Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Man voelt na 20 jaar geen verliefdheid meer

12-09-2017 03:10 1492 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omwille van de privacy schrijf ik dit onder een andere nick. Onder de gebruikelijke ben ik te herkenbaar.

Mijn man en ik zijn al meer dan twintig jaar getrouwd een we hebben twee pubers (18 en 14).

Allebei goede baan, leuke en makkelijke kinderen. Gewoon een normaal, stabiel gezin. Sinds anderhalf a twee jaar is er geleidelijk aan iets veranderd. Ik had de indruk dat mijn man me niet meer zo zag staan. Ik kon mijn vinger er niet op leggen, maar het leek wel of hij mij niet meer zo leuk en aantrekkelijk vond. Wilde nauwelijks of niet meer vrijen. Gedroeg zich vriendelijk, gezellig, niet minder attent dan anders maar er miste iets.

Hij had veel druk op zijn werk, zei hij. Moe, stress, was een fase.

Vandaag kon ik er niet meer tegen en barstte ik in bed in tranen uit. En toen kwam het. Hij voelt geen verliefdheid meer. Houdt nog wel van mij, vindt me een leuke en aantrekkelijke vrouw maar het gevoel ontbreekt.

What
The
Fuck

Hij wil nu in therapie om te kijken of het gevoel nog terugkomt. Beweert bij hoog en bij laag dat er geen ander is.

Ik weet het even niet meer. Therapie kan heel zinvol zijn als je vastloopt omdat je niet met elkaar kan praten, of omdat je alleen nog maar ruzie maakt. Daar is allemaal geen sprake van. En dus vraag ik me af of we onszelf niet voor de gek houden en of het gevoel terug kan komen door te praten. En waarover dan in godsnaam? Er zit hem niks dwars, er is niks aan de hand, hij voelt gewoon niks meer. Hij weet nog precies waarom hij verliefd op mij werd en als hij naar mij kijkt ziet hij nog steeds dezelfde vrouw, zegt hij.

Ik ben zo verdrietig. Natuurlijk ga ik mee in therapie, we hebben twee kinderen. Ik vermoed echter dat het uitdraait op een verstandshuwelijk tot de kinderen de deur uit zijn. Ik wil dat ze in een intact gezin opgroeien, met twee ouders. We hebben geen ruzie, het is verder best gezellig thuis. Maar daarna is het voor mij klaar, als er niets verandert. Langer ben ik niet bereid om mooi weer te spelen.

Maar o, wat doet het pijn. Ik dacht dat we onverwoestbaar waren. Dat ons huwelijk goed en stabiel was. Hoe kan een mens zich zo vergissen?
ik vind het heel bemoedigend, dat hij in therapie wil. Hij trekt dus niet de stekker uit jullie relatie, hij wil investeren.
het kan hem ook helpen, in het besef, dat hij met jou nu heeft wat hij zoekt
Geef het de tijd. En kom gerust hier je gal spuwen
Hier is het na 14.5 jaar over.
Ze houdt nog wel van me,Maar niet meer zoals t hoort zegt ze.

Eerst wou ze relatietherapie en ik dacht van we gaan ervoor.

Maar 2 dagen later ziet ze er vanaf.

Achteraf van mijn kant gezien weet ik ook dat ik t niet meer kan opbrengen ivm eerdere ontrouw van haar kant.

Binnen 2 weken zat ik al bij een mediator...wauw.

Nu leef ik in een roalercoaster.

Maar probeer me bij elkaar te rapen ivm de kinderen.

Succes gewenst.
Hij voelt geen passie meer, zegt hij. Jezus wat een midlifecrisiskutsmoes.

Gisteravond presteerde hij het om te zeggen dat hij ons seksleven miste. Heb hem er fijntjes aan herinnerd dat dat is omdat hij zelf nooit meer wil. Initieert niks en AL mijn initiatieven wijst hij af. Hij roept nog net niet heel hard "afblijven" als mijn hand zich ter hoogte van zijn navel bevindt.

Ik ben zo f*ing boos
Papab schreef:
12-09-2017 08:28
Hier is het na 14.5 jaar over.
Ze houdt nog wel van me,Maar niet meer zoals t hoort zegt ze.

Eerst wou ze relatietherapie en ik dacht van we gaan ervoor.

Maar 2 dagen later ziet ze er vanaf.

Achteraf van mijn kant gezien weet ik ook dat ik t niet meer kan opbrengen ivm eerdere ontrouw van haar kant.

Binnen 2 weken zat ik al bij een mediator...wauw.

Nu leef ik in een roalercoaster.

Maar probeer me bij elkaar te rapen ivm de kinderen.

Succes gewenst.
Wat een naar verhaal. Jij ook heel veel sterkte.

Man zegt dat er geen ander is. Ik sluit niks uit.
Er is een ander, dat weet ik nagenoeg zeker. Wellicht is het alleen nog maar een verliefdheid en heeft hij er nog niet echt iets mee gedaan, maar ik heb inmiddels genoeg gezien en gehoord om te weten dat het zeer zelden voorkomt dat mannen met zo'n boodschap komen zonder aanleiding.
Ik zou eens voorzichtig wat rondkijken, in telefoon en zo. Op de een of andere manier denken mannen dat ze hun vrouw sparen als ze pas op het allerlaatst onder dwang met die 'ik heb gevoelens voor' boodschap komen.
YagaBaba schreef:
12-09-2017 08:33

Ai, dat zou wel heel zuur zijn. :-[ Hij is ook vaak weg voor zijn werk, toch?
Zit hij zelf wel goed in zijn vel verder? Soms als mensen depressief zijn, gaan ze ook twijfelen over hun relatie, omdat ze veel minder liefde voelen (voor alles).
YagaBaba schreef:
12-09-2017 07:08
Ik hoop het maar. Weinig te kiezen, ik wil niet dat mijn kinderen, in dit geval met name de jongste, opgroeien in een gebroken gezin.
Dat je geen partners meer bent wil niet zeggen dat je gezin gebroken is! Gebroken word het pas als je te lang mooi weer blijft spelen, je steeds meer gaat ergeren en dan ook niets meer gezellig kunt vinden met de vader van je kinderen.
Het is echt veel beter om als de therapie 'm niet word om goede vrienden te blijven en ouders die het goed met elkaar kunnen vinden.
Kinderen hebben echt veel meer baat bij ouders die misschien niet meer bij elkaar wonen maar wel samen naar een pretpark kunnen of naast elkaar zitten en samen blij zijn bij een diploma uitreiking dan ouders die dan wel in één huis wonen maar waarbij Antarctica;s temperatuur aangenaam is.
En wie weet, heeft man wel gewoon even afstand nodig na zoveel jaar.

Ik begrijp dat persé willen vasthouden nooit zo. Beter geen partner meer maar wel goede vriend dan zo lang mogelijk partner maar daarna een vechtscheiding.
MinkeDeWit schreef:
12-09-2017 08:37
Er is een ander, dat weet ik nagenoeg zeker. Wellicht is het alleen nog maar een verliefdheid en heeft hij er nog niet echt iets mee gedaan, maar ik heb inmiddels genoeg gezien en gehoord om te weten dat het zeer zelden voorkomt dat mannen met zo'n boodschap komen zonder aanleiding.
Ik zou eens voorzichtig wat rondkijken, in telefoon en zo. Op de een of andere manier denken mannen dat ze hun vrouw sparen als ze pas op het allerlaatst onder dwang met die 'ik heb gevoelens voor' boodschap komen.
Dat is precies wat ik ook denk. Ik kom niet uit een ei. Zijn telefoon bewaakt hij met zijn leven en hij wijzigt elke zes weken het wachtwoord. Staat ook standaard op stil als hij thuis is.

Hij blijft bij hoog en bij laag beweren dat er geen ander is. Ik vind dat alles erop wijst van wel.
Tr0tter schreef:

Waar staat dat dan?
Such fun!
Tr0tter schreef:
Overdag wel, maar zelden met overnachting. Geen afwijkende werktijden de laatste tijd.
SweetChili schreef:
12-09-2017 08:39
Zit hij zelf wel goed in zijn vel verder? Soms als mensen depressief zijn, gaan ze ook twijfelen over hun relatie, omdat ze veel minder liefde voelen (voor alles).
Nee, zit hij niet denk ik. Zou dus ook de oorzaak kunnen zijn
YagaBaba schreef:
12-09-2017 08:44
Dat is precies wat ik ook denk. Ik kom niet uit een ei. Zijn telefoon bewaakt hij met zijn leven en hij wijzigt elke zes weken het wachtwoord. Staat ook standaard op stil als hij thuis is.

Hij blijft bij hoog en bij laag beweren dat er geen ander is. Ik vind dat alles erop wijst van wel.
En natuurlijk voelt dat rot.
Maar hij wil in therapie met je. Kan dus ook echt zijn, dat hij haar wil vergeten.
Ik snap je boosheid, vloek en tier zoveel je wil.
Maar houd ook je hoofd erbij, bij jullie huwelijk en jullie kinderen.
Probeer ook een beetje vertrouwen te hebben.
nina1966 schreef:
Dat je geen partners meer bent wil niet zeggen dat je gezin gebroken is! Gebroken word het pas als je te lang mooi weer blijft spelen, je steeds meer gaat ergeren en dan ook niets meer gezellig kunt vinden met de vader van je kinderen.
Het is echt veel beter om als de therapie 'm niet word om goede vrienden te blijven en ouders die het goed met elkaar kunnen vinden.
Kinderen hebben echt veel meer baat bij ouders die misschien niet meer bij elkaar wonen maar wel samen naar een pretpark kunnen of naast elkaar zitten en samen blij zijn bij een diploma uitreiking dan ouders die dan wel in één huis wonen maar waarbij Antarctica;s temperatuur aangenaam is.
En wie weet, heeft man wel gewoon even afstand nodig na zoveel jaar.

Ik begrijp dat persé willen vasthouden nooit zo. Beter geen partner meer maar wel goede vriend dan zo lang mogelijk partner maar daarna een vechtscheiding.
Het is gek genoeg helemaal niet ongezellig thuis. We leven een beetje langs elkaar heen en hij trekt zich emotioneel terug. Maar we hebben eigenlijk nooit ruzie, kunnen het prima vinden samen en gunnen elkaar veel. Wat mij betreft is als vrienden bij elkaar blijven tot de kinderen de deur uit zijn nog wel een optie. Daarna is het wat mij betreft ook klaar dan, als dit zo blijft.
MinkeDeWit schreef:
Er is een ander, dat weet ik nagenoeg zeker.
Want dat zag je in je glazen bol?

Knap hoor na één bericht van TO en zo van het scherm af.
In deze link staan wel zinnige artikelen geschreven. Misschien kun je daar nog iets mee: http://www.annaklijn.nl/blog/
YagaBaba schreef:

Dat van die telefoon vind ik wel een veeg teken.

Je bent gekwetst en woedend TO, ik kan me dat zo goed voorstellen. Eigenlijk zou je het liefst NU met hem willen kappen (alleen de kinderen houden je tegen) en dat begrijp ik ook. Het moet heel vernederend zijn wanneer je eigen kerel je al twee jaar afwijst.
Misschien valt ervoor te kiezen wel voorlopig in een huis te blijven wonen en elk een eigen leven te leiden? Dat moet je wel kunnen opbrengen natuurlijk. Rot dit, je wilt de kinderen eigenlijk nog geen scheiding aandoen.
YagaBaba schreef:
12-09-2017 08:50
Het is gek genoeg helemaal niet ongezellig thuis. We leven een beetje langs elkaar heen en hij trekt zich emotioneel terug. Maar we hebben eigenlijk nooit ruzie, kunnen het prima vinden samen en gunnen elkaar veel. Wat mij betreft is als vrienden bij elkaar blijven tot de kinderen de deur uit zijn nog wel een optie. Daarna is het wat mij betreft ook klaar dan, als dit zo blijft.

Ah, zie!
In eerste instantie dacht ik: oh jee, weer zo'n loser met een midlifecrisis. Maar eigenlijk geef je zelf al aan dat het al een hele tijd niet goed ging tussen jullie. En dan kun jij wel vaak heb initiatief voor seks genomen hebben, maar als bij hem het gevoel weg is, dan is het weg. Dat hij zelf nooit voor zijn gevoelens uitgekomen is, tja, dat had hij misschien beter wel (en eerder) kunnen doen. Maar uiteindelijk is nu wel het hoge woord eruit. Het siert hem, dat hij in ieder geval nog wel bereid is om er wat mee te doen. Ik weet niet of therapie helpen kan. Maar er zijn natuurlijk meer manieren om een huwelijk weer meer leven in te blazen. Weekendjes weg, tijd voor jezelf, samen leuke dingen doen, ik noem maar wat.
Nogmaals, als de liefde over is, dan is dat een feit. Dat kan gebeuren. Dat is heel erg jammer, als je zelf het idee had dat het nog wel goed zat. Maar wees eerlijk, dat gevoel had je zelf ook al niet. En dat jij het allemaal wel welletjes vond, wil niet zeggen dat een ander daar ook nog jaren mee door kan. Sterkte in ieder geval, want het is en blijft een klote situatie.
YagaBaba schreef:
12-09-2017 08:33
Wat een naar verhaal. Jij ook heel veel sterkte.

dit. Die verliefdheid is met een paar jaar al weg dus dat kan het niet zijn.
Harry, wagen!
S-Meds schreef:
12-09-2017 08:57
Om heel eerlijk te zijn geloof ik er niks van dat een intelligente 50 jarige man zelf gelooft dat het raar is dat na meer dan 20 jaar de verliefdheid min of meer weg is.

Sterker nog, als een ander dit zou vertellen zou hij het antwoord wel weten.

Bij mij gaan er wel alarmbellen af. Dat wil niet zeggen dat hij liegt natuurlijk maar het zou mij niet verbazen.
S-Meds schreef:
12-09-2017 08:57
Dat is bij jouw man/vriend dan zo maar het kan ook echt heel anders hoor.
Vriend en ik zijn 12 jaar bij elkaar en hij is nog steeds verliefd.
Familie vrienden zijn al 30 jaar nog smoor.
nina1966 schreef:
12-09-2017 08:52
Want dat zag je in je glazen bol?

Knap hoor na één bericht van TO en zo van het scherm af.
Nee geen glazen bol, maar in alle gevallen hier op het forum liep het zo af. Toevallig las ik net nog exact zo'n verhaal.
lilalinda schreef:
12-09-2017 08:47
Maar hij wil in therapie met je. Kan dus ook echt zijn, dat hij haar wil vergeten.
Wat rot voor je TO, met bovenstaande ben ik het helemaal eens. Als jij het tenminste nog kan opbrengen om het te proberen en niet in je boosheid blijft hangen.
Sterkte in elk geval!
lilalinda schreef:
12-09-2017 08:47
Dit huwelijk kan m.i. alleen gered worden als hij eerlijk is. Als er echt een derde in het spel is, dan is het wel zo fair om hierover te praten met je partner. Teken van respect. Op deze manier legt TO de schuld deels bij zichzelf en dat is niet hoe het werkelijk in elkaar steekt natuurlijk.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven