Met buikgriep naar verjaardag?

23-04-2018 13:56 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Zaterdag vierde wij de verjaardag van onze dochter! 1 van mijn vriendinnen kwam ook met haar man en kinderen en zat vervolgens meer op de wc dan in de tuin. Toen ik vroeg of het wel goed ging met haar zei ze: ja, nou ik heb buikgriep sinds gisteravond, zo vervelend, man en kinderen waren afgelopen week al aan de beurt en ik nu pas.
Nu raad je het al, zo ongeveer iedereen die bij ons was zaterdag is nu ziek, incl dochter en ik zelf.
En eerlijk gezegd neem ik dat mijn vriendin een beetje kwalijk, maar ik vraag me af of ik nou zo moeilijk ben? Ik zou zelf ook afgebeld hebben als ik buikgriep had en een feestje gepland. Wat doen jullie in zon geval?
Ik zou thuis gebleven zijn.
Afzeggen natuurlijk. Je gaat toch niet met buikgriep op een verjaardag zitten?
Oh absoluut thuisblijven in zo'n geval! Ik vind het asociaal om met buikgriep zlefs maar in de buurt van andere mensen te komen!
Alle reacties Link kopieren
Snap niet dat ze dat zelf niet kon bedenken. De hele reutemeteut was al ziek de afgelopen week bij haar dus dan weet je toch hoe besmettelijk het is. Beetje aso.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
en nu?

dan vinden we het allemaal stom? en dan??
Alle reacties Link kopieren
Dat ze het in haar hoofd haalt om te komen! Ik zou heel kwaad op haar zijn. Ik heb een chronische darmziekte en zit niet op een ziekenhuisopname te wachten omdat mijn vriendin zo nonchalant met andermans gezondheid omgaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ik was ook gegaan, maar goed..ik heb nog nooit buikgriep gehad. Of valt 1 dag diarree daar nu ook al onder?
Oh ik wist niet eens dat dat zo besmettelijk was, ik heb dat ook nooit gehad. Mijn eerste gedachte was dat het met name asociaal was dat ze jouw toilet zo heeft gebruikt de halve avond met alle smerigheid van dien.
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet gegaan. Toch helemaal niet fijn om met buikpijn bij een verjaardag te zitten?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Afzeggen. Ik vind het heel raar om mensen willens en wetens aan te steken.
Vaak hoor je het excuus 'maar je bent al besmettelijk voor je ziek wordt' - ja, maar dat betekent niet dat je nog wat extra mensen moet besmetten bij wie je het wel had kunnen voorkomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-04-2018 14:01
Dat ze het in haar hoofd haalt om te komen! Ik zou heel kwaad op haar zijn. Ik heb een chronische darmziekte en zit niet op een ziekenhuisopname te wachten omdat mijn vriendin zo nonchalant met andermans gezondheid omgaat.
Dit zit me, nu ik het lees, misschien nog wel het meeste dwars. Mijn opa was er ook en is nu ook ziek. Hij is 93 en heeft leukemie en ik hoop van harte dat ook hij gewoon weer opknapt natuurlijk, maar dit soort dingen geven hem nu zo'n knauw. Een andere vriendin was er ook, met haar 5 weken oude babytje. Die heb ik niet meer gesproken, dus geen idee of baby'tje ook ziek is geworden.
Aangezien buikgriep ontzettend besmettelijk is vind ik het achterlijk dat iemand dan bewust bij iemand op bezoek gaat. Je hoort je gewoon thuis af te zonderen tot je niet meer besmettelijk bent.

Wat nu als er ouderen bij jou op visite zijn? Opa's en oma's bijv. Je kunt dit echt niet maken. Dit zou ik haar jaren blijven nadragen en elke keer als zij langs wil komen vragen of ze dit keer toch geen buikvirus bij zich draagt.
Ik was niet gegaan, niet eens vanwege de besmettelijkheid, maar omdat ik geen zin heb om bij iemand anders de hele tijd op het toilet te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel even aan die vriendin terugkoppelen, dat het niet zo handig is om met een besmettelijke ziekte naar een verjaardag te gaan. Want nu heeft ze iedereen aangestoken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nou, dan is het te hopen dat je opa opknapt. Anders is die vriendin medeschuldig aan zijn dood.
Alle reacties Link kopieren
maar weet jij zeker dat het haar buikgriep was?
misschien stond er wel bedorven eiersalade op tafel??
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel dom van haar... Ik zou ook gewoon niet gaan als ik ziek ben om 50 keer op andermans toilet te gaan zitten. En zeker met oude mensen en kinderen in de buurt... aso
Wat naar voor opa en baby!!

Kijk, als vriendin bij jou ziek werd en het haar overviel is het wat anders. Echter wanneer ze is gekomen terwijl ze thuis al ziek was dan vind ik het niet kunnen. En dat mag je haar ook zeggen op vriendelijke wijze. En dan benoem opa en baby er ook bij! Zodat ze zich realiseert waarom een volgende keer even nadenken echt belangrijk is.

Ik was ooit met pasgeborene bij vriendin waar, toen ik binnenkwam, gezellig werd medegedeeld dat zij en alledrie de kinderen de pokken mazelen hadden. Vond ik toen ook echt NOT funny! En dat heeft ze geweten ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet gegaan. Als ik snipverkouden ben ga ik ook niet naar een verjaardag. Wil niet het risico lopen dat ik zwakkeren aansteek.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
23-04-2018 13:59
Snap niet dat ze dat zelf niet kon bedenken. De hele reutemeteut was al ziek de afgelopen week bij haar dus dan weet je toch hoe besmettelijk het is. Beetje aso.
Precies

Bovendien zou ik me ook nog eens opgelaten voelen als ik zat te stinken op andermans toilet.

Echt, dat iemand dat niet snapt dat je dan gewoon thuis moet blijven..
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je bent niet moeilijk! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zin hebt om op een verjaardag te zitten als je weet dat je op dat moment dikke vrienden bent met het toilet. Ik was absoluut niet gegaan, ook omdat ik weet dat zoiets vaak enorm besmettelijk kan zijn (en soms ook gevaarlijk voor kleine kinderen).

Hopelijk zijn jullie er weer snel bovenop!
En wat ga je nu doen dan?
En die pot..idd...ook een vies idee.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
23-04-2018 14:14
En wat ga je nu doen dan?
Haha ja dat is een goede vraag. Ik twijfel nog of ik haar hier een appje over ga sturen. Geloof ook niet dat ze er een seconde bij stilstaat dat ze zo iedereen aansteekt. Dus misschien is het wel handig als ze daar volgende keer even over nadenkt. Aan de andere kant, gebeurd is gebeurd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven