Man waarop ik verliefd was neemt weer contact op
woensdag 13 mei 2026 om 19:31
Beste allemaal,
Op dit moment zit ik in een beetje lastige situatie, althans misschien maak ik het lastig voor mezelf maar een man waarop ik verliefd was neemt weer contact op alleen zit ik hier met dubbele gevoelens. Een langere tijd geleden waren we een tijd aan het daten en zagen elkaar best veel, ineens kreeg hij toen een relatie met een andere vrouw en liet niks meer van zich horen, ik wist eerst totaal niet wat er aan de hand was toen hij niets meer liet horen totdat ik hem een keer tegenkwam en vertelde dat hij in een relatie zat, dit stak mij toen best behoorlijk. Nu is het een tijdje uit (althans dat denk ik) en neemt nu weer contact met mij op, voel me om eerlijk te zijn wel nu een tweede keuze, helaas vind ik hem nog steeds leuk en hij wil me steeds zien maar ik denk wel steeds aan hoe hij me toen destijds behandeld heeft. Aan de ene kant denk ik van je hebt me wel een tijd laten zitten, alleen mijn gevoel voor hem is niet weg. Pfff wat moet ik doen? wat zouden jullie doen?
Op dit moment zit ik in een beetje lastige situatie, althans misschien maak ik het lastig voor mezelf maar een man waarop ik verliefd was neemt weer contact op alleen zit ik hier met dubbele gevoelens. Een langere tijd geleden waren we een tijd aan het daten en zagen elkaar best veel, ineens kreeg hij toen een relatie met een andere vrouw en liet niks meer van zich horen, ik wist eerst totaal niet wat er aan de hand was toen hij niets meer liet horen totdat ik hem een keer tegenkwam en vertelde dat hij in een relatie zat, dit stak mij toen best behoorlijk. Nu is het een tijdje uit (althans dat denk ik) en neemt nu weer contact met mij op, voel me om eerlijk te zijn wel nu een tweede keuze, helaas vind ik hem nog steeds leuk en hij wil me steeds zien maar ik denk wel steeds aan hoe hij me toen destijds behandeld heeft. Aan de ene kant denk ik van je hebt me wel een tijd laten zitten, alleen mijn gevoel voor hem is niet weg. Pfff wat moet ik doen? wat zouden jullie doen?
donderdag 14 mei 2026 om 17:21
donderdag 14 mei 2026 om 19:52
vrijdag 15 mei 2026 om 16:05
vrijdag 15 mei 2026 om 16:13
Nee totaal nietNieuweling93 schreef: ↑14-05-2026 16:04Wist je destijds dat hij ook nog met anderen aan het daten was?
vrijdag 15 mei 2026 om 16:19
Hij zei wel dat hij me echt ziet zitten, maar je weet nooit tegen wie hij dat allemaal meer zegt?!
vrijdag 15 mei 2026 om 16:23
Hij neemt nu contact met je op omdat hij zich verveelt en hij wil peilen of hij nog aandacht van je krijgt.
Als hij jou echt leuk zou vinden dan zou hij je niet hebben laten gaan voor een ander, een andere vrouw dus waarmee hij het dus niet zo lang heeft volgehouden omdat ze dus niet bij elkaar pasten, het was dus niet de ware voor hem, en daar heeft hij je voor laten lopen, snap je wat ik bedoel?.
Je moet je niet gevleid voelen omdat hij nu contact met je op neemt hoor! dat is echt niet omdat hij je leuk vinden, als dat zo zou zijn had hij je nooit laten gaan. Dit betekent niet dat je niet leuk bent hoor! Alleen hij ziet het niet!. Een andere man zal dit wel zien, en je wel waarderen. En die andere man kom je dus ook niet tegen als je aandacht aan deze loser blijft geven.
Je zegt dat je hem nog steeds leuk vind.
Ik had voor mijzelf altijd een regel. Als iemand mij niet leuk vond, of niet genoeg aandacht gaf, vond ik diegene ook NIET leuk en ging ik daar geen aandacht aan besteden, dat was het voor mij altijd NEXT. Ik gun jou datzelfde.
OOh ja, en als je laat zien dat je "sterk" bent en je niet als een deurmat laat behandelen zal hij je sowieso leuker vinden en meer respecteren dan wanneer je hem weer met open armen zal ontvangen.
Als hij jou echt leuk zou vinden dan zou hij je niet hebben laten gaan voor een ander, een andere vrouw dus waarmee hij het dus niet zo lang heeft volgehouden omdat ze dus niet bij elkaar pasten, het was dus niet de ware voor hem, en daar heeft hij je voor laten lopen, snap je wat ik bedoel?.
Je moet je niet gevleid voelen omdat hij nu contact met je op neemt hoor! dat is echt niet omdat hij je leuk vinden, als dat zo zou zijn had hij je nooit laten gaan. Dit betekent niet dat je niet leuk bent hoor! Alleen hij ziet het niet!. Een andere man zal dit wel zien, en je wel waarderen. En die andere man kom je dus ook niet tegen als je aandacht aan deze loser blijft geven.
Je zegt dat je hem nog steeds leuk vind.
Ik had voor mijzelf altijd een regel. Als iemand mij niet leuk vond, of niet genoeg aandacht gaf, vond ik diegene ook NIET leuk en ging ik daar geen aandacht aan besteden, dat was het voor mij altijd NEXT. Ik gun jou datzelfde.
OOh ja, en als je laat zien dat je "sterk" bent en je niet als een deurmat laat behandelen zal hij je sowieso leuker vinden en meer respecteren dan wanneer je hem weer met open armen zal ontvangen.
vrijdag 15 mei 2026 om 17:00
Klopt ja...Zeemeermin84 schreef: ↑15-05-2026 16:25Wat zou je een vriendin adviseren die lange tijd met iemand datet, opeens geghost wordt (is hij 16 ofzo?!), en daarna opeens weer berichtjes van hem krijgt?
Blokkeer die gast en ga aan je eigenwaarde werken.
vrijdag 15 mei 2026 om 17:24
Ik heb zelf nooit meegemaakt dat ik op twee (of drie of zeven) mannen tegelijk verliefd was, het was er altijd één en alle andere mannen zag ik vanaf dat moment niet meer staan. Dus als hij in jullie dating-periode een relatie is begonnen met die andere vrouw, kan hij niet ook (een beetje) verliefd op jou zijn geweest, lijkt me. Hooguit vond hij je aardig, leuk gezelschap, knap etcetera maar hij liet je evengoed links liggen toen hij een betere optie had.
Maar goed, ik snap ook wel dat het voor jou lastig is, omdat je verliefd op hem bent en hem dus moeilijk uit je hoofd krijgt. En nu krijg je een tweede kans. Of zo lijkt het. Als je echt bereid bent om opnieuw teleurgesteld te worden en je gaat heel bewust dat risico aan, ja, dan kan je het proberen. Ik denk dat ik zou passen, ego-kwestie, maar op zich is er niets mis met doorzetten en je hart volgen. Misschien heeft hij straks een goede verklaring voor zijn gedrag. Misschien blijkt hij bij nader inzien helemaal niet zo leuk. Dat kun je op je eigen voorwaarden gaan uitzoeken. Maar ik zou wel een pantser kopen, zodat je gevoelens beschermd blijven.
vrijdag 15 mei 2026 om 17:32
Een vriendin van mij is ook verliefd op zo’n topper van een vent!
De man met wie ze date zegt dat hij zielsveel van haar houdt, maar zodra het serieus dreigt te worden haakt hij telkens af — zonder duidelijke reden of met een vaag excuus. En dan, twee of drie maanden later, duikt hij ineens weer op met romantische berichten… precies op het moment dat zij hem net een beetje begint te vergeten.
Dit circus duurt inmiddels al zo’n drie jaar. Ik en haar andere vriendinnen proberen haar al zo lang duidelijk te maken dat dit nooit iets stabiels gaat worden, maar toch trapt ze er elke keer weer in. En telkens eindigt het hetzelfde: zij verdrietig, geghost of afgewezen.
Eerlijk gezegd begin ik er inmiddels ook moe van te worden en staat onze vriendschap daardoor op een lager pitje dan vroeger. Wil jij dit ook? Ga dan vooral weer in op zijn berichten.
De man met wie ze date zegt dat hij zielsveel van haar houdt, maar zodra het serieus dreigt te worden haakt hij telkens af — zonder duidelijke reden of met een vaag excuus. En dan, twee of drie maanden later, duikt hij ineens weer op met romantische berichten… precies op het moment dat zij hem net een beetje begint te vergeten.
Dit circus duurt inmiddels al zo’n drie jaar. Ik en haar andere vriendinnen proberen haar al zo lang duidelijk te maken dat dit nooit iets stabiels gaat worden, maar toch trapt ze er elke keer weer in. En telkens eindigt het hetzelfde: zij verdrietig, geghost of afgewezen.
Eerlijk gezegd begin ik er inmiddels ook moe van te worden en staat onze vriendschap daardoor op een lager pitje dan vroeger. Wil jij dit ook? Ga dan vooral weer in op zijn berichten.
vrijdag 15 mei 2026 om 19:10
Probeer dat eens voor jezelf helder te krijgen dan, want het gaat niet om hem maar om iets in jou dat denkt dat dit de man van je dromen is. Waarschijnlijk iets met jeugd, onveiligheid, onzekerheid enzo. Deze man is niet het antwoord op je zoektocht naar geluk, hij is een bekende van je verdriet.
zaterdag 16 mei 2026 om 04:45
Bwah, ik zou hem best nog een tweede kans willen geven.
Met de wetenschap van tevoren dat dit gewoon leuk voor een paar weken of maanden is en niets vast.
Als je hem dus zat bent ghost je hem even hard als hij jou vorige keer geghost heeft.
Ik zou er dus niet naar terugkeren met het idee "dit is de man met wie ik 80 word".
Maar wel "dit is leuk voor een paar dates en leuke avondjes en intussen kijk ik eventueel uit naar beter".
Met de wetenschap van tevoren dat dit gewoon leuk voor een paar weken of maanden is en niets vast.
Als je hem dus zat bent ghost je hem even hard als hij jou vorige keer geghost heeft.
Ik zou er dus niet naar terugkeren met het idee "dit is de man met wie ik 80 word".
Maar wel "dit is leuk voor een paar dates en leuke avondjes en intussen kijk ik eventueel uit naar beter".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 16 mei 2026 om 08:38
Wis toch... Slechtere raad kan je niet geven want deze vrouw is verliefd en wil graag gezien worden door die vent. Niet het een beetje leuk hebben en hem dan bij het grof vuil zetten.Wissewis schreef: ↑16-05-2026 04:45Bwah, ik zou hem best nog een tweede kans willen geven.
Maar jij zit dan ook al 45 jaar in een relatie/huwelijk, toch?
To is het net de onbereikbaarheid die maakt dat je hem leuk vindt? 'Als ik maar goed genoeg mijn best doe zal hij wel van me gaan houden'?
Kijk niet terug naar wat hij heeft gezegd maar naar hoe hij je behandelt. The talk is onbelangrijk, the walk wel.
zaterdag 16 mei 2026 om 18:13
Inderdaad, zo werkt dat niet. TO wil gewoon een langdurige relatie en niet een neukertje voor een keer, misschien wil hij dat wel (?) .Flandrien schreef: ↑16-05-2026 08:38Wis toch... Slechtere raad kan je niet geven want deze vrouw is verliefd en wil graag gezien worden door die vent. Niet het een beetje leuk hebben en hem dan bij het grof vuil zetten.
Maar jij zit dan ook al 45 jaar in een relatie/huwelijk, toch?
To is het net de onbereikbaarheid die maakt dat je hem leuk vindt? 'Als ik maar goed genoeg mijn best doe zal hij wel van me gaan houden'?
Kijk niet terug naar wat hij heeft gezegd maar naar hoe hij je behandelt. The talk is onbelangrijk, the walk wel.
zaterdag 23 mei 2026 om 11:17
Dat denk ik dus helaas wel jacreativeguy schreef: ↑16-05-2026 18:13Inderdaad, zo werkt dat niet. TO wil gewoon een langdurige relatie en niet een neukertje voor een keer, misschien wil hij dat wel (?) .
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in