Mening kledingstijl vriend

05-03-2021 20:34 60 berichten
Hallo allemaal,

Ik schrijf dit bericht omdat ik graag wil weten of ik zelf niet een te erge overdenker ben en het moet laten rusten of er toch iets van moet zeggen.

Ik heb nu zo’n 4 maanden een relatie met mijn vriend. Afgelopen week hadden we het over wasmachines en drogers (heel random) waarop ik zei dat kleding best in de droger kan en hij zegt ja jouwe we jij draagt niet echt dure kleding. Ik hecht inderdaad minder waarde aan merkkleding en vind het vooral belangrijk dat ik kleding mooi vind dan dat daar een label aanhangt.

Nu vond hij de H&M waar ik redelijk veel kleding vandaan haal niet echt een “dure” winkel. Ik vroeg daarop of hij mijn kledingstijl dan niet mooi vond en daar reageerde hij niet echt op. Hij zei ook wel dat hij mijn kleding niet persé lelijk vond maar sommige en toen ik vroeg welke kon hij niet echt iets opnoemen, en ik heb het toen maar laten rusten.

Maar nu een paar dagen verder heb ik er toch over nagedacht en vind ik het eigenlijk best een kwetsende opmerking. Aangezien ik opzich best een overdenker ben en over zulke kleine dingen dagen erna dan nog over na kan denken en allemaal scenario’s in mijn hoofd kan maken. Twijfel ik of ik er wel iets van moet zeggen. Of het gewoon moet laten.

Graag jullie advies :)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hm ja ik weet niet. Ik stop geen kleren in de droger. En zeker mijn h&m kleding niet, dat wordt vormloos en lelijk. Bedoelt hij niet dat het aan je kleren te zien is?
Nou ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als mijn partner hier eerlijk over zou durven zijn. Dat hij het niet mooi vindt is een ander verhaal. Dat kan je niet afdwingen.
Misschien kan hij eens iets voor je kopen wat hij leuk vindt ;)
Vind jij zijn kledingstijl wel leuk?
Oei.

Ik wens je vriend succes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zou het leuk vinden als ik meer gekleurde kleding zou dragen. Laat ik daar nou net niet van houden. Ieder zijn ding hoor. Ik vind ook niet alles wat hij aanheeft geweldig. Ik zit daar niet mee. Waarom vind jij dit zo belangrijk dan?
Alle reacties Link kopieren
Op zich heeft je vriend wel gelijk, bovenkleding kun je beter niet in de droger doen. Het slijt er gewoon sneller van en de vorm gaat eruit.

Ik vind zijn opmerking niet tactvol en ook vrij kritisch. Ik hou er niet van. Hij moet jou juist bewonderen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hecht hij wel aan dure merken maar je bent blijkbaar leuk genoeg om daar over heen te stappen toch? Hij zegt toch niet dat het anders moet?
Ik stop mijn goedkope kleding ook niet in de droger. Alle kleding slijt sneller en word valer en krimpt ook vaker dan sinds ik de droger niet gebruik voor de normale kleding ( op sokken en jeans van man na) van mij en de kinderen maar voor alle het andere qua was.

En mijn partner vind mijn kledingstijl ook niet altijd zijn favostijl, maar daar heb ik dus echt schijt aan.
Ik draag kleding voor mij. Niet voor hem.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 20:45
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet aardig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij mag toch gewoon een mening hebben? Of jij dat kwetsend vindt of niet ligt aan jou. Ik vind sommige kledingstukken van m’n vriend ook vreselijk en dat zeg ik gewoon. Zou het heel raar vinden als hij daar beledigd van raakt.
Alle reacties Link kopieren
Als je kleding lekker zit, jij vindt het mooi en je voelt je er goed in dan is dat toch helemaal prima? Ik hou zelf van felle kleurtjes, beetje hippie / Ibiza style. Armbanden, veertjes, de hele mikmak. M'n vriend zag me liever in nette jasjes en op torenhoge hakken, dat wist ik maar ik heb me er nooit onzeker over gevoeld want ik voelde me goed in mijn kleding. Jammer dat jij hier onzeker van wordt. Mijn tip: als je er echt mee zit moet je je vriend om duidelijkheid vragen. Geef aan dat je onzeker wordt van zijn vage antwoorden en dat het voor jou belangrijk is dat hij vindt dat je er goed uitziet. Want op deze manier ben je alleen maar aan het piekeren over wat hij zou kunnen vinden.. Als hij sommige kledingstukken inderdaad lelijk vindt zou hij dat moeten kunnen zeggen, misschien kun je er wat mee. Is het je kleur niet, is de pasvorm niet zo, kreukt het materiaal erg, er kunnen allerlei redenen zijn waarom je vriend niet alles wat je draagt mooi vindt. Gewoon vragen, dan weet je waar je aan toe bent :)
Ik stop mijn c&a spul ook niet in de droger.
Maar hij vind je wel lief hoop ik?
Wat een gezeur.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 20:51
4.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat had je vriend dan moeten zeggen op jouw vraag of hij je kleding mooi vindt?

Ik snap best dat het leuker is als hij jouw stijl mooi vindt, maar ik vind het niet kwetsend of onaardig dat hij een andere smaak heeft.
Het is ook niet dat hij uit het niets zei dat je kleding goedkoop en lelijk is; je vroeg hem nota bene wat hij er van vond.
What a nuanced anxiety
Wat wil je van ons horen?
Alle reacties Link kopieren
ik was heel weinig, maar stop dingen wel gewoon in de droger wanneer mij dit beter uitkomt.

verder overdenk je alles veel te veel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij heeft je niet willen kwetsen, daarom zei hij er verder niets over. Als hij het echt niets vindt en bedoelt dat je wat anders moet dragen dan zou hij dat wel gezegd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel kinderachtig. Ben je jong? Zo niet. Doe er wat aan.
Hij heeft gelijk, en geeft een praktisch antwoord. Ga jij serieus echt dit soort dingen in je hoofd 20 keer omdraaien totdat je er iets persoonlijks aan weet te hangen? Je snapt natuurlijk wel, dat het aan jou ligt. En je daar wat aan moet doen. Niet andersom.

H&M kleding is inderdaad van goedkoper materiaal. Ik moet het weten, want de helft van mijn kleding is van het merk. En ik pleur die inderdaad de droger in, want het boeit mij niet. Wat mijn man daarvan vindt? Boeiend. Hij vouwt alles netjes in zn kast en laat dingen drogen en wast zelfs sommige shirts met de hand. Ik strijk dus nooit, want daar eb ik geen zin in, en ik koop dus dingen die niet kreukelen. Ik accepteer zijn gefriemel met kleding, en hij mijn gebrek aan. Zo niet, jammer dan.


En als ik vraag staat dit leuk, dan zegt hij gerust ja of nee. Ik pas mij daar een beetje op aan, want ik vind het belangrijk dat mijn partner ook vindt dat ik leuk gekleed ben. Maar ga geen dingen vragen als je daarna dagenlang gaat zitten mierenneuken over een antwoord zeg. Wat doe je jezelf aan. Om een scheet. Onzekerheid is trouwens meer onaantrekkelijk dan iemand zn kledingstijl. Hard maar waar.
universeinmotion wijzigde dit bericht op 05-03-2021 21:02
8.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:proud:
Lady*Voldemort schreef:
05-03-2021 20:39
Oei.

Ik wens je vriend succes.
Alle reacties Link kopieren
H&M is ook niet echt duur, maar ze hebben er prima spullen. Kleren zijn niet alleen leuk als ze duur zijn. De logica dat kleding van de H&M best in de droger kan volg ik trouwens niet echt, dat ligt maar net aan het soort kledingstuk, lijkt mij. Ik zou ook niet alles van de H&M er maar in gooien. Dat het goedkoop is maakt niet dat het niet uitmaakt als het model eruit gaat of de stof dun wordt of zo, tenzij je het koopt om maar een paar keer te dragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het perse gemeen bedoeld is. Hij kon het ook niet echt anders brengen toch? En wat zou je ervan willen zeggen? Ik vind het vervelend als je eerlijk antwoord geeft op m’n vraag. Blijkbaar ben je leuk genoeg om samen mee te zijn. ‘Ondanks’ je kleding :-D .

Draag waar jij je fijn in vind! Je hoeft voor je vriend niet te veranderen en dat vraagt hij ook niet van je.

Ik doe eigenlijk alleen ondergoed, sokken en beddengoed in de droger. De rest hang ik op, zodat het langer mooi blijft.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vraagt wel eens sarcastisch of ik mijn mooiste trui aan heb, als ik een tig jaar oud vormeloos geval aan heb. Zelf loopt hij zelfs in zijn vrije tijd nog in nette broeken en hemden. De mussen moeten wel van het dak vallen voor hij een T-shirt aan doet, en voor zijn gevoel loopt hij dan in ondergoed.
Ik houd er rekening mee door geen al te sjofele kleding of met gaten aan te trekken als ik bij hem ben, en af en toe ook in het weekend een leuk jurkje aan. Op zich draag ik wel redelijke kwaliteit kleding, maar met een 45+ lichaam kun je geen HM-floddertjes meer aan, en ik wil er ook graag 10 jaar mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Met vier maanden verkering moet je nog het zevende wereldwonder voor hem zijn. Als hij na zo'n korte tijd al precies weet dat je kleding niet erg duur is dan kijkt hij niet meer met een verliefde blik naar je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je vriend is een tuttebel. En gewoon dragen wat jij leuk vindt ;)
Ik heb zojuist een nieuwe toffe spijkerbroek gekocht. Zo eentje die wijd uitloopt, iets wat nu best veel gedragen word en ik vind hem heerlijk zitten.

Mijn lief zei laatst: het enige positieve aan die broek is dat ik bewonder dat je in zo iets lelijks rond durft te lopen.
Ik vond dit heel droog/grappig en eerlijk juist en draag hem nog steeds met evenveel plezier.

Nu ik er over na denk vind ik zijn kleding ook niet allemaal mooi. Maar hee de man erin wel gelukkig ;)

Wat ik niet snap is wat er erg als jouw partner sommige kleren van jou niet zo vind?
Hij vind jou toch leuk?
En kledingstijl is toch super veranderlijk: over een paar jaar draag je mogelijk iets heel anders.

Echt ik zou hier echt totaal niks negatiefs bij voelen. Echt niet :)
Mooiedagvandaag schreef:
05-03-2021 20:47
Hij mag toch gewoon een mening hebben? Of jij dat kwetsend vindt of niet ligt aan jou. Ik vind sommige kledingstukken van m’n vriend ook vreselijk en dat zeg ik gewoon. Zou het heel raar vinden als hij daar beledigd van raakt.
Dit dus :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven