Mezelf misdragen

22-08-2019 08:09 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
meisjevandebuurt wijzigde dit bericht op 22-07-2020 07:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
22-08-2019 09:05
Stiekem met vriendinnen los gaan werkt toch ook niet in een serieuze relatie. Jij denkt dat je dan kan feesten en beesten, maar uiteindelijk kom je hem dan misschien tegen (thuis?!) als je onder invloed bent. Dat zal hij dan ook niet waarderen.
Of je wordt voor jezelf nuchter of je wacht met een relatie met een diepgelovig persoon.
Waarom is moslim de bedoeling? Ben je zelf ook moslima?
Ja ik heb dezelfde achtergrond. Ben alleen zelf niet zo heel gelovig op t moment, maar zou zeker in de toekomst t meer willen praktiseren.
Nee als ik een serieuze relatie zou aangaan, zou ik sowieso alles naast me laten liggen. Alleen weet ik niet in hoe verre die nog serieus kan zijn gezien mijn acties. Vooral de woorden van mijn zus blijft door mijn hoofd malen. Doe zulke dingen niet met mannen als je serieuze intenties met die persoon hebt. En toch heb ik t gedaan. In principe is t geen ramp denk ik. En als dat wel zo is, jammer dan. Is wel een les voor mij. Weet alleen niet zo goed wat en hoe nu verder met hem.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 08:48
Nee dat niet. Maar als ik eenmaal drinkt drink ik wel altijd net iets te veel. Heb hiervoor echt al maanden niks op, dus dit sloeg extra hard aan zonder dat ik t doorhad ook.

Ik hoop het niet. Maar ik weet ook zelf niet of ik hem wel vaker wil gaan zien. Want ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hij zegt wel dat hij met mij wil trouwen enz, maar ik wil niet aan t lijntje worden gehouden. Door te gaan daten met een man die dus uiteindelijk helemaal niet serieuze intenties met mij heeft. Maar goed daar kan ik alleen achter komen als ik wat geduld heb en de volgende keren serieuzer opstel.
spreek eens bij hem thuis af, weet je vrij snel hoe serieus hij met je is
Een fles wijn en een fles champagne en daarna naar het tankstation? Dronk hij niet? Of reden jullie er op de fiets langs? Als hij rijdt na 2 flessen drank is het sowieso een no go natuurlijk.
Ach ik heb al zo vaak schaamtevolle ochtenden meegemaakt, doordat ik weer eens veel te veel had gezopen. Domme dingen gedaan en gezegd, tegen wie het maar horen wilde. Maar ja, de ervaring leert dat men het een week later weer vergeten is. Hooguit word je er over een lange tijd nog eens aan herinnerd en kun je er hard om lachen. En als deze man het echt vreselijk vindt dat jij drinkt en blowt, dan kun je maar beter niet met hem in zee gaan. Weet waar je aan begint met een conservatieve man uit een familiegeorienteerde cultuur.
Alle reacties Link kopieren
3 dates en hij begint al over trouwen met je, rode vlag!. Hij weet je aardig te bespelen.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
22-08-2019 09:43
3 dates en hij begint al over trouwen met je, rode vlag!. Hij weet je aardig te bespelen.
Hij begon zelfs al over trouwen bij de eerste ontmoeting. Hij zegt ook dat ie helemaal gek op me is. En ik denk het zelf ook gezien hij iedere keer het uit pakt door me mee te nemen naar een fancy restaurant. Al hoeft het voor mij niet zo duur te zijn hoor want schrok nogal van de prijzen allemaal.
Maar hij kan t kwijt en wil t graag uitgeven, prima.
Ik ben ook zelf een persoon die graag direct wil weten waar ik aan toe ben. Dus ben je uit op alleen seks of wil je ook echt met mij eindigen.
Ik hoop alleen niet dat ie zo lief voor me is om uiteindelijk toch wel daarop uit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 09:49

Ik ben ook zelf een persoon die graag direct wil weten waar ik aan toe ben. Dus ben je uit op alleen seks of wil je ook echt met mij eindigen.
Ik hoop alleen niet dat ie zo lief voor me is om uiteindelijk toch wel daarop uit te zijn.
Spreek eens bij hem thuis af
echt hoor, als hij serieus met je is, vindt hij dat prima
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 08:42
Ja tis misschien beetje moeilijk begrijpen vanuit de andere kant,
Maar tis helaas wel zo. Als ik er geen begrip voor zou hebben, zou ik geen enkele man met dezelfde achtergrond kunnen huwen. Terwijl dat wel de bedoeling is dus. Hij is best vrijdenkend hoor, maar alsnog weet ik hoe echt zit en hoe ze uiteindelijk denken.
Daarnaast is het eigenlijk niet belangrijk gezien Drank en drugs niet nodig is. Lijkt op dat moment erg gezellig. Maar komen te veel nadelen bij. Voornamelijk met een man zal ik dat niet meer doen. Het is gezellig en leuker met vriendinnen. Dan weet je dat je niet buiten je grenzen kan treden en zij zullen niet uiteindelijk dat tegen je gebruiken en of als reden gebruiken niet verder met je te kunnen. Vind het echt stom.
Je schrijft al twee keer drank en drugs, welke drugs gebruik je dan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-08-2019 09:52
Spreek eens bij hem thuis af
echt hoor, als hij serieus met je is, vindt hij dat prima
Ik ga nooit naar huis met een man. En als hij dat zou voorstellen weet ik genoeg. Hij weet ook dat ie niet daarmee moet komen hoor. Heb nog een vriend gehad ook, dus denk dag ie wel ergens weet dat hij absoluut geen seks van mij zal krijgen.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 09:49
Hij begon zelfs al over trouwen bij de eerste ontmoeting. Hij zegt ook dat ie helemaal gek op me is. En ik denk het zelf ook gezien hij iedere keer het uit pakt door me mee te nemen naar een fancy restaurant. Al hoeft het voor mij niet zo duur te zijn hoor want schrok nogal van de prijzen allemaal.
Maar hij kan t kwijt en wil t graag uitgeven, prima.
Ik ben ook zelf een persoon die graag direct wil weten waar ik aan toe ben. Dus ben je uit op alleen seks of wil je ook echt met mij eindigen.
Ik hoop alleen niet dat ie zo lief voor me is om uiteindelijk toch wel daarop uit te zijn.
Dat dure restaurants gebeuren is een statusdingetje bij deze jongens. Daar zou ik niet zoveel uit opmaken mbt gevoelens.
Snowpink schreef:
22-08-2019 09:26
Een fles wijn en een fles champagne en daarna naar het tankstation? Dronk hij niet? Of reden jullie er op de fiets langs? Als hij rijdt na 2 flessen drank is het sowieso een no go natuurlijk.
En hoe zit dit?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
22-08-2019 10:13
En hoe zit dit?
Ja hij heeft gewoon gereden. Ik rijd soms ook terug naar huis na een glaasje. Ik weet dat het niet slim is, maar soms gebeurt het gewoon.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 10:18
Ja hij heeft gewoon gereden. Ik rijd soms ook terug naar huis na een glaasje. Ik weet dat het niet slim is, maar soms gebeurt het gewoon.
Tjonge jonge. "Soms gebeurt het gewoon". Je valt dan per toeval met je voet op het gaspedaal ofzo?

En "een glaasje" is wel iets anders dan een fles wijn.

Je maakt je echt druk om de verkeerde dingen en je negeert de signalen dat deze kerel niet deugt. En jijzelf ook niet als je dat zo makkelijk weg wuift.
Het is een fuckboy TO.
Move tf on
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 08:48
Nee dat niet. Maar als ik eenmaal drinkt drink ik wel altijd net iets te veel. Heb hiervoor echt al maanden niks op, dus dit sloeg extra hard aan zonder dat ik t doorhad ook.

Ik hoop het niet. Maar ik weet ook zelf niet of ik hem wel vaker wil gaan zien. Want ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hij zegt wel dat hij met mij wil trouwen enz, maar ik wil niet aan t lijntje worden gehouden. Door te gaan daten met een man die dus uiteindelijk helemaal niet serieuze intenties met mij heeft. Maar goed daar kan ik alleen achter komen als ik wat geduld heb en de volgende keren serieuzer opstel.

Alleen twijfel ik soms zelf ook wat ik met mijn leven aan moet.
Zou ik nu al mezelf kunnen settelen en het brave huisvrouw kunnen spelen? Ik denk het niet. Want ik hou van enorme spanning opzoeken in t leven. Dus hier en daar uitgaan en af en toe zo de grenzen opzoeken. Alleen weet ik dat dat niet samengaat met een man. Dus ik zou een keuze moeten maken. Of nu van mijn leven genieten zonder grenzen met de kans dat ik later niet meer iemand met dezelfde klik ontmoet, of nu stoppen met al die gekkigheid en onzin waar je toch liever van wilt afblijven en het happy gezinslife leiden.
Hoe oud ben je? Ik ben zelf met een ander afkomstige man (moslim) dus ik kan snappen hoe lastig dat is, maar het belangrijkste is dat je je beseft dat er OOK ruimte voor jouw afkomst, cultuur en normen en waarden. Plus, hoelang ken je deze jongen/man dat jullie het nu al over trouwen hebben?
anoniem_301203 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 10:28
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je drinkt tijdens een date dat moet je helemaal zelf weten maar rijden onder invloed is echt niet ok. Doe dat gewoon nooit weer.

En stuur hem een berichtje om te vragen hoe hij het vond gister.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 09:57
Ik ga nooit naar huis met een man. En als hij dat zou voorstellen weet ik genoeg. Hij weet ook dat ie niet daarmee moet komen hoor. Heb nog een vriend gehad ook, dus denk dag ie wel ergens weet dat hij absoluut geen seks van mij zal krijgen.
Ik bedoel: ontmoet zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 10:18
Ja hij heeft gewoon gereden. Ik rijd soms ook terug naar huis na een glaasje. Ik weet dat het niet slim is, maar soms gebeurt het gewoon.
wat maak jij een zootje van je leven

Heb jij een beetje hulp? moeder waar je met je problemen terecht kan? Goeie vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
22-08-2019 10:18
Ja hij heeft gewoon gereden. Ik rijd soms ook terug naar huis na een glaasje. Ik weet dat het niet slim is, maar soms gebeurt het gewoon.

Nou nee hoor, meer dan genoeg mensen waarbij dit niet "gewoon gebeurt".

En verder, hoezo wil je in de toekomst je geloof gaan belijden maar nu niet? Ik vind dat zo hypocriet. Of je gelooft ergens in en leeft daarnaar, of niet.

Als laatste, een relatie heeft veel meer kans van slagen als de partners eerlijk (kunnen) zijn tegen elkaar. Dus als je wilt liegen tegen een (potentiele) partner omdat je bang bent dat hij je anders niet accepteert, dan zou ik eens goed nadenken of jullie überhaupt wel bij elkaar passen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Of komen jullie uit de zelfde cultuur? Want dat is me even niet duidelijk. Mocht dat zo zijn is het al "normaler" dat hij gelijk over trouwen begint, maar wil jij dat ook? Ook als je je bedenkt dat je het "losgaan" dan zal moeten laten? Wat vinden je ouders hiervan?
Je zuipt, je gebruikt drugs en je rijdt beschonken in een auto. En je bent zogenaamd een gelovig persoon.
Ontzettend bedankt voor het delen van deze informatie. Doe je voorderest ook nog iets nuttigs met je leven?
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
22-08-2019 10:32
Je zuipt, je gebruikt drugs en je rijdt beschonken in een auto. En je bent zogenaamd een gelovig persoon.
Ontzettend bedankt voor het delen van deze informatie. Doe je voorderest ook nog iets nuttigs met je leven?
Maar ze neukt niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor man wil je zelf nou echt? Iemand die jou vrij laat, niet zo moeilijk doet over alcohol, je gelijkwaardig en met respect behandelt, maar een kaaskop, of een man uit dezelfde koeltoer maar ach dat hij hypocriet is, je direct vast wil leggen in een huwelijk, en je inpakt met nonsens als dure restaurants, dat telt niet? (en verdient hij zijn geld wel eerlijk?).

Kom op meid, dit is Nederland, hier maak je je eigen keuze en niet die van je ouders, de buren of familie in een land 2000 km verderop.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
22-08-2019 10:38
Wat voor man wil je zelf nou echt? Iemand die jou vrij laat, niet zo moeilijk doet over alcohol, je gelijkwaardig en met respect behandelt, maar een kaaskop, of een man uit dezelfde koeltoer maar ach dat hij hypocriet is, je direct vast wil leggen in een huwelijk, en je inpakt met nonsens als dure restaurants, dat telt niet? (en verdient hij zijn geld wel eerlijk?).

Kom op meid, dit is Nederland, hier maak je je eigen keuze en niet die van je ouders, de buren of familie in een land 2000 km verderop.
Waarom zou hij zijn geld niet eerlijk verdienen? En wie zegt dat HIJ moeilijk erover doet? Volgens mij is het toch echt TO die zich zorgen maakt om haar eigen alcohol gebruik. (Wat niet nodig is, overigens)
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
22-08-2019 10:42
Waarom zou hij zijn geld niet eerlijk verdienen?
Het is wel een cultuurdingetje (toevallig gisteren op radio en in krant), dat vooral Marokkaanse mannen/jongens zich diep in de schulden steken. Omdat ze elkaar gek maken met onbetaalbare auto's en dure restaurants.
En dat hun aanstaande niet door heeft dat hij dat geld eigenlijk niet heeft en niet doorheeft, dat ze iemand met enorme schulden trouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven