Mening ouders / vrienden over vriend

11-11-2019 15:48 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden plaatste ik deze post relaties/familie-dwingt-me-te-stoppen-m ... #p30471819 kreeg veel reacties waarvan sommige ook echt wel pijn deden maar snapte de insteek van iedereen.

Nu heb ik de man in kwestie een paar keer gezien nog en mijn gevoelens blijven sterk, maar ik krijg mijn zussen, broer en ouders niet bijgedraaid in hun mening en daardoor blijft het lastig en wil ze niet kwijt. Ondertussen vraag ik me dus af hoe zwaar weegt voor jullie de mening van ouders over jullie partner zeker als dingen uit het verleden lang geleden zijn.

Ze zeggen tegen mij dat er nu niets is maar dat ze geen vertrouwen hebben in de toekomt en dat dit enkel komt door het gevoel wat ze hebben over wat ze weten van zijn verleden zonder dat ze hem hebben gesproken, ik probeer er nog voor te vechten maar is zwaar.

We (de man en ik) zien elkaar vanavond weer.
Je hebt je OP toen leeggehaald, dus er nu naar verwijzen is niet echt nuttig. Waarom dwingen ze je te stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Je had het toch al uitgemaakt? En dan nog, je bent 30 geweest, ga je eigen leven leiden, ipv dat je familie bepaald wat je wel of niet mag doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-11-2019 15:52
Je hebt je OP toen leeggehaald, dus er nu naar verwijzen is niet echt nuttig. Waarom dwingen ze je te stoppen?
+1
Alle reacties Link kopieren
Naar wie wil jij luisteren? Welke mening vind jij het belangrijkste in je leven? Van wiens mening hangt jouw leven het meeste af? Wiens mening moet je je hele leven lang aanhoren en je keuzes op baseren?

A. Je ouders
B. Je vrienden
C. Je vriend
D. Jezelf
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je vorige topic nog eens doorlezen voor de antwoorden. Je vraag is nu niet anders dan toen.

En maak een keus. Laat die man niet zo bungelen. Of je kiest voor hem, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Je familie is manipulatief bezig om hun eigen zin door te drammen. Zij hebben hun vooringenomen standpunt al bepaald. In zo'n geval kan iemand bij mij echt de pot op. Vind het echt een ander verhaal wanneer ze een beetje hun best doen voor je vriend en doordat ze hem echt kennen tot de conclusie te komen dat ie niet goed voor je is. Maar ze kennen jouw vriend niet, alleen zijn verhaal.

Ik sta bij mijn oudste kinderen (20 en 18) achter hun keuzes, want die hebben ze zelf gemaakt. Wat ik van hun partners vind doet er niet toe als zij gelukkig zijn, zij moeten ermee leven. Ik zal ze niet laten vallen om hun partner. Iemand die veroordeeld is heeft zijn straf uitgezeten en verdient daarom een nieuwe kans.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
~
chocolol wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:11
Reden: ik heb mijn bericht ook alvast maar leeggehaald
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ouder zijnde ook niet willen dat mijn kind thuis komt met een veroordeelde crimineel.

Maar ik zou zeker wel de moeite nemen om de persoon in kwestie te leren kennen als blijkt dat mijn kind gelukkig wordt van die persoon.

Als je ouders die moeite niet willen nemen dan zou ik mijn eigen plan trekken als ik jou was.

Ja dan heb je minder of geen contact met je ouders. Maar wil jij graag veel contact met mensen die jouw wensen en beslissingen totaal niet serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen flauw idee waarom je familie hem niets vindt. Het ligt er nogal aan. Heeft hij ooit schulden gehad of drugs gebruikt? Zijn vriendin bedrogen? Of iets ernstigs als kinderen misbruikt of iemand vermoord? Daar zit nogal verschil tussen, dus hoe moeten wij nou weten of je ouders gelijk hebben of dat je lekker bij hem moet blijven? En dan nog is het allemaal jouw leven en je eigen beslissing.

Één ding: het is volgens mij allemaal één groot drama, dus besluit gewoon eens wat je gaat doen en doe dat dan ook. Je bent oud en wijs genoeg zou je denken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties jullie hebben gelijk in wat jullie zeggen maar ik probeer ook maar ergens heen te gaan met mijn gevoel en dat valt niet mee.

Ik luister naar hem maar wil ook familie niet verliezen en dat is mijn angst en dat maakt de situatie zo lastig maar ik ben druk bezig met het vinden van een weg samen met hem / zijn steun in de situatie.

het betrof een aantal vermogensdelicten met de Blauwe partij een hele tijd geleden en familie doet idd geen moeite hem te leren kennen en ook op zijn berichten van hem krijgt hij geen reactie van ze, ze zwijgen hem dood. Ik ben boos en uit dat ook. Hij doet in ieder geval zijn best er te zijn voor me nog.


Sorry als dit topic bij enkelen irritatie wekt.
Alle reacties Link kopieren
De irritatie komt omdat jij iedereen te vriend wil houden. Maar dat gaat je niet lukken. Je moet zélf kiezen naar wie jij je oren wil laten hangen. Naar je familie, je vriend of naar jezelf.

Volgens mij wil jij heel graag verder met je vriend. Doe dat dan.
Dan leg je de bal bij je familie. Dat hoef je niet uit te spreken. Je leeft gewoon je leven, kijkt of het iets kan worden met je vriend. En ofwel je familie went eraan of niet. En dan kun je de mensen die er iets van vinden en van blijven vinden de deur voor dicht doen. Jammer voor hen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral vreemd dat iemand die je een paar keer gezien hebt, de contactgegevens van je ouders heeft en hun berichten stuurt.

In het begin van een relatie, of als je nog aan het daten bent, gaat het erom of jij diegene leuk vindt en er een klik is. En pas als het wat serieuzer is ontmoet je vrienden/familie toch? Ik zou het niet oké vinden als ze hem afwijzen op verhalen, terwijl ze hem nog nooit ontmoet hebben, maar ik zou het ook niet prettig vinden (als ik de familie was) om berichten van hem te krijgen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik ben eigenlijk een voorstander van je eigen leven leiden en je niet door andere laten vertellen wat je moet doen. Maar ik vind een mening van andere ook wel belangrijk en zal dat altijd mee laten wegen in beslissingen die ik neem, dit omdat je door een roze bril altijd anders dan door een gewone.

Ik ben van mening dat iedereen een 2e kans verdient maar een 3e, 4e, 5e zal iemand niet krijgen.

Daarnaast vind ik het zelf ook wel een verschil of iets bewust of onbewust gedaan is.

Je hebt het over diverse vermogensdelicten. Dit is dus heel bewust en meerdere keren. Dit zou voor mij zeer zeker geen relatiemateriaal zijn. Want dit heeft sowieso consequenties voor de toekomst.

Aan jou de vraag is hij het je waard je familie voor aan de kant te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je familie kwijtraken? Wil je familie je niet meer zien als je een relatie met deze man hebt?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Het is uiteindelijk jouw leven, en jouw keuze dus. Maak dat duidelijk aan je familie. Mij lijkt ook dat ze jou niet kwijt willen en uiteindelijk wel gaan inzien dat wanneer hij je gelukkig maakt, ze hem accepteren. Heeft misschien alleen wat tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
11-11-2019 16:51
Ik vind het vooral vreemd dat iemand die je een paar keer gezien hebt, de contactgegevens van je ouders heeft en hun berichten stuurt.

In het begin van een relatie, of als je nog aan het daten bent, gaat het erom of jij diegene leuk vindt en er een klik is. En pas als het wat serieuzer is ontmoet je vrienden/familie toch? Ik zou het niet oké vinden als ze hem afwijzen op verhalen, terwijl ze hem nog nooit ontmoet hebben, maar ik zou het ook niet prettig vinden (als ik de familie was) om berichten van hem te krijgen.
Ze volgde elkaar al maanden via social-media en hadden interactie dus is niet ineens en hij heeft een net bericht gezonden om at uit te leggen meer niet.
Ze wijzen hem idd af op verhalen zonder hem gesproken te hebben en diegene die hem wel ontmoet hebben zijn omgepraat door ander familielid.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
11-11-2019 17:03
Waarom zou je je familie kwijtraken? Wil je familie je niet meer zien als je een relatie met deze man hebt?
dan zou het allemaal lastig worden kan hij nergens mee naartoe blijf ik opmerkingen krijgen.
zo zit dat mijn hoofd, vriend zegt dat het irreële angsten zijn en dat familie toch wel blijft en dat ik daar anders conclusie uit moet trekken en moet kiezen voor mijn eigen geluk
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
11-11-2019 17:06
Het is uiteindelijk jouw leven, en jouw keuze dus. Maak dat duidelijk aan je familie. Mij lijkt ook dat ze jou niet kwijt willen en uiteindelijk wel gaan inzien dat wanneer hij je gelukkig maakt, ze hem accepteren. Heeft misschien alleen wat tijd nodig.
Precies wat mijn vriend zegt alleen mijn familie zegt dat het niet gaat gebeuren en ben gewoon te onzeker ervoor lijkt het wel
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
11-11-2019 17:19
dan zou het allemaal lastig worden kan hij nergens mee naartoe blijf ik opmerkingen krijgen.
zo zit dat mijn hoofd, vriend zegt dat het irreële angsten zijn en dat familie toch wel blijft en dat ik daar anders conclusie uit moet trekken en moet kiezen voor mijn eigen geluk
Oke, dus je hebt zelf eigenlijk bedacht dat je moet kiezen tussen familie en vriend?

Als je keuzes gaat maken op basis van wat anderen willen, leg je de verantwoordelijkheid voor je leven buiten jezelf. Maar het is jouw leven. Je gaat sowieso niet iedereen tevreden stellen, dus het is zinloos om je door dat waanidee te laten leiden.
Maak de keuze waar jij zelf achterstaat. Dan kun je daarna altijd nog kijken welke gevolgen dat heeft en of dat het waard is. Best een kans dat als jij laat zien dat je relatie serieus is, je familie bijdraait. Maar als jij blijft twijfelen omdat zij hem - ongezien - afkeuren, komt het ook over alsof de relatie niet veel voorstelt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
11-11-2019 17:46
Oke, dus je hebt zelf eigenlijk bedacht dat je moet kiezen tussen familie en vriend?

Als je keuzes gaat maken op basis van wat anderen willen, leg je de verantwoordelijkheid voor je leven buiten jezelf. Maar het is jouw leven. Je gaat sowieso niet iedereen tevreden stellen, dus het is zinloos om je door dat waanidee te laten leiden.
Maak de keuze waar jij zelf achterstaat. Dan kun je daarna altijd nog kijken welke gevolgen dat heeft en of dat het waard is. Best een kans dat als jij laat zien dat je relatie serieus is, je familie bijdraait. Maar als jij blijft twijfelen omdat zij hem - ongezien - afkeuren, komt het ook over alsof de relatie niet veel voorstelt.
Dank je voor deze woorden, daar heb je gelijk in enige waar ik mee zit is dat ik denk dat ik het niet aankan als de gevolgen zijn van doorgaan dat familiecontact minder word of er veel gedoe van komt maar volgens vriend is dat doemdenken en moet zich dat eerst realiseren en ben ik zelf verantwoordelijk voor de keuze. Dus we proberen het goed te doen samen. Ik moet ook meer voor ons gaan staan en probeer dat ook
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je aan de tips gehad die in dat topic zijn gegeven?

Je familie kan je niet veranderen. Hoe jij er mee omgaat wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben je zo afhankelijk van je familie dan?
Ik neem aan dat je werkt, op jezelf woont, vrienden hebt. Dan heb je toch een heel leven buiten je familie om?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel knap dat je hier terug komt en ook dat je je vriend nog ziet. Leer om je wat minder aan te trekken van de mening van anderen zoals je familie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
jorientbv01 schreef:
11-11-2019 17:19
dan zou het allemaal lastig worden kan hij nergens mee naartoe blijf ik opmerkingen krijgen.
zo zit dat mijn hoofd, vriend zegt dat het irreële angsten zijn en dat familie toch wel blijft en dat ik daar anders conclusie uit moet trekken en moet kiezen voor mijn eigen geluk
Maar ze hebben je dus niet gedwongen om te kiezen?

Het lijkt alsof je zelf niet zeker bent van je keuze. Als je hem echt heel leuk had gevonden en er toekomst samen in had gezien had je het wel durven proberen.

Maar jij vind het wel ok, een man die bewust een aantal keer de fout in is gegaan? Denk goed na over de gevolgen die dat voor jullie kan hebben in de toekomst. Problemen met de belastingdienst en een strafblad zijn niet zomaar iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven