Me niet goed genoeg voelen

28-05-2020 20:43 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_350728 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:22
99.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Ik snap best je redenering, TO. Het nu afbreken met deze man, wil zeggen dat je verder gaat met een leven waar je moeder fysiek geen deel meer van heeft uitgemaakt. Dat is hard om mee geconfronteerd te worden.

Maar langs de andere kant, denk ik niet dat zij voor jou zou willen dat je in een relatie zit met een man die je niet honderd procent gelukkig maakt (vanwege zijn eigen issues). Ik hoop dat je snel gaat inzien dat het oké is om hem los te laten en je verlies verder kan verwerken.

Even terugkomend op je titel: hoezo voel je, je niet goed genoeg? Heb ik dit per ongeluk overgeslagen in je verhaal?
helena_z wijzigde dit bericht op 28-05-2020 21:01
11.97% gewijzigd
leeg
Ach meissie toch. Tuurlijk ben je goed genoeg. Je verdient zo’n draaikont helemaal niet.

Laat hem lekker in zijn sop gaar koken. Als hij normaal kan doen zie je wel verder. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een burnout/depressie gekregen door iets wat zijn vrienden hem over zijn ex hebben verteld? Heeft hij eigenlijk hulp gezocht voor zijn burnout/depressie?
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Ach wat een lastige situatie. Het klinkt alsof het gewoon niet goed met je vriend gaat. Dit heeft gevolgen voor zijn gedrag maar dat heeft niets te maken met jou. Jij bent prima.

Ik zou zelf kijken of jullie niet beter kunnen latten. Dan heeft je vriend ruimte om aan zichzelf te werken zonder dat jij je steeds kut hoeft te voelen Ls hij een slecht moment heeft. Jullie hebben van twee kanten geen makkelijke start op deze manier. Neem langer de tijd om de leuke dingen in elkaar te ontdekken.

Ik mis mijn vader ook zo.... het derde kind is op komst wat hij niet heeft leren kennen, mijn lieve partner ook niet. Toch weet ik zeker dat hij het weet, rete trots is en voor altijd een plekje heeft in ons gezin. Mijn kinderen zwaaien altijd naar opa in de hemel. Jouw moeder mag altijd onderdeel van je leven blijven. Ook als ze er niet meer is.
Hij kwam net uit een lange relatie, het huis was nog niet eens verkocht. Logisch dat je dan later een terugslag krijgt, dit zie je heel veel. Eerst overheerst de verliefdheid en dan ineens is er de rouw en het verdriet om de lange verbintenis van daarvoor die is stuk gegaan. Je kunt niet van de ene op de andere dag in iets anders springen, je moet dat proces toch door. Je kunt het uitstellen, maar je ontkomt er niet aan.

En dan jij, jij zit ook in een rouwproces. Jullie hebben niet de kans gehad om op een rustige en luchtige manier de relatie op te bouwen. Jij bent direct op hem gaan leunen, terwijl jullie elkaar amper kende.

Ik zou wat afstand nemen en eerst eens een paar fasen teruggaan. Ga lekker daten met elkaar, leuke dingen doen, leer elkaar kennen en bekijk dan of er toekomst inzit. De kans is groot dat je een rebound bent voor hem.
Alle reacties Link kopieren
“ Ik word er zó onzeker van. En diep in mijn hart weet ik dat ik beter verdien. Mijn verstand weet het al, mijn gevoel blijft een heel stuk achter. Ik wil hem niet kwijt. Ik hou van hem, heb al zo veel met hem meegemaakt. Onze band is super sterk en we weten wat we aan elkaar hebben.”

Je weet niet wat je aan hem hebt
En hoewel ik het snap dat je het fijn idee vind dat je moeder hem heeft gekend en hem heeft ‘goedgekeurd’ is geen reden om deze relatie in stand te houden.

Je moeder zou dit niet voor je wensen.
Je moeder zou iemand willen die voor 100% voor haar dochter zou gaan.
Echt hoor.. laat jezelf niet zo bungelen, dat doe je namelijk jezelf aan. Niet hij.

Enne... 30 jaar is geen jongen meer maar een man.
Geen prima, prima is geen goed.
Je raakt niet in een burn-out of depressie door iets wat je hoort of verteld wordt, het is een opeenstapeling van zaken. Doordat je schrijft dat hij zo in het verleden blijft hangen klinkt het een beetje alsof er voor zijn gevoelens geen ruimte is geweest in jullie relatie.
Wat op zich ook wel logisch is door het overlijden van jouw moeder maar de zaken waar hij mee zit moet hij vroeg of laat ook verwerken.
Ik snap niet zo goed wat het te maken heeft met jouw “niet goed genoeg zijn” want dat staat er toch helemaal los van?
Het klinkt een beetje alsof jullie langs elkaar heen leven, begrijpelijk doordat er een hoop narigheid is geweest. Misschien ligt daar de oplossing voor jullie, al zou ik zelf knetter worden van het aantrekken en afstoten.
Sterkte en succes
Jeetje meis, wat een hoop verdriet in dit verhaal...
Ik vind het opvallend dat je je tegenover 2 mensen niet goed genoeg voelt, je moeder en je vriend. Waarom denk je dat je niet goed genoeg bent? Waarom schiet je tekort, volgens jou?

Volgens mij zit jij er ook even flink doorheen. Ik hoop dat je vriend zich niet alleen met zijn sores bezighoudt maar dat hij ook een beetje naar jou omkijkt. En dat het geen eenrichtingsverkeer is.
haastige spoed is zelden goed
Wat voor bericht kreeg je vriend over zijn ex waardoor hij accuut in een burn out terecht kwam? Ik vind dit zo dramatisch overkomen. Het moet iets heel ergs geweest zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lieve DreamBig, ik heb net mijn partner verloren en ik herken het gevoel dat het heel moeilijk is om iets "nieuws" te doen, iets waar (in jouw geval) je lieve moeder niets van weet. Maar weet je, ze is altijd bij je, ookal is ze er niet meer. En ze wil jou gelukkig zien. Dat hoeft niet met deze vriend, dat kan misschien wel helemaal niet met deze vriend. Ze wil dat jij je wél goed genoeg voelt en dat je een relatie hebt waarin je je gesteund voelt, een relatie die je optilt en niet neerhaalt.

Je hoeft je niet aan deze man vast te klampen omdat je moeder hem nog heeft gekend. Je mag het vertrouwen hebben dat zij zou willen dat jij doet wat het beste voor je is, waar jij gelukkig van wordt. :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik denk dat je vriend echt wel heel veel van je houdt maar dat hij helemaal niet klaar is om zich echt te binden, dat staat los van jou. Hij moet voor zich zelf nogal wat verwerken, dat staat los van het evt gemis van zijn ex en de gevoellens die hij heeft voor jou.

Ik zou voor jezelf kiezen en even wat asftand nemen, gun jezelf en hem de tijd om alles te verwerken, als het dan niet meer lukt in een relatie dan is er een mooie vriendschap.

En je moeder kijkt echt wel mee en zou jou het allerliefst dol gelukkig willen zien. heel veel sterkte
Ik kan me jou gevoel heel goed voorstellen. Mijn man heeft mijn moeder nooit gekend, en dat vind ik best een rot gedachte. Maar een man die 100% voor je gaat is ook heel wat waard, en dat had je moeder haar dochter vast en zeker ook erg gegund.

Je verdient beter echt waar. Heel veel sterkte toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
Is er een mogelijkheid om tijdelijk apart te gaan wonen? Jullie moeten allebei aan jezelf werken om weer 'helder' (als ik het zo noemen mag) na te kunnen denken zonder het verdriet en de gevoelens die jullie nu met je mee dragen.

Ik denk dat jouw moeder niets liever zou willen dan dat jij gelukkig bent in jouw leven. Of dat nou met of zonder deze man is. Je hoeft ook niet gelijk te beslissen als je daar nu nog niet klaar voor bent.
Bulbul schreef:
28-05-2020 21:20
Lieve DreamBig, ik heb net mijn partner verloren en ik herken het gevoel dat het heel moeilijk is om iets "nieuws" te doen, iets waar (in jouw geval) je lieve moeder niets van weet. Maar weet je, ze is altijd bij je, ookal is ze er niet meer. En ze wil jou gelukkig zien. Dat hoeft niet met deze vriend, dat kan misschien wel helemaal niet met deze vriend. Ze wil dat jij je wél goed genoeg voelt en dat je een relatie hebt waarin je je gesteund voelt, een relatie die je optilt en niet neerhaalt.

Je hoeft je niet aan deze man vast te klampen omdat je moeder hem nog heeft gekend. Je mag het vertrouwen hebben dat zij zou willen dat jij doet wat het beste voor je is, waar jij gelukkig van wordt. :hug:
Dit inderdaad... :hug:
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
28-05-2020 21:08
Je raakt niet in een burn-out of depressie door iets wat je hoort of verteld wordt, het is een opeenstapeling van zaken. Doordat je schrijft dat hij zo in het verleden blijft hangen klinkt het een beetje alsof er voor zijn gevoelens geen ruimte is geweest in jullie relatie.
Wat op zich ook wel logisch is door het overlijden van jouw moeder maar de zaken waar hij mee zit moet hij vroeg of laat ook verwerken.
Ik snap niet zo goed wat het te maken heeft met jouw “niet goed genoeg zijn” want dat staat er toch helemaal los van?
Het klinkt een beetje alsof jullie langs elkaar heen leven, begrijpelijk doordat er een hoop narigheid is geweest. Misschien ligt daar de oplossing voor jullie, al zou ik zelf knetter worden van het aantrekken en afstoten.
Sterkte en succes

Het was inderdaad een opeenstapeling van van alles. Op het werk niet op zijn plek zijn, zijn droomhuis dat hij heeft moeten verkopen. Het gevoel dat hij heeft dat hij zijn leven anders had willen zien dan dat het nu is. (hij had zich aantal jaar geleden voorgesteld nu al kinderen te hebben, zijn droomhuis waar hij is opgegroeid).

Toen(januari) kreeg hij te horen dat zijn ex een kindje had gekregen, nota bene met degene met wie ze was vreemdgegaan. Dit was een ongelukje en ze hebben geen relatie. Toen brak hij, niet omdat hij nog gevoelens voor haar had, maar omdat hij zijn leven ook anderd had voorgesteld.

Er is wel ruimte geweest voor zijn gevoelens. Maar hij is geen prater en heeft hier(dingen loslaten) altijd al last van gehad. Hij bleef in relatie met zijn ex ondanks dat hij wist dat ze meerdere keren was vreemdgegaan. Hij wilde het plaatje gewoon niet kwijt.
En zo vertelt hij dat hij in zijn jeugd ook vaak last had van dingen loslaten.

En daarom voel ik me dus ook niet goed genoeg. Met haar wilde hij wel samen blijven, terwijl zij hem bedroog. (al zegt hij dat het vooral was omdat hij zijn huis niet kwijt wilde). En ik geef hem alle liefde, steun hem door dik en dun en het voelt alsof dat nog niet genoeg is. Terwijl ik wel weet dat hij echt van me houdt.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
28-05-2020 20:59
Hij heeft een burnout/depressie gekregen door iets wat zijn vrienden hem over zijn ex hebben verteld? Heeft hij eigenlijk hulp gezocht voor zijn burnout/depressie?
Nee, ik probeer hem wel zover te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
28-05-2020 21:00
:hug:

Ach wat een lastige situatie. Het klinkt alsof het gewoon niet goed met je vriend gaat. Dit heeft gevolgen voor zijn gedrag maar dat heeft niets te maken met jou. Jij bent prima.

Ik zou zelf kijken of jullie niet beter kunnen latten. Dan heeft je vriend ruimte om aan zichzelf te werken zonder dat jij je steeds kut hoeft te voelen Ls hij een slecht moment heeft. Jullie hebben van twee kanten geen makkelijke start op deze manier. Neem langer de tijd om de leuke dingen in elkaar te ontdekken.

Ik mis mijn vader ook zo.... het derde kind is op komst wat hij niet heeft leren kennen, mijn lieve partner ook niet. Toch weet ik zeker dat hij het weet, rete trots is en voor altijd een plekje heeft in ons gezin. Mijn kinderen zwaaien altijd naar opa in de hemel. Jouw moeder mag altijd onderdeel van je leven blijven. Ook als ze er niet meer is.
:hug:

Succes met de zwangerschap! Ik hoop dat ik dat gevoel ook krijg, dat ze het allemaal wel meekrijgt daarboven. Ik vraag me zo vaak af of dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
28-05-2020 20:52
:hug:

Ik snap best je redenering, TO. Het nu afbreken met deze man, wil zeggen dat je verder gaat met een leven waar je moeder fysiek geen deel meer van heeft uitgemaakt. Dat is hard om mee geconfronteerd te worden.

Maar langs de andere kant, denk ik niet dat zij voor jou zou willen dat je in een relatie zit met een man die je niet honderd procent gelukkig maakt (vanwege zijn eigen issues). Ik hoop dat je snel gaat inzien dat het oké is om hem los te laten en je verlies verder kan verwerken.

Even terugkomend op je titel: hoezo voel je, je niet goed genoeg? Heb ik dit per ongeluk overgeslagen in je verhaal?
Bedankt voor je lieve reactie, doet me goed. En rationeel denk ik dat ook wel, alleen mijn gevoel zit zo in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
28-05-2020 20:59
Ach meissie toch. Tuurlijk ben je goed genoeg. Je verdient zo’n draaikont helemaal niet.

Laat hem lekker in zijn sop gaar koken. Als hij normaal kan doen zie je wel verder. :hug:
Je reactie doet me goed :hug:
Ik denk dat je rebound bent
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
28-05-2020 21:20
Lieve DreamBig, ik heb net mijn partner verloren en ik herken het gevoel dat het heel moeilijk is om iets "nieuws" te doen, iets waar (in jouw geval) je lieve moeder niets van weet. Maar weet je, ze is altijd bij je, ookal is ze er niet meer. En ze wil jou gelukkig zien. Dat hoeft niet met deze vriend, dat kan misschien wel helemaal niet met deze vriend. Ze wil dat jij je wél goed genoeg voelt en dat je een relatie hebt waarin je je gesteund voelt, een relatie die je optilt en niet neerhaalt.

Je hoeft je niet aan deze man vast te klampen omdat je moeder hem nog heeft gekend. Je mag het vertrouwen hebben dat zij zou willen dat jij doet wat het beste voor je is, waar jij gelukkig van wordt. :hug:
Bedankt voor je lieve bericht, doet me goed.
Het is gewoon zo lastig, haar niet om advies kunnen vragen.

Voor jou heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
28-05-2020 21:26
Ik kan me jou gevoel heel goed voorstellen. Mijn man heeft mijn moeder nooit gekend, en dat vind ik best een rot gedachte. Maar een man die 100% voor je gaat is ook heel wat waard, en dat had je moeder haar dochter vast en zeker ook erg gegund.

Je verdient beter echt waar. Heel veel sterkte toegewenst.
Bedankt voor je reactie, doet me goed. En je hebt er ook zeker gelijk in, mijn moeder zou willen dat iemand 100% voor me gaat.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-05-2020 22:12
Ik denk dat je rebound bent
Ik ben ervan overtuigd dat ik dat niet ben. Dan had hij zich wel een makkelijker meisje uitgezocht zonder issues op dat moment.

Ik weet dat hij veel van me houdt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven