Mannen en hun 'mannen' dingen.

21-01-2012 15:24 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om gek van te worden! Het zal wel topics 230923021 zijn, maar ik moet het toch even van me afschrijven. Ik word zo gek van die typische ik-draai-de-dop-er-toch-niet-op na-na-na-na-naaaaaa dingen.



Waarom snappen mannen dit nou niet? Soms gaat het tijden goed, ik kan me er dan wel overheen zetten, maar zo eens in de 4 weken kan ik er niet meer tegen.



En hoe vaak ik het ook zeg, ook al ga ik janken van wanhoop, het word niet gesnapt dat het heel vervelend is om:



- 's ochtends de tandpasta dop naast de tandpasta te vinden

- de w.c. bril omhoog staat

- de vuile wattenstaafjes binnen een straal van 1 centimeter naast het afvalbakje vind.

- Overal in het huis afgebroken tandenstokers vind. (waaaaar is de andere helft van het stokje)

- Frisdranken naast de koelkast en niet terugzetten.

- Sokken op de trap



En om nog even over de tandpasta terug te komen, ik heb juist een tube gekocht zonder draaidop maar je hoeft het alleen terug te klappen en nog staat het open...



Wat ik met dit topic wil? geen idee, misschien op zoek naar lot genoten haha. Ik kan er nu gewoon ff niet meer tegen op het moment..
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 21 januari 2012 @ 15:52:

[...]





Dan kan jouw man slecht richten denk ik. De mijne plast nooit over de rand, en zelfs mijn kinderen doen dat niet. Geen extra poetswerk hier in huis, maar wel drie mannen.Iedereen heeft het hier over over de rand plassen, maar dat doe hij dan weer niet. Kan me niet voorstellen dat jullie hier geen last van hebben. Ik zal vast wel zeuren, dat weet ik. Maar als jij nou 10 keer iets aan je man vraagt, word je toch ook gek als dat dan niet gebeurt? Of moet ik me maar over bij neerleggen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het eens over een andere boeg gooien. Immers, ik neem aan dat je graag wilt dat jullie huis een fijne plek is voor jullie beiden. Het is nu eenmaal vrij lastig om iemand te veranderen. Iemand die slordig is zal niet gemakkelijk ineens netjes worden.



Maar er is wel een compromis mogelijk! Zeg tegen je man dat je geen zin hebt in al dit geruzie steeds maar weer. Vanaf nu gebeurt het volgende: jij zit 'm niet meer op de huid. Hij is nu eenmaal slordig, so be it. Zeuren heeft geen zin. En in ruil daarvoor gaat hij ervoor zorgen dat afval niet naast maar in de prullenbak terecht komt.



Op die manier ben jij van de vieste eigenschap van je man af en hebben jullie allebei rust.



Vervolgens kun je voor jezelf bedenken wat je dan wilt doen met z'n sokken en 't dopje van de tandpasta et cetera. Ofwel je stoort je er niet langer aan en laat 't liggen (dat went echt na 'n tijdje) of je doet de tandpasta zelf dicht en je gooit de sokken zelf in de wasmand. Zonder te zeuren dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 15:49:

Het is ook gewoon alleen als ik ongesteld moet worden. Natuurlijk laat ik ook wel eens wat slingeren. Maar het gaat mij ook niet om het werk wat ik moet doen zoals de fles terug zetten in de koelkast ofzo, maar om het feit dat ik iets al honderd keer vraag en het er niet in komt.Dus eigenlijk ben je gewoon aan het PMS'en en komt dat even op ons mannen uitleven. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 16:01:

[...]





Iedereen heeft het hier over over de rand plassen, maar dat doe hij dan weer niet. Kan me niet voorstellen dat jullie hier geen last van hebben. Ik zal vast wel zeuren, dat weet ik. Maar als jij nou 10 keer iets aan je man vraagt, word je toch ook gek als dat dan niet gebeurt? Of moet ik me maar over bij neerleggen?



Je moet natuurlijk niks. Je kunt in 't ergste geval zelfs bij 'm weggaan.



Blijkbaar verwacht jij dat hij gaat doen wat jij wilt als jij het maar vaak genoeg vraagt. Maar waarom zou hij jouw zin moeten doen? Waarom kan hij niet lekker zijn eigen zin blijven doen en z'n sokken fijn uit doen waar hij ze maar uit wil doen? Wat nu als hij jou vraagt om ook wat slordiger te worden. Dat zou immers het geruzie ook oplossen. Ga jij dan slordiger worden? Nee, natuurlijk niet. En wat dan als hij het tien keer per week vraagt? Nee, dan natuurlijk nog steeds niet. Dan word je alleen wel stapelgek van hem.



En dat is nu volgens mij precies het probleem. Jij vindt jouw manier beter en dus vindt je dat je het recht hebt om te eisen dat hij verandert. Maar jouw manier is niet beter. Jouw manier is anders. En als jullie graag samen willen wonen, dan is het handig als jullie samen naar een oplossing zoeken waar jullie allebei mee kunnen leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijntje schreef op 21 januari 2012 @ 16:06:

[...]



Dus eigenlijk ben je gewoon aan het PMS'en en komt dat even op ons mannen uitleven. Fijn!JAaaaaa jij begrijpt mij volkomen! en je bent een man hahaha
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:mademoisellelexie schreef op 21 januari 2012 @ 16:08:

[...]





Je moet natuurlijk niks. Je kunt in 't ergste geval zelfs bij 'm weggaan.



Blijkbaar verwacht jij dat hij gaat doen wat jij wilt als jij het maar vaak genoeg vraagt. Maar waarom zou hij jouw zin moeten doen? Waarom kan hij niet lekker zijn eigen zin blijven doen en z'n sokken fijn uit doen waar hij ze maar uit wil doen? Wat nu als hij jou vraagt om ook wat slordiger te worden. Dat zou immers het geruzie ook oplossen. Ga jij dan slordiger worden? Nee, natuurlijk niet. En wat dan als hij het tien keer per week vraagt? Nee, dan natuurlijk nog steeds niet. Dan word je alleen wel stapelgek van hem.



En dat is nu volgens mij precies het probleem. Jij vindt jouw manier beter en dus vindt je dat je het recht hebt om te eisen dat hij verandert. Maar jouw manier is niet beter. Jouw manier is anders. En als jullie graag samen willen wonen, dan is het handig als jullie samen naar een oplossing zoeken waar jullie allebei mee kunnen leven.Bedankt voor je advies. Ik woon al jaren samen hoor met mijn man. En zoals ik al eerder aangaf normaal denkt ik er niet eens bij na dan ruim ik de sokken gewoon op, maar als ik dan weer ongesteld moet worden dan word ik geen echt ff gek, dan denk ik jeeeeeeeeeeezus. Hoop dat je het snapt.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik begrijp de ergernis wel hoor. Meestal wordt toch een beetje van de vrouw verwacht dat die het huis netjes houden en als de mannen dan zelf alles achter hun bips laten slingeren, dan zou ik me daar ook aan storen. Mijn vriend heeft ook van die dingen, maar ik heb voor de meeste wel een oplossing bedacht.



- sokken laten slingeren? Doe ik ook weleens, ik pak die van hem dus ook gewoon op en leg ze in de wasmand.



- ik heb hem zelf al gemeld dat hij over de rand van de bril plast, maar ik spoel de wc dus zowiezo nu dagelijks af met de douchekop. Even spoelen en weg is het! En die bril? Hij gooit de bril met deksel en al naar beneden. Waarom weet ik niet, maar daar stoor ik me dus niet zo aan.



Het enige waar ik niet goed tegenkan zijn zijn haren in het wasbakje, met name als hij net zijn neushaar getrimd heeft, en het feit dat de vieze was altijd OP de wasmand ligt, in plaats van dat meneer nou even de deksel optilt en het ERIN ligt.



Maar ach, dat zijn kleine dingetjes. Ik vergeet regelmatig om de kookplaat uit te zetten, mijn boeken liggen overal, en dat accepteert hij ook. Een relatie is geven en nemen
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 15:37:

[...]





Nouw......ik heb wel meerdere relaties gehad..maar ik zie over het algemeen elke keer het zelfde! Dank denk ik ben ik nou zo'n zeikerd of uh...



Heb je ook relaties met vrouwen gehad, dan?

Anders kun je het nog geen vergelijking noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 16:11:

[...]





Bedankt voor je advies. Ik woon al jaren samen hoor met mijn man. En zoals ik al eerder aangaf normaal denkt ik er niet eens bij na dan ruim ik de sokken gewoon op, maar als ik dan weer ongesteld moet worden dan word ik geen echt ff gek, dan denk ik jeeeeeeeeeeezus. Hoop dat je het snapt.



Dat snap ik wel. Ik heb 't zelf soms ook, ondanks dat ik zelf ook vrij chaotisch ben haha. Alleen weet ik dan wel dat ik onredelijk ben en dat ik niks te eisen heb.



Hoe dan ook, dan gaat het dus inderdaad om het ongesteld worden en dat je dan minder kunt hebben. Dat had ik uit je openingspost nog niet opgemaakt, vandaar dat ik zo op het 'gezeur' inging.



Maar zeg, ga dan lekker in bad ofzo. Of laat je nagels doen. Tenminste, dat soort dingen werken bij mij altijd goed



Alle reacties Link kopieren
God, wat ben ik blij dat ik nog nooit van mijn leven dit soort ergernissen gehad heb.

Maar goed, ik ben dan ook een man....





Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 16:01:

[...]





Iedereen heeft het hier over over de rand plassen, maar dat doe hij dan weer niet. Kan me niet voorstellen dat jullie hier geen last van hebben. Ik zal vast wel zeuren, dat weet ik. Maar als jij nou 10 keer iets aan je man vraagt, word je toch ook gek als dat dan niet gebeurt? Of moet ik me maar over bij neerleggen?



ik vraag nooit of hij de bril naar beneden doet. Dat doe ik zelf als hij nog omhoog staat. Ik zou niet eens kunnen zeggen of dat vaak voorkomt, want ik let er nooit zo op.



Mijn man doet niet altijd wat ik vraag, omgekeerd ook niet, jammer genoeg voor hem. Je kan je ook overal druk over maken.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowerfield schreef op 21 januari 2012 @ 15:30:

Oh irritant! Die van mij smeert brood op het aanrecht en loopt dan gewoon weg! Dat snap ik niet hè, dan pak je de vaatlap even en veeg je de kruimels weg.



Mannen.Oh hier heb ik ook altijd een hekel aan..
Zittend plassen niet mannelijk? Zittend poepen mag wel? Of is dat ook voor mietjes??
Alle reacties Link kopieren
nou ik weet zeker dat vriendlief meer over mij klaagt dan ik over hem.



Hij zegt altijd dat ik:

- het aanrecht niet afveeg nadat ik brood heb gesmeerd.

- dat ik de afwas niet meteen in de vaatwasser doe als ik aan t koken ben. (gooi altijd alles in de wasbak en doe dat na t eten wel)

- dat er overal haren liggen van mij

- dat ik mn sleutels en tas niet op de bank moet laten liggen

- dat k mn sporttas moet leegruimen



en zo kan ik wel ff doorgaan



Ik aan hem:

- dat hij de spiegel nooit schoon/droog maakt. Zit altijd helemaal onder de water spetters!

- dat ie zn schoenen van de tafel moet halen



verder eigenlijk niet zo veel
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in meeleesmode...geweldig topic!!



Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ligt aan jullie mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:danivo schreef op 21 januari 2012 @ 16:13:

[...]





Heb je ook relaties met vrouwen gehad, dan?

Anders kun je het nog geen vergelijking noemen.Toevallig twee keer relaties met vrouwen gehad, een van 2 jaar en 1 van 6 maanden. waarvan alletwee de ene nacht bij mij de andere nacht bij haar.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Als ik een nieuwe tube tandpasta heb gekocht dan draai ik de dop eraf en gooi die direct weg , scheelt weer ergernis .
Alle reacties Link kopieren
Dat van die tandenstokers is heel bekend, haha.



Mijn vriend vergeet ook altijd de koelkastdeur dicht te doen ( die gaat rustig naar de wc ofzo) en de lampen laat hij altijd aanstaan. Maar ik vergeet standaard mijn lenzenvloeistof dicht te doen. Tandpasta dop was ook een probleem totdat ik ze met de dop eraan vast kocht.



Gelukkig zijn we beide een beetje rommelig en letten we niet zo erg op elkaar. We zeggen het normaal, en that's it. Ook al is het al 1000 keer herhaald
Alle reacties Link kopieren
Voor het geval je denkt dit op te gaan lossen door lesbisch door het leven te gaan. Bespaar je de moeite.



Ik ben vrouw en ik gooi ook watenstaafjes naast de prullenbak, vuile was is voor mij ook een blinde vlek, dopje op de tandpasta vind ik ook niet zo nodig. Ik ben een hel om mee samen te wonen. Gelukkig heb ik een héééle lieve man, die af en toe roept dat ik mijn 'zooi' op moet ruimen en lekker mijn sokken wast!



Ik plas dan weer niet op de bril.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaasappellikeur schreef op 21 januari 2012 @ 17:03:

Ik plas dan weer niet op de bril.Das best knap gezien je avatar
Alle reacties Link kopieren
Oeh.. ik heb thuis ook zo n leukerd :P



Hij zet glazen onder de bank neer, en kan ze niet meer terug vinden, en dan ben ik aan het stofzuigen schrik me rot dat er ineens een glas op de grond rolt...



Legt overal van alles neer, gaat vervolgens maar mij gillen waar is dit nou weer? heb je dat nou weer opgeruimt? En dan ligt het gewoon waar hij het had laten liggen.



Was in de wasmand? Neeee! op de grond is leuker.



Blijft altijd rot he, ongesteld zijn.

Ik heb dan altijd last van dingen waar ik normaal nooit last van heb ( slecht gehumeurd etc)
quote:ailien schreef op 21 januari 2012 @ 15:34:

Ik denk dat dit meer te maken heeft met hoe chaotisch/slordig iemand is dan met het feit of je een piemel tussen je benen hebt hangen...
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 21 januari 2012 @ 15:24:





Waarom snappen mannen dit nou niet? Soms gaat het tijden goed, ik kan me er dan wel overheen zetten, maar zo eens in de 4 weken kan ik er niet meer tegen.



..





Dit is een sekse oorlog

Ik ga ook ff los: ellende opgeteld uit diverse relatie's



* De pil vergeten en midden in de vakantie ongesteld.



* Standaard tampons vergeten te kopen en dan 's avonds

richting de benzine pomp om daar het dubbele te betalen.



* Geen zin hebben in koken, aaaahhhh haal jij onderweg ff

naar huis Chinees.



* Vuil ondergoed onder het bed schoppen.



* Na het koken ziet de keuken er uit alsof een complete

compagnie meegegeten heeft terwijl we echt met zijn vieren waren.



* Zeggen dat je geen boodschappelijst nodig hebt en dan, redelijk

voorspelbaar, de helft vergeten.



* Sinterklaas is echt ieder jaar begin december en dan ook

voorspelbaar eind november een oeps moment en paniek over

de financiën.



* Iets op marktplaats kopen en er dan achterkomen dat het opgehaald moet worden in de kop van Noord Holland zo'n 150 kilometer verderop.



* Een dag Efteling plannen op een dag dat heel Nederland daar

rondloopt.



* Schilderen zonder, schuren, afvlakken en gronden.



* Olie bij de koelvloeistof gooien en koelvloeistof bij de olie (auto)



* Ieder jaar de APK vergeten.



* Sleutels kwijt, mobiel kwijt, geld verloren het enige dat niet

kwijt raakte waren de kinderen omdat die meeliepen



En zo kan ik nog een uurtje doorgaan over dagjes uit, klussen en

het gereedschap door het hele huis laten slingeren, geldzaken,

mislukte banen enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 21 januari 2012 @ 16:13:

Ik begrijp de ergernis wel hoor. Meestal wordt toch een beetje van de vrouw verwacht dat die het huis netjes houden en als de mannen dan zelf alles achter hun bips laten slingeren, dan zou ik me daar ook aan storen.Sorry maar in welke eeuw leef jij?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven