Mijn man blijkt online vreemd te gaan...

15-02-2021 13:33 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren (leuk, valentijnsdag) ben ik er achter gekomen dat mijn man online vreemdgaat via een datingsite. Hij heeft heel suggestieve en expliciete gesprekken met dames. Ik kan er niet uit opmaken dat deze gesprekken in de praktijk zijn gebracht.
Ik heb hem geconfronteerd door middel van vragen te stellen waarmee ik duidelijk liet blijken dat ik het wist en hem de kans liet het zelf op te biechten. Ook wilde ik polsen hoeveel hij zou vertellen. Dit ging heel moeizaam: na geveinste verbazing, verontwaardiging, ontkenning, halve waarheden en verdraaiingen heb ik de bekentenis uit hem moeten trekken. Hij had niets met hen gedaan, dus het was niet fout, volgens hem. Dat hij grenzen over is gegaan kon hij nog net erkennen.
Een jaar of 10 geleden heeft heb ik hem ook op hetzelfde uitnodigend flirterige appgedrag betrapt. Dit heb ik hem kunnen vergeven.
We zijn 18 jaar samen en hebben 2 kinderen. Onze relatie leek zo goed en de liefde zo groot.

Ik voel me lamgeslagen. Mijn rotsvaste en blinde vertrouwen is wég. Hij loog glashard toen ik hem confronteerde. Hoe weet ik of er niet tóch iets fysieks is gebeurd? Hoe kan ik zijn woord ooit weer vertrouwen?

Ik wil er niet met iemand in mijn omgeving over praten, daarom hoop ik inzicht te krijgen door jullie reacties... Ik hou nog heel veel van hem, maar hou ik mijzelf voor de gek?
kizil wijzigde dit bericht op 15-02-2021 15:42
0.07% gewijzigd
Ik zou deze man niet vertrouwen. 10 jaar geleden deed hij het zelfde. Waarom zou hij het over een paar jaar niet weer doen, of er nu gewoon ook mee doorgaan? Los van of hij wel of niet fysiek met iemand is geweest, daar kom je misschien niet achter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je best veel kan hebben in een relatie en daarover heen komen maar dan is de key wel vertrouwen en eerlijk zijn.

Als je man niet open en eerlijk is, daarnaast het inzicht dat dit ook (emotioneel) vreemdgaan is, nee dan kom je denk ik niet ver samen en zou ik er weinig zin meer in hebben.

Als dat zijn perceptie is van ''niet fout'' dan zijn er meer grenzen nogal grijs ben ik bang. Zou nogmaals het gesprek aangaan en kijken of je verder komt maar blijft hij er zo tegenaan kijken dan eind verhaal..

Sterkte!
Ik zou er klaar mee zijn.

Maar jij moet zelf beslissen of je hier nog zin in hebt verder. Niemand hier kan je vertellen wat jou afknappers en normen en waarden moeten zijn.
Ik zou een scheiding aanvragen, kennelijk mist hij toch iets dus dan kan hij daar zonder jou naar op zoek.
Sterkte want het is natuurlijk gewoon shit.
Waar je het helemaal niet over hebt maar wat ik me af zou vragen: waarom? Heeft hij daar iets over gezegd?
En is niet de eerste keer. Waarom heb je dat toen geaccepteerd?
Alle reacties Link kopieren
1x een fout maken kan
Hij maakt ze blijkbaar al lang en vaak, je hebt hem alleen pas 2x gesnapt

Ik denk, dat jullie relatie over is
Wat denk jij? wat denkt hij? therapie een optie??
ClumsyNinja schreef:
15-02-2021 13:39
Waar je het helemaal niet over hebt maar wat ik me af zou vragen: waarom? Heeft hij daar iets over gezegd?
Er hoeft geen waarom te zijn, het is gewoon fout.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kwam je erachter?
Wat de meeste hier zullen zeggen: trap m de deur uit. Maar dat is erg kort door de bocht. Ga samen in therapie, en vecht voor je huwelijk, vooral voor de kinderen. Die worden anders straks weer heen en weer gesleept tussen 2 huizen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
15-02-2021 13:43
Hoe kwam je erachter?
Wat de meeste hier zullen zeggen: trap m de deur uit. Maar dat is erg kort door de bocht. Ga samen in therapie, en vecht voor je huwelijk, vooral voor de kinderen. Die worden anders straks weer heen en weer gesleept tussen 2 huizen.
En daarom zou ze bij iemand moeten blijven die haar tot twee keer toe bedonderd? Vanwege de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend klote zeg. Heeft hij tenminste wel spijt? Als dat zo is zou ik nog wel therapie overwegen, maar als hij schijt aan jouw gevoelens heeft is het wel klaar lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
15-02-2021 13:44
En daarom zou ze bij iemand moeten blijven die haar tot twee keer toe bedonderd? Vanwege de kinderen?
omdat er kinderen in het spel zijn, en je dan best even je best kan doen.
Boos kan worden, maar ook kan kijken of er nog een basis is om wel verder te gaan.
Vaak worden mensen (ouders!) van scheiden ook niet gelukkiger.
Ik ken TO niet, ik ken haar man niet. Ken haar relatie net. Maar misschien hebben ze het samen verder heel erg leuk?
Leuk genoeg om te zien of er iets te lijmen valt
lilalinda schreef:
15-02-2021 13:48
omdat er kinderen in het spel zijn, en je dan best even je best kan doen.
Boos kan worden, maar ook kan kijken of er nog een basis is om wel verder te gaan.
Vaak worden mensen (ouders!) van scheiden ook niet gelukkiger.
Ik ken TO niet, ik ken haar man niet. Ken haar relatie net. Maar misschien hebben ze het samen verder heel erg leuk?
Leuk genoeg om te zien of er iets te lijmen valt
Maar dat moet dan wel van twee kanten komen. Ik heb nog niet het gevoel alsof man van TO zijn best doet voor een goed huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat het bij online gedrag is gebleven is natuurlijk klein. En hij heeft al laten zien alleen dingen te bekennen waar hij echt niet onderuit kan omdat je bewijs hebt.
Ik zou sowieso het even laten bezinken. De eerste reactie is niet altijd de beste.

Uiteindelijk denk ik dat je door samen te praten kan bezien of er nog voldoende is voor beiden om door te gaan. Daarbij zul je samen moeten spreken over wat jullie willen op dit gebied. Dat hij dit soort contacten onderhoudt is op zichzelf niet zo fout, het is fout dat hij het stiekem doet. En dat stiekeme komt dan weer voort uit dat hij zijn behoefte hieraan niet bespreekbaar wenst te maken of kan maken.

Nu moet het wel. En dan kun je aan de hand daarvan kijken of wat jullie willen wel te verenigen valt.
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt je keihard voor terwijl jij hem voor de tweede keer hebt betrapt. Ik ben bang dat je niet veel opties hebt behalve trekken aan een dood paard of weggaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
EHV1981 schreef:
15-02-2021 13:49
De kans dat het bij online gedrag is gebleven is natuurlijk klein.
Dat is natuurlijk niet waar.
Hij mist blijkbaar iets.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-02-2021 13:49
Maar dat moet dan wel van twee kanten komen. Ik heb nog niet het gevoel alsof man van TO zijn best doet voor een goed huwelijk.
ik heb werkelijk geen idee, ik ken hem niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee centen:
Op het moment dat je keihard wordt en mededeelt dat hij heel erg ver over de grens is gegaan gaat hij eerst nog even harder sputteren dat het echt niks was en dat jij je aanstelt. Om daarna toe te geven dat je gelijk hebt, dat hij al die tijd geweten heeft dat het ver voorbij jouw grens was en dat dat precies de reden is dat hij het zo stiekem deed (en een deel van de lol, maar dát zal hij niet toegeven.

En dan komt hij kruipend en smekend op zijn knietjes terug.
Om er na een paar jaar lollig over te doen.


Alles wat ik hierboven schreef zijn voor mij afknappers. Niet de geile man die zich mee laat sleuren in een spelletje, maar al dat gedraai en gekonkel.
Er moet wel heeeeeeeeeeeel veel tegenover staan om dat te compenseren.
En bij mij zou hij nooit 100% respect of vertrouwen terugkrijgen.

Voor jou: :hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nou ja, die kans heeft hij gehad 10 jaar geleden.
Hoeveel keer wil je hem nog gaan betrappen?
Eerlijk zijn is moeilijk en liegen kan hij ook al niet zo goed, dus tja.
feow schreef:
15-02-2021 13:58
Mijn twee centen:
Op het moment dat je keihard wordt en mededeelt dat hij heel erg ver over de grens is gegaan gaat hij eerst nog even harder sputteren dat het echt niks was en dat jij je aanstelt. Om daarna toe te geven dat je gelijk hebt, dat hij al die tijd geweten heeft dat het ver voorbij jouw grens was en dat dat precies de reden is dat hij het zo stiekem deed (en een deel van de lol, maar dát zal hij niet toegeven.

En dan komt hij kruipend en smekend op zijn knietjes terug.
Om er na een paar jaar lollig over te doen.


Alles wat ik hierboven schreef zijn voor mij afknappers. Niet de geile man die zich mee laat sleuren in een spelletje, maar al dat gedraai en gekonkel.
Er moet wel heeeeeeeeeeeel veel tegenover staan om dat te compenseren.
En bij mij zou hij nooit 100% respect of vertrouwen terugkrijgen.

Voor jou: :hug:
Ik snap dat jij en vele anderen zich volledig richten op wat hij heeft gedaan, maar je komt dan denk ik niet verder dan hij zat fout.

De grote vraag is denk ik meer wat er in de relatie niet goed gaat en of dat te repareren is. De vraagstelling wie de schuld heeft is in de meeste gevallen niet zo relevant, zeker niet voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-02-2021 13:52
Hij liegt je keihard voor terwijl jij hem voor de tweede keer hebt betrapt. Ik ben bang dat je niet veel opties hebt behalve trekken aan een dood paard of weggaan.
Wellicht nog een optie relatietherapie, maar de vraag is of de schade niet al geleden is. Vertrouwen is helemaal weg, dan moet wel.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-02-2021 14:11
Ik snap dat jij en vele anderen zich volledig richten op wat hij heeft gedaan, maar je komt dan denk ik niet verder dan hij zat fout.

De grote vraag is denk ik meer wat er in de relatie niet goed gaat en of dat te repareren is. De vraagstelling wie de schuld heeft is in de meeste gevallen niet zo relevant, zeker niet voor de toekomst.
Ik zou dus alleen verder kunnen als ik accepteer dat respect en vertrouwen niet meer volledig te repareren zijn. En hij zou dat dan ook moeten accepteren en tegelijkertijd niet verergeren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven