenkomen. Maar ja, ik weet dat men het meest lijdt van het lijden dat men vreest. En dit slijt en over een paar jaar zal het niet meer zo hard binnen komen. Maar voor nu ben ik van slag en dat haat ik!

De man die mijn rots was. Met wie ik sinds mijn 16e samen ben opgegroeid, met wie ik in mijn beleving een geweldig leven had (ja op dat moment even niet, omdat hij net zijn baan kwijt was en een tweeling van 4 jaar er ik hakte). Hij ontkent dat nu, eigenlijk zat het nooit goed was het nooit leuk... en dan kijk ik naar oude foto’s en denk... wie ben jij??? En ik snap dat dit zijn verwerkingsproces is, dat hij blijkbaar het mooie moet ontkennen om met zijn eigen bedrog te kunnen dealen. Maar toch doet het zo ontzettend veel pijn...

En ik dacht dat ik daar een beetje doorheen was en dat we op de weg omhoog zaten, maar blijkbaar moet ik nog door wat dalen heen...
Wat bijzonder goed omschreven en akelig herkenbaar echt zo herkenbaar... heb het hier ook aan de hand. Liegen, bedriegen, kwetsen en nog veel meer. Blijkbaar zijn ware aard. O en het is nooit zijn schuld natuurlijk!!
Ik ben hier een tijd niet geweest. Veel gebeurd, druk met alles. Inmiddels uit elkaar, heb een huis kunnen kopen met veel offers maar alles beter dan bij hem blijven. De man die mij al jaren bedonderde met een bekende. Een bekende die op een trieste aandacht vragende manier contact zocht met mijn zoon van 11 jaar via de app. Een inmiddels ex die alles bagataliseerd. Mij financieel probeerde te naaien.

Ik heb de sleutel van mijn huis gekregen aan het begin van de corona tijd, daardoor weinig hulp met de verbouwing. Maar ik heb bijna alles voor elkaar. Zoveel zelf gedaan. Ik wilde voor mijn 3 kinderen een gezellige en fijne plek maken en dat is mij gelukt. Dus ik ben trots op mijn zelf en dankbaar voor de vriendinnen die mij ondanks de corona toch af en toe kwamen helpen met verven en behangen. Trots op mijn kinderen die zich al zo snel op hun gemak voelde in hun nieuwe huis. Ik kots werkelijk van mijn narcistische ex die ik veel te lang mijn hand boven zijn hoofd heb gehouden. Liefde is een soms een raar fenomeen maar ben nu echt wel klaar met deze man die nog steeds probeert macht over mij te hebben. Gaat hem niet meer lukken. Ik ben bezig met mijn toekomst en niet meer met mijn verleden!
2018anoniem schreef:
29-06-2020 21:27
Ik ben hier een tijd niet geweest. Veel gebeurd, druk met alles. Inmiddels uit elkaar, heb een huis kunnen kopen met veel offers maar alles beter dan bij hem blijven. De man die mij al jaren bedonderde met een bekende. Een bekende die op een trieste aandacht vragende manier contact zocht met mijn zoon van 11 jaar via de app. Een inmiddels ex die alles bagataliseerd. Mij financieel probeerde te naaien.

Ik heb de sleutel van mijn huis gekregen aan het begin van de corona tijd, daardoor weinig hulp met de verbouwing. Maar ik heb bijna alles voor elkaar. Zoveel zelf gedaan. Ik wilde voor mijn 3 kinderen een gezellige en fijne plek maken en dat is mij gelukt. Dus ik ben trots op mijn zelf en dankbaar voor de vriendinnen die mij ondanks de corona toch af en toe kwamen helpen met verven en behangen. Trots op mijn kinderen die zich al zo snel op hun gemak voelde in hun nieuwe huis. Ik kots werkelijk van mijn narcistische ex die ik veel te lang mijn hand boven zijn hoofd heb gehouden. Liefde is een soms een raar fenomeen maar ben nu echt wel klaar met deze man die nog steeds probeert macht over mij te hebben. Gaat hem niet meer lukken. Ik ben bezig met mijn toekomst en niet meer met mijn verleden!
Fijn anoniem, dat je nu je eigen plekje hebt. En vrijwel helemaal zelf gedaan. Loodzwaar, maar ook ergens louterend, vind je niet?

Je zegt dat je ex probeert controle te houden over jou. Wat doet hij dan ?
Ik snap wel dat je hier jarenlang mee zit Yagababa, vooral als je door je omgeving steeds op de hoogte wordt gehouden van zijn wel en wee.
Aan de vruchten kent men de boom
Wat goed Anoniem. Fijn om te horen dat je iig je veilige haven zelf hebt kunnen maken. Ik vind het ergens ook dieptriest om te lezen dat je waarschijnlijk een ontzettend verdrietig en eenzame tijd achter de rug hebt gehad. Als mensen toch eens in je hart konden kijken....
Ondanks alles mag je erg trots zijn op jezelf dat je survival instincten zó hard gewerkt hebben. Dat jij je zo kneiterhard voor jezelf hebt ingespannen. Dit vergeet je nooit meer. Hoe naar deze periode ook is, jou krijgen ze er niet zomaar onder. Ik hoop dat je naar dat gevoel kunt teruggrijpen als er nog golven van verdriet over je heenspoelen. Hele dikke knuffel. Je bent er vast nog niet en de pijnlijke momenten zullen je vast nog steeds overspoelen, maar het allerergste heb je in ieder geval gehad! You did that girl, proud of you! :hug:
YagaBaba schreef:
29-06-2020 22:13
Fijn anoniem, dat je nu je eigen plekje hebt. En vrijwel helemaal zelf gedaan. Loodzwaar, maar ook ergens louterend, vind je niet?

Je zegt dat je ex probeert controle te houden over jou. Wat doet hij dan ?
Ja je had gelijk je bent sterker dan je denkt! En dat bleek echt te kloppen!

O van alles gaat vooral over geld. Zoals welke weekenden ik de kinderen heb. Wie betaald die bepaalt zegt hij dan. Eigenlijk om je rot te lachen toch als je zo bekrompen en zielig in elkaar zit. Nu probeert hij mij weer een document te laten tekenen om zo de scheiding definitief te maken. Dit moet met zijn advocaat erbij en die wil nooit meer zien, die heeft mij ook geprobeerd te besodemieteren. Nu heb ik nog 3 maanden de tijd om bezwaar te maken maar hij wil dus dat ik die akte van berusting teken en ik denk dat hij dat wil omdat er blijkbaar dus nog een konijn in de hoge hoed zit en hij bang is dat ik daar achter kom haha. Nou ik teken niks. Hier heeft hij moeite mee want hij wil altijd alles naar zijn hand zetten. Ik hem gezegd dat hij dat maar lekker met dat zeikerige goedkope hoertje van hem moet doen!
diyer schreef:
29-06-2020 22:33
Wat goed Anoniem. Fijn om te horen dat je iig je veilige haven zelf hebt kunnen maken. Ik vind het ergens ook dieptriest om te lezen dat je waarschijnlijk een ontzettend verdrietig en eenzame tijd achter de rug hebt gehad. Als mensen toch eens in je hart konden kijken....
Ondanks alles mag je erg trots zijn op jezelf dat je survival instincten zó hard gewerkt hebben. Dat jij je zo kneiterhard voor jezelf hebt ingespannen. Dit vergeet je nooit meer. Hoe naar deze periode ook is, jou krijgen ze er niet zomaar onder. Ik hoop dat je naar dat gevoel kunt teruggrijpen als er nog golven van verdriet over je heenspoelen. Hele dikke knuffel. Je bent er vast nog niet en de pijnlijke momenten zullen je vast nog steeds overspoelen, maar het allerergste heb je in ieder geval gehad! You did that girl, proud of you! :hug:
Ja je raakt wel een snaar... jaren geprobeerd er wat van te maken met hem, zonder resultaat. Ik heb veel meegemaakt de laatste 8 jaar. Van een broer die zelfmoord probeerde te plegen, neef op jonge leeftijd overleden, een vader die ziek werd, een goede vriend plotseling overleden en toen nog een van mijn beste vriendinnen die zelfmoord pleegde. Altijd alle ballen thuis hoog weten te houden maar heb totaal geen steun van hem gehad in deze moeilijke tijden. Altijd vrolijk voor de kids (ben zo gek op die drie!) maar meneer had het te druk met zichzelf en uiteindelijk zijn sletje. Ik heb binnenkort een gesprek met haar, ben erg benieuwd!

Ik kan het aardig loslaten nu alleen zei mijn dochter vandaag iets. Mama ik slaap vaak naast papa (zijn 2 nachten per week bij hun vader) en toen werd ik echt misselijk van de gedachte dat hij met dat wijf in dat zelfde bed ligt en de volgende dag mijn dochter........ dat is nog wel even een dingetje merk ik
Ja, dat is hogere school loslaten. Vertrouwen op wat jij toch alle andere dagen je kind bijbrengt en dat het sterk genoeg is bij papa.
En aan de andere kant heb jij dus ook naast dat lijf gelegen terwijl het dus al bezig was met het sletje.
Niet om het je in te wrijven, maar juist om te laten merken dat vooral het idee rot is, en in de werkelijkheid weinig uitmaakt. Hij is de boosdoener, zij is uiteindelijk niet belangrijk.
Verder niks tekenen en zo min mogelijk aandacht aan alles geven. Zie alles als een poging om jou pijn te doen en iedere reactie van jou is voor hem een succeservaring. Zeker gezien zo'n uitspraak als: wie betaalt, bepaald. De hik, gelukkig hebben we in Nederland de wet. Gun hem dat niet. Tenzij dat het echt noodzakelijk is- rechtbank enz. Evt een standaardantwoord bedenken. Iets als: daar ga ik nog over nadenken, daar moet ik me nog in verdiepen. Ik kom er nog een keer op terug.

Ik probeer heel vaak eraan te denken hoe ik alles hier ook zelf heb opgebouwd, letterlijk met eigen handen heb geklust.
En hoe ontspannen het nu is. Nu er niemand me onverwachts probeert te raken, me laat twijfelen aan mezelf, opeens even lief doet om daarna me extra pijn te doen.
En ik heb best medelijden met zijn nieuwe vriendin. En knijp in mijn handjes dat zij nu veel van de pijn opvangt. Liever zij dan ik!
1 poging gedaan om contact met haar te zoeken, omdat er bij hun relationele ontwikkelingen zijn waardoor hij haar als het ware jaren gevangen kan houden, (vaag uit angst voor herkenbaarheid). Maar zonder goede reden had ik haar niet gecontacteerd, en uit hun reactie merkte ik dat zij volledig onder zijn invloed staat. En ben ik dubbel blij dat ik daarvan verlost ben.
Bloem1970 schreef:
30-06-2020 22:28
Ja, dat is hogere school loslaten. Vertrouwen op wat jij toch alle andere dagen je kind bijbrengt en dat het sterk genoeg is bij papa.
Het zal je verbazen wat kinderen allemaal opmerken.

Mijn ex vindt nu ineens dat hij de betrokken vader uit moet gaan hangen. Dramt tegen één van de kinderen over zijn dagbesteding. Kind moet maar eens gaan werken. (Doet hij). Anders zit hij maar de hele dag binnen te gamen (Doet hij niet.)

Kind zei dat hij zich afvroeg of zijn vader überhaupt ooit geluisterd had naar wat hij hem vertelde. Ex wil niet met mij praten, zelfs niet over de kinderen, anders had hij geweten dat zijn aannames over kind niet kloppen. Kind zei ook: "papa doet wel heel leuk tegen de buitenwereld, maar eigenlijk is hij heel naar. Alleen niemand ziet dat, maar ik nu wel. " Dat heeft hij helemaal zelf uitgevogeld.

Ex volhardt steeds meer in zijn "beledigde majesteit" act. Het lijkt wel of het erger wordt sinds ik niet meer probeer om het contact een beetje goed te houden maar hem gewoon negeer. Het valt nu ook de kinderen op, en die vinden zijn gedrag "zielig" en "sneu", om nog maar te zwijgen van zijn relatie met een piepjong meisje.

Ik vind het heel naar voor ze. Tegelijk ben ik zo blij dat hij geen vat op ze heeft.
2018anoniem schreef:
30-06-2020 21:11
Ja je had gelijk je bent sterker dan je denkt! En dat bleek echt te kloppen!

O van alles gaat vooral over geld. Zoals welke weekenden ik de kinderen heb. Wie betaald die bepaalt zegt hij dan. Eigenlijk om je rot te lachen toch als je zo bekrompen en zielig in elkaar zit. Nu probeert hij mij weer een document te laten tekenen om zo de scheiding definitief te maken. Dit moet met zijn advocaat erbij en die wil nooit meer zien, die heeft mij ook geprobeerd te besodemieteren. Nu heb ik nog 3 maanden de tijd om bezwaar te maken maar hij wil dus dat ik die akte van berusting teken en ik denk dat hij dat wil omdat er blijkbaar dus nog een konijn in de hoge hoed zit en hij bang is dat ik daar achter kom haha. Nou ik teken niks. Hier heeft hij moeite mee want hij wil altijd alles naar zijn hand zetten. Ik hem gezegd dat hij dat maar lekker met dat zeikerige goedkope hoertje van hem moet doen!
Het blijft bizar hè. Wel weg willen, maar toch proberen omcontrole te houden over de ex partner. Ik vraag mij serieus af wat zulke mannen nu denken.
2018anoniem schreef:
29-06-2020 21:15
Wat bijzonder goed omschreven en akelig herkenbaar echt zo herkenbaar... heb het hier ook aan de hand. Liegen, bedriegen, kwetsen en nog veel meer. Blijkbaar zijn ware aard. O en het is nooit zijn schuld natuurlijk!!
Fijn te lezen, die herkenning.
En voor jou, sterkte! Fijn dat je een plek voor jezelf hebt.
Maar is er nu dan niets geregeld mbt de scheiding? Heb je zelf ook een advocaat?
YagaBaba schreef:
01-07-2020 08:26
Het blijft bizar hè. Wel weg willen, maar toch proberen omcontrole te houden over de ex partner. Ik vraag mij serieus af wat zulke mannen nu denken.
Nou idd! Hier kreeg ik out of the blue ineens een appje waar ik gisteren wat en waar een foto op facebook vandaan kwam (was iets dat een bekende had geplaatst, maar die foto was al een paar maanden oud). En dan denk ik, wat bezield jou? Ja dat deed ik ook bij jou toen wij samen waren, maar dat was omdat jij vreemd ging! Nu vraag ik nergens naar, waar denk je het recht vandaan te halen om mij daarnaar te vragen en op zo'n dwingende toon. Echt bizar!!

@ Yaga: ik zag dat je in een ander topic vroeg of het beter ging, wat lief!

Ja het gaat beter. We zijn de afgelopen weken veel bij de mediator geweest en volgende week hoop ik de scheidingspapieren rond te hebben. Er is in die periode veel gedoe geweest, waarin ik vond dat hij vooral mee moest denken, en hij eigenlijk het onderste uit de kan wilde hebben. Maar we zijn er volgens mij op een heel eerlijke manier uitgekomen uiteindelijk.
En ik kan hier blijven wonen met de kinderen. Het zal geen vetpot worden, maar ik moet zeggen dat ik zonder zijn aanwezigheid het prima vind thuis te blijven.
Vroeger was ik erg uithuizig, dagjes weg, hele weekenden de hort op met de kinderen.
Nu zie ik dat dat ook een soort vluchtgedrag was, omdat het thuis ook niet echt gezellig was, en ik thuis niet echt mezelf kon zijn.

Dus vanaf volgende week ben ik echt los. Moet ik wel heel veel regelen, maar alles voor mij en de kinderen. Ik heb er zin in. Ik heb zin in de zomer. Ik ga genieten van de kinderloze vakantieweken (rust om te werken, lekker met een boek in de tuin) en van de vrije tijd met de kinderen.
Ik besef me dat de wond nog open is, en dat er maar iets kleins hoeft te gebeuren om me weer in een dalletje te gooien, maar ik heb er weer vertrouwen in dat het goed komt.

Nu nog een leuke rebound man :-)
Je wil stiekem niet weten wat ik door de bank genomen denk van kerels die met hun hippe -kijk mij eens jeugdig zijn- vijftig jarige kop en grijze haren rondsjouwen met een baby. De tweede leg waar ze dan misschien wél hun best voor willen doen. Ik zie ze vaak voor me in de rij staan met hun twintig jaar jongere vriendin en vraag me altijd af of daar niet ergens een ex vrouw aan vastzit die het met de eerste leg van dan ergens tussen de tien en twintig jaar oud zelf recht mag zien te breien. Mijn achting naar dat soort kerels reikt niet hoger dan mijn enkels
diyer schreef:
01-07-2020 14:14
Je wil stiekem niet weten wat ik door de bank genomen denk van kerels die met hun hippe -kijk mij eens jeugdig zijn- vijftig jarige kop en grijze haren rondsjouwen met een baby. De tweede leg waar ze dan misschien wél hun best voor willen doen. Ik zie ze vaak voor me in de rij staan met hun twintig jaar jongere vriendin en vraag me altijd af of daar niet ergens een ex vrouw aan vastzit die het met de eerste leg van dan ergens tussen de tien en twintig jaar oud zelf recht mag zien te breien. Mijn achting naar dat soort kerels reikt niet hoger dan mijn enkels

Ik begrijp die vrouwen ook niet hoor. Wat is er nou in hemelsnaam aantrekkelijk aan een vent die zijn gezin in de steek laat?

In mijn familie ook zo'n geval. Vent gaat ervandoor met een collega en kijkt totaal niet meer om naar zijn kinderen. Ex-vrouw mag de zorg helemaal alleen doen, en zelfs alimentatie betalen is teveel gevraagd. Maar wat denkt die nieuwe vrouw: kom alsjeblieft zo snel mogelijk met me samenwonen, want jij bent zo'n droomvent! :flirting:

Echt joh, schiet mij maar lek.
Don't tell me I have lost when clearly I've won
RikM schreef:
01-07-2020 15:11
Ik begrijp die vrouwen ook niet hoor. Wat is er nou in hemelsnaam aantrekkelijk aan een vent die zijn gezin in de steek laat?

In mijn familie ook zo'n geval. Vent gaat ervandoor met een collega en kijkt totaal niet meer om naar zijn kinderen. Ex-vrouw mag de zorg helemaal alleen doen, en zelfs alimentatie betalen is teveel gevraagd. Maar wat denkt die nieuwe vrouw: kom alsjeblieft zo snel mogelijk met me samenwonen, want jij bent zo'n droomvent! :flirting:

Echt joh, schiet mij maar lek.
Ja maar, zij maakte hem het leven onmogelijk! echt zijn ex gunde hem het licht in de ogen niet. Hij wilde wel bijdragen aan het gezin, maar echt 1x uitslapen was al teveel gevraagd en zorgde voor slaande ruzie...
en zij houdt hem bij de kinderen weg. Verteld slechte dingen over hem en daarom voelt hij zich nu niet meer op zijn gemak bij de kinderen.

gelukkig heeft hij nu haar gevonden. Zij begrijpt hem wel! En met haar zal dal nooit gebeuren, want dit is ECHTE liefde.

ofzo... :-)
Ik begrijp die vrouwen ook niet hoor Rik ; )
Ik probeer dan soms maar te bedenken dat hun hersens nog niet rijp zijn. Maar ergens ben je als vrouw net zo'n sneuneus als je daar zo enorm warm voor loopt.
Het enige verschil tussen die twee is dat de (jongere) vrouw in principe die kinderen niet verwekt heeft en dus feitelijk geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen. De man in kwestie met grotere kinderen die oogkleppen opdoet voor wat hij achterlaat (en weet ik wat voor smoezen verzint). Dat is een kleine nuance. Maar dan nog blijft het van beiden onaantrekkelijk.
Is niet zo moeilijk hoor. Mijn ex zegt ofwel dat het te erg voor woorden is maar dat hij niet negatief over mij wil praten of hij zegt dat hij weg is omdat ik vreemdging. En als een kind iets doet wat hem niet aanstaat zal ik daar wel achter zitten.

Ik kan je vertellen dat als ik er achter zat, de kinderen niet meer met hem zouden praten nu. Ik heb namelijk het bewijsmateriaal van zijn vreemdgaan bewaard. Maar ik ben niet van plan om het aan mijn kinderen te geven, hoor. Ik bewaar het voor het geval hij ook tegen de kinderen leugens op gaat hangen. Tot op heden heeft hij dat niet gedaan.
Ja, als ik die rode vlag van negatief over een ex praten nou eens eerder had gekend!
Ik was zo'n sukkelige vrouw die dacht dat het kon, een heks-ex, zonder dat er al te veel aan de vent mankeerde.
Mijn troost is, dat ik nummer 2 was. Dan kun je nog denken dat het gewoon niet werkte enz. tussen nr 1 en man. Ben benieuwd waarom nummer 3 niet 1 keertje de wekbrauwen fronst bij ongetwijfeld 2 heks-exen. En hoeveel jaar het duurt voordat nummer 4 zich aandient.

En zeker weten Yaga, dat mijn kind het dan echt wel door heeft. Inderdaad, veertrouwen op de kinderen. Nu heeft kind het nog niet door, maar over een paar jaar wel. Dat zie ik al aan zijn oudste, dus kind van nummer 1. Die komt nog maar heel weinig. En ons gezamenlijk kind is nu nog zoals oudste op die leeftijd was, dol op papa.
Bloem1970 schreef:
30-06-2020 22:28
En aan de andere kant heb jij dus ook naast dat lijf gelegen terwijl het dus al bezig was met het sletje.
Niet om het je in te wrijven, maar juist om te laten merken dat vooral het idee rot is, en in de werkelijkheid weinig uitmaakt. Hij is de boosdoener, zij is uiteindelijk niet belangrijk.
Verder niks tekenen en zo min mogelijk aandacht aan alles geven. Zie alles als een poging om jou pijn te doen en iedere reactie van jou is voor hem een succeservaring. Zeker gezien zo'n uitspraak als: wie betaalt, bepaald. De hik, gelukkig hebben we in Nederland de wet. Gun hem dat niet. Tenzij dat het echt noodzakelijk is- rechtbank enz. Evt een standaardantwoord bedenken. Iets als: daar ga ik nog over nadenken, daar moet ik me nog in verdiepen. Ik kom er nog een keer op terug.

Ik probeer heel vaak eraan te denken hoe ik alles hier ook zelf heb opgebouwd, letterlijk met eigen handen heb geklust.
En hoe ontspannen het nu is. Nu er niemand me onverwachts probeert te raken, me laat twijfelen aan mezelf, opeens even lief doet om daarna me extra pijn te doen.
En ik heb best medelijden met zijn nieuwe vriendin. En knijp in mijn handjes dat zij nu veel van de pijn opvangt. Liever zij dan ik!
1 poging gedaan om contact met haar te zoeken, omdat er bij hun relationele ontwikkelingen zijn waardoor hij haar als het ware jaren gevangen kan houden, (vaag uit angst voor herkenbaarheid). Maar zonder goede reden had ik haar niet gecontacteerd, en uit hun reactie merkte ik dat zij volledig onder zijn invloed staat. En ben ik dubbel blij dat ik daarvan verlost ben.
Nou inderdaad hoge school loslaten pff! Wij sliepen al een tijdje apart dus dat is mij denk ik redelijk bespaard gebleven. Al is de naaktvideo van die hoer al wel van 2,5 jaar geleden! Ergens heb ik ook met dat mens te doen, wat een droevige vertoning is het. Als een loops teefje loopt ze achter hem aan, doet vreemde dingen. Iedereen die ik spreek en haar kent heeft een negatieve ervaring met haar. Vind zo typisch. Ik ben ook blij dat ik van hem verlost ben. Al zou hij de laatste man op aarde zijn dan nog zou ik hem niet terugnemen! Dan ga ik voor een leuke vrouw!

Ik weet trouwns heel veel over haar, daar kan ik hier niet teveel over zeggen maar het is echt enorm zeikwijf haha en als hij ergens een hekel aan heeft! Dus ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ze is iig wel gestopt met het appen naar mijn kind!
2018anoniem wijzigde dit bericht op 01-07-2020 22:13
5.08% gewijzigd
YagaBaba schreef:
01-07-2020 07:30
Het zal je verbazen wat kinderen allemaal opmerken.

Mijn ex vindt nu ineens dat hij de betrokken vader uit moet gaan hangen. Dramt tegen één van de kinderen over zijn dagbesteding. Kind moet maar eens gaan werken. (Doet hij). Anders zit hij maar de hele dag binnen te gamen (Doet hij niet.)

Kind zei dat hij zich afvroeg of zijn vader überhaupt ooit geluisterd had naar wat hij hem vertelde. Ex wil niet met mij praten, zelfs niet over de kinderen, anders had hij geweten dat zijn aannames over kind niet kloppen. Kind zei ook: "papa doet wel heel leuk tegen de buitenwereld, maar eigenlijk is hij heel naar. Alleen niemand ziet dat, maar ik nu wel. " Dat heeft hij helemaal zelf uitgevogeld.

Ex volhardt steeds meer in zijn "beledigde majesteit" act. Het lijkt wel of het erger wordt sinds ik niet meer probeer om het contact een beetje goed te houden maar hem gewoon negeer. Het valt nu ook de kinderen op, en die vinden zijn gedrag "zielig" en "sneu", om nog maar te zwijgen van zijn relatie met een piepjong meisje.

Ik vind het heel naar voor ze. Tegelijk ben ik zo blij dat hij geen vat op ze heeft.
Mijn ex is nu ineens ook veel meer betrokken. Met de middelste deed hij altijd al veel maar de oudste liet hij links liggen. Hij heeft ook ooit gezegd dat hij geen klik met hem heeft. Nu doet hij wel ineens van alles met hem. Van mijn zoon hoor ik positieve verhalen over zijn vader en dat vind ik fijn al raakt het mij wel hoe loyaal hij aan zijn vader is en dat terwijl hij 13 jaar amper naar om heeft gekeken!
Protocol schreef:
01-07-2020 14:06
Fijn te lezen, die herkenning.
En voor jou, sterkte! Fijn dat je een plek voor jezelf hebt.
Maar is er nu dan niets geregeld mbt de scheiding? Heb je zelf ook een advocaat?
De scheiding is rond. We hadden eerst 1 advocaat. Die kreeg het niet voor elkaar om een goed convenant te maken. Ik ben uiteindelijk naar een eigen advocaat gegaan die gespecialiseerd is in echtscheidingen. Zij haalde er 12 punten uit die niet goed waren! Heeft hij dit van internet gekopieerd vroeg ze. Foutieve wetsartikelen en ik zou er echt financieel slecht uitkomen. Blij dat ik dat dus heb gedaan. Die advocaat heb ik al terugverdiend!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven