Mensen verplicht uitnodigen voor huwelijk

02-05-2012 21:32 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan trouwen. We hebben 32 daggasten, hiermee gaan we bruidstaart eten, diner en in de avond hebben we een feest met in totaal 100 personen.



Onder de daggasten bevinden zich onze naaste familie waaronder een tante van mijn aanstaande die we hebben uitgenodigd omdat we een kleine familie hebben en zij de enige tante was die we niet als daggasten hadden uitgenodigd en bang waren om hierover gezeik in de familie te krijgen.



Deze tante heeft sinds een half jaar een vriend en haar vriend heeft 4 kinderen. Nu vroeg ze of de kinderen ook welkom waren deze dag omdat die dat weekend bij hun vader verblijven.



Wij hebben gezegd van niet, ten eerste kennen we deze kinderen niet, ten tweede heb ik liever zo min mogelijk kinderen op mijn bruiloft, en ten derde een daggast kost ons 75 euro p.p. Dat keer 4 voor kinderen die ik niet ken en wellicht mijn dag verpesten.....



Plus dat het zelf een stel krenten zijn, als wij 20 euro van ze krijgen mogen we gelukkig zijn maar dat terzijde.



En toen begon de ellende, mijn vriend zijn oma, moeder van die tante is kwaad op ons en als de kinderen niet welkom zijn dan komt zij ook niet.



Hup daarna hing schoonmoeder aan de lijn, als haar zus niet welkom is, uuuuh die is welkom en als haar moeder niet komt dan komt zij ook niet.



Tja dat scheelt in ons budget als ze allemaal wegblijven was mijn eerste gedachte maargoed dit kan zo niet. Toch ben ik niet bereid om die tante tegemoet te komen.



Heel misschien overdag dan maar maar in de avond zijn kinderen niet welkom! Van niemand niet! Tegen vriendinnen ook gezegd en die begrijpen het volkomen en komt niet eens in ze op om de kinderen mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolores007 schreef op 03 mei 2012 @ 22:16:

Dat was het ook hoor.

Maar als ze was gaan krijsen , dan was ik toch gewoon gegaan.

Ik kan toch niet met hele melkbussen zitten?

ze was 1 jaar oud.

Ik begreep het ook wel, maar op mijn bruilofd wil ik iedereen er bij hebben wat dat betreft maak ik geen onderscheid, famillie heb ik het dan over.Als het aan mij ligt trouwen we stiekem.



Ik begrijp TO ook wel heel goed hoor, het is natuurlijk heel anders.Bij sommige familieleden hadden we niet het idee dat die de dag nóg leuker zouden maken door hun aanwezigheid. Deze hebben dan ook geen uitnodiging gekregen. Een aantal collega's waar ik al 15 mee samenwerkte heeft wél een uitnodiging gekregen. Ik heb gewoon gekozen wie IK leuk vond, en niet omdat het zo hoorde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
De kinderen van onze vrienden waren welkom bij ons trouwen.

De kinderen van mijn ooms en tante's niet, puur om het feit dat ik ze nooit zie, daar zit ook verschil in..



Nodig uit wie jullie willen, en laat je niet ompraten.

Jullie dag, jullie geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 03 mei 2012 @ 21:50:

Mijn vriend is vanavond bij zijn ouders even langsgeweest. Ze hebben gepraat maar mijn aanstaande schoonouders vinden het gewoon niet kunnen dat wij zo doen.



Toen die tante ooit trouwde mocht mijn vriend die toen kind was ook gewoon komen, de hele dag.



Mijn vriend heeft duidelijk gemaakt dat er geen kinderen welkom zijn en zeker geen vreemde kinderen en ook om het geld, argumenten genoeg dus.



Maar zij blijven bij hun standpunt en door onze beslissing is er in de hele familie mot. Wij moeten maar niet zo flauw doen.



Pffff we laten het maar even voor wat het is.



Man wat een drama maken die ouders!! Zij lopen het risico om niet op de bruiloft van hun kind te zijn, waar heb je dan je prioriteiten??



En zij zijn degene die flauw doen, pluim voor je vriend en zijn ruggengraat!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelfs (schoon)ouders niet uitgenodigd (beide kanten) omdat we niet zeker waren dat zij onze dag zouden verpesten.

Ze waren diep geschokt toen we het ze vertelden dat we getrouwd waren maar het was toch echt hun eigen schuld.



Zijn ze trouwens ook overheen gekomen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dan komen ze toch lekker allemaal niet.

Als hun voor die kinderen dat geld betalen, want jullie hebben daar niet op gerekend, en zij zorgen dat jij die kinderen niet ziet ruikt en zeker niet hoort!!!! Dan oke, en aangezien dit onmogelijk is, en zij die 75 per kind niet willen betalen.... gaat het hele feest voor die kinderen niet door.

Waarom praat je dan niet met je broer?

Je kan toch niet ieder kind van elke scharrel mee nemen?

Je kent ze niet die kinderen, dus wat moeten ze dan op je trouwerij? Helemaal niks.

Alleen maar vreten en je portemonee leeg kosten.



hahaha, sorry...



Vervangende woede denk ik.



JIJ gaat trouwen, en JIJ en je man kennen die kinderen niet... als die kinderen wel komen, dan krijg jij alleen maar gezeik met iedereen die je vraagt hun kind thuis te laten.
quote:saaaaar81 schreef op 03 mei 2012 @ 22:27:

Wij hebben zelfs (schoon)ouders niet uitgenodigd (beide kanten) omdat we niet zeker waren dat zij onze dag zouden verpesten.

Ze waren diep geschokt toen we het ze vertelden dat we getrouwd waren maar het was toch echt hun eigen schuld.



Zijn ze trouwens ook overheen gekomen.Van mij hoeft het allemaal ook niet zo, doe maar klein... maar goed. Mn vriend wil niet stiekem.
Esmee, houd voet bij stuk, echt. Want als je toegeeft en die 4 kinderen komen wel, dan ga je gedonder krijgen met ome Kees, want waarom mogen zijn kinderen dan niet komen?



Of tante Tess, want die kan dan toch ook wel haar 5 Chihuahua's meenemen? Etc etc etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolores007 schreef op 03 mei 2012 @ 22:31:

[...]



Van mij hoeft het allemaal ook niet zo, doe maar klein... maar goed. Mn vriend wil niet stiekem.Wij hadden ook maar 13 man, eigenlijk hadden er het dus 15 moeten zijn
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:dolores007 schreef op 03 mei 2012 @ 22:16:

Dat was het ook hoor.

Maar als ze was gaan krijsen , dan was ik toch gewoon gegaan.

Ik kan toch niet met hele melkbussen zitten?

ze was 1 jaar oud.



Dan had je d'r toch gewoon bij 'n oppas kunnen laten? Dacht dat je het over 'n baby van 'n paar weken had dat je nog persé borstvoeding wilde geven.

Is toch voor de gastvrouw/heer ook niet leuk als jij niet je aandacht aan het feest kunt geven omdat je verplichtingen hebt met 'n baby die continu gevoerd moet worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2012 @ 22:34:

[...]



Dan had je d'r toch gewoon bij 'n oppas kunnen laten? Dacht dat je het over 'n baby van 'n paar weken had dat je nog persé borstvoeding wilde geven.

Is toch voor de gastvrouw/heer ook niet leuk als jij niet je aandacht aan het feest kunt geven omdat je verplichtingen hebt met 'n baby die continu gevoerd moet worden?





Zeik toch eens een keer niet zo.

Ga het over vers brood hebben of zo.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2012 @ 22:34:

[...]



Dan had je d'r toch gewoon bij 'n oppas kunnen laten? Dacht dat je het over 'n baby van 'n paar weken had dat je nog persé borstvoeding wilde geven.

Is toch voor de gastvrouw/heer ook niet leuk als jij niet je aandacht aan het feest kunt geven omdat je verplichtingen hebt met 'n baby die continu gevoerd moet worden?



Tja, 2 bad...

Ik heb nou eenmaal kinderen, en ik gaf nou eenmaal borstvoeding.

En ik heb hun feest juist erg veel aandacht gegeven, ik was niet alleen.'

Mn vent was dr ook wel
quote:saaaaar81 schreef op 03 mei 2012 @ 22:35:

[...]





Zeik toch eens een keer niet zo.

Ga het over vers brood hebben of zo.
Alle reacties Link kopieren
een kleine anekdote:



Een paar maanden voor mijn huwelijk kreeg ik het aan de stok met schoonmoeder. Over iets waar ook mijn aanstaande bij was en boos over was. Zei hij tegen mij. Op het moment dat het escaleerde was hij vaag, steunde mij niet en vond dat ik het maar in moest slikken en gehoor moest geven aan zijn moeders verzoek.

Dit terwijl hij eerder ook vond dat zij te ver was gegaan.



Ik ben de avond van die ruzie uit huis gegaan en heb gezegd dat het huwelijk niet door zou gaan.



Nadat de gemoederen bedaard waren ben ik teruggekomen op mijn beslissing en heb ik het huwelijk door laten gaan. Overigens nog steeds zonder mijn schoonmoeder te 'gehoorzamen' in haar verzoek.

Dit is mij zelfs op de trouwdag nog eens luid en duidelijk verweten.

De band met mijn schoonouders is nooit meer goedgekomen. Mijn inmiddels man bleef vaag en steunde mij nooit. Als ik huilde moest ik niet zeuren, als zijn moeder huilde moest zij haar zin krijgen.



Het huwelijk is voorbij. En nog steeds neem ik mezelf kwalijk dat ik die duidelijk voortekens over mijn schoonmoeder en haar manipulatieve kracht niet serieus genomen heb.

Dat had me een hoop leed bespaard.



Oftewel, je vriend is een pannenkoek dat ie zo met zich laat sollen door zijn familie. Wellicht dat je daar conclusies uit moet trekken? Want ik voorzie dat tante met vriend en kinderen gewoon aanwezig gaan zijn.
quote:fozziebear schreef op 03 mei 2012 @ 22:53:

een kleine anekdote:



Een paar maanden voor mijn huwelijk kreeg ik het aan de stok met schoonmoeder. Over iets waar ook mijn aanstaande bij was en boos over was. Zei hij tegen mij. Op het moment dat het escaleerde was hij vaag, steunde mij niet en vond dat ik het maar in moest slikken en gehoor moest geven aan zijn moeders verzoek.

Dit terwijl hij eerder ook vond dat zij te ver was gegaan.



Ik ben de avond van die ruzie uit huis gegaan en heb gezegd dat het huwelijk niet door zou gaan.



Nadat de gemoederen bedaard waren ben ik teruggekomen op mijn beslissing en heb ik het huwelijk door laten gaan. Overigens nog steeds zonder mijn schoonmoeder te 'gehoorzamen' in haar verzoek.

Dit is mij zelfs op de trouwdag nog eens luid en duidelijk verweten.

De band met mijn schoonouders is nooit meer goedgekomen. Mijn inmiddels man bleef vaag en steunde mij nooit. Als ik huilde moest ik niet zeuren, als zijn moeder huilde moest zij haar zin krijgen.



Het huwelijk is voorbij. En nog steeds neem ik mezelf kwalijk dat ik die duidelijk voortekens over mijn schoonmoeder en haar manipulatieve kracht niet serieus genomen heb.

Dat had me een hoop leed bespaard.



Oftewel, je vriend is een pannenkoek dat ie zo met zich laat sollen door zijn familie. Wellicht dat je daar conclusies uit moet trekken? Want ik voorzie dat tante met vriend en kinderen gewoon aanwezig gaan zijn.

Nee want haar man staat ook achter haar.

Maar door dat manipulative gedrag ben ik ook bang voor je laatste zin... dat ze dr toch zullen zijn, want anders komt niemand.

Ik had ze allemaal een fijne dag gewenst... maar niet op mijn dag.
quote:Oftewel, je vriend is een pannenkoek dat ie zo met zich laat sollen door zijn familie. Wellicht dat je daar conclusies uit moet trekken? Want ik voorzie dat tante met vriend en kinderen gewoon aanwezig gaan zijn.Ik zou die dus weigeren en wegsturen als ze dat lef zouden hebben te komen partycrashen. Zou overigens al helemaal geen zin meer hebben in 'n feest door dit gezeik en het bij 'n intiem etentje houden met wat speciale genodigden. Helaas zou schoonmoeder van mij ook thuis mogen blijven met haar gestook. Hoe staat schoonvader er eigenlijk in? Is dat 'n watje wat zich door zijn bitchy vrouw laat domineren?
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt tegen TO dat hij achter haar staat, maar zelfs na een persoonlijk bezoek aan zijn ouders kan hij dat niet duidelijk krijgen daar. Wat klopt er hier dan niet??



Het is dat de aanstaande hier 1 kind heeft, anders zou ik denken dat TO met mijn ex gaat trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij laat niet met zich sollen, in eerste instantie reageerde hij van we zien wel maar vandaag is hij daar langsgeweest om zijn standpunt duidelijk te maken en hij heeft ook zoiets van anders komen ze allemaal maar niet.



Tegen mij heeft hij gezegd dat ze kapot kunnen vallen. Ik ben degene die het zich veel meer aantrekt en er wakker van ligt. Momenteel een stressy periode ook met andere problemen die er spelen en hij wilt dat we genieten in plaats van ons druk maken wat andere mensen vinden.



Ik wil gewoon geen ruzie, gezeik, gedonder. Ik wil een leuke en mooie trouwdag.



Ik ben degene die zou toegeven, hij niet. Hij wilde die tante in eerste instantie niet uitnodigen omdat hij haar niet mag maar ik vond dat we dat niet konden maken en bang dat als we haar niet zouden uitnodigen dat we dan juist gezeik zouden krijgen, ik dacht dat we dat zo konden voorkomen.



Had ik maar beter naar hem geluisterd.
Dan ben je zelf dus medeverantwoordelijk voor deze rel. Waarom moet je vriend 'n tante uitnodigen die hij uberhaupt niet mag? Als mijn vriend me zou zeggen dat ik 'ome piet' moet uitnodigen terwijl ik die niet mag, dan kan ie het dak op. Voor mij 'n reden om helemaal geen feest te geven maar het geld lekker allemaal in 'n mooie verre reis te steken. Daar heb je vele malen meer plezier aan dan jezelf zo'n leeuwenkuil vol familievetes aan doen. Blaas de boel dus lekker af en trouw elders. Met je eigen ouders en je beste vriendinnen kun je altijd nog 'n keer lekker gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Schoonvader zeikt ook mee maar dan in mindere mate. Die zegt ook van joh wat kan jou het schelen en nodig die jong gewoon uit, is het gezeik niet waard. Terwijl zijn schoonzus ook niet echt hoog heeft staan en oma al helemaal niet. Maar snap hem ook wel als hij zijn vrouw niet steunt heeft je weer gezeik met haar.



Hij heeft ook niet gezegd dat hij niet komt. Mijn vriend heeft vandaag ook gezegd dat zijn moeder die kinderen voorop stelt op hem. Maar dat zien wij weer verkeerd, we moeten ook aan oma denken, straks krijgt ze nog iets door dit gedoe. Waarop schoonvader dan reageert met onkruid vergaat niet zomaar.



Gesprek ging alle kanten op maar niet die van ons.



Vriend heeft besloten er voorlopig niet te komen, even geen contact.



Ik vind dit vreselijk. Nooit geen problemen met ze gehad verder en nu dit ineens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook trouwen en zit met een soortgelijk probleem... Er is 1 tante (toevallig ook nog mijn peettante) die ik er niet bij wil hebben. Haar dochter (mijn nicht) ook niet. Twee andere ooms en tantes juist weer wel. Over een maand moet ik de uitnodigingen versturen en ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet aanpakken. Van de ene kant is het zeker onze dag en onze keuze, maar ik wil ook geen gezeik of gezeur...
Alle reacties Link kopieren
Jij moet je er nu buiten houden, laat hem het woord doen. Blijf bij jullie standpunt.

Bahbahbah, wat een jeuk zou je er van krijgen zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:juffie3108 schreef op 03 mei 2012 @ 23:14:

Ik ga ook trouwen en zit met een soortgelijk probleem... Er is 1 tante (toevallig ook nog mijn peettante) die ik er niet bij wil hebben. Haar dochter (mijn nicht) ook niet. Twee andere ooms en tantes juist weer wel. Over een maand moet ik de uitnodigingen versturen en ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet aanpakken. Van de ene kant is het zeker onze dag en onze keuze, maar ik wil ook geen gezeik of gezeur...Gewoon doen, gezeik krijg je toch wel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Jazeker ben ik verantwoordelijk maar dacht goed te doen.



Als ze niet was uitgenodigd was er wel hetzelfde gezeik geweest.



Mijn vriend wil haar ook niet meer uitnodigen. Ze is niet eens welkom meer. Pffffff maar misschien wil ze zelf al niet meer komen.



Als schoonmoeder niet komt dan heeft mijn vriend gezegd dat hij haar nooit meer hoeft te zien.



Zijn ook allemaal van die opgewonden standjes bij elkaar, en extreem koppig.
quote:juffie3108 schreef op 03 mei 2012 @ 23:14:

Ik ga ook trouwen en zit met een soortgelijk probleem... Er is 1 tante (toevallig ook nog mijn peettante) die ik er niet bij wil hebben. Haar dochter (mijn nicht) ook niet. Twee andere ooms en tantes juist weer wel. Over een maand moet ik de uitnodigingen versturen en ik weet nog steeds niet hoe ik dat moet aanpakken. Van de ene kant is het zeker onze dag en onze keuze, maar ik wil ook geen gezeik of gezeur...

Neem aan dat je ook nooit bij die tante en nicht over de vloer komt en zij niet bij jou? Dan zou het toch raar zijn als ze wel verwachten dat ze naar je trouwerij zouden mogen komen?

Ik zou gewoon alleen uitnodigingen sturen naar hen waar je 'n goede band mee hebt en waar je ook mee omgaat en de rest dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 03 mei 2012 @ 23:17:

Jazeker ben ik verantwoordelijk maar dacht goed te doen.



Als ze niet was uitgenodigd was er wel hetzelfde gezeik geweest.



Mijn vriend wil haar ook niet meer uitnodigen. Ze is niet eens welkom meer. Pffffff maar misschien wil ze zelf al niet meer komen.



Als schoonmoeder niet komt dan heeft mijn vriend gezegd dat hij haar nooit meer hoeft te zien.



Zijn ook allemaal van die opgewonden standjes bij elkaar, en extreem koppig.Ik snap dat je het je aantrekt, maar echt: zijn familie, zijn gezeur. Luister naar je vriend en laat ze in hun sop gaarkoken. Dit is echt hun probleem. Als ze laten merken toch volwassen te kunnen doen kijk je weer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven