Mensen verplicht uitnodigen voor huwelijk

02-05-2012 21:32 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan trouwen. We hebben 32 daggasten, hiermee gaan we bruidstaart eten, diner en in de avond hebben we een feest met in totaal 100 personen.



Onder de daggasten bevinden zich onze naaste familie waaronder een tante van mijn aanstaande die we hebben uitgenodigd omdat we een kleine familie hebben en zij de enige tante was die we niet als daggasten hadden uitgenodigd en bang waren om hierover gezeik in de familie te krijgen.



Deze tante heeft sinds een half jaar een vriend en haar vriend heeft 4 kinderen. Nu vroeg ze of de kinderen ook welkom waren deze dag omdat die dat weekend bij hun vader verblijven.



Wij hebben gezegd van niet, ten eerste kennen we deze kinderen niet, ten tweede heb ik liever zo min mogelijk kinderen op mijn bruiloft, en ten derde een daggast kost ons 75 euro p.p. Dat keer 4 voor kinderen die ik niet ken en wellicht mijn dag verpesten.....



Plus dat het zelf een stel krenten zijn, als wij 20 euro van ze krijgen mogen we gelukkig zijn maar dat terzijde.



En toen begon de ellende, mijn vriend zijn oma, moeder van die tante is kwaad op ons en als de kinderen niet welkom zijn dan komt zij ook niet.



Hup daarna hing schoonmoeder aan de lijn, als haar zus niet welkom is, uuuuh die is welkom en als haar moeder niet komt dan komt zij ook niet.



Tja dat scheelt in ons budget als ze allemaal wegblijven was mijn eerste gedachte maargoed dit kan zo niet. Toch ben ik niet bereid om die tante tegemoet te komen.



Heel misschien overdag dan maar maar in de avond zijn kinderen niet welkom! Van niemand niet! Tegen vriendinnen ook gezegd en die begrijpen het volkomen en komt niet eens in ze op om de kinderen mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 mei 2012 @ 21:57:

[...]





Je had dan ook moeten zeggen, geen kinderen, niet van vrienden en niet van familie. Kan je alsnog zeggen hoor.Dat zeg ik ook al twee keer (nu drie ). En wat fozziebear zegt: het door je vriend laten oplossen, voor je nog het verwijt krijgt dat je je vriend onder de plak houdt en ze denken dat hij er niks over te zeggen heeft. Als het goed duidelijk is dat het ook echt zijn keuze is kon het wel eens klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:fozziebear schreef op 02 mei 2012 @ 21:54:

Door je gemiep over geld vind ik je niet zo sympathiek. Je kunt niet bij een ander in de portemonnee kijken...



Maar je hebt wel gelijk dat jij beslist wie er op je bruiloft mag komen en daarom zou ik niet akkoord gaan met 4 extra gasten. En al helemaal niet als het ook nog eens kinderen zijn.

Iemand schreef heel mooi hoe je dat aan je schoonmoeder kon verkopen: 'je verkiest de kinderen van de vriend van tante boven je eigen zoon'.

Maar ik zou het wel je aanstaande op laten lossen. Zijn familie, zijn strijd. Ja dag gemiep over geld inderdaad, zij kunnen ook niet in onze portemonnee kijken. Mijn vriend heeft al tegen schoonmoeder gezegd dat wij het teveel geld vinden voor vreemde kinderen en dat we geen zin hebben in kinderen maar zij vind dat wij dit gewoon niet kunnen maken. Ik snap heel die gedachtengang niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens op een bruiloft van vrienden van mij zouden twee kinderen komen (de petekinderen van de bruid). Toen besloot de moeder van de kinderen ook haar vriend en kinderen mee te nemen, waren niet uitgenodigd en niemand wist het.

Bruid was goed over de zeik (en terecht) en vroeg aan mij of ik de kinderen in het gareel wilde houden want de ouders waren goed aan de drank.

Dat zou ik dus voorkomen.

Maar je (vriend) zou wel even met je schoonmoeder kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dus je vriend heeft het al gezegd. Dan gewoon blijven herhalen tot je een ons weegt. En dan de geldkwestie weglaten. Gewoon heel zakelijk steeds zeggen dat er nul kinderen welkom zijn. Mogen zij best jammer vinden, maar het is jullie keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 02 mei 2012 @ 21:56:

Schoonmoeder is voornamelijk boos op ons omdat oma nu van streek is, mens heeft er al de hele week niet van geslapen en vind ons een stel krenten en die kinderen horen ook bij de familie.



Terwijl van mijn kant er ook kinderen bestaan van vrienden en familie die niet komen en daar doet niemand moeilijk over. Meesten willen hun kids niet eens meenemen.



De kinderen zijn 7,9, 12 en 15. Volgend schoonfamillie geen kleine kinderen die onrustig zijn omdat ze al wat ouder zijn.



Ze hebben niet moeilijk gedaan over de kinderen van jouw kant, omdat dat hun niet 'trof'.

Blijkbaar zijn dit de enige kinderen aan zijn kant van de familie (behalve zijn eigen kind) en nu pas treft jullie 'maatregel' dus hun. In dat opzicht vind ik hun gedachte niet gek; zij vinden dat kinderen bij familie horen en dus bij een bruiloft horen.



Jullie zijn het daar niet mee eens, en dat is jullie goed recht.

Maar ik kan me ook ergens wel weer voorstellen dat sommigen dat raar of ongastvrij vinden.

Tegelijkertijd vind ik het niet gepast om dat ook aan het bruidspaar te laten merken, want het is immers jullie bruiloft en dus jullie keuze.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me hier zelf niet aan wagen, zeker niet.



Maar was van de week alleen thuis staat die oma voor de deur. Geprobeerd het uit te leggen maar is niet gelukt.



Het is toch al in de familie zo oma s wil is wet.
Alle reacties Link kopieren
Maar toen belde zijn moeder en dan zegt in dus na een half uur gezeik ja ma we kijken wel.



Hangt op en zegt dan die kinderen gaan we echt niet uitnodigen.



Ook tegen hem gezegd om dit op te lossen en zijn reactie is dan ze zoeken het maar uit dan komen ze toch allemaal niet.
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2012 @ 21:55:

Eigenlijk zou je het nog verder moeten krimpen, dus alleen beste vrienden en ouders ipv allerlei ooms en tantes, die zijn toch helemaal niet belangrijk, tenzij je toevallig één lievelingstante/oom hebt, maar anders vind ik dat totaal overbodig die uit te nodigen.







Al mans tantes en ooms waren op onze bruiloft, hij heeft met elk van hen een hechte band. Apart hoe jij over familierelaties denkt soms.
Schoonmoeder draait vast wel bij. En oma mocht van mij lekker in haar sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
Alle begrip voor je gevoelens hoor; op mijn eigen trouwerij zat ik ook met een hoop kouwe kant opgescheept.



Maar de etiquette schrijft nu eenmaal voor dat je niet iemand kunt uitnodigen en dan eisen dat diens partner en/ of kinderen niet mee mogen komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 02 mei 2012 @ 22:02:

[...]





Ze hebben niet moeilijk gedaan over de kinderen van jouw kant, omdat dat hun niet 'trof'.

Blijkbaar zijn dit de enige kinderen aan zijn kant van de familie (behalve zijn eigen kind) en nu pas treft jullie 'maatregel' dus hun. In dat opzicht vind ik hun gedachte niet gek; zij vinden dat kinderen bij familie horen en dus bij een bruiloft horen.



Jullie zijn het daar niet mee eens, en dat is jullie goed recht.

Maar ik kan me ook ergens wel weer voorstellen dat sommigen dat raar of ongastvrij vinden.

Tegelijkertijd vind ik het niet gepast om dat ook aan het bruidspaar te laten merken, want het is immers jullie bruiloft en dus jullie keuze.Ze zijn AL een HALF JAAR in de familie.......de bruid kent ze niet eens.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 02 mei 2012 @ 22:05:

Maar toen belde zijn moeder en dan zegt in dus na een half uur gezeik ja ma we kijken wel.



Hangt op en zegt dan die kinderen gaan we echt niet uitnodigen.



Ook tegen hem gezegd om dit op te lossen en zijn reactie is dan ze zoeken het maar uit dan komen ze toch allemaal niet.

Maar dan is het dus zaak dat jullie hetzelfde zeggen en allebei voet bij stuk houden. Spreek met vriend af dat je steeds hetzelfde zegt: geen kinderen op onze bruiloft. Geen ruimte voor discussie geven.



'we zien wel' houdt ruimte voor discussie en voor gedachtenverandering bij jullie. Geen wonder dat de diverse familieleden er steeds weer over beginnen.
Weegt dit gedoe wel op tegen de kosten? Ik zou mn excuses aanbieden en uitnodigen en dan lekker gaan genieten van de rest van de organisatie.
Het zijn niet de kinderen van tante. Het zijn hooguit stiefkinderen (afhankelijk van de status van de relatie). Bijna onbekenden voor TO en haar aanstaande.
quote:Fame schreef op 02 mei 2012 @ 22:10:

[...]





Ze zijn AL een HALF JAAR in de familie.......de bruid kent ze niet eens.



Ze heeft ze als ik het goed heb begrepen wel twee keer gezien, want ze is er op verjaardagsvisite geweest. Zal lief bedoeld zijn, maar dan kun je niet meer zeggen dat je ze niet kent.

En zeggen dat ze niet zijn uitgenodigd omdat ze 'eigenlijk niets zijn van de familie' vind ik ook niet erg aardig overkomen. Je kunt dan beter vasthouden aan het algemene, dat er gewoon sowieso geen kinderen welkom zijn.
Deze tante heeft sinds een half jaar een vriend en haar vriend heeft 4 kinderen. Nu vroeg ze of de kinderen ook welkom waren deze dag omdat die dat weekend bij hun vader verblijven.



Vind het een beetje raar dat tante en je schoonmoeder de kinderen tot het gezin van je tante rekenen. Want die wonen dus helemaal niet bij die tante maar bij de moeder. En hoogstwaarschijnlijk heeft pa de kids één keer in de 14 dagen een weekendje. Heel toevallig nét het weekend dat jullie trouwen.



En daarbij dan moeten die kinderen dus ook vrij van school. Voor een trouwerij van ja wat eigenlijk? De neef van de nieuwe vriendin van pa. Gaat school toch nooit mee akkoord?



*ben toch weer blij dat ik nooit ga trouwen. Wat een gezeik zeg*
Alle reacties Link kopieren
Nee de ellende weegt misschien niet op tegen de kosten maar i, wil gewoon geen kinderen op mijn bruiloft.



Geen kinderen die ik wel ken en ook geen kinderen die ik niet ken.



Het is onze dag, kost een hoop geld en ik heb geen zin in kinderen die de aandacht opeisen of de dag verpesten.



En als deze kinderen wel komen en kinderen van vrienden niet, dat is zoo scheef. Het is geen kinderfeestje.
quote:helene31 schreef op 02 mei 2012 @ 22:05:

[...]









Al mans tantes en ooms waren op onze bruiloft, hij heeft met elk van hen een hechte band. Apart hoe jij over familierelaties denkt soms.

Ik heb met het merendeel van mijn ooms en tantes geen band, met 'n tante die net overleden is had ik de beste band maar het arme mensje was al 'n paar jaar hartstikke dement dus dat was 'm ook niet geworden op 'n bruiloft.



De oma van TO's vriend had van mij ook niet meer hoeven komen als ze zich als 'n dictator opstelt. Dit is nu 'n reden om helemaal iet te trouwen met gasten maar gewoon te elopen en in 't buitenland te trouwen zonder die bemoeizuchtige familie erbij!
Ik ben nu inderdaad heel blij dat wij gewoon stiekem getrouwd zijn
quote:esmeetje23 schreef op 02 mei 2012 @ 22:17:

Nee de ellende weegt misschien niet op tegen de kosten maar i, wil gewoon geen kinderen op mijn bruiloft.



Geen kinderen die ik wel ken en ook geen kinderen die ik niet ken.



Het is onze dag, kost een hoop geld en ik heb geen zin in kinderen die de aandacht opeisen of de dag verpesten.



En als deze kinderen wel komen en kinderen van vrienden niet, dat is zoo scheef. Het is geen kinderfeestje.Groot gelijk! Kinderen horen helemaal niet thuis op 'n volwassen party en al helemaal niet als ze niet specifiek uitgenodigd worden!
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat er kinderen bij een familie komen zijn die kinderen lid van de familie. Hele dikke punt.

Maar als jij een kindloze bruiloft hebt gepland, dan heb je dus een kindloze bruiloft gepland. Net zo goed als jij het recht hebt om de ene tante wel uit te nodigen en de andere tante niet. Dat doet niets af aan de bloedband met mensen, maar aan de algehele band met mensen en je wensen ten aanzien van de dag..
Alle reacties Link kopieren
Had ik nog niet over nagedacht dat die kinderen ook naar school moeten. Haha dat is een goeie!



We trouwen in september, mogelijkheid genoeg om die kinderen een weekend te ruilen lijkt mij.



Ik vind dit meer een gevalletje van ons dwars zitten. Heb ook geen zin meer om die tante uit te nodigen. Uitnodigingen zijn nog niet eens verstuurd en nu al gezeik.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatnoir schreef op 02 mei 2012 @ 22:11:

[...]



Maar dan is het dus zaak dat jullie hetzelfde zeggen en allebei voet bij stuk houden. Spreek met vriend af dat je steeds hetzelfde zegt: geen kinderen op onze bruiloft. Geen ruimte voor discussie geven.



'we zien wel' houdt ruimte voor discussie en voor gedachtenverandering bij jullie. Geen wonder dat de diverse familieleden er steeds weer over beginnen.Ik quote mezelf even. Zorg dat je vriend in gesprekken ook voet bij stuk houdt en geen uitspraken meer doet als 'we zien wel'
quote:fozziebear schreef op 02 mei 2012 @ 22:19:

Op het moment dat er kinderen bij een familie komen zijn die kinderen lid van de familie. Hele dikke punt.

Maar als jij een kindloze bruiloft hebt gepland, dan heb je dus een kindloze bruiloft gepland. Net zo goed als jij het recht hebt om de ene tante wel uit te nodigen en de andere tante niet. Dat doet niets af aan de bloedband met mensen, maar aan de algehele band met mensen en je wensen ten aanzien van de dag..Het zijn de kinderen van 'n nieuwe scharrel van 'n tante, dus die horen helemaal niet bij de familie, die scharrel hoort niet eens bij de familie tot ie jaren met tante samenwoont of met haar trouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven