Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Man voelt na 20 jaar geen verliefdheid meer

12-09-2017 03:10 2010 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omwille van de privacy schrijf ik dit onder een andere nick. Onder de gebruikelijke ben ik te herkenbaar.

Mijn man en ik zijn al meer dan twintig jaar getrouwd een we hebben twee pubers (18 en 14).

Allebei goede baan, leuke en makkelijke kinderen. Gewoon een normaal, stabiel gezin. Sinds anderhalf a twee jaar is er geleidelijk aan iets veranderd. Ik had de indruk dat mijn man me niet meer zo zag staan. Ik kon mijn vinger er niet op leggen, maar het leek wel of hij mij niet meer zo leuk en aantrekkelijk vond. Wilde nauwelijks of niet meer vrijen. Gedroeg zich vriendelijk, gezellig, niet minder attent dan anders maar er miste iets.

Hij had veel druk op zijn werk, zei hij. Moe, stress, was een fase.

Vandaag kon ik er niet meer tegen en barstte ik in bed in tranen uit. En toen kwam het. Hij voelt geen verliefdheid meer. Houdt nog wel van mij, vindt me een leuke en aantrekkelijke vrouw maar het gevoel ontbreekt.

What
The
Fuck

Hij wil nu in therapie om te kijken of het gevoel nog terugkomt. Beweert bij hoog en bij laag dat er geen ander is.

Ik weet het even niet meer. Therapie kan heel zinvol zijn als je vastloopt omdat je niet met elkaar kan praten, of omdat je alleen nog maar ruzie maakt. Daar is allemaal geen sprake van. En dus vraag ik me af of we onszelf niet voor de gek houden en of het gevoel terug kan komen door te praten. En waarover dan in godsnaam? Er zit hem niks dwars, er is niks aan de hand, hij voelt gewoon niks meer. Hij weet nog precies waarom hij verliefd op mij werd en als hij naar mij kijkt ziet hij nog steeds dezelfde vrouw, zegt hij.

Ik ben zo verdrietig. Natuurlijk ga ik mee in therapie, we hebben twee kinderen. Ik vermoed echter dat het uitdraait op een verstandshuwelijk tot de kinderen de deur uit zijn. Ik wil dat ze in een intact gezin opgroeien, met twee ouders. We hebben geen ruzie, het is verder best gezellig thuis. Maar daarna is het voor mij klaar, als er niets verandert. Langer ben ik niet bereid om mooi weer te spelen.

Maar o, wat doet het pijn. Ik dacht dat we onverwoestbaar waren. Dat ons huwelijk goed en stabiel was. Hoe kan een mens zich zo vergissen?
Je schrijft mijn verhaal. Zo herkenbaar.
Helaas is het bij ons zo dat mijn man wil scheiden.
Dus zijn we nu in dat proces.
cowandchicken schreef:
12-09-2017 04:07
Je schrijft mijn verhaal. Zo herkenbaar.
Helaas is het bij ons zo dat mijn man wil scheiden.
Dus zijn we nu in dat proces.
:hug: daar zal dit ook wel op uitdraaien
Ik hoop voor jou van niet.
Bij mij wilde hij geen therapie.
En ik wil niet iemand die uit medelijden ofzo bij me blijft, dus ik besloot dan maar mee te werken aan de scheiding.
Ondanks dat ik nog heel veel van hem houd. Maar ik wil ook voor onze kinderen een goede band houden met hem.
Dat is heel dubbel, we hebben ook nooit ruzie ofzo.
cowandchicken schreef:
12-09-2017 04:26
Ik hoop voor jou van niet.
Bij mij wilde hij geen therapie.
En ik wil niet iemand die uit medelijden ofzo bij me blijft, dus ik besloot dan maar mee te werken aan de scheiding.
Ondanks dat ik nog heel veel van hem houd. Maar ik wil ook voor onze kinderen een goede band houden met hem.
Dat is heel dubbel, we hebben ook nooit ruzie ofzo.
Mijn man wil wel in therapie. Ik zie de heil daar niet zo van. Ben bovendien zo gekwetst dat ik merk dat ik emotioneel compleet afhaak.
O nee, als ik blijf is het voor de kinderen. No way dat ik om een andere reden dan dat mijn leven ga delen met een man die niet met zijn hart bij mij is.

Man vindt dat ik veel te snel ga. Maar hoe ziet hij het dan voor zich? Dat ik nog jaren doormodder in de hoop dat hij me dan weer ziet staan? Dacht het niet.

Een scheiding vind ik vreselijk maar ik red me echt wel. Ben financieel volledig onafhankelijk.
Neem de tijd om na te denken en je emoties toe te laten.
Rationeel denken vond ik het moeilijkste de eerste weken.
Ik weet het ook pas een maand of 4.
Misschien moet de echte klap nog komen, ik sta een beetje in de overlevingsstand
vrees ik.
cowandchicken schreef:
12-09-2017 04:52
Neem de tijd om na te denken en je emoties toe te laten.
Rationeel denken vond ik het moeilijkste de eerste weken.
Ik weet het ook pas een maand of 4.
Misschien moet de echte klap nog komen, ik sta een beetje in de overlevingsstand
vrees ik.
Thanx. Fijn dat jij ook wakker bent.
Verliefdheid:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verliefdheid

Houden van:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liefde

Waarmee ik wil zeggen dat verliefdheid en houden van niet hetzelfde zijn. Een langdurige relatie kan beginnen met verliefdheid en kan duurzaam zijn door houden van.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
12-09-2017 05:16
Verliefdheid:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verliefdheid

Houden van:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liefde

Waarmee ik wil zeggen dat verliefdheid en houden van niet hetzelfde zijn. Een langdurige relatie kan beginnen met verliefdheid en kan duurzaam zijn door houden van.
Eens. Maar wat moet ik met een man die niet eens weet of hij oud wil worden met mij?
YagaBaba schreef:
12-09-2017 05:03
Thanx. Fijn dat jij ook wakker bent.
Heb nachtdienst :A:
Dat is normaal. Verliefdheid hoort bij je prille jonge tijd, als je nog in tover gelooft omdat je nog zo weinig van de wereld en de liefde weet. Later gaat dat weg en zie je iemand meer zoals hij is. Ook omdat je meer van mensen leert begrijpen.

Van de therapie kunnen jullie allebei profijt hebben dus ga er helemaal voor! Succes. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
12-09-2017 06:52
Dat is normaal. Verliefdheid hoort bij je prille jonge tijd, als je nog in tover gelooft omdat je nog zo weinig van de wereld en de liefde weet. Later gaat dat weg en zie je iemand meer zoals hij is. Ook omdat je meer van mensen leert begrijpen.

Die leeftijd hebben we al lang bereikt. Man is de 50 inmiddels gepasseerd, ik kom ook aardig in de buurt.

Van de therapie kunnen jullie allebei profijt hebben dus ga er helemaal voor! Succes. :)
Ik hoop het maar. Weinig te kiezen, ik wil niet dat mijn kinderen, in dit geval met name de jongste, opgroeien in een gebroken gezin.
Ik ben ook niet meer verliefd op mijn man, maar wil echt nog graag oud met hem worden. En hij met mij. Maar als je man het wel heeft behouden dan is het natuurlijk jammer dat het weg is, maar voor een goede relatie is het niet nodig. Wellicht dat therapie kan helpen om dat idee bij je man te laten landen? En waarom wil hij nauwelijks meer vrijen, vindt hij je niet aantrekkelijk meer? Ik ben daar zelf vrij simpel in: mijn man vind ik aantrekkelijk en vrijen is fijn, dus ook zonder woeste geilheid vrij ik graag met hem. Soms komt er dan woeste geilheid, soms is het gewoon fijn. Nee, het gaat niet altijd en allemaal vanzelf en dat vind ik ook wel eens jammer, maar ik vind ook niets mis met je inzetten voor zaken.
Jeetje wat een schok. En ik snap je gevoel van afwijzing. Hoe kan bij hem ineens de koek op zijn terwijl dat voor jou niet zo is? Klinkt ook als een geval 'niet weten wat je mist tot het weg is'. Trek dus gerust je eigen plan. Goed dat je financieel onafhankelijk bent.
aikidoka schreef:
12-09-2017 07:10
Ik ben ook niet meer verliefd op mijn man, maar wil echt nog graag oud met hem worden. En hij met mij. Maar als je man het wel heeft behouden dan is het natuurlijk jammer dat het weg is, maar voor een goede relatie is het niet nodig. Wellicht dat therapie kan helpen om dat idee bij je man te laten landen? En waarom wil hij nauwelijks meer vrijen, vindt hij je niet aantrekkelijk meer?

Hij zegt van wel. Vindt dat ik er geweldig uitzie. Slank, goed gekleed, verzorgd. Hij gedraagt zich er alleen niet helemaal naar.

Ik ben daar zelf vrij simpel in: mijn man vind ik aantrekkelijk en vrijen is fijn, dus ook zonder woeste geilheid vrij ik graag met hem. Soms komt er dan woeste geilheid, soms is het gewoon fijn. Nee, het gaat niet altijd en allemaal vanzelf en dat vind ik ook wel eens jammer, maar ik vind ook niets mis met je inzetten voor zaken.
Eens. Ik mis het verschrikkelijk. De 18 jaar voordat dit gedoe begon hadden we een waanzinnig seksleven.
Dat je man na 20 jaar geen verliefdheid meer voelt lijkt mij gewoon normaal.
Verliefdheid duurt meestal maar ongeveer 3 maanden tot een half jaar.
Maar misschien dat het eigenlijk aan hem ligt?
Misschien verandert hij zelf hormonaal?
Een midlife crisis?
Nog ééntje dan!
Ik snap het probleem van je man niet zo goed. Hij houdt van je en vindt je nog steeds enorm aantrekkelijk. Wat wil hij dan; steeds kriebels in zn buik ofzo. Dat is toch helemaal niet realistisch.
Niemand blijft twintig jaar verliefd, toch? Ik val echt niet meer dagelijks helemaal in katzwijm als ik mijn man zie, maar zolang de liefde er maar is maakt dat niet uit. Af en toe voel ik nog vlinders, maar ik zou er doodmoe van worden als ik die decennialang aan één stuk door zou voelen.
Ik denk dat therapie wel nuttig kan zijn. Al was het alleen maar om te kijken wat jullie nog bindt (en dat is vast meer dan alleen de kinderen).
shisha schreef:
12-09-2017 07:44
Dat je man na 20 jaar geen verliefdheid meer voelt lijkt mij gewoon normaal.
Verliefdheid duurt meestal maar ongeveer 3 maanden tot een half jaar.
Maar misschien dat het eigenlijk aan hem ligt?
Misschien verandert hij zelf hormonaal?
Een midlife crisis?

Daar dacht ik ook meteen aan....
Ja, ik denk ook aan een midlife crisis. Ik ben ook beniewd wat hij precies bedoelt met verliefdheid. Vlinders hou je niet 20 jaar vol, daarom ebt dat weg. Dus wat bedoelt ie nou precies?
Monti schreef:
12-09-2017 07:45
Ik snap het probleem van je man niet zo goed. Hij houdt van je en vindt je nog steeds enorm aantrekkelijk. Wat wil hij dan; steeds kriebels in zn buik ofzo. Dat is toch helemaal niet realistisch.
Hoezo niet? Hier 18 jaar samen en zeker dat ik nog een paar keer per maand die kriebels heb. Ik denk dat ik juist zou gaan twijfelen aan onze relatie als dat weg zou zijn. Ik houd van hem, maar ik krijg zeker nog de kriebels als hij een lief appje stuurt of onverwachts voor mij staat. Bij mij is sex ook niet alleen maar geil zijn overigens.

To, wat verdrietig! Wat doen jullie nog samen? Kan dat vaker of gebeurd dit al regelmatig?
Blijkbaar wel. Hij kreeg na 20 jaar nog steeds vlinders in zijn buik van mij. Wilde me ook altijd. Tot een jaar of twee geleden dan.

Ik heb geen idee wat hij nou eigenlijk wil en wat hij denkt hij "het gevoel terug krijgen". Niet weten of hij oud met mij wil worden is me wel meer dan duidelijk.
toffifee schreef:
12-09-2017 08:00
Hoezo niet? Hier 18 jaar samen en zeker dat ik nog een paar keer per maand die kriebels heb. Ik denk dat ik juist zou gaan twijfelen aan onze relatie als dat weg zou zijn. Ik houd van hem, maar ik krijg zeker nog de kriebels als hij een lief appje stuurt of onverwachts voor mij staat. Bij mij is sex ook niet alleen maar geil zijn overigens.

To, wat verdrietig! Wat doen jullie nog samen? Kan dat vaker of gebeurd dit al regelmatig?
We deden nooit heel veel samen want nogal verschillende interesses. Als we iets samen deden, zoals sporten, dan was dat omdat ik iets ging doen wat hij leuk vindt. Inmiddels heb ik mijn eigen sport en daar vindt hij geen reet aan dus hij gaat nooit mee.
Waarom moeten jullie in relatietherapie als hij degene is die niets voelt? Misschien heeft hij dat wel bij meer mensen? Voelt hij zich dus afgesneden van zijn gevoelens? Misschien beter dat hij eerst zelf uitzoekt wat er met hem aan de hand is? Daarna kan je altijd nog samen gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven