Met buikgriep naar verjaardag?

23-04-2018 13:56 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Zaterdag vierde wij de verjaardag van onze dochter! 1 van mijn vriendinnen kwam ook met haar man en kinderen en zat vervolgens meer op de wc dan in de tuin. Toen ik vroeg of het wel goed ging met haar zei ze: ja, nou ik heb buikgriep sinds gisteravond, zo vervelend, man en kinderen waren afgelopen week al aan de beurt en ik nu pas.
Nu raad je het al, zo ongeveer iedereen die bij ons was zaterdag is nu ziek, incl dochter en ik zelf.
En eerlijk gezegd neem ik dat mijn vriendin een beetje kwalijk, maar ik vraag me af of ik nou zo moeilijk ben? Ik zou zelf ook afgebeld hebben als ik buikgriep had en een feestje gepland. Wat doen jullie in zon geval?
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan natuurlijk. Hoe haalt ze het in haar hoofd met een buikgriep. Als ik jou was zou ik dat zeker terugkoppelen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Dan is ze ook niet zo hygiënisch te werk gegaan.... Ze had beter thuis kunnen blijven.

Zou haar wel zeggen dat iedereen nu ook ziek is, inclusief opa en of ze een volgende keer thuis wil blijven.
Thuisblijven natuurlijk.

Maar om haar daar achteraf op aan te spreken?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet moeilijk hoor. Snapt jouw vriendin niet dat ze andere mensen kan besmetten? Daar komt nog bij dat er een baby en jouw opa aanwezig waren. Wat dom van haar. Ik had haar naar huis gestuurd.
Natuurlijk blijf je thuis met een buikgriep.

Ik had nog wel een berichtje gestuurd met dat inclusief oude en zieke opa ook de buikgriep heeft gekregen.
Ik snap niet dat ze het in haar hoofd heeft gehaald om met buikgriep naar een verjaardag te gaan. Ik zou haar zeker een appje hierover sturen met de vraag of ze de volgende keer dat zij, haar man of kinderen ziek zijn thuis wil blijven, omdat ze iedereen heeft aangestoken.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
23-04-2018 14:22
Thuisblijven natuurlijk.

Maar om haar daar achteraf op aan te spreken?

Ja natuurlijk. Blijkbaar realiseerde ze zich niet hoe besmettelijk het is, anders had ze niet gekomen. En als je het niet terugkoppelt, doet ze het een volgende keer weer!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
nou ik zou er zeker wat van zeggen! Wat een aso zeg! En dat ze er niet bij stil gestaan heeft? Geloof ik niet, want ze zegt zelf al dat zij in haar gezin ook allemaal elkaar aangestoken heeft.
Arme opa... :(
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
23-04-2018 14:19
Dan is ze ook niet zo hygiënisch te werk gegaan.... Ze had beter thuis kunnen blijven.
Ja en dit dus... :pukey:
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
23-04-2018 14:18
Haha ja dat is een goede vraag. Ik twijfel nog of ik haar hier een appje over ga sturen. Geloof ook niet dat ze er een seconde bij stilstaat dat ze zo iedereen aansteekt. Dus misschien is het wel handig als ze daar volgende keer even over nadenkt. Aan de andere kant, gebeurd is gebeurd....
Niet iedereen denkt er misschien zo over na. Misschien daarom juist handig om haar hier nu even voorzichtig op te wijzen? Helemaal omdat je opa nu ook ziek is. Natuurlijk kun je overal buikgriep op lopen maar als je zoiets kan voorkomen door thuis te blijven, waarom dan toch het risico nemen om te gaan?
redbulletje schreef:
23-04-2018 14:06
Aangezien buikgriep ontzettend besmettelijk is vind ik het achterlijk dat iemand dan bewust bij iemand op bezoek gaat. Je hoort je gewoon thuis af te zonderen tot je niet meer besmettelijk bent.

Wat nu als er ouderen bij jou op visite zijn? Opa's en oma's bijv. Je kunt dit echt niet maken. Dit zou ik haar jaren blijven nadragen en elke keer als zij langs wil komen vragen of ze dit keer toch geen buikvirus bij zich draagt.
Vergeet de baby van 5 weken oud niet!

To, ik zou thuisblijven alleen al omdat ik geen zin zou hebben om ergens naartoe te gaan met buikgriep maar ik had eerlijk gezegd geen flauw idee dat het zo besmettelijk was. Sterker nog: dacht niet dat het besmettelijk was.

Ben wel benieuwd waarom je dit topic hebt geopend, het is al gebeurd wat heb je eraan? Voortaan vermelden dat je niet moet komen als je ziek bent :D
Lijkt me ook weer zowat...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 14:07
maar weet jij zeker dat het haar buikgriep was?
misschien stond er wel bedorven eiersalade op tafel??
:rofl:
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe iemand het kan verzinnen, met buikgriep naar een verjaardag. Ik weet niet waar opa woont, maar straks kan de hele afdeling in quarantaine i.v.m. norovirus.
dianaf schreef:
23-04-2018 14:30
Ja natuurlijk. Blijkbaar realiseerde ze zich niet hoe besmettelijk het is, anders had ze niet gekomen. En als je het niet terugkoppelt, doet ze het een volgende keer weer!
Hoe dom kan ze zijn? Ze is zelf ook aangestoken door haar gezin dus ze wéét hoe makkelijk dit oversmet. Je moet al scrubben als een chirurg wil je dit virus niet overdragen door alleen al maar adem te halen binnen een paar meter van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Fhemke schreef:
23-04-2018 14:32
Niet iedereen denkt er misschien zo over na. Misschien daarom juist handig om haar hier nu even voorzichtig op te wijzen? Helemaal omdat je opa nu ook ziek is. Natuurlijk kun je overal buikgriep op lopen maar als je zoiets kan voorkomen door thuis te blijven, waarom dan toch het risico nemen om te gaan?
Ja dit denk ik dus ook, maar hoe zeg je zoiets voorzichtig?
En het risico nemen om te gaan snap ik ergens nog wel. Laat ik het er op houden dat ze nu meer rust heeft gehad dan ze thuis had gekregen, erg genoeg.
Ik werk met ouderen en moet thuis blijven als ik buikgriep heb. Ik mag echt niet komen werken. Het kan voor ouderen en baby's gevaarlijk zijn.
Hoezo hoezo post ze dit want wat als iedereen het stom vindt en wat heb je eraan want het is al gebeurd

Hallo dit is een forum
Daar gaat het om het wisseen van gedachten
Hoef je niet perse wat mee te kunnen
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je opa? Ik heb zelf Crohn, zou heel erg ziek van haar kunnen zijn geworden, ik vind dat je hier wel iets over moet zeggen.
funnymiss schreef:
23-04-2018 14:37
Ja dit denk ik dus ook, maar hoe zeg je zoiets voorzichtig?
En het risico nemen om te gaan snap ik ergens nog wel. Laat ik het er op houden dat ze nu meer rust heeft gehad dan ze thuis had gekregen, erg genoeg.
Waarom voorzichtig brengen? Ik zou haar vertellen dat je oude kwetsbare opaatje door haar schuld ziek is geworden en dat het op die leeftijd fataal kan aflopen. Dit is gedrag wat je van een volwassen vrouw niet moet tolereren.

Wat je bedoelt met rust die ze gekregen heeft snap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zeker aan vriendin laten weten, vooral ook omdat je opa er ziek van is geworden.
Als ze een beetje logisch nagedacht heeft dan wist ze dat het besmettelijk was aangezien zij het van haar gezin heeft doorgekregen.

Ik was zelf echt wel thuisgebleven en niet de halve dag bij een ander op de wc gaan zitten, vind het echt een dom iets om te doen.
redbulletje schreef:
23-04-2018 14:42
Waarom voorzichtig brengen? Ik zou haar vertellen dat je oude kwetsbare opaatje door haar schuld ziek is geworden en dat het op die leeftijd fataal kan aflopen. Dit is gedrag wat je van een volwassen vrouw niet moet tolereren.

Wat je bedoelt met rust die ze gekregen heeft snap ik niet.
Ik denk dat ze 5 kinderen heeft en haar man alleen op zondag het vlees snijdt.

Waarom ik niet zeker zou weten of ik iets zou zeggen? Omdat ik zou denken dat ze echt wel wist dat het besmettelijk was en ze een bewuste keuze heeft gemaakt. En ik niet weet of ik zin zou hebben in een enorme ruzie. En het is nu eenmaal gebeurd.
Maar asociaal vind ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Fhemke schreef:
23-04-2018 14:32
Niet iedereen denkt er misschien zo over na. Misschien daarom juist handig om haar hier nu even voorzichtig op te wijzen? Helemaal omdat je opa nu ook ziek is. Natuurlijk kun je overal buikgriep op lopen maar als je zoiets kan voorkomen door thuis te blijven, waarom dan toch het risico nemen om te gaan?
Voorzichtig op te wijzen ?????? :woa:
Ik lees hier reacties dat TO tegen haar vriendin moet zeggen dat het misschien niet zo handig was om te komen.
Ik weet een ding, het moment dat zij weer van het toilet kwam en ze zou aangeven dat ze buikgriep had zou ik haar sommeren direct te vertrekken, je gaat niet met je buikgriep bij mij thuis op een verjaardag zitten ( en misschien nog met haar handen in de schaal met nootjes)
Je grootvader is 93, buikgriep kan voor zulk soort oude mensen echt fataal zijn.
Wat jou vriendin heeft gedaan is echt een NO GO, en achteraf zou ik haar nog eens bellen en flink de waarheid zeggen. Ik zit me ook echt boos te maken, ik vind dit zo egoïstisch , los van het feit dat ze jou mooie design toilet ook nog eens flink heeft onder gepoept!
Hoe gaat het met je opa trouwens ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 15:00
0.00% gewijzigd
Ik zou een appje sturen met "Hey [vriendin],
Je hebt nog een cadeautje meegenomen afgelopen weekend... Mijn hele familie heeft nu buikgriep :|"
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
23-04-2018 14:46
Ik denk dat ze 5 kinderen heeft en haar man alleen op zondag het vlees snijdt.
dit klopt inderdaad in grote lijnen

Waarom ik niet zeker zou weten of ik iets zou zeggen? Omdat ik zou denken dat ze echt wel wist dat het besmettelijk was en ze een bewuste keuze heeft gemaakt. En ik niet weet of ik zin zou hebben in een enorme ruzie.
en dit inderdaad En het is nu eenmaal gebeurd.
Maar asociaal vind ik het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven